Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorumun egzosundan sürekli gelen beyaz duman

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Merhaba arkadaşlar motorum 4 aylık motoran mtr 125 1 kere sibop kesti üst kapağı 150,karbüratörü 150lik silindiri orjinaldır geçen çeşmeden gelirken krank takımı arzalandı değiştirdim ama tamirden çıktıktan sonra motor egzozundan sürekli beyaz duman atmaya başladı sizce sorun ve çözüm nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru çok mu zorluyorsun ?

  3. #3
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    yağ yakıyor olabilir, çözümü piston, segman değişimi

  4. #4

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Yok pek zorlamıyorum 7bin devire gelmeden vites atıyorum kalkışta bir ağırlaşma oldu bu motorcuların alayı dolandırıcı arkadaş hangi motorcuya versem 1-2 haftaya farklı sorun yaşıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------

    birde kesiciye girmiyor motor aldığımdan beridir güzelde gaz yemiyor güzelden kastım milletin motoru 11bin devire bile çıkıyo hiç gık demeden ben 8bin 9binden sonra değişik sesler duyuyorum

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dosdtum sen o motoru sat,

    şaka gibi ama gerçek,
    4 aylık motorda subap nasıl keser,
    krank nasıl arıza verir ?

    çok enteresan durum...

    subap keçelerinde sorunda olabilir...

  6. #6
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dosdtum sen o motoru sat,

    şaka gibi ama gerçek,
    4 aylık motorda subap nasıl keser,
    krank nasıl arıza verir ?

    çok enteresan durum...

    subap keçelerinde sorunda olabilir...
    üstünde bide sen o motoru nasıl kullanıyorsun diye sormak lazım.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tekteker91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok pek zorlamıyorum 7bin devire gelmeden vites atıyorum kalkışta bir ağırlaşma oldu bu motorcuların alayı dolandırıcı arkadaş hangi motorcuya versem 1-2 haftaya farklı sorun yaşıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------

    birde kesiciye girmiyor motor aldığımdan beridir güzelde gaz yemiyor güzelden kastım milletin motoru 11bin devire bile çıkıyo hiç gık demeden ben 8bin 9binden sonra değişik sesler duyuyorum
    Benim motor da 11 bin devire çıkıyo ama kesiciye girmiyo. Bu arada karbüratörlü motorda kesici olmaz ki.

  8. #8

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    bu ilk motorum 125lik köylü motor tork delisi bişey kendi kulvarında tabi, segmanlar ne kadar tutarki?

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor da 11 bin devire çıkıyo ama kesiciye girmiyo. Bu arada karbüratörlü motorda kesici olmaz ki.
    sana öyle geliyor aslında...
    kesicinin karbüratörle alakası yoktur..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    kardeş sen üst kapak ve silindiri değişmissin sanırım yapan usta işin ehli değildi bu yüzden bunlar başına gelmiş

  11. #11

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    kesici motor ile alakalıdır gaz sona geldiğinde motor gaz keser örnek vu tu tu tu tu gibi :D

  12. #12
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana öyle geliyor aslında...
    kesicinin karbüratörle alakası yoktur..
    bizim bu cg tarzı motorlarda kesiciden kastığımız motoru sonuna kadar zorlayınca boşta veya viteste sanırım karbüratör hava ve benzin ayarını yapamıyor veyatta elektrik tesisati yetmiyor tahminim bu yuzden kesici gibi inceden gaz kesilip veriyor gibi bir ses cıkıyor bizim arkadaşlarda bole cg tarzı ybr de olsun motorda kesici varmı filan diye soruyor yoksa benim bildigim eculu enjeksiyonlu araçlarda kesici olur bu kesicinin mantığıda motorun zarar görmesini engellemektir bizim arkadaşlar bole kesici sesi cıksın diye motoru zorlarlar sonrada motoru kucağına alırlar...

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana öyle geliyor aslında...
    kesicinin karbüratörle alakası yoktur..
    Devir arttıkça ateşleme bobininin verimi düşüyo, zamanlaması kararsızlaşıyo. Motorun belli bi devri geçememesinin sebebi bunlar. Özel yapım bir ateşleme bobini, statör ve rotorla 125'lik motora 15 bin devir yaptırılır hem de 4. 5. viteste.
    utkan35 bunu beğendi.

  14. #14
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir arttıkça ateşleme bobininin verimi düşüyo, zamanlaması kararsızlaşıyo. Motorun belli bi devri geçememesinin sebebi bunlar. Özel yapım bir ateşleme bobini, statör ve rotorla 125'lik motora 15 bin devir yaptırılır hem de 4. 5. viteste.
    demekki tahminlerim doğruymuş mengü abi ama bu kesici biraz tırt eculu araçlar gibi değil...

  15. #15

    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    tabi kesici yaparsan sibopları eline alırsın benim gibi :D

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tekteker91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi kesici yaparsan sibopları eline alırsın benim gibi :D
    O yüzden sormuştum çok mu zorluyosun diye işte Bu motorlar supersport motor değil makul hızlarda fazla zorlamadan kullanmak için tasarlanmış. 2. viteste 80 yaptım 3. viteste 110 yaptım falan diye övünürsen kısa sürede motoru eline alıyorsun

  17. #17
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir arttıkça ateşleme bobininin verimi düşüyo, zamanlaması kararsızlaşıyo. Motorun belli bi devri geçememesinin sebebi bunlar. Özel yapım bir ateşleme bobini, statör ve rotorla 125'lik motora 15 bin devir yaptırılır hem de 4. 5. viteste.
    motoru redline üstünde çalıştırırsan hareketli parçaların hali nice olur?

    Kardeşim bende de motoran cgl150 var. Çok yüksek devirde uzun süre kullanırsan (5. Vites hariç) motor 'rahat bırak beni!' diyo. Şişiyo yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

    Mesela 5. Viteste 11000 devirde 50 km gidince değişiyo.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)