Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kazalardan Ders Alırmısınız Hangi Kazadan Ne Ders Çıkardınız?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    gün geçmiyo ki bir kaza haberi almayalım .. sonu ölümle biten aklımda yer eden 5 kazayı aklımda kazanın oluş şekilleri ile yazıyorum sonra kazaları irdeliyelim ..

    ayrıntılar hakkında eksiğim varsa yazın düzeltiyim

    1) Akira"nın kazası

    Motor: GT 250 R

    Yol durumu: bölünmüş yol 2 gidiş 2 geliş ..

    Kazanın oluş şekli: ertuğrulun (akira) kazası hakkında düzeltme.
    yol 2 gidiş 2 geliş şeklinde fakat çizgi ile değil ortada düşük banket olacak şekilde, yani bir araç karşı tarafa geçemez.
    bizim uyanık milletimiz ilerdeki dönüşe kadar gitmemek adına o bölgede araya toprak yığıp bir aracın geçebileceği genişlikte bir yol yapmış.
    yol dümdüz, asfalt mükemmel. hatta o bölgede tek adam gibi bölüm diyebilirim.
    hızlanılabilecek mesafe var.
    buraya kadar olan bölümü kesin, inceledim.
    bundan sonrasını tanıklardan dinledim:
    araç bir reno toros ve bölgenin yabancısı. sinoptan gelmiş ve kendine kazık atan birinin peşinde. muhtemelen sinirli ve dalgın, araç kendi aracı değil. yolun sağ şeridinden gidiyor ve yolun karşı tarafına geçmesi gerekiyor. son anda bu toprakla doldurulmuş yeri görüyor aniden yavaşlayıp oraya kırıyor. muhtemelen hiçbir şekilde arkadan gelen var mı diye kontrol etmiyor.
    tam bu esnada onu sollamaya çıkmış olan ertuğrul gazı kısıyor ama fren yapmaya fırsat bulamıyor, aracın burun kısmına vuruyor.
    ama asıl ağır yarayı muhtemelen vurduktan sonra motorla aracın üstünden takla atıp yol arasındaki kayaların üzerine düşünce almış. ölüm sebebi göğüs bölgesinde oluşan iç kanama. (tigermbz nikli üyeden alınmtıdır.)

    Tecrübesi: Kaza yaptığı motorla 8 ay tecrübesi var..4/2006-1/2007

    İnceleme: Diğer kazalarla karşılaştırıldığında en zor durum. Ertuğrul”a yapacak çok şey kalmamış.. Kaza anını birebir bilen gören yok .. Ertuğrul yaklaşırken torosu sesli veya ışıklı uyardımı ..toros bu uyarıyı fark ettimi.. Bunların hiçbirini bilmiyoruz. 8 aylık bir tecrübe fena bi tecrübe değil ..Sollamaya çıktığı için hızının yüksek olma ihtimali fazla ..

    Çıkacak ders: Sollamaya çıktığımız aracı sesli veya ışıklı uyaralım geldiğimizi gördüğünden emin olalım.. Farlarımızı daimi olarak açık tutalım.. Böylece çok uzun mesafeden bile geldiğimiz farkedilebilsin..


    ************************************************** *******

    2) Erhan"ın kazası

    Motor: CBR125R

    Yol durumu:
    Gidiş/geliş dar ve virajlı yol

    Kazanın oluş şekli: Oluşunu en iyi bildiğimiz kaza bu . Kask kafada ama kask bağı bağlı değil. Grup sürüşü esnasında sağa bir virajda önündeki aracı sollamaya çıkıyor. Karşı yönden gelen bir araca aracın sağ farı hizasından kafadan çarpıyor.

    Tecrübesi: Kaza yaptığı motor kendisine ait değil. Kendi motoru 1000 RR dan sonra aldığı hayabusa. Dolayısıyla motorun karakteri hakkında çok deneyimli değil. Yakın arkadaşlarının dediğine göre motoru yatırmada zorluk çekiyor.

    İnceleme: Kafası haricinde hiçbir yerinde hasar yok. Kask bağlı olmadığı için kaza anında ilk kask kafadan çıkıyor. Muhtemelen kask bağlı olsa kaza yerinden yürüyerek ayrılacak. Motor kendisine ait değil yani büyük motorda ki tecrübe burada negatif değer taşıyor. Altında ki motora güvenemiyor. Ayrıca yolu çok iyi biliyor ve önünde viraj olduğu halde sollamaya çıkması ve karşı şeride geçerek kaza yapması o an çok dalgın olduğunun göstergesi..

    Çıkacak ders: Ne olursa olsun kaskı kafanıza taktığınız an otomatik olarak bağlayın. Tecrübenizin az olduğu motoru çok dikkatli kullanın. Eğer grup sürüş yapacaksanız motorun size yabancı olduğunu diğer arkadaşlarınıza hatırlatarak temponun size göre ayarlanmasını sağlayın. Tecrübenizin yola devam etmeye engel olduğunu düşündüğünüz an sürüşü terk edin.

    Ertuğrul”un kazasının aksine burada engellenecek, önlem alınacak çok şey var.

    ************************************************** **********

    3) Hasan”ın kazası

    Motor: CBR600F

    Yol durumu: Bölünmüş yol (sahil yolu)

    Kazanın oluş şekli: karşıdan karşıya geçen bir yayaya çarpmamak için fren yapıyor ve hakimiyetini kaybedip yolu ayıran bariyerlere çarpıp olay yerinde hayatını kaybediyor.

    Tecrübesi: CBR600F le 2-3 ay

    İnceleme: Ertuğrul”un kazasında olduğu gibi bu kazanın oluş şeklide tam bilinmiyor. Önce itfaiye aracı sola doğru geldi ondan kaçmak için dendi daha sonra karşıya geçmek isteyen bir yayaya çarpmamak için fren yaptı kontrolü kaybetti dendi. Bu olayda da hasanın motoruna tam alışamadığını söylemek mümkünmüdür. Her iki kaza senaryosunda da suçun Hasan”da olduğunu söylememiz imkansız. Hasan koruma ekipmanlarına çok dikkat eden bir biniciydi.


    Çıkacak ders: Özellikle şehir içi sürüşlerimizde dikkat etmemiz gereken en önemli unsur her an bir yayanın yola çıkabileceği gerçeğini hep akılda tutmaktır. Ayrıca ambulans, polis aracı, itfaiye gibi geçiş önceliğine haiz araçlara maksimum ölçüde dikkat etmek gerekir zira bu araçlar etraflarında akıp giden trafiği inceleyecek zamana sahip değiller ve trafikte yasalarla verilmiş önceliğe sahipler.

    ************************************************** ********


    4) Cem Arkadaşımızın kazası
    Arkadaşımız bizim foruma üye değildi ama kaza hem yeni hem de oluş şekli ile Erhan”ın kazasına benziyor.

    Motor: GSX R 1000

    Yol durumu: 3 Şeritli 2 çıkış bir iniş (motor iniş şeridinde)

    Kazanın oluş şekli: Sağa keskin bir viraj motor hızlı .. viraja yeteri kadar iyi giremediği için karşıdan orta şeritte gelen özel araca kafadan çarpıyor..

    Tecrübesi: motor henüz 1 hafta olmuş alınalı

    İnceleme: Erhan”ın kazayı çok andırıyor oluş şekli ile ..tamamen binicinin hatası ..Viraja uygun hızla girememe veya motoru gerektiği kadar yatıramamadan doğan hata sonucu

    Çıkan ders: Çıkışını göremediğiniz bir viraja daima uygun hızlarda girin. Motorunuzun viraja vereceği tepkiyi hesap edin. Tek şerit size aitse bu şerit çizgisi dışına asla taşmayın. Motorunuz yeni ise eski motordan gelen tecrübelerinize çok güvenmeyin. Her motorun huyu suyu farklıdır.

    ************************************************** ********

    5)Geçen sene adını hatırlamadığım 2 ölümle sonuçlanan kaza

    Motor: Markasını bilmediğim bir SS

    Yol durumu: Şehir içi yol

    Kazanın oluş şekli: Bir deneme sürüşü. Motor ya yeni alınmış ya da alınacak. (tam emin değilim ama sürücü kasklı artçı kasksız diye hatırlıyorum. Aşırı hız kontrol kaybı ve yol kenarındaki levhaya çarpmak sureti ile oluşan kaza (hem sürücü hem artçı vefat etti)

    Tecrübesi: Motoru İlk defa sürüyordu

    İnceleme: Kazanın benzin istasyonuna yakın olması yolun dökülen mazot nedeni ile kaygan olabileceği şüphesini oluşturmuştu. Kaza otobüs durağına yakın bir yerde meydana geldiği için kazanın görgü şahidi çok. Kazadan hemen önce motorun hızı çok yüksek. Sürücü motora yabancı.

    Çıkacak ders: Her ne sebeple olursa olsun şehir içinde azami hızı aşmayalım. Bir motoru deneyeceksek bunu tek başımıza uygun ekipmanla uygun süratlerde yapalım. Şehir içinde ki yollarda şehirlerarası yollarda olduğu gibi kaygan ve kirli olabilir, bunu hep aklımızın bir köşesine yazalım.

    ************************************************** *********

    Gariptir ki her 5 kazada sport modellerle meydana gelmiş. Her 5 kazada da kaza yapılan motorla tecrübe az. Bir tek Ertuğrul 8 aylık bir deneyime sahip.. Zaten bir tek onun kazasında hata tamamen karşı tarafa ait.

    Foruma yeni gelen hemen hemen hiç deneyimi olmayan arkadaşların gözde motoru CBR 125 hatta bazıları iyi daha da ileri götürüp direk Gt250R ile başlama niyetinde. Hep dedim ve tekrar etmekte fayda görüyorum CC si ne olursa olsun sport modeller başlangıç için uygun değildir.

    Sport modeller üzerinde tecrübe yapmış.. 3-5 yıl veya 50000 km üstü tecrübeye ulaşmış arkadaşlar lütfen bu konuda bizleri aydınlatsınlar.

    Bu kazalar birer rastlantımı ama bakıyorum ölümle sonuçlanan kazalarda azımsanamayacak oranda sport modeller var.

    Sport binmek isteyen amacı bu motoru kullanmak olan hangi tip motordan başlayıp ne gibi kademelerden geçmeli .

    Buyurun mikrofon sizde
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    benim motor tecrübem yok aslında yazmıcaktım ama dayanamadım
    türü ne olursa olsun sürat yapmayalım motoru kontrol sınırlarında kullanmayalım ne olursa olsun
    BU ALANA REKLAM ALINIR

  3. #3
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    5)Geçen sene adını hatırlamadığım 2 ölümle sonuçlanan kaza

    Motor: Markasını bilmediğim bir SS

    Yol durumu: Şehir içi yol

    Kazanın oluş şekli: Bir deneme sürüşü. Motor ya yeni alınmış ya da alınacak. (tam emin değilim ama sürücü kasklı artçı kasksız diye hatırlıyorum. Aşırı hız kontrol kaybı ve yol kenarındaki levhaya çarpmak sureti ile oluşan kaza (hem sürücü hem artçı vefat etti)
    bahsi geçen kazayı yazılanları ile hatırlıyorum motosikletin sürücüsü kaza yaptığı motosikleti sahibinden henüz satın almış ve ilk sürüşüne
    çıkmıştı o anda yanlarında olan arkadaşına gel seni evine bırakayım demiş motosikletten korkan arkadaşı binmek istemeyince ısrarcı olan sürücü artçıyı ikna ediyor ve yolda aşırı hız nedeniyle virajı alamıyorlar ve tabelaya çarpıyorlar arkadaşların ikiside rahmetli oluyor

  4. #4
    kkorhann34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    valla bu kazaları okudukça şok oldum benim cumartesi yaptığım kaza bunların yanında motorun sinyal lambasını kırmak gibi bişi valla artık düz yolda 50 yi geçmicem valla bende kaskı denemek için takmıştım kurtardı beni herkese iyi geceler....
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!

  5. #5
    headquarters - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbulll Avcılar
    Motosikleti
    ...................
    BBRR Barış abi bilgiler için çok sagol faydalı olmuş ciddiye alınması gereken bi konu ...
    Bende geçen yıl cift seritli,gidiş,gelişli,sağlı,sollu araçların park ettiği geniş bi caddede karşı tarafdan gelen otomobilin benım bulundugum tarafdakı sokakların birine dalması sonucu kaza yaptım, neyseki motor arabaya carptı darmadagın oldu, ben arabanın yanından gectım takla atarak bırkac ufak sıyrık harıcı bıseyım yoktu, tek solemek ıstedıgım farlarım yanmıyordu (adam ben senı gormedım dedı) dustugumde hemen kalktım bi baktım kaskım yuvarlanarak gıdıyor ondan sonra 50 metre ıcın bıle kılıtledım kaskımı ama herkes ıcın tecrube olamıyo bunlar,kimileri hayatlarıyla oduyo bu tecrube dolu kazaları cok acı ama boyle.. İnsallah kazalar hep kucuk,tecrubelerı buyuk olur...

  6. #6
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    benim çıkardığım tek ders racer kullanmayacaksın.sonra gaza gelip böyle biyerde patlıyosun
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  7. #7
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Trafikte intikam almak,
    haddini bildirmek,
    2 dubleylede sürerim ben bunu demek,
    yanından teğet geçmek,
    şu 270 nasıl oluyormuş acaba? demek,
    gruptakilere ss in ne olduğunu göstermek,
    arkadaşlara motosiklet nasıl kullanılır göstermek,
    sen bunun hakkını veremiyorsun diyenlere "seyret şimdi demek",
    tünelde egzostu dinletmek,
    ışıkta kaç yapıyo abi diyenlere yeşil yanınca izle demek.........

    Bunları yapmak size düştüyse ve yaparkende yerdeki değil çukurun, çatlamış asfaltın kafadaki değil büyük sorunların, ensenize batan yeni aldığınız tshirt ün etiketinin size yapacaklarından bihaber olmak sonun başlangıcı oluyor galiba.

    Birde gerçek kaza diye adlandıracaklarımız var, onlar için ne yazıkki elden gelen birşey yok. Vakit geldi azrail üstünüze kırdı ve gözler karardı.

    Altınızda diğerlerine kıyasla neredeyse sınırsız bir güç varsa, yıllardır tv de kendi motosikletinizi sadece yarışırken görüyorsanız ister istemez birşeyler dürtüyor

    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim çıkardığım tek ders racer kullanmayacaksın.sonra gaza gelip böyle biyerde patlıyosun
    Yanlış ders çıkarmışsın, tek dersten kaldın
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim çıkardığım tek ders racer kullanmayacaksın.sonra gaza gelip böyle biyerde patlıyosun
    valla bencede yanlış ders çıkarmışsın, scooterler her gün bir yerlerde patlıyor

    burdan çıkarılacak en önemli ders "hız+dikkatsizlik-tecrübe=ölüm" olmuş bence

    herkeese bol kazasız sürüşler

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Sport modeler; "ben yüksek tecrübe isterim, ben egitim isterim " diye bas bas bagırıyor. bu sese kulak vermek lazım.Kazalardan bu sonuç çıkıyor.

  10. #10
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    tek çıkarılacak ders dikkat ediceksin gaz a gelmiceksin
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım

  11. #11
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Barış abi bilgiler için teşekkürler kazaların oluş şekillerini okurken tiylerim diken diken oldu

    Songokhu tişört etiketiyle ilgili konuyu biraz açarmısın

  12. #12
    gürkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    akhisar
    bende seki bir SS kullanıcısı olarak diyorum ki! bu aletler şeytanın oyuncağı çok çabuk hızlanmaları ve bu esnada yaptıkları ivmeler küçümsenemez.ama aynı çabuklukta malesef durmuyolar.buda tabiki çok büyük dikkat gerektiriyo.benim gibi sakin bi insanı bile baştan çıkaran bu canavarlar çok tehlikelidir.

    BEN CANIMI Bİ SOKAK TABELASININ ALTINDA VEYA Bİ TAKSİNİN ALTINDA BULMADIM vs.

    bunun için o şeytan icadını sattım ve yerine daha rahat daha esnek daha yumuşak bir enduro aldım.hem canımı kurtardım hemde rahat ettim.şimdi kim ne derse desin istediği kadar tecrübeli olsun o tip motor kullanan arkadaşlar diyerlerine göre daha tehlikededir. BU BENİM GÖRÜŞÜM.
    bir zamanlar benimde bir dl 1000'im vardı

  13. #13
    hayatımHepyek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    ist-blk
    Motosikleti
    GT250 - CBF250 - yok
    iptaliptaliptal.özürdilerim
    Motosiklet araç değil amaçtır...

  14. #14
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Kendi kazamdan ders çıkardım, artık çok daha dikkatliyim.....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  15. #15
    hayatımHepyek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    ist-blk
    Motosikleti
    GT250 - CBF250 - yok


    Erhan ve Cem in kazalarına benzer bir durumu geçen hafta Şileye giderken yaşadım. Sağa viraja girerken birden dönemeyeceğimi anladım ama o saatten sonra ne fren nede motoru yatırma, insan hiçbirini yapamıyor. hiç ummadığım bi şekilde karşı şeride doğru sürüklendim. belkide viraj hatalıydı, dışa eğimliydi. yada ben motoru yatıramadım. korktum çünkü genen haftada virajda yine kayıp düşmüştüm. şunu belirtmeliyimki soğuk lastikte kazanların en önemli sebeplerinden biri. viraj psikolojini hala üzerimden atamadım. böyle şeyler hiç tahmin edilemiyor. bende birazcık soğukkanlı davranabildim ve kendimi olduğu gibi karşı tarafa doğru bıraktım. Allah a şükrediyorum ki karşı yönden hiçbir araç gelmedi. Karşı tarafa banketine doğru düzeldim ve durdum. Adrenalin hit yaptı tabi. bir an hiç duramayıp tarlaya doğru uçacam sandımda usturuplu olsun diye kendimi hazırlamıştım.
    Herşey bir anda olup bitiyor. birkaç saniye yeterli. böylesi bir duruma düşmeden yavaşlamak daha mantıklı arkadaşlar. nasılsa gazı açınca gene hızlanabiliyoruz dimi...
    kazasız sürüşler...
    Motosiklet araç değil amaçtır...

  16. #16
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    sadece gözlemler ve yapılan sohbetlerden aklımda kalanlar elint in cikardığı dersi ve gürkay ın geçişini doğruluyor ss ler hayalimdi sanırım öyle kalmaya devam edecekler , gerçekten cok ani hızlanıyorlar
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  17. #17
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Ben de ders çıkardım. Zaten 110cc motorla 11 bin km den sonra 250cc ye geçiş yaptım. Şu an 5000 km tecrübem var.

    Ayrıca hız olarak da yavaşladım. Arabayla çeşme otoyolunda bile 110 km/h yi geçmedim. Bu sabah izmirden konyaya 90-100 km/h arası geldim. Yani akıllandım diyebilirim.

    Barış abi güzel bir noktaya değinmişin. Yeni motorlarla biraz daha dikkatli olmalıyız.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  18. #18
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Benim düşüncem ortak yön motosikletlere olan yabancılık yani limitlerini ve tepkilerini bilememekten kaynaklanan durum kısacası o makineye olan tecrübesizlik hep beraber burada bir çok yazı okuyoruz genelde yapılan kazalar yeni alınan motosikletlerle oluyor bu örneklere geçen yıl yaz başında İzmirde daha bir kaç günlük R1 Spes. Edition ile Halkapınar BP'de yaşanılan iki arkadaşımızın vefatı ile sonuçlanan kazayıda ekleyebiliriz...Kısacası eğer bir motosikleti yeni kullanacaksak başka makinelerde olan tecrübemiz ne olursa olsun limitlerine ulaşmadan iyice tanımak olmalı...Bu benim şu yaşanılan acı tecrübelerden çıkarttığım ders...

  19. #19
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    benim bir kazamda i.e.t.t. otobüsünün sağından hızlıca geçiyordum.. otobüste ilerliyordu.. ama otobüsün önünden bi bayan benim önüme atlayınca frenlere asıldım.. baktımki çarpıcam yere düşme zamanı gelmişti...
    KIRMIZI BOĞA..

  20. #20
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    şimdiye kadar yaptığım 4-5 kazadan çok ciddi dersler çıkardım...hepsi birer tecrübe oldu bana...sanırım boşuna dememişler bir nusubet bin nasihatten iyidir diye...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler