a2 ehliyet alcak arkadaşlar için...

Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
a2 ehliyet alcak arkadaşlar için sorular...

1. Akümülatörün görevi asagidakilerden hangisidir?
a)Motor çalismazken, isik ve özel alicilari çalistirmak
b)Motor çalismazken diferansiyeli çalistirmak
c)Motor çalismazken yaglamayi saglamak
d)Motor çalismazken vites kutusunu çalistirmak

2. Motosiklet kullanma kilavuzuna göre, belirli kilometre dolunca asagidaki parçalardan hangisi degistirilir
a)Buji
b)Rot
c)Aks
d)Saft

3. Motosikletin sinyal lambalarindan biri yanmiyorsa sebebi nedir
a)Endüksiyon bobini yanmistir
b)Lamba yanmistir
c)Alternatör yanmistir
d)Konjektör yanmistir

4. Asagidakilerden hangisi aktarma organi elemanidir
a)Motor
b)Kavrama
c)Amortisör
d)Rot

5. Motosiklette vites kutusunun bakimi yapilirken neresine bakilir
a)Suyuna
b)Yagina
c)Asidine
d)Antifrizine

6. Atesleme sisteminde asagidaki ayarlardan hangisi yapilir?
a)Saft
b)Avans
c)Balans
d)Rot

7. Motosiklete hangi yakit kullanilir
a)Motorin
b)Gaz
c)Benzin
d)LPG

8. Buji ile ateslemeli motorlarda asagidaki yakitlardan hangisi kullanilir?
a)Ispirto
b)Motorin
c)Benzin-LPG
d)Gaz yagi

9. Motosikletin sinyal lambalari çalismiyorsa ariza asagidakilerden hangisindedir
a)Konjektörde
b)Alternatörde
c)Bujilerde
d)Flâsörde

10. Motosiklette viteslere geçis zor oluyorsa sebebi nedir
a)Fren pedalina tam basilmamistir
b)Gaz tam verilmemistir
c)Debriyaj tam ayirmiyordur
d)Jikle çekiktir

11. Asagidakilerden hangisi motorun parçalarindan biridir?
a)Buji
b)Rotil
c)Diferansiyel
d)Rot basi

12. Motorlar yakit çesitlerine göre nasil siniflandirilir?
a)Benzin, Dizel ve LPG Li
b)Mazot ve fuel oil
c)Dizel ve fuel oil
d)Gaz yagi ve mazot

13. Akümülatörün bakiminda neye bakilir?
a)Elaman kapak deliklerinin açik olup olmadigina
b)Elamanlar içersindeki ispirto seviyesine
c)Elamanlar içersinde antifriz seviyesine
d)Plakalarin temiz olup olmadigina

14. Motosikletin fari yanmiyorsa hangisine bakilir
a)Konjektöre
b)Far anahtarina
c)Endüksiyon bobinine
d)Bujiye

15. Hava filitresi tikali bir motor nasil bir karisimla çalisir
a)Normal karisim
b)Zengin karisim
c)Fakir karisim
d)Az karisim

16. Motorsikletin kampanasi el ile kintrol edildiginde asiri isinmissa ariza ne olabilir
a)Defransiyel ayari bozulmustur
b)Vites kutusu ayari bozulmustur
c)Fren ayari bozulmustur
d)Rölanti ayari bozulmustur

17. Motosikletin fren lambasi yanmiyorsa ariza nedir
a)Fren hidroligi fazladir
b)Fren müsürü arizalidir
c)Fren pedali arizalidir
d)Fren sisteminde hava vardir

18. Motorlar çalisma zamanlarina göre nasil siniflandirilir?
a)Bir ve üç zamanli
b)Iki ve bes zamanli
c)Iki ve dört zamanli
d)Bir ve dört zamanli

19. Asagidakilerden hangisi motorun parçalarindan biridir?
a)Saft
b)Piston
c)Istavroz dislisi
d)Aks

20. Motora gerekli olan benzin hava karisimini ayarlayan asagidakilerden hangisidir?
a)Distribütör
b)Egzoz manifoltu
c)Karbüratör
d)Benzin otomatigi



Soruların devamını istiyen arkadaşlar
http://www.gelisimsurucu.com/a2_ehliyet_sorulari.htm
bu linkten bulabilirler

umarım işinize yarar

sınava gircek arkadaşlara başarılar...:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
bana cok sorular sacma geldi... motorcumu olucaz yoksa motor tamircisimi? bende su an ehliyet yapmaktayim.. yurtdisinda.. bize bambaska sorular soruyorlar...


örnek.
100 km/h ile gidiyorsunuz.. 1 saniye reaksiyon zamaniniz var.. normal fren yapiyorsunuz.. fren mesafeniz ortalama nekadardir?

ve trafikte nasil davranilir diye baska sorular. asagi yukari 1000 soru. baska örneklerde istermisiniz?
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
2,503
bana cok sorular sacma geldi... motorcumu olucaz yoksa motor tamircisimi? bende su an ehliyet yapmaktayim.. yurtdisinda.. bize bambaska sorular soruyorlar...


örnek.
100 km/h ile gidiyorsunuz.. 1 saniye reaksiyon zamaniniz var.. normal fren yapiyorsunuz.. fren mesafeniz ortalama nekadardir?

ve trafikte nasil davranilir diye baska sorular. asagi yukari 1000 soru. baska örneklerde istermisiniz?

Abicim orası Almanya burası Türkiye.Eğitimi için kursa gidiyorsun kurs müdürü biz motor için direksiyon eğitimi vermiyoruz.Kendi motorunuzu getirin öyle girin eğitimlere ve sınavlara diyor.Bence gayet normal :)
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
örnek.
100 km/h ile gidiyorsunuz.. 1 saniye reaksiyon zamaniniz var.. normal fren yapiyorsunuz.. fren mesafeniz ortalama nekadardir?

ve trafikte nasil davranilir diye baska sorular. asagi yukari 1000 soru. baska örneklerde istermisiniz?

Evet! Evet! isteriz!
Teşekkürler!!
-t
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
sınava girecek arkadaşlara benden tavsiye bakın sakın sınav için heyecanlanmayın zamana bırakın ve şu internetten geçen senelerde çıkmış soruları çözüp cevap anahtarına bakın sonrasında da bir elham 3 kulhuvallah iş tamamdır ;)
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
bende yarın sınava girecem tüm 4 temmuzculara bende başarılar dilerim
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
bende yarın giricem A2 ye, bakalım ne olucak. sınava girecek tüm arkadaşlara başarılar.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
teşekür ederim kardeşim sanada. ben hem a2 hemde b ye yazıldım şimdi ben yarın napıcam ikiisini bi aradamı yapıcam
:silent:

sınav giriş belgeni almadınmı orda yazar hangisinden sınava gireceğin yaşın 18 den büyükse b girip 22 ağustostada 20 motor sorusundan a2 ye girersin
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
Evet! Evet! isteriz!
Teşekkürler!!
-t

isteriz yazmissin ama kimse bir tahminde bulunmamis. kimsenin en ufak bir tahmini yokmu? :salut:

neyse.

bu da harika bir soru mesela..

bir viraja 30km/h süratle giriyorsunuz. birdahaki sefere 60km/h süratle giriyorsunuz.. Merkezkac kuvveti hangi oranda degisir?

Merkezkac orani 60km/h da

a. 4 kere yükselir
b. 2 kere yükselir
c. degismez

(merkezkac kuvveti dogru kelime sanirim. bazi zaman teknik kelimelerde almancadan türkceye ceviremiyorum.. özür)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
15. Hava filitresi tikali bir motor nasil bir karisimla çalisir
a)Normal karisim
b)Zengin karisim
c)Fakir karisim
d)Az karisim

bunun cevabı zengin karışım dimi ?


3. Motosikletin sinyal lambalarindan biri yanmiyorsa sebebi nedir
a)Endüksiyon bobini yanmistir
b)Lamba yanmistir
c)Alternatör yanmistir
d)Konjektör yanmistir

bide bu ?
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
1,349
15. Hava filitresi tikali bir motor nasil bir karisimla çalisir
a)Normal karisim
b)Zengin karisim
c)Fakir karisim
d)Az karisim

bunun cevabı zengin karışım dimi ?


3. Motosikletin sinyal lambalarindan biri yanmiyorsa sebebi nedir
a)Endüksiyon bobini yanmistir
b)Lamba yanmistir
c)Alternatör yanmistir
d)Konjektör yanmistir

bide bu ?

zengin karışım olması lazım öle biliyom:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:09 PM ----------

sınav giriş belgeni almadınmı orda yazar hangisinden sınava gireceğin yaşın 18 den büyükse b girip 22 ağustostada 20 motor sorusundan a2 ye girersin

walla müdürle yarın buluşucaz sabah vericek. şimdi yani ben yarın 2 sınav olmucammı.anladımda yaaa:cherry:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
şu sınavlardan da kalan arkadaşlara 2 çift laf edemiyorum. . .!
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
bende ekim sınavına gircem inşallah.
yaş ozaman doluyo :)
kısmetse aralıkta ehliyet cebimizde.
şimdilik kaçmaya dewammmmm =)
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
sınavda az kaldı sınav inş umduğum gibi geçer zaman ne çabukta geçti geçen sene buralarda 1 yaş buyuk olsam sınava girsem filan diyordum şimdi o sınava bende giriyorum tekrardan başarılar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst