Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

motorlar neden arabadan çok yakar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesi boşa atarsanız ya d adebriyajı çekerseniz motor rölanti devrine düşer ve zengin karışım il emotoru beslemeye devam eder
    ama gazı kapatırsanız devir kaç olurs aolsun yakıt kesici devreye girer ve yakıt sarfiyatı nerede ise sıfıra düşer
    yol bilgisayarı olanlar bunu rahatlıkla görebilirler
    enjeksiyonlu ve cut off u olan motorlar için dediğin doğrudur. ama karbüratorlü alet hiç bir zaman cut off a düşmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Alıntı forumgrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    linkleri versen de okusak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 PM ----------



    bmw den bahsetmişsiniz ağır bir araba olduğu için 1.16 az geliyor bu kadar yakmaması lazım 1.18 olsa daha az yakar ben daha sıradan arabaları kastetmiştim bir de şunu düşünerek yani 600 cc 1600 cc den çok yakıyor gibi düşünmesek de motor da 1600 olsa arabadan kaç kat çok yakardı gibi düşünsek mantığıyla yaklaştım üstelik arabadan çok hafif
    ozaman bizde sıradan bi cup deriz kardeş..oda çok ama çok az yakıyo yada ybr yada cbf 150..senin dediğin amaçsız kalıyo...race =hız oda =benzin..ayaklarımızla itecek halimiz yok ya....race motorları arkadaşında deiği gibi ferrari yada porche le kıyasla sonuç ortada...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  3. #43
    gecelerinefendisi100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    Sultangazi/İstanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu ve cut off u olan motorlar için dediğin doğrudur. ama karbüratorlü alet hiç bir zaman cut off a düşmez.
    Sonuç olarak boşa atmak bizim için daha hesap lımı? Karbüratörlüler için yani..
    http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg

  4. #44
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı gecelerinefendisi100 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak boşa atmak bizim için daha hesap lımı? Karbüratörlüler için yani..
    evet öyle, ama tehlike anında tepkini süresini uzatır boşa almak
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #45
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu ve cut off u olan motorlar için dediğin doğrudur. ama karbüratorlü alet hiç bir zaman cut off a düşmez.

    varmısın iddiasına


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:21 AM ----------

    Alıntı gecelerinefendisi100 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak boşa atmak bizim için daha hesap lımı? Karbüratörlüler için yani..
    hayır
    karbüratörlerde de cut off sistemi var
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  6. #46
    balbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    bnm motor arabalardan az yakıyo sorun yok :D

  7. #47
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ator-mu-3.html


    karbüratör vakumla çalışır
    rölanti de çalıştığında devir düşük olur ve dolayısıyla vakum da düşük olur
    burdan anlıyor rölantide mi yokse devirde mi olduğunu
    rölantide düşük devirde çalışırken motorun stop etmemesi içinde zengin karışım gönderiyor
    yani fazla yakıyor

    gelelim devirde iken
    işte o zaman da devir yüksek ve içeri normal karışım oranında ama devir dolayısıyla fazla miktarda yakıt gidiyor
    gaz kapanında fazla yakıt gitmesin diye delikli bir iğne devreye girip yakıt hattını kapatıyor





    bu da daha detaylı
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı gecelerinefendisi100 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak boşa atmak bizim için daha hesap lımı? Karbüratörlüler için yani..
    karbüratör enjeksiyona göre rolantide daha az yakar ama hiç bir zaman boşta gitmeyin derler çünkü. motoru boşa aldığında motoru dengede tutan sen olursun.

    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet öyle, ama tehlike anında tepkini süresini uzatır boşa almak
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    varmısın iddiasına


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:21 AM ----------



    hayır
    karbüratörlerde de cut off sistemi var
    bi kaç link atabilirmisin mesala 97 model kawasaki zx6 da, 90 model şahinde yada çin işi bi scooterda cut off mu varmış. yeni nesik karbüratörler için konuşmuyorum burda.

  9. #49
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    abi burada mevzu derın kolay gelsin

  10. #50
    duymazay11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Asyamotor 2005-İJE sepetli motor 79
    Bu karbiretör detayları çok güzel.devreler çok net görünüyor.Bunun türkçe yazılı olanı yokmudur.
    daha iyianlamak için yazılarıda bilmek lazım.
    Ama boşta karbiretörlü araçlar yakmaz.Bende bu kanıdayım.

  11. #51
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    bi kaç link atabilirmisin mesala 97 model kawasaki zx6 da, 90 model şahinde yada çin işi bi scooterda cut off mu varmış. yeni nesik karbüratörler için konuşmuyorum burda.
    o zaman kurduğun cümleye dikkat edeceksin
    ama karbüratorlü alet hiç bir zaman cut off a düşmez
    dersen ben de varmısın iddiasına dierim

    neyse
    konunun anlaşıldığını varsayıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 PM ----------

    Alıntı duymazay11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu karbiretör detayları çok güzel.devreler çok net görünüyor.Bunun türkçe yazılı olanı yokmudur.
    daha iyianlamak için yazılarıda bilmek lazım.
    Ama boşta karbiretörlü araçlar yakmaz.Bende bu kanıdayım.

    rölanti devri zengin karışımdır
    boşa alınca yada debriyaj çekince rölanti karışımı gönderilir
    yani ÇOK yakar
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman kurduğun cümleye dikkat edeceksin
    ama karbüratorlü alet hiç bir zaman cut off a düşmez
    dersen ben de varmısın iddiasına dierim

    neyse
    konunun anlaşıldığını varsayıyorum
    abi kaç tane cut off u olan karbüratör var yada kaç tanesi sağlıklı çalışıyor. yok değil var ama bizim kullandığımız araçlarda çok nadir. yani bizdeki motorların yüzde 99 unda cut off yok. bu yanlış anlaşılmasın tekrar söylüyorum yokuş aşşağı az yakıcam diye sakın boşta gitmeyin ani bi manevrada düşersiniz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:14 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 PM ----------

    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölanti devri zengin karışımdır
    boşa alınca yada debriyaj çekince rölanti karışımı gönderilir
    yani ÇOK yakar
    rolanti ayarı düzgün yapılmış bi karbüratör, rolantide enjeksiyondan az yakar.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:22 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:14 PM ----------

    http://www.karland.com.tr/upload/Doc...Sistemleri.pdf

    bilgi edinmek istiyenler için.

  13. #53

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ator-mu-3.html


    karbüratör vakumla çalışır
    rölanti de çalıştığında devir düşük olur ve dolayısıyla vakum da düşük olur
    burdan anlıyor rölantide mi yokse devirde mi olduğunu
    rölantide düşük devirde çalışırken motorun stop etmemesi içinde zengin karışım gönderiyor
    yani fazla yakıyor

    gelelim devirde iken
    işte o zaman da devir yüksek ve içeri normal karışım oranında ama devir dolayısıyla fazla miktarda yakıt gidiyor
    gaz kapanında fazla yakıt gitmesin diye delikli bir iğne devreye girip yakıt hattını kapatıyor





    bu da daha detaylı
    çok güzel bi paylaşım olmuş çok teşekkürler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:30 PM ----------

    Alıntı Akileos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozaman bizde sıradan bi cup deriz kardeş..oda çok ama çok az yakıyo yada ybr yada cbf 150..senin dediğin amaçsız kalıyo...race =hız oda =benzin..ayaklarımızla itecek halimiz yok ya....race motorları arkadaşında deiği gibi ferrari yada porche le kıyasla sonuç ortada...
    sıradan bi cup diyemezsin arkadaşlar ben derdimi anlatamadım 100cc bi cup 1600 cc ile bir mi
    ben eşit motor hacimli bir motosiklet bir de otomobil düşündüm ve motosikletin çok yaktığı kanısına 600cc(1600 değil) motor bile neredeyse araba kadar yakarsa siz düşünün 1600 lük motosikleti dedim anlatabiliyo muyum

  14. #54
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Araçlar boştayken değil,motora en uygun devirde sürekli gidersen az yakar....

    İniş aşağı arabalar boşa atılırdı hatırlıyorum...

    Ama şu anki teknolojiyle araba viteste indiğinde hiç yakmıyor...

    Mantık şu bence...

    Birinde motor şanzumanı çeviriyo ve bi benzin sarfiyatı oluşuyo...

    Diğerinde şanzıman motoru çeviriyo....

    Düz yolda boşa atmanın mantığıda yok zaten....

    En güvenli iniş tabiki viteste iniştir....

    Motorlarla arabaların yakıt farkı vardır doğrudur,fakat bu hangi motor ve hangi arabayla kıyasladığınla alakalı,ss ler bir çok arabadan fazla yakar,çünkü piyasadaki bir çok aracın çevirdiği devirin iki katını çevirir...

    Araba 6000 kere pistonda patlama gördüğünde..

    Motosiklet 14000-17000 görür...

    Bu patlamalarında iman gücüyle olmayacağına göre...
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  15. #55

    Üyelik
    08 Mart 2008
    Motosikleti
    CBF 150
    suzuki vl 1800 intruder ne kadar yakar bunu öğrensem soruma aşşağı yukarı bi cevap almış olacağım aslında

  16. #56

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Bizim arkadaşta mobilet var depoyuı fulüyo 1 hafta dolaşıo bitmiyo benzin
    [COLOR="Blue"]Mecnun Bilseydi GTİ Sevgisini Sevrmiydi Leyla Zillisini[/COLOR]


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler