Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletimle ilgili yardım edermisiniz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    arkadaşlar motorum şuan 1180 km de ve 860 da serviste yağ değişimini yaptırdım.Kuba nın kendi yağını koydu 10 tl.
    1-) bir sonraki yağ değişimi ortalama kaç km de yapmalıyım?
    2-) Motor yağını ben Castrol olarak kullanmak istiyorum sizce benim motoruma hangisi uygun 20/40 mı yoksa 10/40 mı?
    3-)Zincir yağı hangi marka olmalı ve kaç km de bir yağlamalıyım?ayrıca zincir koruması kapaklarımı neyse işte onların altta olanını cıkarmak istiyorum hosuma gitmiyor.Sizce bunun bi zararı var mıdır?
    4-)Ayrıca Zincir bölümünden gaz verip bıraktıktan sonra bi ses geliyor bunun sebebi nedir ve ne yapmalıyım?Zincir kapları oynamıyor elimle sabitledim yine ses geliyor
    5-)az önce motorun üstündeydim ve uzun farla giderken (trafiğin olmadığı bi yol.Şuan köydeyim) biraz hız yaptım,hızlanmada bi sorun yok ancak farı düşürmek istediğimde kısa far yanmıyor.önce gaz verince sönecek gibi olur gazı bırakınca düzelirdi,şimdi kökten gitti.Motorumda sadece uzun far kullanılıyor şimdi.Bugun oldu bu olay.Ayrıca Yarın servise uğrayabilirim motorumun sağlıklı olması için servisten ne istemem gerektiğini belirtirseniz sevinirim.Hani jant telleri sıktırma kont falan baska kont. edilmesi gereken yer var mıdır?

    Çok soru sordum kusura bakmayın ama bunları öğrenmem lazım.forumumuzdaki tecrübeli abilerimden kardeslerimden bu cevapları bekliyorum.Sağolun.Kazasız ve Keyifli sürüşler dilerim.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    1. 2.000 kmde yagını değiştir
    2. 15w40 castrol
    3. kaç km deil de zincire bak ona göre yagla. kapagı cıakrınca üstteki iyi durmucak ya komple cıkar gitsin.
    4. zincir den ses gelmesi sebebi zincirinin gerilmesi lazım sanırım ani kalkıs yapıyorsun ve cok tekere kalkıyosun o yuzden zıncırın uzamıs .
    5. far duyunda bi sorun var sanırım yada kablolarda onlarda farın içinde.

    servis işide keyfin bilir inceden inceye bakmıyolar. jant tellerini 5.000 km buyuk ihtimal akord yaptırman gerekebilir.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    yazın her 1.500 km de yagını degiştir derim 10TL lik yağ kullanırsan tabiki
    bu ucuz motor yagı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...o-marka/detay?
    castrol motosikletler için güzel yagdır 10w/40 ve ya 15w/ 50 2.000 km de bir değiştirebilirsin burda LT si 22. TL (15w/50 )
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...yaglari/detay?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...rol-yag/detay?
    zincirini kontrol et 500 km de bir bak yagsız ise Valvoline zincir sipreyi ile yağla
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...an-mali/detay?
    far ampül'ün çin malıdır kesin ömürleri fazla olmuyor iyi bir lamba ile değiştir sorun düzelir
    olmadı h4 oto ampülüne çevir duyunu daha uzun ömürlü olur
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  4. #4
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    ya far ampülü philips sonucta philips in ana fabrikası çinde.Gerçi daha doğrusu xenon far yapacağım farı ama daha erken.Belki ekonomik olarak düzeldikten sonra xenon fara geçebilirm.millet 150-160 tl lerden bahsediyor
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  5. #5

    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Yakında olacak
    çin menşeili motorlarda ışık sistemi gerçekten kötü,geçen hafta arkadaşım ışık sistemini kompile değiştirmişti,
    Göze Giren Şemsiye Açılmaz:cat:

  6. #6
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Eski bir Çin malı kullanıcı olarak sana tavsiye edebileceğim,

    1. En iyi yağı kullan (Malum motorları zaten çok iyi değil çin mallarının bu nedenle kaliteli yağdan vazgeçme.)

    2. Yazın 20w50 kışın 10w40 veya 15w40 çünkü ince motor yağı kışın iyie inceliyor ve daha çabuk yanıp yok oluyor.

    3. Yağ değişimini ben her 1.000' de bir yapardım 10.000 km.ye kadar hiç sorun yaşamadım sonra sattığım için devamında nasıl kullanıldığını bilmiyorum.

    Sen ona ne kadar iyi bakarsan o da sana o kadar az sorun çıkaracaktır.

    Bu arada çin mallarının en büyük sıkıntısı elektrik aksamlarının zayıf olmasıdır mutlaka motorun üzerinde yedek bir kaç far ampülü ve sigorta bulundur. Hatta iki tane küçük sis farı taktır uygun bir yerine motorun.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  7. #7
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    evet dün servise gittim.Farım patlamıi.Değiştirdiler.5 tl para verdim beklediğimden az bi para.neyse.İyisini taktım dedi,Öğleden sonra hele bi bakayım nasılmış bu far diye garajda actım farı.Baktım ki içinde duman var ampülün :D çat etti oda yandı.gittim yine servise farı tekrar değiştirdi ve koltuğu-depoyu çıkartıp kare şeklinde tırtıllı yapıda bi sigorta var,onu değiştirdi.Sebep ne dedim,Bu cok fazla enerji veriyor dedi.Onu yaptıktan sonra Gittim 4 tl ye bir led lamba aldım.Mavi.Motorun depo altına monte etmek için.Motorcuya gittim bunu takarmısın dedim dedi akşama doğru gel anca takarız dedi.ve gittim dedim hele bi deneyeyim bunu takabilecekmiyim diye,aldım elime tornavidayı Yalla fara operasyon :D park lambasının yerine Far tasına led döşetmiştim,Orda kablo bağlantıları belliydi,gerekli kabloyu taktım yama falan,deponun altına koydm cok süper oldu.Birde son olarak tekerler yanak yaptırdım.10 tl kendisi 5 tl takma.şimdilik sadece ön çamurluğu değiştirme kaldı.Spor bi çamurluk almak istiyorum.Performans olarak da Egr yi iptal etmeyi düşünüyorum.Motorcum(servisten ayrı) 15 tl ye hallederiz motoru soğuk getir,yani getireceğin gün binme,ki geri dönüşümü iptal ettiğimiz zaman subap ayarı verecez,onun için motorun soğuk olması lazım.soğuduktan sonra 1 saatte hallolur ibren 150 yi görür dedi.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  8. #8
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    hala düşünmekteyim.Ama bu işlemi yapmak aklıma yattı doğrusu
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  9. #9
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    bugun,daha önce egzozu matkapla deldirdiğm yere gittim.Dedim benim makinenin sesi niye az cıkıyor.Oda dedi ki Bu Kuba lar hep böyle.Diğerlerine göre sesi az cıkıyor.mesela bi asya çelik veya yuki olsa sesi bundan daha cok cıkar dedi.ne yapmam gerektiğini sordum,oda sanayide egzozcu var.Oraya gidip kestirmen lazım egzozu anca öyle ses cıkar dedi.Bi arkimi alıp gittim egzozcuya.Yanına durduk.derdimi anlattım,15 tl masra cıkardı.Yapılacak işlemler:Susturucu cıkarılacak,egzoz boşaltılacak ve bir ek yapılacak.fiyatı 5 tl ye kadar indirdim :D.ve 10 dk ya kalmaz hallolur dediler.Önce susturucuyu cıkardı,egzozun içini boşalttı.Çalıştır abi dedi bana.Çalıstırdım.Muhtesem bi ses cıktı.Cırtlak bi ses değil tok bi ses ama cok güzel bi sesti.Sonra stop ettirdim,Susturucuya bi ek yaptı.onuda taktı kaynakladı,ses ayarı verdi.Ses cok acayip oldu.deldirdiğimde demiştim daha önce;işte benimde 125 lik motorum varmıs die.Ama bugun yapılan işlemden sonra,Gercekten 125 lik olduğunu anladım.cok tatlı bi ses oldu.Tabi bağırtmamak sartıyla.Polisle sorun yasatırmı bu dedim.Sen sehir içinde normal seyrinde git.Motor kendi devirlensin,Ses cıkmaz,polisin dikkatini cekmezsin.Ama polisin olduğu yerle dipgaz yaparsan,İlk kavsakta durdururlar dedi.Neyse parayı verdim cıktım yola eve gidiyorum.gazı arttırdım biraz.yanında duran adamın kulağını deliyor.Bide normal seyrimde gideyim dedim,Egzozdan hiç ses cıkmıyor.Cok tatlı ve az bir ses cıkıor.bence cok cok guzel oldu.tabi milletin önünde bağırtıp küfür yiyecek değilim.Önceden tecrübem var cünkü =)) sadece motorumun gaz verince,adam gibi bi ses cıkarmasını istiyodum oda oldu şimdi.Muayene konusuna gelince.Muayenede bi sorun yasarmıyız dedim.Oda muayeneye gideceğin zaman yanıma uğra,egzozun ucuna bi ek yaparım sesi kesilir muayeneyi geçince geri cıkarırsın dedi.Yada egzozu cıkartıp burdan delinmemiş ve kesilmemiş bi egzoz takarız,muayene den sonra geri verirsin,bi sorun olmaz dedi.izlenimlerimi paylasacağım buradan.Ramazan olduğu için fazla dısarı cıkamıyoruz.Daha sonra bol bol bineceğiz inşallah.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)