Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk ciddi hata..(İllüstrasyonlu)..Alınacak dersler..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    6 ayda yaklaşık 7.000 km lik motosiklet tecrübesinden, defalarca orta ve uzun yol tecrübelerinden, hergün şehiriçi/otoban karışık 10 larca kilometre yol yapmaktan ve en önemlisi sayfalarca yazı okuyup, video izlemekten sonra yaptığım bu hatayı bir çizimle göstermek istedim..


    By Osbourne__

    Görüldüğü üzere hata tamamen bende..

    Çünkü;
    Arkamdan gelen ve beni takip eden motosikletli arkadaşıma (altın kuralı unutarak) 2 saniyeden fazla süreyle bakmam sonucu, gayet uygun sürat ve uygun açıyla girdiğim virajdaki su birikintisini görememem neticesinde önce ön, sonra arka tekerin kaymasına neden oldum..

    Önce lowside sonra highside düşüş riski yaşamamın yanında birde sağ tarafımdaki yoldan gelen minibüsün altına girme riski de yaşamış oldum..
    Minibüsün altına girmek haricinde düşüş gerçekleşseydi, düşük sürat ve korumalarım nedeniyle muhtemelen sıyrıksız atlatırdım..

    Motosikleti bu yalpalama anlarından kurtarabilmem tamamen hatırımda kalan, "Motosiklet hep düz gitmek ister" bilgisi oldu..Elbette zihnimde tarama yapacak vaktim olmadığı için bu bilgi reflektif olarak çalıştı ve çok minik hareketlerle hafif ve anlık vücut kontraları basarak, ne fren ne de debriyaja dokunmadım..Ve sonunda motosiklet yolunu buldu

    Panik anında yapılması olası majör hatalar neler olabilirdi;

    - Su birikintisi fark edildiği anda, kazık fren..
    - Su birikintisi fark edildiği anda, o anda viraj alan ve yatık durumda olan motoru dikleştirmemek/aksine kaçış amaçlı daha da yatırmak..
    - Kaymaya başlayan lastikleri (güya) kontrol amaçlı frenaj yapmaya çalışmak..
    - Motorun amortisör dengesini bozacak şekilde debriyajla oynamak ya da gaz kapatmak veya ani gaz açmak..


    Biliyorum büyük bir olay değil ve belki bir çoğunuz pek çok kez bu tür durumlarla karşı karşıya gelmişsinizdir lakin benim için bir ilkti o nedenle biraz gece gece can sıkıntısı biraz da eğitim amaçlı çizip/paylaşayım dedim..


    Konun özeti:

    - Gözlerimizi asla ve asla 2 sn. den fazla süreyle bir noktaya sabitlemiyoruz.
    - İstatistiki olarak kaza riski en yüksek yerlerden olan virajlara her zaman azami dikkatle yaklaşıyoruz.
    - Frenaj, viraja giriş teknikleri vb. konularda internetten birşeyler araştırıp okuyoruz.
    - Okuduğumuz/izlediğimiz/duyduğumuz bilgileri, arada sırada hatırımıza getirerek panik anında reflekse dönüştürüyoruz..
    - Yaşadıklarımızı sonradan analiz ederek tecrübe kazanıyoruz..(cidden bu yapılmalı)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    bu resime göre ters yöndemisiniz ? onu çözemedim.sanrım düşmediniz geçmiş olsun
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    O kadar da çizmissin ama ben olayi anlamadim.
    Su birikintisini gorunce frene mi bastin da kayma basladi?
    Yoksa suya girip kaydin ve sonra diger hatalari mi yaptin?

    Ya da hiç bir sey yapmadin, ben anlamadigim için uyduruyormuyum?

    Geçmis olsun diycektim aslinda.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Anlatımım eksik olmuş sanırım..

    Viraja girerken yavaşlama esnasında aynadan arkama baktığım için ve kuru bir zeminde olduğumu farz ettiğim için motorum yatık vaziyetteydi..

    Neticede kaydım..

    Düşme yok..o anlaşılıyor

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda


    Dusmedigini hemen anlamistim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    daha tehlikelisi dün başıma geldi, kadın birikintisine denk geldim viraj çıkışı. başlık açtım zaten, detaylar için bakarsınız
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    ntticaret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2008
    güzel çizim.
    Biber muhakkak yakar; ya girerken ya çıkarken...

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sizin resim derslerine de biyoloji hocasimi geliyordu?
    Motosikleti ben ilkokul 1 deyken oyle çiziyordum.
    Hala ayni çiziyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin resim derslerine de biyoloji hocasimi geliyordu?
    Motosikleti ben ilkokul 1 deyken oyle çiziyordum.
    Hala ayni çiziyorum.
    Yarı profesyonel yağlıboya çalışıyorum usta..girmeyelim o mevzuya bence

    Bu arada çizdiğim motosiklet doğal seleksiyona uğramış diyelim

  10. #10

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Gecmis olsun Engin..
    En kötü sey panik sanirim..
    Almanlarin dedigi gibi. Keine panik=Panik yok
    Ölüme gidecegini bilsen bile panik yapmiycaksin ama söylemesi kolay..
    En büyük hatayi panik yapinca yapiyorsun sanirim.
    Güzel konusuyorsun sen yapmiyormusun diyceksin..
    Nah yapmiyorum bazen.. Alasini. Bile bile

  11. #11

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    geçmiş olsun arkadaşım, sen iyisin ya. dikkat etmen gereken noktayı da farketmişsin..

  12. #12
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    ben anladım abicim ;) geçmişolsun ama 2 sn olayını bilmiyordum hakkatten
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  13. #13
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    büyük bir tecrübeyi zararsız atlatmışsın. ama dikkat et, viraj korkusu başlamasın ( bir süre sonra geçiyor ama virajın tam ortasında birden -ya yine bir şey çıkarsa- deyip aniden gaz kesmişliğim olmuştu )

    tecrübeleri bizlerle paylaşmanız gerçekten güzel. zaten son 5 satırda da oldukça araştırmacı olduğunuz gözlemleniyor. size bir tavsiyem olsun, yol ayrımlı/birleşimli kavşak ve virajlara mümkün olduğunca yavaş ve dik girmekte her zaman fayda var...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  14. #14
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    virajdayken en güzel yöntem özellikle yatmaya korkanlar için virajın çıkışına odaklanmak ozaman 700 m lik bir virajın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz ve lastik sınırlarına baktığınızda yaklaşık 1.5 cm kadar daha fazla yattıgınızı görebiliyorsunuz ! ŞERİF ÜSTÜNDEN PİRİMLER 47
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #15
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    hatayı ve cevabı biliyorsunuz , kendi yaşadığınızı burada paylaşarak faydalı olmaya çalıştığınız için teşekkürler ... geçmiş olsun !!!

  16. #16
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.

    Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.

    Bu arada geçmiş olsun.
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.

  17. #17

    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    2011 Honda Cbr 125RR
    geçmiş olsun
    Tedbir Senden Taktir Allahtan...

  18. #18

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Şu anda Yok :(
    Alıntı serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.

    Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.

    Bu arada geçmiş olsun.
    Zaten öğretmen
    [I]::angry2:: Kuşansam da tekrar Demir kanatlarımı , kaçabilsem her türlüsünden dertlerimin , birlikte çığlık atsak gene yollar bitinceye kadar ... ::angry2::[/I]

  19. #19

    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r...
    abicim büyük geçmiş olsun allah hiç birimize kaza belae göstermesin..ama nede olsa burası İSTANBUL.yollarında her'an birşey olabiliyor..

  20. #20
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Geçmiş olsun. Ucuz kurtuluş. Ayrıca önerilerin de çok önemli..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler