Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Teker Kilitleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Ağustos 2009
    Şehir
    Denizli
    eyvallah arkadaşlar sağolun cok şüpheleniyordum bu durumdan artık daha dikkat ederim fren zamanlarında.Allah kötü bi durum göstermesin inşallah benim bahsettiğim teker ile alakalı olandı ama motorla ilgili olanını pek anlamıorm bu pejolarda alt takım kilitleniyor o ayrı sanırım
    Farklı görünsekte aynı şeyleri anlatıyor ve yaşıyoruz[B][COLOR="Black"][/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    2 ay önce benimde başıma geldi.. sağolsun taksicinin biri yasak bir yerde u dönüşü yapıyordu. bu yüzünden taksiye girmemek için frenleri köklemek zorunda kaldım ve bilinçli olarak motorla sol tarafa yattık ve 2-3 metre sürüklendik efendi efendi.. grenajlarda ufak tefek çizikler vardı ve sol gidon kırıldı.. ama çok şükür egzosu kurtardım

  3. #23
    nich@tine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    08Ninja250R,2005Honda600F,2004cbr1000rr
    bisikleti üzerine binmeden yanında durarak tutun.ön frene sonuna kadar basıp bisikleti öne doğru itin.arka teker kalktiğinde bisikletin gövdesinin yaptığı harekete bakın.sanıyorum motosiklette de ön teker kilitlendiğinde aynı şey oluyor.ben daha dünkü motorcuyum.3 ay oluyor.yanlış yönlendirmeyeyim kimseyi.fakat ön teker kilitlenmesini kafamda hep böyle canlandırdım.Şimdilik yapmamam gerekenleri biliyorum fakat panik fren yapmam gerekirse hazır mıyım bilmiyorum.birkaç çalışma yaptım.en kısa durma mesafesini bulmaya çalıştım(50-70km/saat hızda).fakat limitlerde değildir muhtemelen çünkü tecrübem henüz bu kadar.saygılar.

  4. #24
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    bende boş vakitlerimde ön freni kilitleme çalışmaları yapıyorum..
    şu anda 50-60 cm. kadar kaydırabiliyorum..Hedefim 1,5 m.
    Doğru bişe değil biliyorum, siz denemeyin zaten..Ama bence herşeyi bilmek lazım
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  5. #25
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tekerlek kilitlenmesi scooterler içinde geçerlimidir yani süratli giderken motor kitledi arka tekeri kilitlermi?
    scooterde motor kilitlenirse otomatik olarak debriyaj ayrılıyor, motor boşa geçiyor diye biliyorum. çünkü yeterli devir olmayınca varyatördeki yaylar işlemiyor.
    ama vitesli motorsa motor viteste iken arka teker kaymaya başlar, aynı arka frena asılmış gibi. panik yapmadan debriyaja basmak gerek

    teker kilitlenmesi ise frene basınca tekerin kayması işte. arka teker kaymasında arka taraf sağa sola gider, boş bulunursan düşebilirsin, kurtarmak için zamanın olur ama
    ön fren kilitlenirse ise ne olduğunu anlamadan yerde kayarken bulursun kendini
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #26
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    freni fazla yada ser sıkarsan teker kilitlenir ve oyun biter.

    diye karizmatik bir söz de var
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  7. #27

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Tekerleğin kilitlenmesi ile motorun kilitlenmesi tamamen farklı şeyler.

    Motorun kilitlenmesi motorun yağsız kalması sonucu ısı ile pistonun silindirin içine geçmesi/yapışması/zarar görmesi vs için kullanılır.
    Çin motosikletlerinde daha rahat rastlayabileceğin debriyajın dağılması sonucuda bir kilitlenme yaşanabilir.
    Artı olası görünmese de rulmanlardan kaynaklanan bir kilitlenme söz konusu olabilir.

    tekerlerin kilitlenmesi ise farklı bir durum.. Lastiklerin tamamen durduğu ve o halde kayıp gittiğini düşün.. arka tekerlek kilitlenmesi ile ön tekerlek kilitlenmesi de farklı sonuçlar ortaya çıkarıyor..
    Tekerlek kilitlenmesi genelde acemi sürücülerin motosikletini tanımadığı için karşılaştığı bir durum. Yada yüksek hızda iken öngöremediğin bir durumdan ötürü sert frenlemenin başarısız bir uygulanış şekli..

    Arka tekerlek kilitlenirse motosikletin arkası kaymaya başlar öne doğru gelmek ister. Genelde arkayı kilitlemek iyidir, yani öne nazaran Azıcık da ustalaşırsan çok çok zevklidir motosikletle yan yan gitmek. Çok akıl karı değil ama motosiklette bana daha çok keyif veren anlar olmadı hiç Hatta kilitleyip düzeltir düzeltmez tekrar kilitleyip, sonra düzeltir düzeltmez 3. kez tekrar kilitleyip durduğumu bilirim. Bir sağa doğru yanyan bir sola doğru yanyan gidersin.. Yine de tavsiye etmiyorum kimseye.

    Önün kilitlenmesi ise çok farklı bir durum. 2 kez başıma geldi. İkisinde de hatırlamıyorum ne olduğunu. Sadece motosikletin birden seni sağa doğru yere yapıştırdığını düşün çok sert bir şekilde. Algılayamayacağın kadar hızlı bir şekilde yere çarptığını, hatta yuvarlanmaya başladıktan bir müddet sonra gözlerinin bişiler görebildiğini düşün, düşünecek fırsatın yada olanları anlayabilecek fırsatın bile olmuyor..

    Bazıları kaymaya başlar başlamaz freni bırakacaksın diyor, şahsen bence bu çok saçma bir öneri. Tabi belki de benim algılama hızım çok çok çooook düşüktür, çünki kaymayı anlayacak vaktim olmadı hiç.
    Bunun en mantıklı çözümü.. tabi daha deneyimli arkadaşlarımızdan çok daha doğru öneriler gelebilir. Soğukkanlı olmak.. En kötü durumlarda bile fren manetini yarıya kadar sıkmak. sanki gidebileceği en son yer orası imiş gibi.. kendimi ona alıştırdıktan sonra çok rahat ettim. en aksi durumda bile yarıya kadar sıktım, bir çeşit reflekse dönüşüyor.
    sonrasında yapılacak ise kademe kademe baskıyı artırarak fren manetini daha çok geriye çekmek. bu uygulanabilir bir yöntem çünki maneti aniden yarıya kadar çektikten sonra düşünecek yapacak ve frenlemeyi artırabilecek bir saniyen olur rahat. o bir saniyeyi ne kadar verimli kullanabilirsen o kadar iyi

    Ki acemilik devresinde bu kilitlenme anı (ön değil ön değil ön değil.. her iki tekerlek senkronize, yada sadece arka) denemesinin bolca yapılmasını öneririm.

  8. #28
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    Benim arka fren direk kitleniyor dengemi kaybediyorum hani konuyu okudum anlamadığım frenin kitlenmesi durduktan sonra tırak diye atıyor fren pedalı bilgisi olan varmı?
    yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.

  9. #29

    Üyelik
    02 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Sanırım ABS frenlerde ön tekerlek kilitlenmiyor. En azından otomobillerde durum bu. Motorlar da da öyle mi?
    [B]Önce eğitim (her konuda)[/B]

  10. #30

    Üyelik
    31 Ağustos 2009
    Alıntı by_dengesiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün seyrantepede yokuş aşağı inerken yavaş iniyim diye vitesi 2 den 1 e attım ve arka teker kitlendi kontrolu kaybetseydim motorumla bayır aşşağı yuvarlanacaktık,ama soğukkanlılığımı koruyarak debriyaja asılarak boşa alıp tekrar 2 ye atmak zorunda kaldım,Allah korudu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:01 ----------

    insan yapmıyomu bunu,kitler anasını satıyım
    Selamlar benimde başıma geldi motor fireni yapayım derken makına yığıldı ve arkası öne doğru gelmeye başladı.Burada en önemli şey debriyaj-debriyaj her zaman bizi kurtarıyor.

  11. #31
    Sarper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R 2013
    ön çift disk ve abs'li bir motorda sert fren yapınca denge hafif bozulsada ( ağarlık merkezinin ani değişmesinden dolayı) kitlenme yada motoru devirme olurmu bilgisi olan varmı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler