peki varsa karbüretörün neresine veya enjeksiyonun neresine takılıyor
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:
motor zaten anında ısınmaz mı?içerde benzin patlıyor az buz sıcaklık çıkmıyor.radyatör suyunun soğuk olması olmasın o sıcaklık
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
coq demişki :Motor neden yan ayakta çalışmaz;çünki karter altında yeterli mesafe kalmadıgından yag pompası için daha alt seviyede bir hazne-bölme yok.Araçlara dikkat edin karterlerinde daha küçük ve aşagı sarkmış gibi bir hazne vardır.bu haznenin içinde pompa filtresi ve hemen buruyla yada direk pompaya baglıdır.Yag seviyesi azalsada ,araç yokuşta da çalışsa yaglama bir şekilde devam eder.Hatta yagın büyük bir kısmı bu haznede olduğundan(çarparak yaglayanlar hariç)krank yağa boğulmaz daha rahat çalışır(çarparak yaglayan motosiklet motorlarında yüksek yag seviyesi karkta ya aşırı yaglamaya yada sıçratamadıgından piston yaglatamamaya baglı sorunlara sebep olur,örnek;araç lastiginiz yol alırken 1 cm suyumu yoksa lastiginizi komple kaplamış 30-40 cm lik yükseltideki suyumu daha fazla sıçratır.).Motorsikletlerde karter de yag haznesi olmadığından,bir çogunda pompa en alt seviyede olmadığından yan ayak yag seviyesi sorunlarına,soguk piston çıdarına aşırı yag sıçratma yada yagsız bırakma bu konuda hala çelişkideyim ama ikisinden biri kesin oluyor ve piston ya yeterli ısıya ulaşamıyor yogun olarak soğutuldugundan ve soguk piston bu fazla yağı yanma odasına dahil ediyor.araç yan durdugundan pompa da yağı göremiyor.Yan ayakta iken seviye çubuguna bakın yağ yok.Birde orta sehpadada olsa motorlarımızda şanzuman ve motor bölümü aynı karterden yağlanıyor.(ŞANZUMANI AYRI OLANLAR HARİÇ)Ve hareket ettiginde hem krank hemde dişliler yağı motor içerisine yagmur gibi saçıyor ve nerdeyse yag hep en alt seviyelerde.Rölantide boşta uzun düre çalıştırdıgımızda ısı yag vasıtası ile tüm bloğa dagıtılamıyor ve farklı noktalarda farklı ısılar.Gömlek cayır cayır yanarken blogun alt yada arka kısmı hala ortam sıcaklıgında.bu nekadar doğru ????? Isıyı dagıtmak için makine tüm fonksiyonları ile çalışmalı yani yol almalı.Sogutma sistemi bu şekilde dizayn edilmiş.Soguk motorda yaglama kotrol tapanız varsa deneyin.Motor çalıştıkta 10-15 sn sonra yag nekadar soğuk olsada delikten çıkacak ne kadar kalın olsada çalışma aralıgı artmış boşluklara uygun kalınlıkta enjekte edilecek.Dereceli yağın amacıda bu aslında.Arcı karşılayan dereceleri bilmek ve o numara yagı koymak zaten işin büyük kısmını hallediyor.Soguk motorda sirkeleme problemi varsada bu teknik bir arızadır(yakıt sistemi bakımsızlıgı yada arızası,ateşleme sistemi bakımsızlıgı yada arızası gibi).200-300 metre yarım jiklede bu işi hallder zaten.Yazdıklarımda doğruluk payı varsa mutluyum yoksa artık çok geçMotorunu yan ayaklikta çalistirma.
Uzerine bin.
Motoru çalistir.
Kaskini tak.
Eldivenlerini giy.
Bu süre sana yeter.
Yavas yavas yola devam et.
Zaten bir iki km surmeden 40 dereceyi gorursun.
Sonra gazla.
1 dakika rölantide bırakırım külbütüre yağ gelmesi için.Sonra da fazla zorlamadan yavaş yavaş hızımı arttırım. Hatta sabah soğukta işe giderken hafif bir yokuş var oraya kadar elle çıkarıp aşağı sallanıyorum. Kıyamıyorum herhalde.
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas
Sabahları soğukta motor rolantide çalışmıyor zaten. Jikleyi cekip 1 dakika falan bekliyorum. O arada yakıt sarfiyatından ötürü içim gidiyor ama yapacak birşey yok. Motorun ısınması gerekiyor. Yağın makineyi sarması gerekiyor.
ben gidip çalıştırıyorum eldivendi dizlikti felan derken zaten ısınıyor alet
Hararet 2 çizgi olmadan ilerlediğimde içim içimi yiyor. Hava kaç derece olursa olsun o hararet çizgisi yükselecek
Motosiklet tecrübem fazla olmasa da, araba motorları konusunda naçizane tecrübeler edindim. İlk çalıştırmada 30 saniye gaz vermemek gerekir. Bu sürede motor parçaları yağlanır ve yağ belli bir sıcaklığa kavuşur. Daha sonrasında 1-2 dakika düşük devirlerde kullanmak gerekir.
Zaten aracını dinleyen bir kullanıcı bu aşamaları motorun titreşiminden ve sesinden de anlayabilir.
Bende bir soru sorayim. Ben motoru isitmadigim zaman gaz yemiyor, vibrasyon oluyor, daha yavas devir aliyor vs bunlar normal mi?
Direk motora atladigim zaman traktor gibi tepkiler veriyor bazen sasiriyorum
Yıllardır motorlu taşıt aleminde bitmeyen sorudur. Sizin durumunuz için söyleyeyim. 1 dakikadan az ısıtıp gidilmelidir.
Motor durduğu yerde boşta çalışırken en fazla aşınma ve tüketime mağruz kalıyor. Ve ısınma süresi de zaman olarak uzun sürer. Giderken ısıtınca 5 dakikada ısınırsa, durduğu yerde aynı sıcaklığa 15 dakikada çıkar. Motoru biran evvel ısıtmak lazım, o da giderek olur. Dizel-lpg-benzin için de aynen bu geçerlidir. Hatta Almanya'da durup bekleyerek uzun süreli motor ısıtmak yasaktır. Çünkü gereksizdir.
Ama motor soğukken, çalışma sıcaklığına erişene kadar yüksek devirlere çıkmadan, biraz sakin kullanarak ısıtmalıyız.
30 yıldır ısıtalım mı ısıtmayalım mı? Motor nasıl olursa, hava ne kadar soğuk-sıcak olursa olsun, rölanti devri sabit ve motor da vuruntusuz çalışıyorsa derhal yola çıkılmalı, sakin kullanımla yolda ısıtılmalıdır.
Yani örneğin İstanbul' da hangi mevsim olursa olsun, hava ne kadar karlı-yağmurlu olursa olsun, 1 dakikadan uzun motor ısıtmak gereksiz yakıt tüketimi, boşuna motor aşındırma gereksiz zaman kaybıdır.
otomatik jikleli motosiklet kullandığımdan dolayı rolenti normale düşünce binip gidiyorum...
1. Harley motor dizayn grubu mühendisi biraz dergide yazdı: çalıştıktan 20 saniye sonra hafif hafif yol almak lazım.
2. Motor ilk çalıştığında yıpranma çok olur, çünkü yağ basıncı oluşana kadar kısa süre yağsız çalışır. Bu aşınmayı motoru rolantide ısıtarak engelleyemezsiniz.
3. Optimum ısıya gelmesini beklemek yağlanmadan ziyade ısıyla genleşen metal parçaların en uygun şekilde birbiriyle örtüşmesi içindir.
4. Çalıştıktan kısa süre sonra yola çıkmanın mantığı, sadece motor değil, tüm yürüyen aksamın hızla dengeli bir şekilde ısınması içindir, özellikle şanzıman ve debriyajın.
5. Modern motosikletlerde yan ayakta motor çalıştırmanin herhangi bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Hele hele motoru yağsız bırakma gibi ciddi bir soruna yol açacak olsa, manuel'de mutlaka ama mutlaka belirtilirdi. COQ kaynak gösterirse öğrenmiş oluruz, ama bana hiç mantıklı gelmedi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)