Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor isitma gereklimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r6'da jigle varmı ?
    tabiki var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışmadan önce yağsız vaziyettedir yağ aşağı süzüldüğü için
    ilk çalışmada metaller birbirine sürtünür, motorun en çok aşındığı zamanda ilk çalıştırmadır zaten
    kısa zamanda yağ, motorun gerekli bölümlerine ulaşır ama yeterli sıcaklığa ulaşmadığından gerekli korumayı sağlayamaz (yağ numaraları burda devreye girer, ince yağ ilk çalışmada daha az sürtünme sağlar-ama yüksek sıcaklıkta, kalitesine göre yağlama özelliği kaybolabilir)
    motorun ısınmasından kasıt motor yağının yağlamayı en iyi yapacağı sıcaklığa ulaşmasıdır.
    bu sıcaklığa ulaşmadan yola çıkılırsa devir düşük olsa dahi normalden 2-3 kat daha çok aşınma olacaktır, kısa sürede sorun çıkmaz ama motorun ömrü azalır, daha erken rektefiye gerektirir.
    o yüzden ilk çalıştırmada azcık sabırlı olun(:
    misal, ben sabah ilk önce motoru çalıştırırım, rölantide durur öyle, sonra garajdan çıkarırım, kaskımı, eldivenimi, vs takarım. hazır olana kadarda motor-yağ ısınmış olur zaten. sizde öyle yapın. acele etmeyin(:

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------

    hatta birkaç kişiden duymuştum. motoru çalıştırmadan önce ayak marşını birkaç kez çeviriyolarmış. ne kadar faydalıdır bilmem ama hiç yoktan iyidir.
    tabi ayak marşı olmayanlar için değil bu lafım(:

    bende aynini yapiyom zaten.peki motor kac dereceye kadar isinmali tam yaglama yapabilmesi icin,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    peki varsa karbüretörün neresine veya enjeksiyonun neresine takılıyor
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:

  3. #23
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    motor zaten anında ısınmaz mı?içerde benzin patlıyor az buz sıcaklık çıkmıyor.radyatör suyunun soğuk olması olmasın o sıcaklık
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  4. #24
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunu yan ayaklikta çalistirma.
    Uzerine bin.
    Motoru çalistir.
    Kaskini tak.
    Eldivenlerini giy.
    Bu süre sana yeter.
    Yavas yavas yola devam et.
    Zaten bir iki km surmeden 40 dereceyi gorursun.
    Sonra gazla.
    yan ayaklıkta çalışmasının ne gibi sakıncaları var ben genelde böyle çalıştırıyorum sonra eldiven ve kask ımı takna kadar ısınmasını bekliyorumda....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  5. #25

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    coq demişki :
    Motorunu yan ayaklikta çalistirma.
    Uzerine bin.
    Motoru çalistir.
    Kaskini tak.
    Eldivenlerini giy.
    Bu süre sana yeter.
    Yavas yavas yola devam et.
    Zaten bir iki km surmeden 40 dereceyi gorursun.
    Sonra gazla.
    Motor neden yan ayakta çalışmaz;çünki karter altında yeterli mesafe kalmadıgından yag pompası için daha alt seviyede bir hazne-bölme yok.Araçlara dikkat edin karterlerinde daha küçük ve aşagı sarkmış gibi bir hazne vardır.bu haznenin içinde pompa filtresi ve hemen buruyla yada direk pompaya baglıdır.Yag seviyesi azalsada ,araç yokuşta da çalışsa yaglama bir şekilde devam eder.Hatta yagın büyük bir kısmı bu haznede olduğundan(çarparak yaglayanlar hariç)krank yağa boğulmaz daha rahat çalışır(çarparak yaglayan motosiklet motorlarında yüksek yag seviyesi karkta ya aşırı yaglamaya yada sıçratamadıgından piston yaglatamamaya baglı sorunlara sebep olur,örnek;araç lastiginiz yol alırken 1 cm suyumu yoksa lastiginizi komple kaplamış 30-40 cm lik yükseltideki suyumu daha fazla sıçratır.).Motorsikletlerde karter de yag haznesi olmadığından,bir çogunda pompa en alt seviyede olmadığından yan ayak yag seviyesi sorunlarına,soguk piston çıdarına aşırı yag sıçratma yada yagsız bırakma bu konuda hala çelişkideyim ama ikisinden biri kesin oluyor ve piston ya yeterli ısıya ulaşamıyor yogun olarak soğutuldugundan ve soguk piston bu fazla yağı yanma odasına dahil ediyor.araç yan durdugundan pompa da yağı göremiyor.Yan ayakta iken seviye çubuguna bakın yağ yok.Birde orta sehpadada olsa motorlarımızda şanzuman ve motor bölümü aynı karterden yağlanıyor.(ŞANZUMANI AYRI OLANLAR HARİÇ)Ve hareket ettiginde hem krank hemde dişliler yağı motor içerisine yagmur gibi saçıyor ve nerdeyse yag hep en alt seviyelerde.Rölantide boşta uzun düre çalıştırdıgımızda ısı yag vasıtası ile tüm bloğa dagıtılamıyor ve farklı noktalarda farklı ısılar.Gömlek cayır cayır yanarken blogun alt yada arka kısmı hala ortam sıcaklıgında.bu nekadar doğru ????? Isıyı dagıtmak için makine tüm fonksiyonları ile çalışmalı yani yol almalı.Sogutma sistemi bu şekilde dizayn edilmiş.Soguk motorda yaglama kotrol tapanız varsa deneyin.Motor çalıştıkta 10-15 sn sonra yag nekadar soğuk olsada delikten çıkacak ne kadar kalın olsada çalışma aralıgı artmış boşluklara uygun kalınlıkta enjekte edilecek.Dereceli yağın amacıda bu aslında.Arcı karşılayan dereceleri bilmek ve o numara yagı koymak zaten işin büyük kısmını hallediyor.Soguk motorda sirkeleme problemi varsada bu teknik bir arızadır(yakıt sistemi bakımsızlıgı yada arızası,ateşleme sistemi bakımsızlıgı yada arızası gibi).200-300 metre yarım jiklede bu işi hallder zaten.Yazdıklarımda doğruluk payı varsa mutluyum yoksa artık çok geç

  6. #26
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------




    bende aynini yapiyom zaten.peki motor kac dereceye kadar isinmali tam yaglama yapabilmesi icin,
    tam bilmiyorum cidden ama 80-90 derece civarı normal ısısı olmalı zaten
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #27
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    1 dakika rölantide bırakırım külbütüre yağ gelmesi için.Sonra da fazla zorlamadan yavaş yavaş hızımı arttırım. Hatta sabah soğukta işe giderken hafif bir yokuş var oraya kadar elle çıkarıp aşağı sallanıyorum. Kıyamıyorum herhalde.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  8. #28
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Sabahları soğukta motor rolantide çalışmıyor zaten. Jikleyi cekip 1 dakika falan bekliyorum. O arada yakıt sarfiyatından ötürü içim gidiyor ama yapacak birşey yok. Motorun ısınması gerekiyor. Yağın makineyi sarması gerekiyor.

  9. #29

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    ben gidip çalıştırıyorum eldivendi dizlikti felan derken zaten ısınıyor alet

  10. #30
    nTolga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Hararet 2 çizgi olmadan ilerlediğimde içim içimi yiyor. Hava kaç derece olursa olsun o hararet çizgisi yükselecek

  11. #31
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT ciler benim 2001 model R6 m var.motoru calistirdigim zaman derece low yaziyor bende 40 c olana kadar bekliyorum.acaba bu gereklimi gercekten yada gereksizmi.motoru isitmadan yola cikarsam motora zarar verebilirmi.
    Gerekli. Yapmazsan en iyi ihtimalle silindirler ve egzantrik bademleri çizilir. Hava soğuk daha kötü ihtimalle blok çatlar bir şey olur. Çok soğuk havada 4-5dk ısıtmak candır.

  12. #32

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Motosiklet tecrübem fazla olmasa da, araba motorları konusunda naçizane tecrübeler edindim. İlk çalıştırmada 30 saniye gaz vermemek gerekir. Bu sürede motor parçaları yağlanır ve yağ belli bir sıcaklığa kavuşur. Daha sonrasında 1-2 dakika düşük devirlerde kullanmak gerekir.

    Zaten aracını dinleyen bir kullanıcı bu aşamaları motorun titreşiminden ve sesinden de anlayabilir.

  13. #33
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bende bir soru sorayim. Ben motoru isitmadigim zaman gaz yemiyor, vibrasyon oluyor, daha yavas devir aliyor vs bunlar normal mi?
    Direk motora atladigim zaman traktor gibi tepkiler veriyor bazen sasiriyorum

  14. #34

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı Xavosa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir soru sorayim. Ben motoru isitmadigim zaman gaz yemiyor, vibrasyon oluyor, daha yavas devir aliyor vs bunlar normal mi?
    Direk motora atladigim zaman traktor gibi tepkiler veriyor bazen sasiriyorum
    Şu an 153.000 km deki dizel aracımı da ısıtmadan yola çıktığımda aynı durumla karşılaşıyorum. Yüksek kilometrelerde daha çok hissedilen bir durum bu. İmkan olduğu sürece motoru ısıtmadan yola çıkmayalım.

  15. #35

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Yıllardır motorlu taşıt aleminde bitmeyen sorudur. Sizin durumunuz için söyleyeyim. 1 dakikadan az ısıtıp gidilmelidir.

    Motor durduğu yerde boşta çalışırken en fazla aşınma ve tüketime mağruz kalıyor. Ve ısınma süresi de zaman olarak uzun sürer. Giderken ısıtınca 5 dakikada ısınırsa, durduğu yerde aynı sıcaklığa 15 dakikada çıkar. Motoru biran evvel ısıtmak lazım, o da giderek olur. Dizel-lpg-benzin için de aynen bu geçerlidir. Hatta Almanya'da durup bekleyerek uzun süreli motor ısıtmak yasaktır. Çünkü gereksizdir.

    Ama motor soğukken, çalışma sıcaklığına erişene kadar yüksek devirlere çıkmadan, biraz sakin kullanarak ısıtmalıyız.

    30 yıldır ısıtalım mı ısıtmayalım mı? Motor nasıl olursa, hava ne kadar soğuk-sıcak olursa olsun, rölanti devri sabit ve motor da vuruntusuz çalışıyorsa derhal yola çıkılmalı, sakin kullanımla yolda ısıtılmalıdır.

    Yani örneğin İstanbul' da hangi mevsim olursa olsun, hava ne kadar karlı-yağmurlu olursa olsun, 1 dakikadan uzun motor ısıtmak gereksiz yakıt tüketimi, boşuna motor aşındırma gereksiz zaman kaybıdır.

  16. #36
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Xavosa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir soru sorayim. Ben motoru isitmadigim zaman gaz yemiyor, vibrasyon oluyor, daha yavas devir aliyor vs bunlar normal mi?
    Direk motora atladigim zaman traktor gibi tepkiler veriyor bazen sasiriyorum
    BU NE CESARETTİR YARABBİ...SENİ TANIMAK İSTİYORUM, YİĞİDİM...BENİ MUTLAKA ARA...

    yapma canım kardeşim yapma şeker kardeşim motoru ısıtmadan gaza yüklenme...

  17. #37
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    otomatik jikleli motosiklet kullandığımdan dolayı rolenti normale düşünce binip gidiyorum...

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    1. Harley motor dizayn grubu mühendisi biraz dergide yazdı: çalıştıktan 20 saniye sonra hafif hafif yol almak lazım.

    2. Motor ilk çalıştığında yıpranma çok olur, çünkü yağ basıncı oluşana kadar kısa süre yağsız çalışır. Bu aşınmayı motoru rolantide ısıtarak engelleyemezsiniz.

    3. Optimum ısıya gelmesini beklemek yağlanmadan ziyade ısıyla genleşen metal parçaların en uygun şekilde birbiriyle örtüşmesi içindir.

    4. Çalıştıktan kısa süre sonra yola çıkmanın mantığı, sadece motor değil, tüm yürüyen aksamın hızla dengeli bir şekilde ısınması içindir, özellikle şanzıman ve debriyajın.

    5. Modern motosikletlerde yan ayakta motor çalıştırmanin herhangi bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Hele hele motoru yağsız bırakma gibi ciddi bir soruna yol açacak olsa, manuel'de mutlaka ama mutlaka belirtilirdi. COQ kaynak gösterirse öğrenmiş oluruz, ama bana hiç mantıklı gelmedi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler