MT ciler benim 2001 model R6 m var.motoru calistirdigim zaman derece low yaziyor bende 40 c olana kadar bekliyorum.acaba bu gereklimi gercekten yada gereksizmi.motoru isitmadan yola cikarsam motora zarar verebilirmi.
MT ciler benim 2001 model R6 m var.motoru calistirdigim zaman derece low yaziyor bende 40 c olana kadar bekliyorum.acaba bu gereklimi gercekten yada gereksizmi.motoru isitmadan yola cikarsam motora zarar verebilirmi.
eger motor calısıyorsa zaten yavas yavas yol alırken gerekli ısıya gelir
ama biner binmez ısınmadan yüksek hız yapmak iyi olmuyacakdır
motor aşınmalarının %75 i motor ısınmadan gerçekleşir. çalıştırdıktan 2-3 dk. sonra gönül rahatlığıyla yola çıkabilirsin
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
o zaman motor derecesinin 40 a gelmesini beklemekle iyi yapiyorum demekki.
yavaş yavaş gazlamadan gidersen fazla zarar vermez....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
yüksek devir yapmadıkça sorun olmaz ama en iyisi rölantide bir süre beklemek.
çünkü yeterli yağlama yapmadan 3000 devir/dk yapması, 1000 devir/dk yapmasından 3 kat daha fazla aşınmaya sebep olacaktır. daha fazlası daha zarar
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
peki anladim arkadaslar cok tesekkur ederim tavsiyeleriniz icin bende zaten derecenin 40 olmasini bekliyorum.ancak kafama takilmisti ondan.
50 dereceye kadar ısıt sonra hareket et 50-55 zaten ilk calıstırdıgında derece cıkmaz bi süre beklersn 40derece görünür direk 50-55 arası olsun o
peki cikelyi açıpta normal devirlerde sıkıştırmadan gitsek nasıl olur
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
Motorunu yan ayaklikta çalistirma.
Uzerine bin.
Motoru çalistir.
Kaskini tak.
Eldivenlerini giy.
Bu süre sana yeter.
Yavas yavas yola devam et.
Zaten bir iki km surmeden 40 dereceyi gorursun.
Sonra gazla.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
motoru ısıtmakdan asıl maksat yağlama değil midir?
evet coq üstad ın dediğide mantıklı bundan sonra derece cıktıı anda gazlarım :D
10 sn yağlama için yeterli bi zaman geri kalan sürede yolda ısınır zaten motor ..ilk 5 dk yüksek devir yapmadan sonrada kafana göre
İlk çalıştırmada motorun dış sürtünen parçaları içte kalan sürtünen parçalara göre daha soğuk olacağından sürtünme daha fazla olur motora ani devir ve yükleme yapmadan kalkmanın mümkün olmadığı şartlarda 1-2 dk ısıtmak aşınmaları, dolayısıyla motor ömrünü korur.
motor çalışmadan önce yağsız vaziyettedir yağ aşağı süzüldüğü için
ilk çalışmada metaller birbirine sürtünür, motorun en çok aşındığı zamanda ilk çalıştırmadır zaten
kısa zamanda yağ, motorun gerekli bölümlerine ulaşır ama yeterli sıcaklığa ulaşmadığından gerekli korumayı sağlayamaz (yağ numaraları burda devreye girer, ince yağ ilk çalışmada daha az sürtünme sağlar-ama yüksek sıcaklıkta, kalitesine göre yağlama özelliği kaybolabilir)
motorun ısınmasından kasıt motor yağının yağlamayı en iyi yapacağı sıcaklığa ulaşmasıdır.
bu sıcaklığa ulaşmadan yola çıkılırsa devir düşük olsa dahi normalden 2-3 kat daha çok aşınma olacaktır, kısa sürede sorun çıkmaz ama motorun ömrü azalır, daha erken rektefiye gerektirir.
o yüzden ilk çalıştırmada azcık sabırlı olun(:
misal, ben sabah ilk önce motoru çalıştırırım, rölantide durur öyle, sonra garajdan çıkarırım, kaskımı, eldivenimi, vs takarım. hazır olana kadarda motor-yağ ısınmış olur zaten. sizde öyle yapın. acele etmeyin(:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------
hatta birkaç kişiden duymuştum. motoru çalıştırmadan önce ayak marşını birkaç kez çeviriyolarmış. ne kadar faydalıdır bilmem ama hiç yoktan iyidir.
tabi ayak marşı olmayanlar için değil bu lafım(:
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Yagin ozelliklerini gosterebilmesi için gerekli çalisma isisi demek mumkun sanirim.
Bir seyi açiklamam gerekiyor.
Benim yukarida verdigim tavsiye arkadasin motosikleti için geçerlidir.
Arkadas R6'yi sormus, ben de R6 için bir cevap verdim.
Bu motosiklette orta sehpa yoktur.
Yan sehpada motorun çalistirilmasi sakincali olabilir.
Bir diger detay da sudur.
Bu motorda rolantide çalisma gibi bir luks de yoktur.
Marsa basar basmaz, devir 1000 civarindadir.
Isinmasi bir seyi degistirmez.
Bu nedenle yan sehpada çalistirilmamali,dusuk isida gaza fazla asilmamalidir.
Ama en fazla bir-iki km içerisinde motor yeterli isiya zaten ulasmaktadir.
Yani sizin motosikletiniz farkli bir modelse, kullanim sekli de haliyle farklidir.
Yarin oburgun arkadas baska birsey sorar, ben de ona gore cevap yazarim, sonra kendi motosikletinizde denemeye kalkmayin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Motoru ısınana kadar boşta çalıştırmak benzin ,para, zaman, milli servet kaybıdır çevreye de zarar verir. Hem motosiklet hem de otomobilin motoru yolda ısıtılır. Motor ısınana kadar çok düşük devirde kullanman gerekir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)