YAMAHA-KOÇ Ortaklığı Bitiyor...
-
26 Ağustos 2009, 13:54
#1
haydi hayırlısı olsun...bu bence güzel haber...ya ybr125 ya da R1 almak zorunda kalmayız...seçeneklerimiz artar...
KOÇ MOTOSİKLET ÜRETİMİNİ BIRAKIYOR-REFERANS
Büyüme stratejilerinde otomotivi dört ana iş kolundan biri olarak
açıklayan Koç Holding, verimli bulmadığı alanlardan çıkmaya devam
ediyor. Koç Grubu bu kapsamda Çin'den gelen ucuz ürünlerle rekabete
dayanamayıp motosiklet üretimini durduran Beldeyama'yı Japon ortağı
Yamaha'ya devretmeyi planlıyor.
Referans Gazetesi'nin haberine göre, verimli bulmadığı alanlardan
çıkma stratejisini yaklaşık iki yıl önce İtalyan Iveco ile ortak
üretim yapan Otoyol'dan çekilerek başlatan Koç Grubu, 1966'da kurulan
Beldesan AŞ ile motosiklet sektörüne girdi. İstinye'de Kavel fabrikası
yanında satın alınan 10.4 bin metrekarelik alanda Ağustos 1967'de bir
dönem moped'lere adını veren Mobylette üretimine başlayan grup, kısa
bir süre sonra da bisiklet imalatına başladı. 1969'da bisiklet
imalatından vazgeçen ve bu işi Standard Belde'ye devreden Koç Grubu,
üretim olanaklarının güçlenmesiyle 1997'de Japon Yamaha ortaklığıyla
Beldeyama'yı kurdu. Bugün ürün gamında, Yamaha motosikletler,
scooter'lar, jeneratörler, ATV araçları ve golf arabaları, Yamaha ve
Mobylette markalı moped'ler ve Beldeyama marka bisikletler yer alan
şirket Afrika ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat da
yaptı.
Yüzde 80 Koç Grubu, yüzde 20 Yamaha ortaklığı bulunan Beldeyama
AŞ, bir süre İstinye'de Mobylette ve Yamaha motosiklet imalatı yaptı.
Çin'den gelen ucuz motor rekabetine dayanamayıp üretimi durduran
Beldeyama'nın yıl sonuna kadar Japon ortağa devredilmesi ve ithalatçı
olarak faaliyetini sürdürmesi hedefleniyor. 2008'de 83 milyon TL ciro
kaydeden Beldeyama, 39 bin adet moped ihracatı ile 27 milyon dolar
ihracat geliri elde etti. Şirketin üretimi durdurduğu için son olarak
Afrika ülkeleri için verilen 3 bin 500 adetlik moped siparişini fason
olarak Türkiye'de bulunan başka bir üreticiye yaptırdığı da ifade
edildi. Türkiye çapında yaklaşık 250 bayii bulunan Beldeyama'da
İstinye'deki tesis ve tasfiye ayrıntılarının yıl sonuna kadar
netleşeceği belirtiliyor.
Foreks Haber Merkezi
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
-
26 Ağustos 2009, 13:57
#2
Eyvaaah bu belirsizlikte kimbilir neler olur.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
26 Ağustos 2009, 14:05
#3
Motosiklet satışları artarken böyle bir karar alması çok tuhaf. Zaten bir motosiklet bile üretemeyen firma nasıl Türkiye'nin devi oluyor anlamıyorum. Çin'li, Hint'li kadar olamıyoruz, çok yazık.
-
26 Ağustos 2009, 14:07
#4
Bu belirsizlik nekadar uzun sürerse yamahalar 2.el de okadar kaybeder.Umarım bu geçiş süreci kısa sürer ve yamahayı japonya yamaha koç gurubundan daha iyi temsil eder.
-
26 Ağustos 2009, 14:10
#5
Bence Koc sabancı gozu tok Satıcıların gıtmesı daha ıyı cunku Musterıye ımkan saglamıyorlar Pazara yenı gıren sırketler herzaman ıyı alternatıf olurlar kendılerını kanıtlamak ve urunlerını daha ıyı satabılmek ıcın Ver hasıl bıze daha ıyı yansıyacagını dusunuyorum !
-
26 Ağustos 2009, 14:13
#6
Silverwing adlı üyeden alıntı
Motosiklet satışları artarken böyle bir karar alması çok tuhaf. Zaten bir motosiklet bile üretemeyen firma nasıl Türkiye'nin devi oluyor anlamıyorum. Çin'li, Hint'li kadar olamıyoruz, çok yazık.
Koç grubu müşterisinin kanını ememediği sektörlerden çıkıyor, hepsi o. Eski alışkanlıklarıdır; kuş serisi araba işine benzer sanmışlar, çinliler gelince kaçmışlar, o kadar.
-
26 Ağustos 2009, 14:14
#7
Çok şükür kurtuluyoruz Beldeyama 'dan. Yamaha kendisi gelecek sanıyorum. Zaten bu söylentiler yıllardır vardı. Artık bir röle için 5 hafta beklemek zorunda kalmayacağım.
Ama işin bir de kötü tarafı var .. Zaten masraf etmemek için elinde parça bulundurmayan beldeyama , tasfiye sürecinde hiç yeni parça sipariş etmeyecektir. Yıl sonuna kadar parçaya ihtiyacımız olursa yandık.
-
26 Ağustos 2009, 14:15
#8
Üretim bitecek, ithalat devam edecek diyor
-
26 Ağustos 2009, 14:33
#9
Ne zamandır bilinen bir haberdi. İyi olacak bence... Japonlar bir işi yaparsa en iyi şekilde yaparlar veya hiç yapmazlar. Türkiye gelişen, büyük bir pazar, kaybetmeyi göze alamazlar.
-
26 Ağustos 2009, 14:36
#10
Nisan ayından beri duyduğumuz haber netleşiyor demekki.
Koç gurubunun ticari ahlak ve kalitesinin üzerine,yeni ithalatçının işi oldukça zor olacak.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
26 Ağustos 2009, 14:38
#11
Motosiklet Eğitmeni
Koç gurubu Turkiye'de Yamaha motosiklet mi uretiyordu?
Hangi modelleri uretiyorlardi bilen var mi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
26 Ağustos 2009, 16:46
#12
coq adlı üyeden alıntı
Koç gurubu Turkiye'de Yamaha motosiklet mi uretiyordu?
Hangi modelleri uretiyorlardi bilen var mi?
Üretmiyor sadece ihtal ediyor.Modeller ise;
http://www.beldeyama.com.tr/www/fiya...to.php?k_id=13
-
26 Ağustos 2009, 17:10
#13
coq adlı üyeden alıntı
Koç gurubu Turkiye'de Yamaha motosiklet mi uretiyordu?
Hangi modelleri uretiyorlardi bilen var mi?
Moblette Yamaha etiketi yapıştırıyordu coq
mobilette görünümlü yamaha için
https://www.1977mopeds.com/wordpress...aha-galaxy.jpg
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
-
26 Ağustos 2009, 17:20
#14
Motosiklet Eğitmeni
tasarslan adlı üyeden alıntı
Moblette Yamaha etiketi yapıştırıyordu
coq
mobilette görünümlü yamaha için
tıklayın
Linki yanlis yapistirmissin.
Tikla bak seni nerelere goturuyor.
ELINT adlı üyeden alıntı
Yahu ben haberi yanlis mi okuyorum,okudugumumu anlamiyorum?!!
Haberde su cumle geçiyor.
Çin'den gelen ucuz ürünlerle rekabete
dayanamayıp motosiklet üretimini durduran Beldeyama'yı Japon ortağı
Yamaha'ya devretmeyi planlıyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
26 Ağustos 2009, 17:27
#15
Düzelttim coq
https://www.1977mopeds.com/wordpress...aha-galaxy.jpg
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 PM ----------
Yan taraftaki başlıkta gerçeği varmış
http://www.motosiklet.net/forum/moto...im-apache.html
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
-
26 Ağustos 2009, 17:28
#16
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
26 Ağustos 2009, 17:36
#17
coq adlı üyeden alıntı
Yok ben adres satirindan mevzuya uyanip baktim resme.
Ama ne oluyor yahu diyen uyelerimiz olacaktir.
Onun için şeyyttim.
Haberin sonuna dikkat etmemisim.
Mopet uretiyorlarmis.
Bi de baska seyler.
Ben motosiklet deyince bir ara irkilmisim.
Hindistan motosiklet konusunda bizden çok daha ileride (sanırım
Vespa dan gelen tecrübelerden dolayı) ,bu yüzden paniklemeye gerek yok
Bizde Avrupa otomobil fabrikalarına parça üretiyoruz..
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
-
26 Ağustos 2009, 17:54
#18
yamaha Rx 115 lerin bir kısmını burada üretmişti. Hatta en son tzr 50 lerinde üretimi planlanmıştı ama sonra iptal edildi.
-
26 Ağustos 2009, 18:16
#19
Koç şimdiye kadar bu işe pek asılmadığından dolayı ne satarsa o kar düşüncesi içerisinde baktı. Bu sonuçtan japonya nın memnun olmadığı ve yıllardır bu konu üzerinde anlaşmazlıkları olduğu fakat Koçunda hisselerini kolay kolay ucuz bir payla devretmemesi konuyu buraya kadar getirdi. Bu işin bitişi 3 yıl önceydi, ancak anlaşabildiler hisse paylarında.
Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"
-
26 Ağustos 2009, 22:15
#20
koç denilen üç kağıtçılardan başkası temsil etsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler