Çin malı motosiklet almayacağıma and içerim.
Çin malı motosiklet almayacağıma and içerim.
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
hmmmmmm
çok eskiden tartışılagelen bir konu.
mutlaka bir bildiğin vardır da onadn söyledin ama millet ne yaptığını artık gerçeken biliyor...
bilmeyenler için ise ciddi şekilde öğreniyor zaten...
bir müsibet, bin nasihata bedelmiş
yorulma ;)
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Tanıdık bir başlık ve bilindik cevaplar. defalarca tartışıldığı için bu başlık uzun süreli olmaz.
Ama Forumun delisi olarak iki çift kelime etmek isterim.
Keşke Trinidat tobaako ve Burkina Faso malı motorsikletler alıp sürebilseydik.tadından yenmezdi. ancak bu ülkeler ne yazık ki dünya çapında satış yapan motorlar üretmediği gibi normal şartlarda halkı yiyecek ekmek bile bulamıyor. yani ne kadar ekmek o kadar köfte
İnsanların çin malı motor tercih etmelerinin ilk nedeni ekonomik.buna kimse inkar edemez. ve bence kendinize motorcu demek istiyor ve motorsikletinizle yıllarrrrrrr geçirmek istiyorsanız ilk motorunuz illaki çinli olmalı.
Ne demek istiyorum bunu açıklayayım. Çinli motor aldığınız vakir öncelikle motorsikletin aslında NE OLMADIĞINI anlıyorsunuz. motorsiklet tank değildir. düşerseniz yaralanırsınız , kaza yaparsanız ölürsünüz. bu tecrübeyi 200 km gibi süratle 600 RR da yaşamak ayrı. ne yaparsanız yapın 80 'i geçmeyen motorda yaşamak ayrı. Motorsikletinizin her yeri plastikse , zamanla dağılmaya başlayacağından , çukarlara , kasislere doğru açıyla ve uygun hızla girmeyi öğreniyorsunuz.fren pabuşlarının iki üç parmak genişliğinde bir lastik parçası ve vites telinin ve fren telinin , aslında bir tel parçası olduğunu ve her an kopabilecek , başınıza elli türlü dert açacağını öğrenip , hangi arazi koşullarından maksimum ne kadar sürat yapılacağını hangi mesafeden frene asılınırsa , duruşup durulamayacağını , gerekirse düşerek , otomatikman öğrenmiş oluyorsunuz. canınız yandığı için bir daha bu tecrübeyi asla unutmuyorsunuz.
ayrıca zırp pırt orası burası arızalanan tarzdan bir çinli motorunuz varsa , zamanla teknik servise girmeye üşenip kendi tamiratınızı kendiniz yapmaya başlıyorsunuz.el yeteneğiniz geliştiği gibi arıza tahmini yapmanızda gelişiyor.
Custom çalışması yapmayı düşünüyorsanız işiniz kolay .öyle gaz altı argon kaynaklarına , ciddi teknik bilgiye ve alet edevatada ihtiyacınız yok. keskin bir bıçak ve alelade bir testere ile istediğiniz yerini keser biçersiniz.istediğiniz yerine kafanıza göre yan sanayii far, sinyal, küllük , abajür felan takabilirsiniz.sprey boya ile hatta yağlı boya ile istediğiniz gibi boyarsınız.motor çinli olduğundan kimsede sizi kınamaz.bu dediklerimi markalı motorlarda yapamazsınız. yaparsanız anında adınız çıkar. damgalı eşek gibi dolaşırsınız.
İstediğiniz kadar kırın dökün , parçaları nispeten ucuz olduğu için masraf markalı motorlara göre cüzzi kalacaktır. Şimdi tüm bu artı özellikleri varken neden başlangıç motoru olarak çinli alınmasın ki.
Hatta çinli motor kullananların başlarından sıkı bir kaza geçerse , sürüş alışkanlıkları kökten değişiyor.dolayısıyla ilerde çinli motorundan çok daha güçlü ve hızlı bir motor aldıkları takdirde bu motoru daha kontrollü kullanıyorlar.
Kıssadan Hisse : Motorunuz çok ünlü bir marka olsa dahi buna güvenmeyin. mekanik alet her an arıza yapabilir.Motor tecrübesi sırf sürmekle değil ayrıca motorun dilinden anlamakla olur. motorunuzu dinleyin .motor size bir arızası varsa söyler.hissettirir. ama siz motorunuzun dilinden anlamıyorsanız ,arıza büyüyüp cebinizi yakar. cep çinliye müsaitse çinliye , japona müsaitse elbette japona binin. ama çinliye binenleride küçümsemeyin. ikide bir çinliye binmeyin diyede başlık açmayın. bu ekonomik şartlarda millet neye binmek isterse ve bütçesi neye müsaede ederse ona biner.
ben avusturya'da yaşıyorum . ve burada türkiye'de satlan çinli motosikletlerden hiçbiri satılmıyor. sanırım bu da bir fikir verir.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
Keşke TÜRKİYE'de yaşayanların alım gücü yüksek olsa ama malesef Avusturyada çin malı motosiklet olamayabilir .Ama TÜRKİYE'de var.İyimi kötümü bunu bilemem bunuda çin malı motosikleti alan arkadaşlar bilirler.Ama şu bir gerçek çin malı motosikletler olmasa idi çoğu kişinin motosikleti olmayacak ancak hayalini kuracaktı bu bir gerçek japon yada italyan motosikletlerini bile zor alacaktık Çin malı motosikletler olmasa idi (gerçi fiyatlar yine yüksekte )
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Senin baban çok akıllı adammış,Hürmet ederim kendisine.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:00 AM ----------
Regal Raptor İngiltere'de polis motoru oluyor
Lİfan Amerika'da ,Kanada'da,Fransa'da satılıyor
http://www.coasttocoastmotorsports.com/
Bunlar ne fikir verir?.
Aha bu Kanada'da satılan Lifan XY400GY2
Viyana, sanırım ülkeler arasında değişkenlik gösteren sosyo-ekonomik konjonktürlerin bilincinde değilsin ve öğütler veriyorsun, vermediğini iddia etsen de.
senin iyi bildiğin markalar da dahil olmak üzere dünya üzerindeki birkaç marka dışındaki markalar çin'de üretim yapıyor. yani önemli olan kalite standartı. çinli fabrikalar en kaliteli malı da üretebilir en uyduruk malı da. yani önemli olan ürettirici firma ve kalite standartıdır.
ben chopper-cruiser motorları çok seviyorum ve öğrenci olduğumdan mütevellit en fazla 3-4 bin lira gibi bir bütçe çıkarabilirim. takdir edersin ki bu paraya ne dragstar ne de shadow'un ikinci elini alabilirim. ve motoru da tutku ve amaç olarak gördüğüm için sırf çin almamak için chopper-cruiser dışıdnaki motorlara da binmem. yukardaki veteran arkadaşında dediği gibi, iyi kullanırım, dikkatli kullanırım, akılcı kullanırım ve tam verim almaya çalışırım.
en başta yazdığımı tekrar yazıyorum, analiz yaparken o ülkenin, o toplumun şartlarına göre analiz yap ve tavsiyede bulun. ha bir de bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma.
çinmi..allah yazdıysa bozsun...................
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bu sitede ben dahil kimse bir ömür geçirmek için çin malı almıyor. yavaş yavaş büyütüyoruz. İlk sahip olduğum motor çinliydi. Halada durur garajımda japona'da biniyorum Almana'da (o anlamda demedim üleennn ) Ama hala alım gücüm hala HD sportstere yetmiyor. Ama motorculuk illa altında sağlam makina olması değildir. Ben Mondialde servise gitmeden nasıl bakım yapılır onu öğrendim. Şu an motoru dağıtıp toplayabilecek seviyedeyim. Mondialdeki birikimimle Kawasaki Er5 i servise götürmeden tamirciye para saçmadan bakımlarını uafak tefek sorunlarını çözebiliyorum. F650 de de keza öyle. Bu da benim düşüncem.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
sonuna kadar haklısın abi deeeee.bizde bi motor sevdası var ama para yok maddiyattan dolayı bu şekilde motor sevdamızı hevesimizi almaya çalışıyoruz.maddiyat iyi olsa bizde biliriz honda yamaha almayı.ayrıca bu çin malı motor konusuda cok fazla yer almaya basladı forumda.isteyerek almıyoruz bizde zaten yani ben isteyerek almıyotum
[COLOR="Black"][B]Kimileri için forum ama benim için bir aile.[/B][/COLOR]
bugüne kadar bir çayna motorum olmadı...Çinde üretilen bir Hondam ve yeberem oldu...İyalyanım oldu...gerçek japan dt 125 im oldu...vs vs...
ha alanları yadırgadım hor gördüm alay ettim...çok keyifli oldu...bu forumu benim için keyifli yapan nüanslardan biride çin çon motor sahipleri oldu...Örneğin Gültekin nikli kişi gazabımdan yıllardır nasibini istihkakını aldı...eee çini seven arızayada katlanır dalgayada... 2 yıl 9 aydır bir kez yolda kalmadım...44250 km devirdim...olay budur...
şimdi oklar bana dönecek biliyorum...maddi veya değil her ne sebeple olursa olsun bu tercihi yapanlar bu camiada hep küçümsendi küçümsenecek...ben YBR 125 almış bi rkişiye hayran kalıyorum...nedeni kafası çalışıyor akıllı adam parasını nedne çöpe atsın ki...diğer tarafta ağğğbiii benim tarzım çappırr deyip dandik çapıra 2-3-4 hatta 5 milyar veripde şimdi 1500 e bile satamayan çok kişi var...ha onlar ağğbi ben motoruma bakıyorum yağı suyu eksik olmuyor ayağına kendilerini hep kandırmıştır...
Gültekin ağlaya ağlaya kt 125 ini 1000 gaymeye zor satmıştır...istediği kadar sağlam çıksın makina...sonucta bir mondıal...kişiliği karakteri olmayan bir motor...Mondıalmiş...pehh...ulan ben Mondıali bedava verseler almam...işte çizgim budur...tarzım üslubum ilkelerim prensiplerim gereği...bana kim ne laf sokarsa soksun...tınlamam sallamam...Çin malı alan kendi gerçeğiyle acziyetiyle başbaşadır...parası çöpe gitmiştir...mal elinde patlar ...gerçekler acıdır acıtır...
ha maddi durumdan almış olanlarada kızarım...kardeşim az sabretsen nolur...1 yıl daha para biriktirsen ne olur...yok alacak illa...
iyi al...noldu sonra...kaça aldın kaça satıyosun...zarardasın...
galiba sağlam kustum he...ben eleştiririm ...acımam...gömerim...canlı canlı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
kardeşim zamanı gelcek bizde japon malı on numara bi motor bincez ama milleti böle eziklemicezbizde isteriz tabi süper kaliteli bi motor almayı.tabi ömür boyuda çinde kalmıcaz yükseltcez kendimiz.ne yazkki Türkiyede senin yaşadığın ülkedeki gibi imkanlar yok.bizim aldığımız ücret belli çin malını bile nasıl aldıgıma şasırdım.kısacası artık BU ÇİN MALI KULLANMAYIN GİBİ KONULARIN GÜNDEME GETİRİLMESİNİ İSTEMİYORUM.elimizde olsa almayız heralde dogru değilmi.sen yaya yürürüm demişsin ama ben ve benim tanıdıgım motorcu arkdaslarım çoguda çin malı motosiklet tutkusunu hayal ederek değil yaşarak zevkini çıkarmak istiyoruz.bu çin mallarıylada aklınıza hayalinize sığamıyck derecede yol yaptık en basit örneğide ümmet abimiz.saygılar
[COLOR="Black"][B]Kimileri için forum ama benim için bir aile.[/B][/COLOR]
metehan abi ben mondialin fabrikasına gittim kusadası gezisi esnasında fotolarda da var adamların yedek parça stoğu on numara denizlide arada çıksada servis on numara mondialin müşteri hizmetleri on numara genel müdür arıyo kalkıpta yaptırdınızmı oldumu diye.motorun bakımını yaptırdıktan sonra gerisi boş bana kalırsa.benim motor şubat çıkışlı 11000 kmde daha tık yok motorda.ama şunuda diyeyim ben bu motorda kalmam emin ol çok daha iyileri geçicek altımdan.ama önce sitedeki bi kaç abime vermiş oldugum sözü tutuyorum şu an
[COLOR="Black"][B]Kimileri için forum ama benim için bir aile.[/B][/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)