Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motorda devir ve yakıt ilişkisi yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.
    Şef bizim verdiğimiz değerler belirttiğin gibi son vitesler için zaten
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Sorulan sorulardan dolayı eklemek istedigim bir kaç husus var.Direk enjeksiyonlular ve SS ler hariç(Karbüratörlüler, manifolta yakıt püskürtülenler )Yakıt karışımlarını en iyi ayarladıkları aralık ortalama olarak çeyrek ile yarım gaz arasıdır.Sebebi ise ventüri denilen yakıt hava karışımının,yakıt hava akışının en hızlı(en dar) olduğu bölümde volumetrik basıncın ve karışımın en verimli olduğu(akış şiddetinin en hızlı) pozisyondur.Bunun en basit örnegi çeyrek yarım arası gaz ile gidilen tatlı seyir hızı ile tam gaz hızı arasında yüzde olarak orantısızlık oldugudur.Araç bu pozisyonda harcadıgı yakıtdan maksimum verimi alır.Ve maksimum tork veya minimum yakıt harcanımı araç ataletini yendikten sonra gaz pedalında yada kolunda sürücünün tecrübesine bağlı olarak otomatikmen aldıgı bu konumdur.Yani araç bu konumda genelde en az yakıt harcıyacagı hızda ,viteste yada devirdedir.

  3. #23

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    motorun sagırlasması olayına katılıyorum pıstonlarda ve dıslılerde böle şeler gercekten oluyor

  4. #24
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
    Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat

    Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.

    Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.

  5. #25
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
    Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat

    Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.

    Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  6. #26
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...kit-farki.html


    daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
    umarım açıklayıcı olmuştur


    ----------------------------------------------
    rölantiden bahsetmiyorum
    normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
    devir sayısı ile orantılı olarka yakar
    yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü

    misal
    5.vites 4000 devir hız 70
    4.vites 6000 devir hız 70
    3.vites 8000 devir hız 70
    bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız

    ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
    hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
    motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
    gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir

    yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ

    not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
    yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  7. #27

    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    ist_bostancı
    Motosikleti
    kymco super 8
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...kit-farki.html


    daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
    umarım açıklayıcı olmuştur


    ----------------------------------------------
    rölantiden bahsetmiyorum
    normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
    devir sayısı ile orantılı olarka yakar
    yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü

    misal
    5.vites 4000 devir hız 70
    4.vites 6000 devir hız 70
    3.vites 8000 devir hız 70
    bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız

    ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
    hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
    motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
    gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir

    yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ

    not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
    yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
    emegın ıcın tesekkurler

  8. #28
    Burak927 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    apache rtr , yamaha nouvo
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
    aynen katılıyorum


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler