Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

vitesli motosikletler hakkında bir kaç soru?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    ben 5 yıla yakın süre scooter kullandım hayatımda vitesli olarak sadece bisiklet sürdüm ve geçenlerde arkadaşın 150 cc motorunu az uz kaldırdım

    sorularım

    1)motoru kaldırırken debriyaj ve gaz kolu hareketi aynı andamı olmalıdır?
    2)motoru birinci vitesde kaldırdıktan sonra ikiye atarken debriyajı aniden bırakıp ikinci vitese atsak motor stop edermi yada öne atarmı ne yapar?neden?
    3)üçüncü vitesde gider iken motor yavaşladı ve ikinci vitesden devam edilicek bunun ayarını nasıl bilicez belki motor birinci vites istiyor olabilir?
    4)motor boşta ve vitese takmamız gerekiyor hız 60 km kaçıncı vitese takıcağımızı nasıl bileceğiz?
    5)km hıza göre motor vites seviyeleri nelerdir?1-10 km birinci vites gibi?
    6)yarım debriyaj olayı nedir?mantığı nelerden ibarettir?
    7)motor vitesde iken debriyaja bastığımızda motor boşa almış gibi olurmu?

    şimdilik bu kadar saygılar sevgilerşimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı sadeceo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 5 yıla yakın süre scooter kullandım hayatımda vitesli olarak sadece bisiklet sürdüm ve geçenlerde arkadaşın 150 cc motorunu az uz kaldırdım

    sorularım

    1)motoru kaldırırken debriyaj ve gaz kolu hareketi aynı andamı olmalıdır?
    2)motoru birinci vitesde kaldırdıktan sonra ikiye atarken debriyajı aniden bırakıp ikinci vitese atsak motor stop edermi yada öne atarmı ne yapar?neden?
    3)üçüncü vitesde gider iken motor yavaşladı ve ikinci vitesden devam edilicek bunun ayarını nasıl bilicez belki motor birinci vites istiyor olabilir?
    4)motor boşta ve vitese takmamız gerekiyor hız 60 km kaçıncı vitese takıcağımızı nasıl bileceğiz?
    5)km hıza göre motor vites seviyeleri nelerdir?1-10 km birinci vites gibi?
    6)yarım debriyaj olayı nedir?mantığı nelerden ibarettir?
    7)motor vitesde iken debriyaja bastığımızda motor boşa almış gibi olurmu?

    şimdilik bu kadar saygılar sevgilerşimdiden teşekkürler
    öncelikle tebrik ederim seni.
    1-gazı açıp min.3000dev/dk ya geldiğinde veya daha fazla, debrajı yavaş yavaş bırabilirsin. senin dediğin gibi olduğu zaman motora çok daha fazla gaz vericeğin için motor bağıracaktır.
    2-1.vitesten 2.vitese atarken genelde devir saatinin yarısında vites arttırırsan elini debriyajdan aniden çeksen bile kompresyon olmaz, ve rahat bir şekilde yoluna devam edebilirsin.
    3-motorun sesinden ve hızından anlayabilirsin, genelde 3000dev/dk ya düştüğünde bir alt vitese çok rahat ve içten geçebilirsin.
    4-onu vitesi boşa alırken düşürdüğün kademeleri aklında tutman lazım, yani senin bilmen gerekiyor.
    5-aslında motorun cc ne göre değişir. mesela benim ybr 125 de, 0-20km de 1.vites. ama 600cc bir makinada 1.vites 0-60km olabilir.
    6-yarım debraj olayı mantıken şöyle, bisikletin pedalını çevirirken arka frene yavaşça basmak gibi bişey. yani sen motora hareket için gaz verirken, elin hala debrajı bir kısım sıkıyorsa motor boşla hareket arasında kalıyor, hem gitmeye çalışıyor hemde boşta kalmaya çalışıyor.(bildiğim kadarı ile böyle)
    7-evet olur

    yardım edebilmişimdir umarım
    yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 rr Movistar ;) & Hyosung 250 GTr
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle tebrik ederim seni.
    1-gazı açıp min.3000dev/dk ya geldiğinde veya daha fazla, debrajı yavaş yavaş bırabilirsin. senin dediğin gibi olduğu zaman motora çok daha fazla gaz vericeğin için motor bağıracaktır.
    2-1.vitesten 2.vitese atarken genelde devir saatinin yarısında vites arttırırsan elini debriyajdan aniden çeksen bile kompresyon olmaz, ve rahat bir şekilde yoluna devam edebilirsin.
    3-motorun sesinden ve hızından anlayabilirsin, genelde 3000dev/dk ya düştüğünde bir alt vitese çok rahat ve içten geçebilirsin.
    4-onu vitesi boşa alırken düşürdüğün kademeleri aklında tutman lazım, yani senin bilmen gerekiyor.
    5-aslında motorun cc ne göre değişir. mesela benim ybr 125 de, 0-20km de 1.vites. ama 600cc bir makinada 1.vites 0-60km olabilir.
    6-yarım debraj olayı mantıken şöyle, bisikletin pedalını çevirirken arka frene yavaşça basmak gibi bişey. yani sen motora hareket için gaz verirken, elin hala debrajı bir kısım sıkıyorsa motor boşla hareket arasında kalıyor, hem gitmeye çalışıyor hemde boşta kalmaya çalışıyor.(bildiğim kadarı ile böyle)
    7-evet olur

    yardım edebilmişimdir umarım
    1-arkadaşın çoğu bilgilerine katılıyorum yalnız 3000 devire çıkarmanın manası yok debriyajı yavaş yavaş bırak motorun sesi değişmeye başlayacaktır tam o anda kavrama gerçekleşmeye başlıyor o anda gaz verip debriyajdan çekersen daha iyi olur
    2-zaten kimse motor hareket halinde iken 1 den 2ye attıgında debriyajı yavaş yavaş bırakmaz buralarda birden bırakman problem yaratmayacaktır saygılar,
    5-doğru söylüyor motorun gücüne göre fakr eder 600lük 70e çıkabiliyor 1de 125lik 20 25 arası kalır

  4. #4
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    Alıntı hondaRED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-arkadaşın çoğu bilgilerine katılıyorum yalnız 3000 devire çıkarmanın manası yok debriyajı yavaş yavaş bırak motorun sesi değişmeye başlayacaktır tam o anda kavrama gerçekleşmeye başlıyor o anda gaz verip debriyajdan çekersen daha iyi olur
    2-zaten kimse motor hareket halinde iken 1 den 2ye attıgında debriyajı yavaş yavaş bırakmaz buralarda birden bırakman problem yaratmayacaktır saygılar,
    5-doğru söylüyor motorun gücüne göre fakr eder 600lük 70e çıkabiliyor 1de 125lik 20 25 arası kalır
    eyvallah hocam yanlışlarımı düzelttiğin için.
    yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    arkadaşlara ilaveten ben 2. soru için ekleme yapmak istiyorum.

    güçlü motorlarda bu 2. soruda sorduğun olayı yaparken dikkat etmelisin. ortalama devirlerin üzerinde yani üst devir bandında böyle bir şeyi yapmaya kalkarsan yani yüksek devire çıkıp motor gücünün maksimumlarına yaklaştığında ani vites değiştirp debriyajı sert bırakırsan tekere kalkma riskin doğar. yani ön şaha kalkabilir ve takla atabilirsin. aman dikkat...

  6. #6
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  7. #7

    Üyelik
    12 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daha değil =)
    Peki bir soru da ben sorayım. Mesela 2 den 3 e çıkacağız. Debriyajı sıktık. Gazı da kesiyor muyuz? Normalde giden motorlarda çat çat çat atanları görüyorum. Yani bana gazı kesmiyormuş gibi geliyor.

  8. #8
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    bilgiler için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim

    bir diğer sorularım geliyor
    1)benim kulaktan duyma bilgilerim benim kafamı karıştırıyor bazısı araba ile aynı yahu diyor araba hayatımda hiç hareket ettirmedim zaten,bazısı sürekli debriyajı her vites geçişinde gaz ile debriyajı aynı anda hareket ettir diyor,kimisi kalkışta debriyajdan elini az çek motor kavrasın zaten motor o zaman biraz hareketlenicek hiisi verir sonra gazı ver debriyajı istediğin hızda bırak diyor şimdi ben ne yapıcam bu hususta?

    2)üçüncü vitesde gidiyorum(bu üçüncü ikinci vites dememin sebebi tamamen simge 4 . 5. vitede olabilir) ardından hemen boşa attım vitesi boşta 80 km hıza ulaştım vitesi kaça atmam gerek? diyelim ki 4. vitese attım hiç gaz vermiyorum debriyaja basıp 4 e attıktan sonra debriyajı çekince 4 vitesi kavramaya başlıyacak ve motor 4. vitesin devrine gelicek sanırım bu kısmı nasıl açılarsınız?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 PM ----------

    Alıntı serhat92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bir soru da ben sorayım. Mesela 2 den 3 e çıkacağız. Debriyajı sıktık. Gazı da kesiyor muyuz? Normalde giden motorlarda çat çat çat atanları görüyorum. Yani bana gazı kesmiyormuş gibi geliyor.

    bence el alışkanlığı oluştuğu için gazı aniden kesip sonradan gazı açıyorlar ama sen hissetmiyor olabilirsin


    gaz sürekli açık iken vites değiştirmek olağan bişiy değil bence

  9. #9
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı serhat92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bir soru da ben sorayım. Mesela 2 den 3 e çıkacağız. Debriyajı sıktık. Gazı da kesiyor muyuz? Normalde giden motorlarda çat çat çat atanları görüyorum. Yani bana gazı kesmiyormuş gibi geliyor.
    Agresif kullanışta çok hızlı gaz açıldığı için sana öyle gelmiş olabilir. Yani evet gazı kesiyoruz.

  10. #10
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı GÖKTAX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agresif kullanışta çok hızlı gaz açıldığı için sana öyle gelmiş olabilir. Yani evet gazı kesiyoruz.
    bence o kullanıcıya gore değişir yuksek devirde ben bazen gazı kesmeden vites atardım ama bence saglıklı birşey değil o yuzden yapmıyorum ve tavsiye etmıyorum
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  11. #11
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı fatihsevim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence o kullanıcıya gore değişir yuksek devirde ben bazen gazı kesmeden vites atardım ama bence saglıklı birşey değil o yuzden yapmıyorum ve tavsiye etmıyorum
    Vites yükseltirken mi gazı kesmiyosun

  12. #12
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı GÖKTAX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites yükseltirken mi gazı kesmiyosun
    evet vites yukseltirken ornegın 1den 2 ye gecerken dene motor bi anda one atacaktır senı zevkli birşey fakat sadece yuksek devirlerde yapın 8-10 arası dusuk devirde yapılınca debraj balatası gider
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  13. #13
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı fatihsevim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet vites yukseltirken ornegın 1den 2 ye gecerken dene motor bi anda one atacaktır senı zevkli birşey fakat sadece yuksek devirlerde yapın 8-10 arası dusuk devirde yapılınca debraj balatası gider
    Özellikle yokuş çıkarken vites küçültürken gaz kesilmediğini biliyorum ama vites yükseltirken hiç yapmadığım birşey.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Bence siz her vites değişiminde gazı kesin...zaten tecrübe kazanıp serileştiğiniz zaman bu işlem saliseler içerisinde gerçekleşir..

  15. #15
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Alıntı ozaktasi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence siz her vites değişiminde gazı kesin...zaten tecrübe kazanıp serileştiğiniz zaman bu işlem saliseler içerisinde gerçekleşir..
    Ben zaten haddinden fazla seriyim

  16. #16
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı espri kutusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle tebrik ederim seni.
    1-gazı açıp min.3000dev/dk ya geldiğinde veya daha fazla, debrajı yavaş yavaş bırabilirsin. senin dediğin gibi olduğu zaman motora çok daha fazla gaz vericeğin için motor bağıracaktır.
    2-1.vitesten 2.vitese atarken genelde devir saatinin yarısında vites arttırırsan elini debriyajdan aniden çeksen bile kompresyon olmaz, ve rahat bir şekilde yoluna devam edebilirsin.
    3-motorun sesinden ve hızından anlayabilirsin, genelde 3000dev/dk ya düştüğünde bir alt vitese çok rahat ve içten geçebilirsin.
    4-onu vitesi boşa alırken düşürdüğün kademeleri aklında tutman lazım, yani senin bilmen gerekiyor.
    5-aslında motorun cc ne göre değişir. mesela benim ybr 125 de, 0-20km de 1.vites. ama 600cc bir makinada 1.vites 0-60km olabilir.
    6-yarım debraj olayı mantıken şöyle, bisikletin pedalını çevirirken arka frene yavaşça basmak gibi bişey. yani sen motora hareket için gaz verirken, elin hala debrajı bir kısım sıkıyorsa motor boşla hareket arasında kalıyor, hem gitmeye çalışıyor hemde boşta kalmaya çalışıyor.(bildiğim kadarı ile böyle)
    7-evet olur

    yardım edebilmişimdir umarım
    Yanlız gazı kesebilirsin vites değiştirirken ... Kalkarkende devir saatine bakarak değil debriyajın kavramasına göre gazı arttırabilirsin.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  17. #17
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    hala şu gaz ve debriyajı bırakma oranlarını anlayamadım

    sadece kalkıştamı yavaş bırakıcaz?

  18. #18
    fath745 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı sadeceo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala şu gaz ve debriyajı bırakma oranlarını anlayamadım

    sadece kalkıştamı yavaş bırakıcaz?
    Alacaksın bir vitesli motor...Öğreneceksin pratikte...Bu iş böyle anlatılanla olmaz.Herbir motorun dili vardır.(aynı marka aynı model bile olsa)...Sen o dili anlayana kadar pratiğe devam...Ama önce DİKKAT...

  19. #19
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Anladığım kadarı ile normal arabaların debriyajından pek bir farkı yok vitesli motoikletlerin..

    Hem al bir scooter bırak motosiklet kendi ayarlasın kavramayı da gazı da.. ne bu böyle

    Yazmadan edemedim

  20. #20
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    zaten bendede 5 yıldır scooter vardeğişiklik iyidir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler