İlk motorumu aldım. Foruma aktım:D Dragstar hakkında bir kaç ufak sorum oalcak.
-
25 Temmuz 2009, 04:20
#21
ne olacak benimde ilk motorum dragstar.
hatta motor sürmeyi dragstarda ögrendim ve 1 ay sonrada mersine gittim.
bu kadar büyütülecek ne var anlamadım.
adam almış motoru vermiş parayı "hayırlı olsun demek düşer"
en fazla motoru yatırır ustaya 200-300 para öder dikkat eder.
eğitim konusuna gelince
merakımdan söylüyorum eğitim al diyenlerin kaçı eğitim aldı.
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
Reklamlar
-
25 Temmuz 2009, 04:31
#22
yt_servan adlı üyeden alıntı
ne olacak benimde ilk motorum dragstar.
hatta motor sürmeyi dragstarda ögrendim ve 1 ay sonrada mersine gittim.
bu kadar büyütülecek ne var anlamadım.
adam almış motoru vermiş parayı "hayırlı olsun demek düşer"
en fazla motoru yatırır ustaya 200-300 para öder dikkat eder.
eğitim konusuna gelince
merakımdan söylüyorum eğitim al diyenlerin kaçı eğitim aldı.
Dilaver onlar hiç olmassa doğru yapmadıklarını biliyorlarki eğitim al diyorlar.
Ben 15 yaşımda mobiletle başladım . Bizim zamanımızda eğitim veren yerde yoktu,hoş Mardinde hala da yok ya..Ben 40 yaşından sonra hemde 3 kur eğitime gittim.
Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"
-
25 Temmuz 2009, 13:12
#23
darkeagle adlı üyeden alıntı
Ben nereden başlıyacağımı şaşırdım ya. Gecenin bu saatinde dayanamadım cevap yazıyorum sana. Önce yumuşak başlıyalım .Hayırlı olsun . Motor kullanmayı bilmeden 650lik bir aygırı aldın .Zaptetmeyi bilmessin onu da anladım. Hom ofis falan dediğine göre mürekkep yalamışlığın var . Be kardeşim bu meretin bir kullanma klavuzu var 1 saatini ayırda oku ya. İkinci el aldımda vermediler bahanesi yapma buraya açtığın topige drag star kalvuzu desen anında sana linkini kopyalayacak binlerce adam var.Yaz kış her çalıştırmada çikleyi çek diye adamlar gözüne soka soka yazmışlar .Yedek tankın musluğunuda şekillerle göstermişler ayrıcada motoru her istop ettiğindede kapat diye uyarı koymuşlar.Kaslarının ağrımasıda senin hamlığından falan değil istersen bodybuilding salonunun gediklisi ol hiç bir şey değişmez . Sen acemi olduğun için kendini kasıyorsun eminim kol duruşun ve direksiyon tutuşunda yanlış . Eğer bir eğitime gitseydin bunları öğrenmeye başlıyacaktın. daha çok şey var ama . Söyleme çalıştığım İki konuyu acilen hallet 1- klavuzu oku 2- motor seni bekler sen bir eğitime git topu topu iki gün.,
Güzel günler seni bekliyor çok afilli bir makinadır altındaki ama ona sahip olursan yoksa ....Allah korusun
Ben body falan geçen sene yaptım bu kiloyu omuzlarımda kaldırdım. o yüzden direksiyon ağırlığının nasıl bişey olduğunu kavrıyorum. Şu anda vücüt ham olduğu için çok çok az ağrının neden kaynaklandığını biliyorum. Motoru hergün küçük kapısı olan bir dükkandan çıkarıtıyorum kapı 10 santim falan yüksekliğinde falan çok dar. motoru içerde çalıştırmak istemiyorum dükkan küçük hemen çalışssa sorun olmicak. Birde bilmem ilk gün 1,5km yol itiğimi sölemişmiydim. Hem kullanma kılavuzu olsaydı sana sormaktansa gider okurdum.
Tamam netten buldum bu arada :D
-
25 Temmuz 2009, 13:26
#24
-
25 Temmuz 2009, 13:54
#25
Aslında işin aslı bir müzik aletini alıp ben bunu çalmasını öğreneceğim demek gibi..Önemli olan kaliteli bir müzik aleti alıp müziğe başlamak.Mesela gitardan örnek verelim 50 tl yede gitar var 500 TL yede; şimdi ucuz ve kalitesiz gitarda öğrenmek isterseniz gitar çalmayı, birkere sesin kalitesizliğinden gitara karşı bir soğukluk ve isteksizlik doğar ne çaldığınızdan nede öğrendiğinizden birşey anlarsınız.en sonunda da ben bu işi bırakıyorum deyip kenara çekilirsiniz..Bizim motor aleminde de ufak tefek farklılıklar olsada (dur şu çinlide bir acemilik atayımda düşim-kalkayımda vb.)durum aslında aynı; kaliteli ve güçlü bir motorla başlamak aslında en iyisi çünkü bu işin ne kadar ciddi bir olay ve aynı zamanda ne kadar keyifli ve süper bir duygu olduğunu anlamak açısından..
Kazasız sürüşler dileğiyle...
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
25 Temmuz 2009, 14:23
#26
htmetin adlı üyeden alıntı
Aslında işin aslı bir müzik aletini alıp ben bunu çalmasını öğreneceğim demek gibi..Önemli olan kaliteli bir müzik aleti alıp müziğe başlamak.Mesela gitardan örnek verelim 50 tl yede gitar var 500 TL yede; şimdi ucuz ve kalitesiz gitarda öğrenmek isterseniz gitar çalmayı, birkere sesin kalitesizliğinden gitara karşı bir soğukluk ve isteksizlik doğar ne çaldığınızdan nede öğrendiğinizden birşey anlarsınız.en sonunda da ben bu işi bırakıyorum deyip kenara çekilirsiniz..Bizim motor aleminde de ufak tefek farklılıklar olsada (dur şu çinlide bir acemilik atayımda düşim-kalkayımda vb.)durum aslında aynı; kaliteli ve güçlü bir motorla başlamak aslında en iyisi çünkü bu işin ne kadar ciddi bir olay ve aynı zamanda ne kadar keyifli ve süper bir duygu olduğunu anlamak açısından..
Kazasız sürüşler dileğiyle...
dostum şapkam olsa çıkaracaktım bu yazına gerçekten
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
25 Temmuz 2009, 14:33
#27
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
25 Temmuz 2009, 14:50
#28
Süper Moderatör (BBRR)
çok iyi bir makina seçmişsin .. CBR 125 ten 1000 kat daha rahat kullanımlı daha oturaklı .. ama işte düşük cc hastaları var onlara uymaz .. bal gibi bi başlangıç motorudur dragstar... hemde en alasından ..
dikkatli kullan şehir içinde asla asılma .. motorların dikkate alınmadığını hiç aklından çıkartma .. tali yolda bi öküzün önüne her an çıkabileceği bilinci ile kullan ..uzun yıllar sana yoldaşlık edecek yedek parçası bulunabilecek bi alet ..
jikle ile çalıştırmayı dene .. kolay çalışacaktır ..farlarını devamlı açık tut .. rolantini bikontrol ettiriver .. 1 ay sonra o motoru bisiklet rahatlığı ile kullanacaksın merak etme .. ama dediğim gibi kurallara harfiyen uy ...ilk başlarda artçı alma sakın .. artçılı sürüş tecrübe gerektirir .. biraz palazlan öle artçı al arkana .. hayırlı olsun tekerin düz basın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 PM ----------
ha bide benzin musluğunun bi resmini koy sana söleyelim hangi konumda iken yedek depoya geçtiğini
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
25 Temmuz 2009, 15:01
#29
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
bu fikre çoraplarımı bile çıkartmam
harbiden baydı bu mevzu. yetkililerden
anasayfada bi tıkla ulaşılabilen profesyönel bir "motosiklete giriş" metni olmasını önemle arzediyorum.
tequ senin iktidarla aran iyi, bi çıtlatsan şu talebimi
hayırlı uğurlu ola motosikletiniz. kazasız belasız sürüşler dilerim
Nerde görülmüş muhalefetin iktidarla arasının iyi olduğu
BBRR adlı üyeden alıntı
çok iyi bir makina seçmişsin .. CBR 125 ten 1000 kat daha rahat kullanımlı daha oturaklı .. ama işte düşük cc hastaları var onlara uymaz .. bal gibi bi başlangıç motorudur dragstar... hemde en alasından ..
dikkatli kullan şehir içinde asla asılma .. motorların dikkate alınmadığını hiç aklından çıkartma .. tali yolda bi öküzün önüne her an çıkabileceği bilinci ile kullan ..uzun yıllar sana yoldaşlık edecek yedek parçası bulunabilecek bi alet ..
jikle ile çalıştırmayı dene .. kolay çalışacaktır ..farlarını devamlı açık tut .. rolantini bikontrol ettiriver .. 1 ay sonra o motoru bisiklet rahatlığı ile kullanacaksın merak etme .. ama dediğim gibi kurallara harfiyen uy ...ilk başlarda artçı alma sakın .. artçılı sürüş tecrübe gerektirir .. biraz palazlan öle artçı al arkana .. hayırlı olsun tekerin düz basın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 PM ----------
ha bide benzin musluğunun bi resmini koy sana söleyelim hangi konumda iken yedek depoya geçtiğini
Barış abinin bu mesajıda kuvvetmiranın talebine arz niteliğindedir sanırım
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
25 Temmuz 2009, 15:57
#30
Forumu bayadır takip ediyorum. Gezi yazılarını filan okuyorum. Aslında benim motoru daha çok sevemmein istememin nedeni bu sitedir.
Ama evet bo kunu uzun zamandır var. Yüksek cc tavsiye edilmeyen bir şey ama orta seviye bir motor bence tavsiye edilmesede kendine güvenen arkadaşlara çok da zor olmadığını sölemek isterim. Ybr 125cc yi ehliyet sınavında kullanmıştım valla gaz ayarı çok daha hassastı. Bu motoru 5km bile kaldırmak mümkün.
-
25 Temmuz 2009, 16:56
#31
ne diyelim hayırlı uğurlu olsun
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
25 Temmuz 2009, 19:54
#32
-
25 Temmuz 2009, 20:04
#33
hayırlı uğurlu olsun güle güle kazasız belasız kullan inşallah
helvayı da fıstıklı severim , belirtmek isterim ...
-
26 Temmuz 2009, 11:20
#34
La adam sanki F16 aldı kullanmayı bilmeden laflara bak
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
26 Temmuz 2009, 11:36
#35
-
26 Temmuz 2009, 11:54
#36
Hayırlı olsun motor sahibi olduğuna sevindim.Motorun sana büyük demiyeceğim Çünkü sen istemişsin ve içinde olan bu istek sana çok şey kazandıracak.Tek sorun dikkat dikkat dikkat ve acele etme.Gerisi kendiliğinden gelir.Akıllı ve istekli insanlar kuralların en iyisini öğrenip uygulamaya çalışanlardır.
Normalde yaz gününde motor istop etmemeli.karbiretör de su ve pislikte olabilir.Ama ısınınca sorun kalmıyorsa mesele yok.Az bişey gaz ayarı nı yükseltebilirsin.
Allah motorunu iyi günlerde güle güle kullanmak nasip etsin.
-
26 Temmuz 2009, 12:03
#37
Elinde kullanıcı kitabcığı yoksa burdaki başlıktan türkçe kitabcığını indirebilirsin. Yeni kullanıcılar için çok faydalı temel bilgiler var >>>>Yamaha Türkçe Kullanım klavuzları
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
26 Temmuz 2009, 13:12
#38
Bu arada kaza yaptım dün gece. Bileğim biraz şiş üzerine basamıyorum. Sanırım kaza acemiliğimden oldu. Motor bileğimin üzerine devrildi. Umrım bak 650lilikle başladın gördün günün gibi saçma sapan mesaj yazmassınız.
Gece saat 12 filan yollar boş diyerek biraz uzun yol yapim dedim. Daha yeni çıkmıştımki. 4 yol ağzında bir arabanın abuk sabuk ara gaz veridğini gördüm. Dedim geçim. Acemilikte bişey vardır. Araba içinde geçerli aracı durdurmak istemezsiniz kaldırmak zor olduğu için. Dedim adam yavaşlar heralde birde baktım yanımda bittiler. Modifiye edilmiş honda civic ti. Direksiyonu son anda kırdım ön firene asıldım arka arka taraf savruldu nasıl olduğunu anlamadım gerçi. Bacağıma devrilip biraz savrulda bende az bişey sürüklendim. Sanırım ayağığımı koydğum yer katlanmıştı o katlanınca bacağıma vurdu. Ama korumalık demiri olduğu için motorda hasar yok. demirde bir iki çizik. Arkalrından baya bir küfür ettim ama kaçtılar. Plaka ışıkları kapalıydı yada plaka yoktu okuyamadım.
Sonra bacağımın ağrısına rağmen motoru kaldırdım eve dönmedim gidiceğim yere gittim tekrar döndüm. Açıkçası beni motordan soğutmasını istemedim. Uzak mesefa dediğim 3km yol bu arada. ve boş düz cadde :D
-
26 Temmuz 2009, 13:20
#39
bir iki arkadaşımız bu motosikletle gayet güzel başlanabileceğini söylemiş , asfalt silindiri gibi manevra kabiliyeti çok kısıtlı ve bi o kadar ağır bir motosikletten nasıl başlangıç motoru oluyorsa , hemde 650 cc ... o kadar sürüş eğitmeni küçük ve kontrolü kolay motosiklet diyor , ha onlar gerizekalı siz akıllısınız ....
-
26 Temmuz 2009, 13:35
#40
eftelya adlı üyeden alıntı
bir iki arkadaşımız bu motosikletle gayet güzel başlanabileceğini söylemiş , asfalt silindiri gibi manevra kabiliyeti çok kısıtlı ve bi o kadar ağır bir motosikletten nasıl başlangıç motoru oluyorsa , hemde 650 cc ... o kadar sürüş eğitmeni küçük ve kontrolü kolay motosiklet diyor , ha onlar gerizekalı siz akıllısınız ....
İlk motoru büyük olan bu kadar adam -ki yakınım olan çok örnek var .(Tanıdıklarım hepsi benim motorumla öğrendi sürmeyi.) süperman mı oluyorlar ?
Motora küçük başlanır diye birşey yoktur.Başlanmalı diye birşey vardır, oda görecelidir.Daha sağlam, sağlıklı olması içindir.Bu yüzdendir o kadar eğitmenin tavsiyesi.
Ama sağlığını güvenliğini sapkınlık derecesinde çok düşünüyorsan ne sigara iç ne alkol al..Bunlarda sana çok fazla zarar verebilir, senin fıstıklı hevlanı bize tattırabilir.
Bu adam 125 lik motor olsaydıda o kazayı yapacaktı.Ön fren paniklemesi..
Turintr adlı üyeden alıntı
Bu arada kaza yaptım dün gece. Bileğim biraz şiş üzerine basamıyorum. Sanırım kaza acemiliğimden oldu. Motor bileğimin üzerine devrildi. Umrım bak 650lilikle başladın gördün günün gibi saçma sapan mesaj yazmassınız.
Gece saat 12 filan yollar boş diyerek biraz uzun yol yapim dedim. Daha yeni çıkmıştımki. 4 yol ağzında bir arabanın abuk sabuk ara gaz veridğini gördüm. Dedim geçim. Acemilikte bişey vardır. Araba içinde geçerli aracı durdurmak istemezsiniz kaldırmak zor olduğu için. Dedim adam yavaşlar heralde birde baktım yanımda bittiler. Modifiye edilmiş honda civic ti. Direksiyonu son anda kırdım ön firene asıldım arka arka taraf savruldu nasıl olduğunu anlamadım gerçi. Bacağıma devrilip biraz savrulda bende az bişey sürüklendim. Sanırım ayağığımı koydğum yer katlanmıştı o katlanınca bacağıma vurdu. Ama korumalık demiri olduğu için motorda hasar yok. demirde bir iki çizik. Arkalrından baya bir küfür ettim ama kaçtılar. Plaka ışıkları kapalıydı yada plaka yoktu okuyamadım.
Sonra bacağımın ağrısına rağmen motoru kaldırdım eve dönmedim gidiceğim yere gittim tekrar döndüm. Açıkçası beni motordan soğutmasını istemedim. Uzak mesefa dediğim 3km yol bu arada. ve boş düz cadde :D
Dostum geçmiş olsun.Söylenenlere kulak asıp motordan soğutma kendini.Hepimiz yatırdık motoru zamanında
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler