Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor isitma gereklimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    MT ciler benim 2001 model R6 m var.motoru calistirdigim zaman derece low yaziyor bende 40 c olana kadar bekliyorum.acaba bu gereklimi gercekten yada gereksizmi.motoru isitmadan yola cikarsam motora zarar verebilirmi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    eger motor calısıyorsa zaten yavas yavas yol alırken gerekli ısıya gelir
    ama biner binmez ısınmadan yüksek hız yapmak iyi olmuyacakdır

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    motor aşınmalarının %75 i motor ısınmadan gerçekleşir. çalıştırdıktan 2-3 dk. sonra gönül rahatlığıyla yola çıkabilirsin
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    o zaman motor derecesinin 40 a gelmesini beklemekle iyi yapiyorum demekki.

  5. #5
    ünaltürkyazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul-Beşiktaş/Arnavutköy
    Motosikleti
    HONDA SH 300i
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman motor derecesinin 40 a gelmesini beklemekle iyi yapiyorum demekki.
    çok iyi yapıyorsun.

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    yavaş yavaş gazlamadan gidersen fazla zarar vermez....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #7
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    yüksek devir yapmadıkça sorun olmaz ama en iyisi rölantide bir süre beklemek.
    çünkü yeterli yağlama yapmadan 3000 devir/dk yapması, 1000 devir/dk yapmasından 3 kat daha fazla aşınmaya sebep olacaktır. daha fazlası daha zarar
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  8. #8
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    peki anladim arkadaslar cok tesekkur ederim tavsiyeleriniz icin bende zaten derecenin 40 olmasini bekliyorum.ancak kafama takilmisti ondan.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    50 dereceye kadar ısıt sonra hareket et 50-55 zaten ilk calıstırdıgında derece cıkmaz bi süre beklersn 40derece görünür direk 50-55 arası olsun o

  10. #10
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    peki cikelyi açıpta normal devirlerde sıkıştırmadan gitsek nasıl olur
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motorunu yan ayaklikta çalistirma.
    Uzerine bin.
    Motoru çalistir.
    Kaskini tak.
    Eldivenlerini giy.
    Bu süre sana yeter.
    Yavas yavas yola devam et.
    Zaten bir iki km surmeden 40 dereceyi gorursun.
    Sonra gazla.
    espresso bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    motoru ısıtmakdan asıl maksat yağlama değil midir?

  13. #13

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    evet coq üstad ın dediğide mantıklı bundan sonra derece cıktıı anda gazlarım :D

  14. #14
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru ısıtmakdan asıl maksat yağlama değil midir?
    aslında öyle. yağın yeterli sıcaklığa ulaşması önemli olan. ama ikiside yaklaşık aynı derecede olduğundan karıştırılıyo birbirine
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  15. #15
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    10 sn yağlama için yeterli bi zaman geri kalan sürede yolda ısınır zaten motor ..ilk 5 dk yüksek devir yapmadan sonrada kafana göre

  16. #16

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    İlk çalıştırmada motorun dış sürtünen parçaları içte kalan sürtünen parçalara göre daha soğuk olacağından sürtünme daha fazla olur motora ani devir ve yükleme yapmadan kalkmanın mümkün olmadığı şartlarda 1-2 dk ısıtmak aşınmaları, dolayısıyla motor ömrünü korur.

  17. #17
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki cikelyi açıpta normal devirlerde sıkıştırmadan gitsek nasıl olur
    r6'da jigle varmı ?
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  18. #18
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    motor çalışmadan önce yağsız vaziyettedir yağ aşağı süzüldüğü için
    ilk çalışmada metaller birbirine sürtünür, motorun en çok aşındığı zamanda ilk çalıştırmadır zaten
    kısa zamanda yağ, motorun gerekli bölümlerine ulaşır ama yeterli sıcaklığa ulaşmadığından gerekli korumayı sağlayamaz (yağ numaraları burda devreye girer, ince yağ ilk çalışmada daha az sürtünme sağlar-ama yüksek sıcaklıkta, kalitesine göre yağlama özelliği kaybolabilir)
    motorun ısınmasından kasıt motor yağının yağlamayı en iyi yapacağı sıcaklığa ulaşmasıdır.
    bu sıcaklığa ulaşmadan yola çıkılırsa devir düşük olsa dahi normalden 2-3 kat daha çok aşınma olacaktır, kısa sürede sorun çıkmaz ama motorun ömrü azalır, daha erken rektefiye gerektirir.
    o yüzden ilk çalıştırmada azcık sabırlı olun(:
    misal, ben sabah ilk önce motoru çalıştırırım, rölantide durur öyle, sonra garajdan çıkarırım, kaskımı, eldivenimi, vs takarım. hazır olana kadarda motor-yağ ısınmış olur zaten. sizde öyle yapın. acele etmeyin(:

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------

    hatta birkaç kişiden duymuştum. motoru çalıştırmadan önce ayak marşını birkaç kez çeviriyolarmış. ne kadar faydalıdır bilmem ama hiç yoktan iyidir.
    tabi ayak marşı olmayanlar için değil bu lafım(:
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru ısıtmakdan asıl maksat yağlama değil midir?
    Yagin ozelliklerini gosterebilmesi için gerekli çalisma isisi demek mumkun sanirim.

    Bir seyi açiklamam gerekiyor.
    Benim yukarida verdigim tavsiye arkadasin motosikleti için geçerlidir.
    Arkadas R6'yi sormus, ben de R6 için bir cevap verdim.
    Bu motosiklette orta sehpa yoktur.
    Yan sehpada motorun çalistirilmasi sakincali olabilir.
    Bir diger detay da sudur.
    Bu motorda rolantide çalisma gibi bir luks de yoktur.
    Marsa basar basmaz, devir 1000 civarindadir.
    Isinmasi bir seyi degistirmez.
    Bu nedenle yan sehpada çalistirilmamali,dusuk isida gaza fazla asilmamalidir.
    Ama en fazla bir-iki km içerisinde motor yeterli isiya zaten ulasmaktadir.

    Yani sizin motosikletiniz farkli bir modelse, kullanim sekli de haliyle farklidir.
    Yarin oburgun arkadas baska birsey sorar, ben de ona gore cevap yazarim, sonra kendi motosikletinizde denemeye kalkmayin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motoru ısınana kadar boşta çalıştırmak benzin ,para, zaman, milli servet kaybıdır çevreye de zarar verir. Hem motosiklet hem de otomobilin motoru yolda ısıtılır. Motor ısınana kadar çok düşük devirde kullanman gerekir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler