Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yanlışmı Yapıyorum ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    Arkadaşlar Merhaba

    Dün başıma bir olay geldi.Evime yakın bir caddeden yokuş yukarı ilerlerken ön tarafı bana dönük olan bir aracın sağ ön kapısı birden açıldı.
    Bir anda ne yapacağımı şaşırdım,elim ayağım dolaştı ilk önce karşı yöne baktım ve ortalama 20-30 m uzaklıkta bir belediye otobüsü yokuş aşağı iniyor,
    bende başka çare olmadığı için kornaya basa basa kapıya doğru gitmeye başladım ama son anda kapının altında bir ayak olduğunu gördüm.
    Kapıyı açan saf bayan kapıyı açar açmaz ayağını yola koymuş inemeye hazırlanıyor,
    birden beni görünce oda telaşlandı donup kaldı ayağınıda geriye çekemedi.
    Ve bende kadının ayağını koparmamak için mecburen karşı şerite geçtim.
    Vede resmen kılpayı otobüsün altına girmekten kurtuldum.
    Sonrada aşağı indik gürültü patırtı neyse geçti gitti.

    Ve ben bugün sabahtan beridir arabaların sağından sollundan geçmeye korkar oldum,
    motoru resmen bir araba gibi kullanıyorum.
    Kırmızıda en öne geçmek,
    arabaların sağından solundan geçmek v.s v.s hepsinden korkar oldum.
    Sizce bu yaptığım doğrumudur.
    Trafikte araba gibi seyretmemin biz tehlikesi varmıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    geçmiş olsun . çok oluyor bu durum. sağ şeritten gitsen bir dert. sol şeritten gitsen bir dert

  3. #3
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    Bence yaptığın yanlış.sebebine gelirsek bu gibi durumlarla çokça karşılaşıcak olman.Motosikleti araba gibi kullanırsan bu sefer başka sorunlar ile karşılaşıcaksın emin ol.bu gibi korkular çoğumuzda olmuştur.psikolojik yani sen temkinli ol ve bu korkunu aşmaya bak bence.
    Şöyle düşün bir müsibet bin nasihatten iyidir.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  4. #4
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Takip mesafelerinin ne oldugunu anlamiyan , yada anlamak istemeyen bir suru surucu var yollarda onun icin ben'de tam aksine otomobil edasinda motosiklet kullanmaktan korkuyorum.

    --

    Gecen gun basima gelen olay ; unkapani koprusunden gectim onum acik azami 50 yada 60 iken sanirim 90km hiz ile ilerlerken sarachane onu isiklarin kirmiziya dondugunu gordum dolayasili ile gaz kesmem gerekliyordu goz ucuyla sol dikize baktim , bir clio arka tekerlegim ile onun on tamponu arasindaki mesafe belkide bir paket sigara kadar , bi an ter bosaldi her yerimden gaz acip orta seride attim kendimi , sonrasinda aksaray isiklarda yanasdim yanina cami tikladim , acti ? vizoru actim , takip mesafesi nedir bilirmisin ? biliyorum ne oldu ?? neden o kadar yakinda takip ediyorsun ? ama sende yavas gidiyorsun , 90km hiz azmi zaten azami 50 /60 ? bana gore az hadi hadi hadi ,, basti gitti.

    boyle angutlar oldukca dikkatli olmaktan baska secenek yok nerden gittigimiz degil nasil gittigimiz onemli , dikkat edicez surucu hatalarindan koruyacagiz kendimizi elimizden geldigi kadar.
    First Day Of My Life

  5. #5
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Lanet olsun, aracımız incecik ama yollar bize gene dar, gene dar. Ben otodan alışkanlık olsa gerek motorumu o mantıkla kullanıyorum ve ciddi sıkıntı çekmedim şu ana kadar. Sadece nadiren şeridi ortalamamı hazmetmeyip kenara çekil anlamında arkamdan korna çalan salaklar oluyor o kadar. Lan hıyar nereye gideceksin, en fazla benim önüme geçeceksin yol versem. Veya ben ne yapayım, sana havalanmak suretiyle yol vereyim de altımdan geç. Gerçi yol vermeyince fazla da üstelemiyorlar genelde.

  6. #6
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    otoriteler derki'trafikte aracın sol tekerlek hizasında takip mesafesinde seyir edin'.standartı budur.buradaki maksat görünür olmak ve sürücünün hareketlerini sol dikiz aynasından takip edebilmek.Tabi ülkemizde bunu ne kadar gerçekleştirebiliyoruz orası tartışılır.bizi otomobillerden ayıran nedenlerden sadece biri budur bence.olay görmekten öte görünür olmak.konunun özüne gelirsek motosiklet ciddi ön görü gerektiren ve keskin refleks isteyen bir araç bu öngörü ve refleks zaman ve eğitim ile öğrenilecek şeyler.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  7. #7
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı teror adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otoriteler derki'trafikte aracın sol tekerlek hizasında takip mesafesinde seyir edin'.standartı budur.buradaki maksat görünür olmak ve sürücünün hareketlerini sol dikiz aynasından takip edebilmek.Tabi ülkemizde bunu ne kadar gerçekleştirebiliyoruz orası tartışılır.
    Evet hep bunu okuduk, öğrendik. Ama uygulamak ne mümkün. Bunu yaptığımızda hemen sağımızda bir araç görüyoruz, e solda da trafik senden hızlı akıyor haliyle.... berbat bir durum ortaya çıkıyor o zaman da.

  8. #8
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    malesef haklısın.ama bunları öğrenip elimizden geldiğince tatbik etmek zorundayız.böyle korkularımızı yenmemiz mümkün tekrar tekrar deneyerek.Genelde bizim yaptığımız hatalardan biriside önümüzdeki araca kilitlenip kalmak.seyir halindeyken gözler daima ilerde görebileceğimiz son araca kadar(önümüzdeki aracı değil onun bir önündeki hatta görebiliysak dahada ilerisini) takip edip analiz ederek sürüşü gerçekleştirmek gerekiyor.bunlar küçük bilgiler fakat bizim için bazen hayati önem taşıyor bizi ani durumlarda daha net düşünmeye sevk ediyor
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  9. #9
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    motosiklette GENEL olarak hep yavaş gitmek gerekli.ve her gün geçilen yerleri iyi saptayıp.ne oldu tam burada ? diye düşünüp ona göre davranmak lazım.

    ben böyle yapıyorum.Allah kimseye kaza bela vermesin , geçmiş olsun.bu arada altında harley olsaydı araba gibi davranabilirdin .. ama bu şekilde daha çok sıkıştıracaklar , kornayla taciz edecekler.
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  10. #10
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı jonturq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takip mesafelerinin ne oldugunu anlamiyan , yada anlamak istemeyen bir suru surucu var yollarda onun icin ben'de tam aksine otomobil edasinda motosiklet kullanmaktan korkuyorum.

    --

    Gecen gun basima gelen olay ; unkapani koprusunden gectim onum acik azami 50 yada 60 iken sanirim 90km hiz ile ilerlerken sarachane onu isiklarin kirmiziya dondugunu gordum dolayasili ile gaz kesmem gerekliyordu goz ucuyla sol dikize baktim , bir clio arka tekerlegim ile onun on tamponu arasindaki mesafe belkide bir paket sigara kadar , bi an ter bosaldi her yerimden gaz acip orta seride attim kendimi , sonrasinda aksaray isiklarda yanasdim yanina cami tikladim , acti ? vizoru actim , takip mesafesi nedir bilirmisin ? biliyorum ne oldu ?? neden o kadar yakinda takip ediyorsun ? ama sende yavas gidiyorsun , 90km hiz azmi zaten azami 50 /60 ? bana gore az hadi hadi hadi ,, basti gitti.

    boyle angutlar oldukca dikkatli olmaktan baska secenek yok nerden gittigimiz degil nasil gittigimiz onemli , dikkat edicez surucu hatalarindan koruyacagiz kendimizi elimizden geldigi kadar.
    Benimde başıma geldi dün, ama daha saçması. üsküdardan ümraniyeye doğru gidiyorum, yol boş değil, önümdeki arabayla 10-15 metre var, 80km hızla gidiyorum ama manyağın biri arkama yapıştı, öyleki arabanın sadece ön camını görebiliyorum. 25-30 saniye böyle gitti sonra beni sıyırarak, el kol hareketi yapıp solladı, bende kornaya basıp el kol hareketi yaptım manyağa, takıldım peşine sağa çeksin diye ama yol ayrımına gelmiştim. Hayatımda kavga etmiş biri değilim ama çıldırtıyolar insanı
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #11
    T0LGA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -Yok-
    Tamamen Psikolojik zamanla geçer merak etme..herşeyi kafanada takma bana motosiklet çarpmıştı 1 2 gün motosiklet tehlikeliymiş fln dedim 1 2 hafta sonra kim tıklar dedim Önemli olan düştügün yerden kalkabilmek ve yoluna devam edebilmek yoksa hiç başlamıcaksın motosiklet vs işlere ..

  12. #12
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı CengizhanD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette GENEL olarak hep yavaş gitmek gerekli.ve her gün geçilen yerleri iyi saptayıp.ne oldu tam burada ? diye düşünüp ona göre davranmak lazım.
    Sanırım bunu Ayvalık trafiğini dikkate alarak söylüyorsun. Ya burada bunu yapmaya, düşünmeye falan kalksan en az 500 kamyon gelir geçer üstünden Bir İzmir trafiğine girersen mesela ne demek stediğimi anlarsın.

  13. #13
    sencaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr600f
    aniden gerçekleşen bir durum, araba gibi gitmek sağdan ve soldan gelebilecek tehlikeleri en aza indirecektir diye düşünüyorum ancak; takip mesafesi apayrı bir olay tabi.

  14. #14
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    araba kullanır gibi düşünürsek

    1.Fren:otomobillerde bir padalla kontrol ediliyor frene bastığında 4 tekerlek kombine bir şekilde duruyor.
    Motosiklette ön ve arka fren ayrı olduğu için bu ayarı kendimiz yapmak durumundayız.Nedir?Ön fren durdurur arka fren dengeli bir şekilde yavaşlatır.Bu ayarı tutturmak önemli olan.
    2.Denge:Ani durumlarda otomobil ile frene asıldığında en faza kayarsın şanslıysan durursun.
    Motosiklette kıvırmaca tekniği ile kurtarmaya çalışırsın baktın kurtaramıyorsun.hem freni kontrol edip hemde dengeni korumaya çalışırsın.şanslı isen düşmezsin.
    3.Görünürlük:otomobiller zaten bir şekilde görünüyor bu konuda pek bir şey söylemeye gerek yok.
    Motosiklette ise hep bir görülmeme tedirginliği hakimdir sürekli tetikte ve yolu analiz ederek hareket edersin.
    4.fren mesafesi:yukarıdada yazdığım gibi motosikletin yapısı itibari ile otomobillerden farklıdır.Fren mesafeleride öyle.motosikletin özellikle yağışlı havalarda fren mesafeleri ve fren kullanımı ciddi bir unsur.
    Bunları zaten çoğumuz biliyoruz.Bu maddeleri otomobiller ile aramızdaki farkı dahabariz ortaya koymak için yazdım.Tabi bu farklar sadece bir kaç tanesi.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  15. #15

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Gecmis olsun...

    Simdi ustalarin isine karismak gibi olucam ama..

    Bana ögretilen su.
    Trafikte bir motorun yeri bir araba kadardir.. Yeri geldimi bir arabadan daha fazladir.. Manevra yaparken yeri geldimi bir arabadan daha fazla alana ihtiyaciniz var..
    Bir aracta direksiyonu hizli bir sekilde saga sola cevirebilirsiniz..
    Ama motorda???
    Denemek istemem...

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Psikolojik bir olay bahsettiğin, zamanla düzelir. Sen de bu tip olaylarla karşılaşabileceğini göz önünde bulundurarak daha dikkatli seyredersin böylece.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı teror adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araba kullanır gibi düşünürsek

    1.Fren:otomobillerde bir padalla kontrol ediliyor frene bastığında 4 tekerlek kombine bir şekilde duruyor.
    Motosiklette ön ve arka fren ayrı olduğu için bu ayarı kendimiz yapmak durumundayız.Nedir?Ön fren durdurur arka fren dengeli bir şekilde yavaşlatır.Bu ayarı tutturmak önemli olan.
    2.Denge:Ani durumlarda otomobil ile frene asıldığında en faza kayarsın şanslıysan durursun.
    Motosiklette kıvırmaca tekniği ile kurtarmaya çalışırsın baktın kurtaramıyorsun.hem freni kontrol edip hemde dengeni korumaya çalışırsın.şanslı isen düşmezsin.
    3.Görünürlük:otomobiller zaten bir şekilde görünüyor bu konuda pek bir şey söylemeye gerek yok.
    Motosiklette ise hep bir görülmeme tedirginliği hakimdir sürekli tetikte ve yolu analiz ederek hareket edersin.
    4.fren mesafesi:yukarıdada yazdığım gibi motosikletin yapısı itibari ile otomobillerden farklıdır.Fren mesafeleride öyle.motosikletin özellikle yağışlı havalarda fren mesafeleri ve fren kullanımı ciddi bir unsur.
    Bunları zaten çoğumuz biliyoruz.Bu maddeleri otomobiller ile aramızdaki farkı dahabariz ortaya koymak için yazdım.Tabi bu farklar sadece bir kaç tanesi.

    Şekil 1a da görüldüğü gibi de yapmamak lazım

    Siyah Motosiklet

    Siyah Mont

    Siyah Kask(Buna alternatif yok fazla)


    Bu işin mantığı yeri geldiğinde araba gibi davranmak, yeri geldiğinde motosiklet(Çeviklik, ara hızlanma) gibi kullanmak.

    Aklıma hep Konyadaki kaza gelir, Motosiklet gibi kullanırsın Aklıevvelin biri gelir tam sen geçerken kapıyı açar ve kamyon altında kalırsın.

  18. #18

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    geçmiş olsun arkadaşım. araç sol şeritte seyir halinde motor da bariyerle aracın arasından geçmeye çalışıyor bu gibi şeyler çok tehlikeli ama ben direksiyondayken yaşadım benzeri olayları kuryeler çok tehlikeli kullanıyolar biraz dikkat etmek lazım benim arabadayken duyduğum bi super sport lar birde güçlü chopperlar onlar pek farkedilmeme sorunu yaşamıyorda bizim kullandığımız motorlarda kendini farkettirmiyor malesef

  19. #19
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Korkarak kullanılamaz motor, bir an önce aşmaya çalış bunu, yoksa daha büyük tehlikelere maruz kalırsın, sürekli tedirginlikle kaza yapma riskin artar.

    Bir de trafikte çok da yavaş seyretmemek gerek bence motorla, trafiğin akış hızında; hatta biraz daha süratli seyretmek daha güvenli diye düşünüyorum.

  20. #20
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    tecrube denilen şey budur artık tecrüben arttı zamanlama mesafe kontrolü konusunda artık daha hassas olacaksın biraz korktuğundan çok hassas davranıyor olman normal

    ancak yukarıdaki bir nokta dikkatimi çekti araba gibi kullanma vs. gibi

    motorun riski sürat ve ivmelenme ise bazı durumlarda kazdan koruyan da çevikliği ve ataklığıdır.

    sadece doğru ve bilinçli kullanmak gerekir.

    iyi sürüşler
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler