koruma konusunda çok haklısın ben en ufak motora bile kasksız binmedim binmemde sürüş konusunda acemi değilim sadece motor bakımı teknik özelikler konusunda eksiğim nasıl bakılırsa uzun yılar kulanırım derdim o benim...
anladığıma göre kendi motorun hiç olmamış.
başkalarının motoruna binerek bu motorun istediği tecrübeye sahip olman mümkün değil.
biz bu motoru, motor kullanmayı öğren de öyle kullan demiyoruz
bu motorların büyük tecrübe istediğini ve tecrübeli olsa da her insanın bu motorları kullanabilecek yetenekte olmadığını anlatmaya çalışıyoruz.
Honda sürüş eğitimleri ve BMW rider academy sana yardımcı olur, her kafadan bir ses çıkar ve çıkan sesler kafanı karıştırır, en temizi kursa gidip öğrenmek.
hayırlı olsun motorun, benim kuzende de yıllar önce 900 lük cbr vardı deli gidiyordu, bu da heralde ondan aşağı kalmaz
hararet hakkında:
bu arada motor falan da yanmaz, yeter ki radyatörün petekleri ve boruları açık (tıkanmamış) ve radyatör suyu tam dolu olsun... modifiye shop çalışanları değil mühendisler üretiyor onu o yüzden hiç korkma yani...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
saol oğuz bende normal arac motorları hakında nerdese her teknik özeliği biliyorum bununda farkı olmamalı diye düşünüyorum....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------
evet bunun farkındayım ders almayı düşünüyorum zaten zaman bula bilirsem zaten birde ben hız yapmam zaten işim eşim cocuklar yapmam yani teknik özelikleri ve nasıl kulanılırsa daha uzun yılar kulanırım konusunda bilgi verecek yok mu
sevgili arkadaşım allah kazasız belasız sürüşler versin ancak, öncelikle sana tavsiyem git 150cc veya 200cc bir racing al onunla gez dolaş vites değişimi, debriyajın kavraması, frenleme, kalkış, virajlara yatma, ani gazlama veya frenleme gibi öğrenmen gerekenleri bir an önce tecrübe etmeye başlamalısın. çünkü 900cc bir makina benim gözümde tabuttan farksızdır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:02 ----------
o makinayı uzun yıllar kullanmanın formülü ise; önce doğru yağ seçimi ile başlar çünkü yağ o makinanın hayat,ı canı, kanıdır. düzgün yağlama olmazsa kısa sürede kucaklarsın motoru. daha sonra bilinen kalitesi kanıtlanmış yerlerden benzin al bp, shell, opet v.s. mutlaka motor katkısı olarak bor kullan kardeşim ama yine kalitesi kanıtlanmış bir markanın ürünü olsun. motorunun senden başka kimse kullanmasın. anladığım kadarı ile sen bu makinayı kırmızı ışıklarda 1. 2. vites yapıp sesini herkeşlere dinleteceksin bu tarz kullanımlar motoru yormaz ancak yine arasıra 200-300 km yol yapki yüksek devirde motor sağırlaşmasın. nacizane verebileciğim tavsiyelerim bunlar.
Silindir hacmi: 899.00 ccm
silindir sayısı: 4
Max güç: 143.00 HP (104.4 kW)) @ 11000 RPM
Tork: 101.00 Nm (10.3 kgf-m or 74.5 ft.lbs) @ 9000 RPM
sıkıştırma oranı: 11.5:1
silindir başı Valf: 4
Ateşleme: Electric
soğutma sistemi : su soğutmalı
vites kutusu: 6-speed
ağırlık tüm sıvılar dahil : 213.0 kg (469.6 pounds)
ön lastik: 120/70-ZR17
arka lastik: 180/55-ZR17
ön fren : çift disk
arka fren: Single disc
Speed and acceleration
toplam hız: 272.0 km/h (169.0 mph)
0-100 km/h (0-62 mph): 2.900 seconds
60-140 km/h (37-87 mph), highest gear: 7.200 seconds
Other specifications
benzin kapasitesi: 19.00 litres (5.02 gallons)
ortalama tüketim (10 km için): 0.66 litres (0.17 gallons)
1998 ZX9R bunlar teknik verileri .... senin yapman gereken modelinden dolayı motorunu fazla sıkıştırmadan, motorunu yormadan ve modelli makinalara göre yumuşak kullanacaksın .... vites değişimlerini - red line durumuna gelmeden kesiciye girmeden yapacaksın , yağ değişimini 3.000-4.000 km aralığında yapar ve kontrollerini ihmal etmezsen bişey olmaz ... hayırlı olsun ....
abi tanıdım seni malkara gezisinde beraberdik,hatta plakan da 45 sa....ben saruhanlı plakamı demiştim,sen salihli demiştin motorun eski kasa ama canavar gibi maşallah,harbiden temiz motordu iyice inceledim orda,kaça aldığını söylemiştin ama ben unutttum,sesi de baya iyidi,aramıza hoşgeldin abicim,ismini unuttum kusura bakma.bu arada tanımayan arkadaşlara bilgi notu ,,abimiz acar motor sürücüsüdür,acemi sanmayın,abi bide şehir içi kullanımı sormuşsun ama hangi şehir istanbulsa dur kalk adamı mahveder,haa tekirdağ,manisa,salihli flan olsa zaten oralarda trafik yok.ayrıca motor öle kolay kolay yanmaz,sadece hararet yapar,o kadar
kendine iyi bak abi tekrar görüşürüz inşallah,ismini hatırlatırmısın abi tekrar
saol kardeşim verdiğin bilgilere yanlız bor markasıda yazarsan sağlamından sevinirim ben uzun yılardır hep binek ve ticari araclar kulandım bakımları zamanında ve kaliteli yaparım onun için hiç bir arabama ağır masıraf yapmadım bakımlarda paraya acımam umarım motordada aynı olur marka iztiyorum senden teşekür...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:43 ----------
saol kardeş ben zaten yavaş kulandığım için yorulmaz motor kafama takılanda o motor güçlü ya yavaş kulanımda sorun olurmu ....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:47 ----------
kardeş beni sanırım arkadaşımla karıştırdın ben o tarafa gelmedim trafiye sadece manisa izmir de istanbulla işim yok yani ben bu motoru güçlü olmasına rağmen ağır ve sakin kulanacağım bunun için sorun yaşarmıyım bakımlarını kesinlikle kaliteli yaparım yaptırırım ..........
hoşgeldiniz
Bu tip motorları yavaş kullanmak değilde devirsiz kullanmak yorar ve hararet yaptırır.Motoruna iyi kalite yağ kullan.Mümkünse 3 bin km.de değiştir.Filitreleri değiştirmeyi ihmal etme.Radyatörde devamlı antifriz kullan.Yıkamada devamlı sünger kullan.Fırça ve şu tazzikli su atan makinalardan uzak dur.Güneşte bırakma.uzun zaman kullanmayacağın zaman metal kısımlarına VD 40 sıkarak(fren diskleri hariç)Yumuşak bir örtüyle ört.Aküsünü sök ve evde sakla 15 günde bir azcık şarz ettir.Tamir işleri için araştırıp öncelikle iyi bir usta bul.Çoğu motorun katili eline anahtar geçirip mahalle aralarında tamirciyim diye geçinen kişilerdir.Çok emin olmadığın bir ustaya sakın makineyi ellettirme.Japon motoruna yapılacak en kötü şey budur.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
arkadaşlar elinize sağlık diğer bilgileri benimle paylaşmaya devam edin..
http://www.sahibinden.com/guzeler_gu...XQQdisplayitem
bu ilandaki motor değil mi güzel makineymiş güle güle kullan inş kazasız belasız...
hoşgeldin kardeş motosikletin hayırlı olsun gülegüle kazasız belasız binmek nasip olsun
saolun arkadaşlar evet resimdeki motor....
1 ay içinde Salihlide olucam...bi köfte ısmarlarsın biyo garajın karşısında...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
olur kardeş buyur.....bu arada bu motorun bana bi kaç numara büyük geldiğini anladaım sanırım 600 gibi bir cc li motorla değiştireceğim beni aşar bu makine değil canavar yaaaaaa......
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)