Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Araba ile Motosiklet sınıfları karşılaştırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Nasıl bir motosiklet alayım diyenlere araba ile karşılaştırma

    2 yıldır bu siteye her girdiğimde mutlaka şöyle bir yeni başlık görüyorum. Nasıl bir motosiklet almalıyım? Ne tavsiye edersiniz? Şunu mu alsam bunu mu alsam gibi her gün birçok topik açılmış. Sağ olsun çok arkadaş da bıkmadan usanmadan cevap yazıyor. Bu topikleri yazan arkadaşlarda haklı, çünkü zamanında aynı ihtiyacı bende hissettim ve sonunda kafam yeterince karıştı. Çünkü motosikleti ben lisede mobiletle tanıdım onun iki tekerlekli bir araçtan öteye çok şeyler taşıdığını hissediyordum ama bir türlü ruhunu yakalayamıyordum. Ve yıllar geçti üniversite askerlik evlilik çocuk derken yeniden yarım kalan lise aşkım depreşti. Yaşta 40 buldu, bu yaşta yeniden mi dedim kendime, olsun be ne olur yani diyip sağa sola manyalı vermeye başladım. Aman yarabbi neler demediler teneşir paklara kadar uzattılar işi. Bu arada boş durmadım bir taraftan kitap karıştırıyor, bitaraftan da internetten yurt içi ve yurt dışı siteleri gezip okuyordum. Motosiklet terminolojisine vakıf olmaya başladım(artçı,rodaj,sisi bar gibi). .Yazımın içinde motosiklet terminolojisine karşılık gelecek kelimeleri parantez içinde Türkçe kendimce karşılıklarını yazacağım. Bu sırada MT ile tanıştım ve çok şey öğrendim ve hala da öğrenmeye devam ediyorum. Sonunda karar verdim Motosiklet aşkımı yeniden yaşayacağım. Bu seferde başka dert başladı hangi sınıf motosiklet alayım diye bu arada hangi marka kısmı ayrı bir hikâye onu başka bir yazıya bırakalım. Boyumun uzunluğundan yaptığım işin üst düzey muhabbetlerine kadar sana yakışır yakışmaz yorumları havada uçuşuyor, bir Allahın kulu da amacın ne diye sormuyordu. Basitçe anlayabileceğim motosiklet sınıflaması yapan yok. Yurt içi ve dışında yanımdan her motosiklet geçtiğinde onunla yan yana gitmeye çalışıp yandan inceliyorum, çaktırmadan dikiz aynasından görünüşüne bakıyorum, soluma alıp camı açıp sesini dinliyorum. Her motosiklet fuarına koşa koşa gidiyorum. Böylece 2 yıl daha geçti. Eşimin de yardımlarıyla (alma muhabbetleri artık onu da baydığı için) gönlümün çektiği ruhuma hitap eden motosikleti aldım. Motosikletimin ismi Shakira çünkü o bir metal parçası değil o benimle beraber kimlik sahibi olmuş lisedeki aşkımın ruhu. Elbette özel bir ismi olacak.
    Şimdi bu kadar tıraştan sonra konunun başlığına dönüp bu yaşadığım debelenmelerin millete nasıl bir faydası dokunacak diye az da olsa kendi bilgi dağarcığımla basit bir karşılaştırma yapacağım. Siz değerli ve benden çok bilgili MT üyelerinin de yorum ve katkılarını bekliyorum. Yalnız şahsi yorumlarımda hiçbir sınıfı aşağılamak veya yüceltmek maksadı gütmedim sadece bugüne deyin tecrübe ve okuduklarımın süzgecinden geçenleri yazacağım, hatta bana çaylak bile deseniz hiç abartmamış olursunuz. İşte bu yüzdendir ki damdan düşenin halinden damdan düşen anlar misali benim gibi yeniden rüzgarla dans etmek isteyen sevdalılara basitçe karşılaştırmaları aktaracağım

    Ben Motosikletleri 9 sınıf altında otomobillerle karşılaştıracağım. Neden otomobil? Çünkü az çok otomobillerin ne amaçla alındıklarını insanlar biraz daha iyi biliyorlar (5 bin cc lik bir cip alıp, satana kadar hiç lastikleri toprak yol görmemişleri kastetmiyorum). Bu sınıflamaların daha alt detayları veya başkalarının yaptıkları sınıflamaları birebir örneklemeyle almıyorum. (Örneğin: Sport, Supersport,Maxi Scooter, Standart,Towing,Consept ,ATV)

    Benim sınıflamam ve karşılaştırmam aşağıdaki gibidir.

    1- Mobilet (moped)
    2- Scooter
    3- Offroad(cross)
    4- Touring
    5- Chopper
    6- Spor
    7- Enduro
    8- Naked(çıplak)
    9- Commuter

    1- Mobilet(moped) 50 cc lik pedallı olan motosiklet türüdür ve motosiklet jenerasyonunun ilk versiyonlarının günümüze uyarlanmış şeklidir .Çalıştırmada ve zorda kalındığında insan gücüyle motor gücüne takviye yapılabilen yegane örnektir.Bu sınıfın son jenerasyonunda elektrikle çalışan modelleri de üretilmiştir. Türkiye’de üç kişilik oturma yeri yapılmışlarına da rastladım. Bu da direkt olarak 3 beygir gücünde otomatik bir artış sağlamaktadır. İnanmayan “sahibinden com” a girip baksın kaç çeşidi var .Kanepeli olanında etrafında fiskos masası dantellisi bile var.
    Buna otomobil örneği olarak bizim meşhur Hacı Muratları söyleyebilirim, zaman zaman kapısını açıp ayağımızla iterek çalıştırmaya çalışmamız yada kapısını bir elle iterek diğer elimizle direksiyonu tutup yanında koşmamız gibi..

    2- Scooter Tam bir şehir içi motosikletidir. İlk defa İtalyanların ikinci dünya savaşından sonra Vespa diye adını aldığı 50 cc den 600 cc ye kadar motor hacmi olan, şimdilerde bir çok firmanın ürettiği sınıfın adıdır. Vitessiz olmaları ilk kullanıcıların tercih nedeni olmuştur. Avrupa’da bayanların en çok tercih ettiği sınıftır. Diğer motosikletlere oranla küçük tekerlere sahiptir ve çok ekonomiktir.
    Bunun otomobil örnekleri Reno clio, WV polo, Peugeot 106 Fiat palio gibi şehir içinde atak park sorunu olmayan. Daha ekonomik.

    3- Offroad (Cross) Dağ ve bayırın canavarı işte bu. Sert arazi koşullarıyla baş edebilecek dizayna ve dişli lastiklere sahiptir.Yüksek sele ve yüksek torka sahiptirler.Yav buradan deve atlamaz dediğin yerden atlar, kartal konmaz dediğin yere konar.Şehir içine ve geziye uygun olmayan sınıftır.
    Otomobil örnekleri askeri amaçlı üretilen tüm cipler (jeep) Hammer , Willis Jeep gibi ( Bunların asfalt için modifiye edilmiş ne idüğü belirsiz olanlarından bahsetmiyorum)

    4- Touring (Gezi) Çok çeşitli cc lerde alternatif bulabileceğin tam bir gezi motoru. Uzun yolculuk yapmak isteyenlere kolaylık olsun diye yakıt depoları büyük süspansiyonları gayet rahattır. Rahat oturuş pozisyonu imkanı veren sele dizaynları mevcuttur. Hatta artçılar(misafiriniz) için bile son derece konforlu bir seyahat imkânı sunar. Büyük yan ve arka çanta taşıma imkânlarından dolayı yanınıza bol bol iç çamaşırlarınızdan alma olanağı sunan bir aile motosikletidir. O kadar lüks olanları vardır ki geri vites bile var (yeni arkadaşlar şaka yapmıyorum).Hani biraz aheste gidelim selvirevanım deseniz misafiriniz arka berjer koltukta keyifle kahvesini bile içer. Yalnız kırlara sevgilimle çiçek toplamaya gideceğim diyorsanız karizmayı çizdirirsiniz benden söylemesi
    Otomobil kıyaslamasında da yüksek tip lüks steyşın vagon Chraysler Grand voyager Audi avant, Mercedes gl, Opel zafira Renault scenic arabalarına benzetirim nereye gitmek istiyorsan git(asfaltın gittiği son yer) hatta kedini, kuşunu, köpeğini bile konforlu bir şekilde götür.

    5- Chopper/Cruiser Ayrıca bu sınıfa Custom da denilmektedir. Çünkü bu tip motosikletler müşteri isteklerine göre özel dizayn edilebilmektedir. Ayrıca fabrikasyon bir chopper bile alındıktan bir yıl sonra seri numarası art arda olan diğer kardeşine benzememektedir. Satın alan müşteri zevkine kültürüne göre bir çok aksesuar ekleyebilmektedir.Opsiyonel bir aksesuar takma kapasiteleri vardır .Motosiklet aksesuarcılarının en hakiki velinimetleri bu sınıfın sürücüleridir.Kişiye özel bir kimliğe kavuşması en kolay motosiklettir.En havalı ve süslü sınıf bu mudur ? Budur…..Bir chopper sahibini apartmanın kapısında şıp diye anlarsınız. Elinde bir kutu cila ve bezlerle yine motosikletini parlatmaya gidiyordur otoparka. Kullanımı asfalt dışında önerilmeyen manevra kabiliyeti diğerlerine göre daha sınırlı tam bir hobi motosikletidir. Orta yaş ve üstü insanların daha çok tercih ettikleri sınıftır. Sele yüksekliği en düşük olan modeldir.Asla hız yapmak için alınmayacak ama zevkli ve havalı bir gezi için çok ideal bir motosiklettir.
    Otomobillerden şu amerikan Chevrolet ,Cadillac arabalarının modernize edilmiş üstü açık bol kromajlı modellerini gözünüzün önüne getirin . Başka bir tarife gerek var mı?

    6- Spor (Racing) Eğer bir hız tutkunuysanız sizin sınıfınız aha budur diyebileceğimiz model.Aerodinamik bir dizayna sahiptirler motosikletin dış kaplamaları petrokimya ürünlerinden üretilmiştir 125 cc den başlayıp 1400 cc lere kadar motor hacimlileri vardır.
    50 cc lik spor model de varmış ama ben görmedim. Sürücüyle motosikletin birbirlerine yapışık gibi görünmelerine sebebiyet veren bir sele ve gidon dizaynı mevcuttur. Dağı bayırı bırak, kötü bir asfaltta bile pek zevk vermeyecek sürüş hissettirir. İyi bir spor arabası sahibiyim diye kırmızı ışıkta yüksek cc bir Race motosiklet sürücüsüyle sakın ola ki göz göze gelme. Diğer ışıkta sadece onun egzoz kokusunu duyabilirsin. Virajlarda ve yüksek hızlarda bile diğer sınıflardan daha çok manevra kabiliyetine sahiptirler.
    Otomobil karşılaştırması çok kolay, adı üstünde spor modeller ve coupe sınıflarını örnek verebiliriz

    7- Enduro: Arazi ile gezi motosikletleri arası bir modeldir. Ben hem asfaltta hem dağa bayıra çıkıp kelebek resimleri çekmek istiyorum diyenlerin idealidir. En çok satılanları 125 ila 600 cc arasındakilerdir. Kısa gidonludurlar dar aralıklardan geçme avantajı verir. Bunu abartıp gidon aralığından daha az olan yerden geçmeye çalışan birçok Endurocu arkadaşımız olmuştur. Kask üretim firmalarının velinimeti de bu sınıftaki arkadaşlarımızdır. Değiştirilebilir süspansiyon ayarları vardır. Kullanacağınız yol için bir avantaj. Düşük hızlarda da manevra kabiliyetine ve denge tutmaya sahiptir. Şehir içinde ondan daha iyi birçok tercih edilebilecek sınıf vardır.
    Otomobil karşılaştırmasında hem arazide hem şehir içinde kullanılabilen cipleri örnek verebiliriz Toyota land cruiser , Opel frontera, Mitsubishi pajero ,Land Rover

    8- Naked (çıplak) Süsü püsü olmayan şehir içinde scooter kadar pire olmasa da hiç fena olmayan . Gezi motosikletleri kadar uzun ve keyifli bir sürüş vermeyebilir, ama spor motosikletlerindeki gibi motosikletten indiğinde Japon stili bel kırık selama durma sendromu yaşamazsınız. Fazla bakım ve aksesuar konusunda cimriliğiyle ünlüdür. Şehir içi ve dışı için uygun, arazi için uygun değildir. Bu sınıf cross hariç hemen hemen her motosikletten bir şeyler almıştır. Aslında Racing sınıfının ardından en çok sportif kullanılabilen modeldir.
    Otomobil karşılaştırmasında Tüm sedanları örnek verebilirim. Toyota corolla, Fiyat marea,
    Renault Megan , Peugeot 306

    9- Commuter Kahrımızı en çok çeken, en az kapris yapan sınıftır. Zincirli olurlar 125 cc ila 150 cc motor hacimliler daha çok tercih edilir. Şehir içinde de, Anadolu’muzun tarlasında köyünde de bolca görebilirsiniz. Çoğu kullanıcı parçayı kaybetmediği sürece kendi tamirini kendisi yapmayı öğrenir. Kurye arkadaşlarımızda bu sınıfı çok tercih ederler. Alırken ekonomik, kullanırken ekonomik. Hastası da çoktur . Hizmet için yaratılmış hissi verir hep bana. Fazla bir konfor ve uzun yol performansı beklemek yanlış olur.
    Otomobilde hep toros ve reno steyşını hatırlatmışlardır şehir içinde de taksi gibi görmüşümdür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kaliteli bir anlatım olmuş.
    Bir çok modelde de benim düşünceme göre tam isabet kaydetmişsiniz.

    Ben Enduro'yu pikap'a benzetirim daha çok.
    Scooter'ı ise Türkiye'de yok ama avrupada bolca bulunan ehliyetsiz sürücüler için üretilmiş küçük arabalara benzetirim.
    İşe yararlar ve tehlikelidirler.

    Yarış motosikletleri ise herkesin hayalini kurduğu fakat eğer amacına uygun kullanmak için değilde heves için almışsa aldığına pişman olduğu Ferrari Porche gibi otomobillere benzetirim.

    Curiser tipi motosikletleri ise belirli bir otomobil sınıfına sokmam.
    Tüm tuning otomobillerle benzeşir bana göre...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #4
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Süper tespitler.Enduro hariç hepsinde hemfikiriz
    Ben enduroyu daha çok Ford Transit Connect, Vw Caddy, Fiat Doblo gibi araçlara benzetiyorum.

  5. #5
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Çok hoş anlatım. Ellerine sağlık.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  6. #6
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Alıntı gokhan_307 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper tespitler.Enduro hariç hepsinde hemfikiriz
    Ben enduroyu daha çok Ford Transit Connect, Vw Caddy, Fiat Doblo gibi araçlara benzetiyorum.
    Aslında aynı şeyi bende düşündüm ve enduroda senin fikrinle yazdıgım arasında çok gittim geldim

  7. #7
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı gokhan_307 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper tespitler.Enduro hariç hepsinde hemfikiriz
    Ben enduroyu daha çok Ford Transit Connect, Vw Caddy, Fiat Doblo gibi araçlara benzetiyorum.
    hmmm..haklısın.. Ford Transit'le, Fiat Doblo'yla ne Dakar'lar ne ralliler yapılır beee..
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    paylaşım için teşekkürler .ayrıca cip alıp lastiği toprak yol görmeyenlerden bizene.parası olan alsın.kimine göre görgüsüzlük kimine göre lüks. biz önce bi motosiklet alsaydık...........

  9. #9

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    AnAdOlU HiSaRı
    gerçekten de kaliteli bir anlatım...
    ๘ஜ>><<๘۩~~ºººººº~~®¤ۜ๘۩ஜ>>๘۩<

  10. #10

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Harbiden öyle ya, bozuk asfaltta giderken atla arazide koşuyormuş gibi oluyorum,
    Bide dün bir çukura girdim asfalt bozuk öğğğ ya bi daha o yola bile girmem ya..
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)

  11. #11
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    çok açıklayıcı olmus paylasım için teşekürler

  12. #12
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paylaşım için teşekkürler .ayrıca cip alıp lastiği toprak yol görmeyenlerden bizene.parası olan alsın.kimine göre görgüsüzlük kimine göre lüks. biz önce bi motosiklet alsaydık...........
    Bu cip kullanıcıları için ignelemeyi latife olsun diye yaptım. Ama hiç bir Endurucu sadece asfalt için endro almaz

  13. #13
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    ellerine saglık .. mangalda konuştuk gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekürler
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  14. #14
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Çook süper ve yazmadan önce uzunca düşünülmüş bi yazı.
    cip cross örneği de çok hoşuma gitti ya
    Bunları alanları karşılaştırırsak cipi alanlar hava görünüşü için alıyorlar ve genelde tarlaya değimiyor tekerleri ama cross alıpta tarlaya girmeyen bi crossçu bilmem ben

  15. #15
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η




    benziyormu
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  16. #16
    deniztumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    Yamaha XT125 X + Bayerische
    Bu topik benzetme yoluyla gayet açıklayıcı olmuş.. eline sağlık..

    Ben motor almadan önce uzun bir süre motor alacaklara önerileri okudum.. pek birşey yazmadım zaten her konuda yeterince soru sorulmuştu..

    Bana kalırsa neden mororsiklet almak istediğini kişinin çözmesi gerekiyor..
    Asıl iş buna karar vermek..Buna karar verdikden sonra çözüm kolaylaşıyor..

    Kendimden yola çıkarak örnek vereyim.. Ben aslında Ümmet Ağabey'in araba üzerindeki versiyonuyum.. arabayla pek gitmediğim yer kalmadı..
    Böyle olunca motorsiktte bana ençok uyanın enduro tarzı olduğunu gördüm. Heryere girebilecek her ortamda yol alabilecek bir motor olmalıydı..

    Buradaki yazıların bana en büyük faydası büyük cc motordan önce küçük cc motorla başlayıp alışma devresini atlatmak konusundaki öneri oldu.. Bu hakikaten önemli bir uyarıymış.. Ağırlığı ve hızı kontrol etmeyi küçük cc motor üzerinde tecrübe kazanıp öyle büyük cc motora atlama yapmakta fayda var..

    Sonuç ..
    Ne yapmak istediğinize karar verin motorunuzu öyle alın.. tarzınızın adını doğru koyun.. Yukarıdaki Araba motorsiklet sınıfları karşılaştırması da tarzınızın ne olduğu hakkında bir yol gösterecektir..

  17. #17
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Alıntı fullthrottle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmmm..haklısın.. Ford Transit'le, Fiat Doblo'yla ne Dakar'lar ne ralliler yapılır beee..
    Onlar kross la yapılıyor benim bildiğim
    Tam olarak bunlar değil enduroyu karşılayan ama jeeplerle hafif ticariler arası bişey enduro bence

  18. #18
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    benziyormu
    Benzemesine benziyor işlev aynımı?

  19. #19

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Harika anlatım .

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Alıntı darkeagle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cip kullanıcıları için ignelemeyi latife olsun diye yaptım. Ama hiç bir Endurucu sadece asfalt için endro almaz
    İkisi çok farklı şeyler . mesela bir suv , sedan bir araçtan çok daha güvenlidir ,hele ki türkiyede bunun önemini sende bilirsin.Bir suv sedan bir araçtan çok daha konforludur çünkü en zor kosullar da bile konfor sunması için tasarlanan bir araç asfaltta ne kadar rahat olur tahmin edebilirsin.İst'da Ank.'da yaşayanlar bilirler , kışın sedan bir aracın çıkamadığı buzlu yoldan bir suv cıkabilir vs vs vs .Kaç tane suv fabrika çıkışı arazi lastiğiyle satılıyor ? yani bütün bunlar '' 5000 motor aracı almış görgüsüz daha toprak görmemiş '' denmemesi için yeterli. Zevk meselesi , tarz meselesi, isterse alsın suvla denize girsin , bizene. İşte buydu söylemek istediğim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler