Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 12

İnsan acizdir, muhtaçtır fazla artistlik yapmamalıdır.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    çok güzel bir paylaşım teşekkürler
    Yüksek Kalite Üstün Performans


    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22
    ZEKİ BAYRAKT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2009
    Şehir
    BALIKESİR
    Motosikleti
    DADYDD250E-9
    sonuna kadar haklısınız. yazınızın her kelime ve harfine katılıyorum...ALLAH SİZDEN razı olsun bu kadar güzel dile getirmişsiniz,KUL ACİZDİR KENDİNİ İYİ TANIMALIDIR,SELAMLAR

  3. #23
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    ne demiş Yaradan İsra Suresi 37. Ayet te
    Bismillah
    Yeryüzünde böbürlenerek yürüme, çünkü sen ne yeri delebilir ve ne de boyca dağlara ulaşabilirsin
    https://twitter.com/tygermbz

  4. #24

    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Motosikleti
    parasızlık + kararsızlık...
    Alıntı romeomustdie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Konu başlığını moto-sohbet bölümünde açınca, biraz da muhabbet olsun diye önce eskilerden bahsedeyim istedim.

    Şu an 37 yaşındayım motosiklet kullanmaya 15-16 yaşlarımda Malatya'da ki kenar mahallemizde mobilet, pejo ve puch kullanarak başladım (motor benim değildi arkadaşlardan rica minnet 3-5 tur atarak) O zamanlar Malatya da bugün kü motosiklet şürüş eğitim merkezlerine benzeyen bir yer vardı kocaman bir tarlanın içinde kenarda üç beş mobilet, bir iki jawa, on onbeş civarı da bisikletin durduğu bir alandı, belirli bir ücret karşılığı o tarlanın içindeki güzergahta belirli sayıda tur atılırdı, tur bitince kenarda ki adam , "hoopppp haydi gel senin turun bitti" der ve bizim için o günün en önemli aktivitesi adamın "hooop" ikazıyla son bulurdu. Bisiklet sürmeyi de o tarlada öğrenmiştim (şimdi o tarla ne oldu acaba).

    80'li yıllar da henüz kask (diğer korumaları söylemiyorum bile) icadedilmemişti olacakki Malatyada hiç kask yoktu , heralde kask takan biri olsa millet "artis havamı atıysın bize" der ve o kask takan adama bi ton dayak atarlardı.

    O sıralar mahalledeki bizden büyük abiler de jawa ve honda'nın 125'liklerinden vardı ve onları hep hayretle ve ibretle izler, o motorlarla ilgili şehir efsaneleri türetirdik.

    Neyse gel zaman git zaman yıllar geçip gitti kendi motorlarım da oldu (kinetic, xt125 , kmx 125, transalp ve şu an son motorum kanuni cross 250)

    Hiç bir zaman usta bir sürücü olduğumu düşünmedim ve teknik bilgim de rezalet seviyededir,

    şimdi bu kadar şeyi niye anlattım , ana fikre geleyim.

    Hafta sonları yaşadığım bu yerdeki arkadaşlarla dağ bayır, yayla tarla dolaşıyoruz ve talihsizliğim bu adamların hepsi profesyonele yakın enduro ve kroscu olmaları, her gezi sonrası perişan ve motorun bir parçası elimde geri dönüyorum, gerçi yolun sert ve tehlikeli kısımlarında ben yürüyorum benim motoru onlar geçiriyor ve bana teslim ediyorlar, sağolsunlar

    Bu akşam biraz ders çalışayım şu dönüşlerimi geliştireyim, dağda bayırda sıkıntı çekmeyeyim diye dönüş çalışayım istedim , motora bineceğim yer de trafiğe kapalı alan ve altı üstü 25 - 30 m içinde gidip gelecek ve sağa sola dönüş çalışacağım, herneyse heralde hem yaşın verdiği olgunluk, hem çevremizde duyduğumuz trafik kazaları hem de sağ da solda duyduğumuz "kask ve koruma hayat kurtarır" ikazlarını dikkate alarak üşenmeden dizlikler, göğüs ve kol korumları, çizme ve kaskımı taktım. 5 sene önce olsa bunu yapanla dalga geçerdim "vay vay vay aartise bak hele, sanki uzaya gidecek, altı üstü motora binecek" der dalga geçerdim ama iyiki korumaları giymişim ve o 30 m,lik alanda 5 km hızla düşsen nolur havalarına girmemişim,

    dönerken 1. Viteste anlamadığım bir şekilde düştüm , önce motor düştü ben de motorun üstüne düştüm direksiyonun ucunun üstüne göğsüm ve ayak pedine de dizkapağımın altı çarptı hem çizme hem dizlik olmasına rağmen dizim mosmor, ve sol kaburgam müthiş şekilde ağrıyor şu an ve sıcağı sıcağına yazmak istedim,

    şimdi gelelim önemli noktaya eğer çizme dizlik ve göğüs korumalarım olmasaydı , şu an burada bilgisayar başında değil muhtemelen hastane de röntgen odasında veya ayağım alçıda yatağımdaydım ve bu bahsettiğim trafiğe kapalı 20-30 m.lik bir alanda ve 1. viteste sadece 5 km hızla giderken başıma geldi.

    Bu sebeple arkadaşlar yok sadece bakkala gidecektim, yok mahallenin başından dönüp gelecektim diyerek korumalarımızı kullanmamazlık etmeyelim, malum Türkiye şartları belli, hepimiz çalışmak ve üretmek zorundayız, yatakta zaman geçirecek lüksümüz, ailelerimize sıkıntı verecek hakkımız da yok.

    Son olarak diyeceğim şudur ki "İnsan acizdir, muhtaçtır fazla artistlik yapmamalıdır.

    Allah cümlemizi kazadan beladan esirgesin ama bizde gerekli önlemleri max. seviyede almak zorundayız, unutmayalımki , kaza geliyorum demezzzzzz.

    hadin eyi geceler, kalın sağlıcakla.



    Motorda artistlik iyi birşey değildir, artistliğin sonu yoktur, çekirge bir sıçrar, iki sıçrar.
    Geçmiş olsun hemşerim çok doğru çok güzel şeyler yazmışsın,geçmiş olsun Allah acil şifalar versin

  5. #25
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    aaaah ahhh, keşke ben de zamanında bunları okuyabilip öğreneseydim. maalesef aynı şeyleri aynı yaşlarda ve dönemlerde yaşadık. bunları yazınca , tecrübeli kişiler hak verirken, hala bazı beyinsizler bizimle dalga geçiyorlar. bu sitede olup sadece resm çektiriken kask takanların çoğunlukla kask ve korumalık takmadığını, ama laf açılınca da istisnasız koruma ve kask kullandığını yazar vs...

    bu yazımı inşallah onlar da okur. çünkü hepsine, bu şekilde yola çıkarlarsa kendileriyle yola çıkmayacağımı söylerim, söyledim ve söyleyeceğim.

    bir geziden dönüşte, veya hastane kapısında ailelerine kötü haberi veren olmak istemem....

    güzel yazı, emeğine sağlık

    biz 2,5 tl ye 3 tur atıyorduk
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #26
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    harıka bır paylaşım teşekkür ederım ama o şiir bıraz banada tuhaf geldi

  7. #27
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazınız çok güzeldi ama şiir için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

    Deli saçması bir şiirden bir şeyler çıkarmaya çalışmak aslında artislik tir herhalde.
    Arkadaş senin yorumların neden hep birilerini kırmaya yönelik ve tartışma çıkartan cinsten, hoşuna mı gidiyor böyle yorumlarda bulunmak ? Kendini bu şekilde mi kabul ettirmek istiyorsun ? Yanlış yoldasın haberin ola.

  8. #28

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı romeomustdie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Konu başlığını moto-sohbet bölümünde açınca, biraz da muhabbet olsun diye önce eskilerden bahsedeyim istedim.

    Şu an 37 yaşındayım motosiklet kullanmaya 15-16 yaşlarımda Malatya'da ki kenar mahallemizde mobilet, pejo ve puch kullanarak başladım (motor benim değildi arkadaşlardan rica minnet 3-5 tur atarak) O zamanlar Malatya da bugün kü motosiklet şürüş eğitim merkezlerine benzeyen bir yer vardı kocaman bir tarlanın içinde kenarda üç beş mobilet, bir iki jawa, on onbeş civarı da bisikletin durduğu bir alandı, belirli bir ücret karşılığı o tarlanın içindeki güzergahta belirli sayıda tur atılırdı, tur bitince kenarda ki adam , "hoopppp haydi gel senin turun bitti" der ve bizim için o günün en önemli aktivitesi adamın "hooop" ikazıyla son bulurdu. Bisiklet sürmeyi de o tarlada öğrenmiştim (şimdi o tarla ne oldu acaba).

    80'li yıllar da henüz kask (diğer korumaları söylemiyorum bile) icadedilmemişti olacakki Malatyada hiç kask yoktu , heralde kask takan biri olsa millet "artis havamı atıysın bize" der ve o kask takan adama bi ton dayak atarlardı.

    O sıralar mahalledeki bizden büyük abiler de jawa ve honda'nın 125'liklerinden vardı ve onları hep hayretle ve ibretle izler, o motorlarla ilgili şehir efsaneleri türetirdik.

    Neyse gel zaman git zaman yıllar geçip gitti kendi motorlarım da oldu (kinetic, xt125 , kmx 125, transalp ve şu an son motorum kanuni cross 250)

    Hiç bir zaman usta bir sürücü olduğumu düşünmedim ve teknik bilgim de rezalet seviyededir,

    şimdi bu kadar şeyi niye anlattım , ana fikre geleyim.

    Hafta sonları yaşadığım bu yerdeki arkadaşlarla dağ bayır, yayla tarla dolaşıyoruz ve talihsizliğim bu adamların hepsi profesyonele yakın enduro ve kroscu olmaları, her gezi sonrası perişan ve motorun bir parçası elimde geri dönüyorum, gerçi yolun sert ve tehlikeli kısımlarında ben yürüyorum benim motoru onlar geçiriyor ve bana teslim ediyorlar, sağolsunlar

    Bu akşam biraz ders çalışayım şu dönüşlerimi geliştireyim, dağda bayırda sıkıntı çekmeyeyim diye dönüş çalışayım istedim , motora bineceğim yer de trafiğe kapalı alan ve altı üstü 25 - 30 m içinde gidip gelecek ve sağa sola dönüş çalışacağım, herneyse heralde hem yaşın verdiği olgunluk, hem çevremizde duyduğumuz trafik kazaları hem de sağ da solda duyduğumuz "kask ve koruma hayat kurtarır" ikazlarını dikkate alarak üşenmeden dizlikler, göğüs ve kol korumları, çizme ve kaskımı taktım. 5 sene önce olsa bunu yapanla dalga geçerdim "vay vay vay aartise bak hele, sanki uzaya gidecek, altı üstü motora binecek" der dalga geçerdim ama iyiki korumaları giymişim ve o 30 m,lik alanda 5 km hızla düşsen nolur havalarına girmemişim,

    dönerken 1. Viteste anlamadığım bir şekilde düştüm , önce motor düştü ben de motorun üstüne düştüm direksiyonun ucunun üstüne göğsüm ve ayak pedine de dizkapağımın altı çarptı hem çizme hem dizlik olmasına rağmen dizim mosmor, ve sol kaburgam müthiş şekilde ağrıyor şu an ve sıcağı sıcağına yazmak istedim,

    şimdi gelelim önemli noktaya eğer çizme dizlik ve göğüs korumalarım olmasaydı , şu an burada bilgisayar başında değil muhtemelen hastane de röntgen odasında veya ayağım alçıda yatağımdaydım ve bu bahsettiğim trafiğe kapalı 20-30 m.lik bir alanda ve 1. viteste sadece 5 km hızla giderken başıma geldi.

    Bu sebeple arkadaşlar yok sadece bakkala gidecektim, yok mahallenin başından dönüp gelecektim diyerek korumalarımızı kullanmamazlık etmeyelim, malum Türkiye şartları belli, hepimiz çalışmak ve üretmek zorundayız, yatakta zaman geçirecek lüksümüz, ailelerimize sıkıntı verecek hakkımız da yok.

    Son olarak diyeceğim şudur ki "İnsan acizdir, muhtaçtır fazla artistlik yapmamalıdır.

    Allah cümlemizi kazadan beladan esirgesin ama bizde gerekli önlemleri max. seviyede almak zorundayız, unutmayalımki , kaza geliyorum demezzzzzz.

    hadin eyi geceler, kalın sağlıcakla.



    Motorda artistlik iyi birşey değildir, artistliğin sonu yoktur, çekirge bir sıçrar, iki sıçrar.
    valla motosiklet iyi bir hatun gibidir.. kıçın başın oynarsa, hemen üzerinden atar..

  9. #29

    Üyelik
    13 Kasım 2009
    Motosikleti
    yakın zamanda xx blackbird
    Paylaşım için teşekkürler

  10. #30
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazınız çok güzeldi ama şiir için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

    Deli saçması bir şiirden bir şeyler çıkarmaya çalışmak aslında artislik tir herhalde.

  11. #31
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Paylasim icin tesekkürler..
    Cok güzel anlatmissin..
    Zewkle okudum..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  12. #32
    kuyucadısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    yazını okurken ilk okul çaglarıma gittim.
    bahsettiğin gibi biyerde buralarda vardı.. bilenler bilir... bağlarbaşı lunaparkının hemen önünde motosiklet kiralarlardı... o yaşlarda bildiğim tek motor mobiletti.... iki abim orda takılırdı benim. gider yanlarına dikilirdim. milleti izlerdim motorlara bakardım.... ve her seferinde; abii bende bi tur atıyımmı lütfennn derdim. abim tabi izin vermezdi. diklenirdim banane bende binicem diye yürü kız eve der kovalardı abim beni ordan. küçük ve acizdim gücüm yetmiyodu tabi atlı karıncaya bindirir sepetlerlerdi beni eve hey gidi günler bee
    durmak yok... yola devam.....

    selam dünyalı ben dostum......

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    hakkaten yazı çok güzel hatta mükemmel de, şiir ne öyle? o şiirden bir şey anlayan varsa bize de anlatsın da bilelim...

  14. #34

    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Allahından Bul İstanbul
    Motosikleti
    Presto Texas HS200
    Abicim 9237849128 kez motor kazası görmüş ve hiç hasar görmemiş (işallahda görmem!) biri olarak diyorum ki 5km hızla bir motordan düşerken motoru altına nasıl aldın hadi motoru altına aldın o hasarı nasıl aldın!? abi o durumlarda ben motoru yere bırakıp kendimi can havliyle başka yerlere fırlatıyorum o kendi kendine düşüyo çalışıyo tekeri dönderiyo bi süre sonrada kendi kendine duruyo :D
    İşin esprisi bir yanada geçmiş olsun diyorum.

  15. #35
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Motosikleti
    KTM Duke 200
    zevkle okudum yazınızı ve korumaların değerini bir kez daha anlamış oldum ne kadar motorum olmasada arkadaşımı bakkala (100 metra mesafe) olsa bile kaskını belliğini taktırırm motor bisiklete hiç benzemez (denge haricinde) seni üzerinden attımı tam atar.

  16. #36
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    V Strom 650,Honda CBF 150,bws,pejo,mobilet
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş senin yorumların neden hep birilerini kırmaya yönelik ve tartışma çıkartan cinsten, hoşuna mı gidiyor böyle yorumlarda bulunmak ? Kendini bu şekilde mi kabul ettirmek istiyorsun ? Yanlış yoldasın haberin ola.
    Sevgili kurubuz,benim kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok.Ancaaak burası bir tartışma ortamıdır.İnsanlar bir şeyleri tartışarak iyiye.doğruya ve güzele ulaşabilirler.Tartışma kelimesinden, kavga etme manasını çıkarıyorsan o başka tabii.
    Şimdi ben ne demişim;arkadaşın yazısını beğendiğimi ama şiirini beğenmediğimi belirtmişim.Bunda ne var Allah aşkına?Eğer sen şiiri beğenip bir şey anladıysan bir zahmet izzah ette bizde anlayalım.Bizde diyorum zira benim gibi şiiri beğenmeyenlerde olmuş forumda.
    Bu yaşıma(50)kadar neyi doğru neyi yanlış bulduysan hep söyledim ve söylemeye devam edeceğim.Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar misalionuncu köyü bulana kadar devam edeceğim.Sen yazdıklarımı beğenmiyor sevmiyorsan okumayıp pas geçebilirsin
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #37
    Bartu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Asya Motor 150T
    evet abi cok haklısın bende bi artistlik sonucu kazamı yapmıstım Genclik ateşii=)


    Leoncino
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler