Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

125cc den 1000cc ye geçiş...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Kasım 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tay çiftyüzlük
    125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:
    ::coool::[B][I][U][COLOR="DarkRed"]KA[COLOR="RoyalBlue"]RA[COLOR="DarkRed"]DE[COLOR="RoyalBlue"]NİZ:flower:[COLOR="DarkRed"]FIR[COLOR="RoyalBlue"]TI[COLOR="DarkRed"]NA[COLOR="RoyalBlue"]SI[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/U][/I][/B]::coool::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    maşallah diyim ilkönce eşşekten inip arabaya binmek gibi bişeydir herhalde

  3. #3
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bence kademeli olarak cc yükseltilirse daha mantıklı olur 125 - 250 - 600 - 750- 1000 vb gibi en azından ben öyle yapmayı planlıyorum...
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  4. #4
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    bencede 125 ten direk 1000 cok zor olur cok kötü kazalar olabilir bence 250 lik hyo veya kawa alabilirsin
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  5. #5
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    bencede 125 cc ile iki tekerli bir aracın nelere nasıl tepki verdiği anlaşılmışsa,virajları nasıl dönmek gerektiği,frenajın nasıl yapılması gerektiği öğrenilmişse geriye kalan tek şey yüksek güçle nasıl baş edileceğidir.125 ten 600 lüğe geçiş bence normal bu yüzden.ama 1000 likler sanırım 150 bg civarında güç üretiyorlar ve bu güç 300 kg için biraz fazla.başlarda akıllı uslu huyunu suyunu öğrenmek gerekir diye düşünüyorum güçlü makinenin eğer bu yönde bir karar verilmişse.

    kenan sofuoğlu bile belirli bir alışma evresine ihtiyaç duymuşken 1000 cc ye geçişte,ondaki insan üstü yeteneğe sahip olmayan bizlerin biraz daha dikkatli yaklaşmamız lazım sanırım bu gibi durumlara.

  6. #6

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  7. #7
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    abi bizde de irade paçalardan akıyor ya yollardakileri görmüyormusun adam sırf irade sahibi diye yıllardır takmadığı kaskını hala takmamakta direniyor...iradeye baksana ammada sağlam
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  8. #8
    yt_servan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/merter
    Motosikleti
    Triumph TİGER
    sadece uyum sorunu yaşar

    tüm uyarılara rağmen 125 cc den 1000 cc geçiş yapılabilir.
    fakat unutmaman gereken birinde dip gaz yaptığın hızı diğerinde 1 vitesde yaparsın. asıl düşünmen gereken geriye kalan 5 viesi nasıl değerlendireceğin
    Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın

    Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur

  9. #9

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    walla bu konuda 1000 cc kullanmayanların yorum yapması pek mantıklı değil. diğerlerininki tamamen tahmin olur.
    bu arada her 1000 aynı değildir. choperın huyu farkllıdır racingi başka enduronunki başka. en koolay kullanılanı endurodur. gerek ağırlığı gerek direksiyonun dikliği gerek torku vss.

  10. #10
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı onur35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bizde de irade paçalardan akıyor ya yollardakileri görmüyormusun adam sırf irade sahibi diye yıllardır takmadığı kaskını hala takmamakta direniyor...iradeye baksana ammada sağlam
    olmayan şeye kask takılırmı a aaa

  11. #11

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    kesinlikle tavsiye etmem. altındaki bir beygir canavarı olacak ve ilk gaza nasıl tepki vereceğini bilmiyorsun allah muhafaza altından kaçar gider göt üstü oturursun aşşağı.
    diğer husus virajlardan çıkarken gazı yükseltmek zorundasın ama 125cc lik bir motor gibi gaz yükseltirsen kendini başka alemlerde bulabilirsin. tavsiyem 125 likten 250cc lik bir motora geçmen ve her motorunda en az 1000 km yapmandır.

    diğer bir husus için bu şahsi görüşüm 600 cc nin üstündeki motorları çok gereksiz ve mantıksız bulurum. 1000cc veya 1300 cc motorların hiçbir katkısı yok bol bol benzin yakarlar.

  12. #12
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    1000 cc derken.

    125 cc ybr ise ve bahsettigin 1000 cc süpersport ise gerek denge gerek tepkimeler oldukça zordur. 1000 cc ss oyuncak degildir. yüksek torklu ve o cc bir motordan alınabilecek maksimum hp ile birleşince altından kaçar gider. zaptetmesi çok zordur.ancak ss haricinde mesela dl 1000 v-strom yada varadero daha kolay kullanımı vardır.

    1000 cc ss haddini bilmeyen çabuk gaza gelen kazasız yapacagı 500-1000 kmden sonra ben oldum demeye yeltenecek karaktere sahip bir insan için ölüm oyuncagı olur.

    hele yurdumda 4 ve daha yukarı araç sürücüleri içlerinde motosikletin de dünyada varoldugu onunda bir can taşıdıgı onuda alırken devlete vergi ödedigini ss bir makinanın kullandıgı otomobilden daha çok yaktıgını bilmeyen yada örümcek beyni bunu idrak edememiş şöför kılıklı azrailler oldugu sürece gaza gelip hızlı girdigi ilk kontrolsüz kavşakta allah muhafaza can verir.

    hatta ışıklı kaşaklarda bile kırmızı yanalı 2-3 saniye olmasına ragmen sırf birkaç dk beklememek için bir başkasının hayatına göz diken şöför bozuntuları oldugunuda unutmamak lazım.

    sözün özü şudur. motosiklet ülkemizde tehlikeli bir araçtır. gerek yollar (balık sırtları- çukurlar -tam kapatılmamış logar kapakları- mantar gibi konumlandırılmış gerizekalı bir vurgumduymaz belediye işcisinin yaptıgı logar kapakları motosiklete saygısı olmayan diger araç sürücüleri - zamanında kendiside heves etmesine ragmen ya imkanı olmayıp alamayan yada ailesi ve çevresi tarafından motosiklet kullanmasına izin verilmeyen şahısların aradan yıllar geçince içinde bastırılmış dürtülerden dogan kıskançlık ve çekemezlik-vs)

    hal böyle olunca altında kontrol edemeyecegin kadar güç olursa birazda şeytan dürterse sonuç taziye ve baş saglıgı olarak karşımıza çıkar.

    1000 cc degilde 500-600 cc naked yada enduro daha mantıklıdır.

  13. #13

    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    MANAVGAT
    Motosikleti
    mz 301 etz
    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 cc derken.

    125 cc ybr ise ve bahsettigin 1000 cc süpersport ise gerek denge gerek tepkimeler oldukça zordur. 1000 cc ss oyuncak degildir. yüksek torklu ve o cc bir motordan alınabilecek maksimum hp ile birleşince altından kaçar gider. zaptetmesi çok zordur.ancak ss haricinde mesela dl 1000 v-strom yada varadero daha kolay kullanımı vardır.

    1000 cc ss haddini bilmeyen çabuk gaza gelen kazasız yapacagı 500-1000 kmden sonra ben oldum demeye yeltenecek karaktere sahip bir insan için ölüm oyuncagı olur.

    hele yurdumda 4 ve daha yukarı araç sürücüleri içlerinde motosikletin de dünyada varoldugu onunda bir can taşıdıgı onuda alırken devlete vergi ödedigini ss bir makinanın kullandıgı otomobilden daha çok yaktıgını bilmeyen yada örümcek beyni bunu idrak edememiş şöför kılıklı azrailler oldugu sürece gaza gelip hızlı girdigi ilk kontrolsüz kavşakta allah muhafaza can verir.

    hatta ışıklı kaşaklarda bile kırmızı yanalı 2-3 saniye olmasına ragmen sırf birkaç dk beklememek için bir başkasının hayatına göz diken şöför bozuntuları oldugunuda unutmamak lazım.

    sözün özü şudur. motosiklet ülkemizde tehlikeli bir araçtır. gerek yollar (balık sırtları- çukurlar -tam kapatılmamış logar kapakları- mantar gibi konumlandırılmış gerizekalı bir vurgumduymaz belediye işcisinin yaptıgı logar kapakları motosiklete saygısı olmayan diger araç sürücüleri - zamanında kendiside heves etmesine ragmen ya imkanı olmayıp alamayan yada ailesi ve çevresi tarafından motosiklet kullanmasına izin verilmeyen şahısların aradan yıllar geçince içinde bastırılmış dürtülerden dogan kıskançlık ve çekemezlik-vs)

    hal böyle olunca altında kontrol edemeyecegin kadar güç olursa birazda şeytan dürterse sonuç taziye ve baş saglıgı olarak karşımıza çıkar.

    1000 cc degilde 500-600 cc naked yada enduro daha mantıklıdır.
    ASİVEZOR yaptığın açıklama 10 numara olmuş ağzına sağlık ekleyecek düzeltecek yada söylenecek bişey bırakmamışsın

  14. #14

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2008 bordo gsr600abs - 2006 cbr 125 repsol
    Alıntı dynner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar
    doğru söze ne denir
    drift bilmem ne :P :queen::queen:

  15. #15
    -HK- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -
    altından falan kaçıp gitmez sende onunla birlikte gidersin..

    tabiki kişinin iradesine bağlı fakat ciddi bi kaza geçirmeden bikaç ayını tamamlayan birisi anlayacaktır ki yaptığı pek de mantıklı değilmiş.. gerçekten motorun tepkileri çok farklı olur..(viraj, fren, ağırlık vs.) ama yavaş yavaş büyütülürse bu sorunun ortadan kalkacağı kanaatindeyim..

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ne demiş ünlü Türk reklam düşünürü, Eğitim şart.!

    125 cc tek silindirli bir makinadan 2 silindir 500 cc bir motor kullanmadan direk 600 değilde 1000 cc 4 silindirli bir makinaya geçmek için eğitim şart. Özel ders mi alırsın, kursa mı gidersin, yada en kötü ihtimalle en az 2 yıl gaza gelmeden sakin sakin kullanır kendi kendi kendini mi eğitirsin bilemem. Tek bildiğim şey, bahsettiğin cc'deki bir makinanın insanı çabuk gaza getireceğidir. Burada da iradeye hakim olabilme ön plana çıkar. (Makale yazdım sanki )
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    reflexiv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2008
    Şehir
    Kayseri
    arkadasın birisi 1000 cc değilde 600 cc olsa neyse demiş..1000 cc 175 bg ise 600 de 135 bg.çoook fark var arada değil mi? hey Allah'ım..

  18. #18
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    O makinalar sakin kullanım için üretilmemiş ama , 125 lik gibi kullansa belki hararet bile yaptırır motoruna
    Kaç kere fazla gaz verip motorun arkasını kaydırdım ben mesela Allahtan düşmedim hiç tecrübe olsada hata yapılıyor çok hızlı gidiyorsunuz ama o kadar hızlı duramıyorsunuz vs vs
    Bence 1000 liğe geçer ama bu yollarda 600 lük yeter hem yakıt hem alışma kullanma hakimiyet yönünden
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  19. #19

    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    Nirvana
    kendini 5 aylık bi bebek olarak düşün, annen baban seni ''100 mt. world championship'' e sokmayı düşünüyor.ne derdin onlara?
    sen önce gerekli eğitimleri al, daha sonra istersen titaniği bile sürersin.

  20. #20
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    Alıntı onur35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kademeli olarak cc yükseltilirse daha mantıklı olur 125 - 250 - 600 - 750- 1000 vb gibi en azından ben öyle yapmayı planlıyorum...
    bir abimiz ya burada yada başka bir forumda yazmıştı.bu olay level yükseltmek gibi olmaz.(senin fikrine saygı duyuyorum elbette)o zaman hayabusa alan oyunu tamamlar ?

    bence zevk meselesidir.herkes gözünün yediğine binerse sorun ortadan kalkar
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler