Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yağmurda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kategorize etmek ne işe yarar ki?
    ben zorda kalmadıkça yağmurda motor kullanmam,
    hele karda ve kışın ayazında hiç kullanmam
    Ama düzgün havalarda yoldışı rotalarda bir motorla gidilebilecek neresi varsa giderim ve Yoldışı rotalarda günlük 550-600 km yapmışlığım çok olmuştur.
    elime anahtarı aldığım zaman söküp takmaktan da çekinmem.
    Bıraktım başkaları büyük motorcu olsun,bana" motorcu bile değil deseler" gam yemem.
    Ainesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
    Sevgili kardeşim,ben kimseyi katagorize etmek için konu açmadım.Benim konuyu açıştaki amacım yamurda motosiklet kullanımı ile ilgili bilgi ve anılarımızı paylaşmaktı.Ama malesefki her konuda olduğu gibi işin suyu çıktı.Zaten ne zaman ciddi bir konu açılsa insanlar bu konu hakkında yazacaklarına işin kolayına kaçıp sulandırıyorlar.Dikkat edersen birisi scoter alacak olsa onlarca mesaj yazılıp şunu al bunu al gibi bir yığın geyik yapılıyor.Ama ciddi bir konu açıldığında herkes tırtlıyor.Zira bir çok kullanıcının bu konularda bigisi ve deneyimi yok.Birşeyler yazmış olmak için hemen konunun tersine yorumlar yapılıyor.Ben konun başında bilgi ve anılarımızı paylaşalım derken gerçekten yağmurda motosiklet kullananların cevaplarını beklemiştim.Ama daha çok yağmurda motor kullanmayanlar konun üzerine atladı ne yazıkki.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Yazmayı unutmuşum scooterlarda motor freni(kompresor,yüksek devir küçük vites) olmadığından frenle inerken iki frene olabildiğince eşit sıkmak gerekiyor bugün üşenmedim yağmurun altında boş yolda durup durup kalktım bayağı bir pratik yaptım 90 km de ani frenleme denedim 30-40 metre arası tahmini olarak durabildim.Azcık arka frene asılsam direk motor kıçını atıyor.Acemi arkadaşlar benim gibi,böyle pratikte yapabilirsiniz.
    Yol boş olsada mümkün olduğunca hızınızı düşürün yere akan yağ kendini bellie tmediğinden de kayma yapıyor.Kuru zeminde yağı görüyorsun ama ıslak zeminde gizli tehlike!
    yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.

  3. #43
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yaz kış kullanıyorum motorumu garajım ve arabam var ama yınede hem ekonomık hemde sevıyorum gerci hergun 20 km re yapıyorum mesafe yakın ama yınede şunları eklemek isterım .Olabıldığınce hızımızı takıp mesafemızi ıyı ayarlamalıyız aynadan arkamıza cok yaklaşan olduğunda trafık yavaşladığında bır kac araç gecerek ondan uzaklaşın benım yolum bölünmüş talı yolu olmayan çif şerıtli bır yol onun için bıraz daha kolay dıkkat edıyorum araclar fazla yaklaşmıyor mesela iki araç mesafesı benım arkamda bulunan aractan daha kısa sürücüler bılınçlenıyormu ne aralara fazla gırmıyorum araçlar sağ yada sol arka tekerınden takıp edıyorum tam ortasını takıp etmeyın ani frende sağa yada sola kacabılırsınız zaten ışklarda durunca trafık bır anda otuz tane aracı gecmiş oluyorsunuz en önde yer alıyorsunuz yağmurluğum ve yenı aldığım botlarım su gecırmıyor ama kaskımın vızörünü kapatmıyorum en buyuk eksiğim bu suratıma yağmur kurşun gıbi vuruyor senelerdır buna bır turlü alışamadım bırde bu gunlerde lastıklerımın havası iniyor arka tubless ön şamrıyel ama ikiside inıyor hepınıze kazasız sürüşler dılerım
    Neden vizörünü kapatamadığını pek anlayamadım.Birde şu ön iç lastik arka tubless lastiği anlayamadım.İç lastikli lastikler herhangi bir delik olmadıktan sonra aylarca hava kaçırmazlar.tubless lastikler herhangi bir delik olmasada hava kaçırırlar ve en az haftada bir kontrol etmek gerekir.İşin doğrusu her yolculuktan önce kontrol edilmesi lazımdır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  4. #44
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden vizörünü kapatamadığını pek anlayamadım.Birde şu ön iç lastik arka tubless lastiği anlayamadım.İç lastikli lastikler herhangi bir delik olmadıktan sonra aylarca hava kaçırmazlar.tubless lastikler herhangi bir delik olmasada hava kaçırırlar ve en az haftada bir kontrol etmek gerekir.İşin doğrusu her yolculuktan önce kontrol edilmesi lazımdır.
    ön lastik pek patlamadığı için şambrelli tublesse çevirmezler. tubless çok rahat patlama anında bir anda havası inmiyor ve fitil atılarak tamir imkanı oluyor. ben ayda bir tubless lastiğimi kontrol ederim dediğin gibi hava eksilme söz konusu değil

  5. #45
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sularseller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazmayı unutmuşum scooterlarda motor freni(kompresor,yüksek devir küçük vites) olmadığından frenle inerken iki frene olabildiğince eşit sıkmak gerekiyor bugün üşenmedim yağmurun altında boş yolda durup durup kalktım bayağı bir pratik yaptım 90 km de ani frenleme denedim 30-40 metre arası tahmini olarak durabildim.Azcık arka frene asılsam direk motor kıçını atıyor.Acemi arkadaşlar benim gibi,böyle pratikte yapabilirsiniz.
    Yol boş olsada mümkün olduğunca hızınızı düşürün yere akan yağ kendini bellie tmediğinden de kayma yapıyor.Kuru zeminde yağı görüyorsun ama ıslak zeminde gizli tehlike!
    Yinede yağışlı havalarda ön freni pek kullanmamak gerekir.Arka tarafın kayması çok önemli değildir.İleriye doğru bakarak bu kaymanın altından kalkabilirsin.Ama ön freni kitlersen direk düşersin.En iyisi yağmurlu havalarda arka fren kullanmaktır.Ancak süratimizi,mesafemizi ve dikkatimizi bu duruma göre ayarlamak gerekir.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  6. #46
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yinede yağışlı havalarda ön freni pek kullanmamak gerekir.Arka tarafın kayması çok önemli değildir.İleriye doğru bakarak bu kaymanın altından kalkabilirsin.Ama ön freni kitlersen direk düşersin.En iyisi yağmurlu havalarda arka fren kullanmaktır.Ancak süratimizi,mesafemizi ve dikkatimizi bu duruma göre ayarlamak gerekir.
    Evet o orantıyı iyi yapmak gerekiyor benim denemelerimde ön fren ve arka frende gayet iyi durdu belki benim elim alışmıştır arkaya daha fazla güç vermiş olabilirim.Önün kaymasından kesinlikle arkanın kayması bin kat daha iyi,öbür türlü direk yerdesin.
    yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.

  7. #47
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Ben biraz geç yazıyorum yeni gördüm başlığı.

    Yaklaşık 300 km artçıyken 600 km sürücü olarak motor üstünde toplam 900 km yağmura maruz kaldım.

    En çok izmir edremit arası dönüşlerlerde yağmura yakalandım bazen izmirden edremite kadar yağmur bana eşlik ediyordu.

    Yeni yağmaya başladığı zaman yağmur çok tedbirli oluyorum kayma ihtimaline karşı ki çok hafif kayamalar yaşadım ama toparladım.Yağmur yeni yağmaya başladı an bulunduğunuz vtesten bir üst vitese artarak veya devir düşürerek ola bildiğince arka tekeri aşırı dönmeye zorlamayın yoksa kayması an meselesin oluyor.

    Kesinlikle vizörünüze yağmur kaydırıcı sprey sıkın ve buğu önleyici sprey veya vizör takın.

    Kendinzi yağmurdan muhafaza edin yoksa ıslanınca üşümek hiçtte iyi olmuyor seyir sürenizi uzatıyor.Hasta olmakta cabası.

    Araçlara fazla yaklaşmayın su birinkiterinden geçince birden ne olduğunu anlamıyorsunuz.

    Derin su birinkintilerinden kaçının girince hakimiyet büyük ölçüde azalıyor.

    Rüzgar & yağmur bir arada kuvveti şekilde yağıyor ve esiyorsa yani fırtına hiç zorlamayın hemen çekin kenara.Ben bu yüzden yol dışına atıldım çok zorluyor gerçekten.

    Yaşadıklarım ve edindiğim tecrübeler bunlar.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler