yeni başlayan için 900 cc motor
-
02 Temmuz 2009, 00:01
#21
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
herkes atıp tutmuş bence biraz
biraz mantıklı düşünün düz mantık değil ama
aramızda kaçı ileri sürüş teknikleri dersine gitti?
onlarca km yapıpta bu derse gidip kahretsin bu yaptığım o kadar yanlış birşeymişki diyenler var evet hatta bu sitede bile yazanlar oldu bunu bunu yanlış yapıyormuşum öğrendim diye
500hp hayabusa bile kullanabilir eğitim aldıktan sonra
o eğitimi alıp kendini bildikten sonra her makina kullanılabilir her insan aynı değildir her insan tanımadığı motorda gazı dibine kadar verip gitmez az az zamanla alışır...
BRRR'da dediği gibi 1800 cc goldving bile kullanılabilir hatta bizden bile iyi kullanacağına eminim.....
Bilgisayar kursuna giden herkez aynı seviyede mi öğreniyor bilgisayarı ??? ileri sürüş eğitimine giden bir kişi eğitimden hiç birşey veya çok az şey öğrenmiş olamazmı ???Burda evet kardeşim eğitimle sürülür dediğimizde ileride olacak kaza vb.. olumsuz durumlardan nasıl olsa sorumlu değiliz öyle değilmi bu açıdan mı bakıyorsunuz olaya ???Bırakın küçük cc ile başlasın nedir bu 900 1000 1800 ??Hem motosiklet sevdalısıyız,motosiklet kültürürümüz var deniliyor madem 2-3 yada 5 yıl 125 yada 250 cc kullan aynı zevki alamazmısın veya birşey mi kaybedersin ???
Reklamlar
-
02 Temmuz 2009, 00:27
#22
Arkadaşlar,ben tecrübesiz ve yeni bir motorsiklet kullanıcısıyım.Yaşım 49.
İyi otomobil kullanırım (güvenli ve yeri gelincede hızlı).20 yıldır kazam yok(ufak tefek bir iki sürtme olayı hariç tabi) :(
Daha önce bisiklet kullanıyordum.sadece (110 km de yim ben ve motorum).
Bu konudaki görüşlerim:
Eğitim çok çok önemlidir.Bu doğru..İdeal anlamda eğitim,bir çok sorunu çözer, Ancaak..
Tecrübenin yeri çok çok farklıdır.Son derece yetenekli ve yıllarca motor kullanan insanlar
motorsiklet kazasında zarar görmedilermi ? Hata nerdeydi?
İyi bir eğitim ancak öğrenme sürecini hızlandırır o kadar.Her olgunluğun gerektirdiği bir süreç vardır.itina ile yetiştirdiğin domates fidesinden hemen domates alabiliyomusun,civcivin tavuk olup yumurta vermesi? demlediğin çayı beklemen gerekmiyormu?
ya zaaflarımız,kendimizi tutamamamız,altında 900 cc motor,kadran 200 küsür kilometre
görüyon devamlı,"bir son hızı görsem" duygusu.
Önemli olan motora yıllarca KAZASIZ binmektir.Sindire sindire ilerlemek,kurallara tam uymak,efendi olmak,bu zevk ve heyecanlaeti ile yaşamımıza renk katmak.
Hepinize kazasız bir hayat dilerim.
-
02 Temmuz 2009, 00:34
#23
Super Moderator
Öncelikle araba ile motosikletin kıyasına her zaman karşıyım, motorlu taşıt olmaları dışında ortak pek bir noktaları bile yok, kullanım becerisi de dahil olma üzere...
Motosiklet konusunda temel ve ileri sürüş eğitimi veren yerler, sokakta binlerce, on binlerce, belki yüz binlerce kilometre katetmiş birinin tecribesinden fazlasını bir insana katabiliyor, (karşı çıkacaklar; "-abiliyor" kısmına dikkat) ki test ederek öğrenebilirsiniz...
Ayrıca her insanın son sürat denemeleri tabii ki olacaktır, ama bunu deneyecek yeri bilmek de katedilen kilometreyle değil, kişinin akıl ve mantığıyla belirlenmektedir.
Motor/silindir hacimleriyle motosiklet sürmeye başlama arasındaki ilişki konusunda bugüne kadar tek kelime etmemeye çalışmış olsam da olayın çok boyutlu olduğunu, tek konunun "xx cc yetmez 1300cc Hayabusa kullan" demek olmadığını hatırlatmak istedim sadece...
-
02 Temmuz 2009, 00:42
#24
Bu bahsi geçen şahıs zaten öyle büyük ccli bir motorla başlayacaksa ve ilk süreceği motor olacaksa sanırım birçoğumuzdan iyi kullanır. Çünkü direk o motorla başlacayak. Sanırım eğitim verecek kişide kendisini uyaracaktır. Mesela " daha önce motor kullanmamışsınız ben size öncelikle 125 cc bir motorda başlamanızı öneririm" gibi, ama sonuçta arkadaşın maddi durumu yerindeymiş 125 cc makineleri beğeneceğini zannetmiyorum...
İmzamı? Bilmiyorum! Parmak bassam olmazmı? :cat: :P :mrgreen:
-
02 Temmuz 2009, 00:54
#25
eğitim ayrı bişey trafikte edinilen tecrübe ayrı bişey... bence ikiside gerekli... sadece eğitimle hiç tecrübe olmadan 900 cc bir makina ile heleki istanbul trafiğine çıkmak doğru değil bence...
evdeki hesapla çarşıya gitmek gibi şey...
-
02 Temmuz 2009, 19:59
#26
arkadaşlar,İleri sürüş eğitimi dediğiniz 2 günlük eğitim.Ha tamam maddi durumunuz çok iyi
30 gün bir öğretmen tuttunuz..Herşey bittimi?
Eğitim öğrenme sürecini kısaltır.3000 km de geleceğiniz seviyeye 1000 km de getirir o kadar.
Herkes şunu diyebilirmi ? " ben 10-15 yıldır motorsiklet kullanıyorum,çok iyi eğitim alsaydım bu seviyeye 1-2 ayda gelebilirdim."
Buna inanabilirmisiniz?
-
02 Temmuz 2009, 20:44
#27
Süper Moderatör (BBRR)
ben 10-15 yıldır motorsiklet kullanıyorum,çok iyi eğitim alsaydım bu seviyeye 1-2 ayda gelebilirdim."
Buna inanabilirmisiniz?
ister inanın ister inanmayın durum aynen budur. 1-1.5 ay eğitim alabilecek babayiğit varsa 1200 cc ile başlar ve o 1200cc yi yılan gibi kıvırır. her işin bir tekniği var.
aman 50 cc ile başla yalan yanlışta olsa 50 cc .. o adam bi gün gidiyo biniyo yine 650cc ye noluyo o zaman ?? 50 cc de yalan yanlış öğrenilmiş bilginin adı 10.000 km tecrübe oluyo ..turp sıkıyım o tecrübeye ben.. 0 km tecrübe ile git eğitim al o tecrübe 100.000 km ye bedeldir.
2-3 işin özünü bilmeyen sayesinde sanki doğrusu bu havası oluşmuş . asıl bilinçsizce 125le tecrübe edinmek çok sakıncalıdır. ÖLÜRSÜNÜZ
motoru dahi olmayan akıl veriyo burada ... akılı kimden almış 125 cc alıpta doğrusu budur en iyisini ben aptım diyenden alıyo bu akılı ..
cc önemli değil işi kimden nasıl öğrendiğin ve bunu ne kadar uygulayabildiğin önemli
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
02 Temmuz 2009, 20:52
#28
Benim bildiğim kadarıyla 900cc enduro yok.Sıfır satılan ve güncel olan tek 900cc TDM 900 A'dır,O'da touring olarak sınıflandırılmış.Özellikleride aşağıdaki gibidir:
TDM 900A - Teknik Özellikler
MOTOR
Tipi Sıvı-soğutmalı, 4 zamanlı, öne eğimli sıralı, 2 silindir, 5 supap, DOHC
Hacim 897 cc
Çap x strok 92.0 x 67.5 mm
Sıkıştırma oranı 10.4:1
Azami güç 7,500 dev/dk. @ 63.4 kW (86 BG)
Azami tork 6,000 dev/dk. @ 88.8 Nm (9.1 kg-m)
Yağlama sistemi Kuru karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt enjeksiyonu
Debriyaj tipi Yağlı, çok diskli helezon yay
Ateşleme sistemi TCI
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi Sıralı, 6 vites
Son aktarım sistemi Zincir tahrikli
ŞASİ
Şasi Alüminyum, boru şaşi
Ön süspansiyon Teleskobik çatallar
Ön çatal esneme mesafesi 150 mm
Arka süspansiyon Salıncak (bağlantılı süspansiyon)
Arka çatal esneme mesafesi 133 mm
Ön fren Çift disk, Ø 298 mm
Arka fren Tek disk, Ø 245 mm
Ön lastik 120/70ZR18 M/C (59W)
Arka lastik 160/60ZR17 M/C (69W)
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,180 mm
Toplam genişlik 800 mm
Toplam yükseklik 1,290 mm
Sele yüksekliği 825 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,485 mm
Minimum yerden yükseklik 160 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 226 kg
Yakıt kapasitesi 20 litre
Yağ kapasitesi 4.7 litre
Şahsi kanaatim;Durumum çok iyi olsa,bir motor alacak olsam vede araştırsam! Mutlaka ama mutlaka ilk motor olarak TDM 900 A'yı seçmezdim.Doğru eğitim çok önemli vede hepimizin mutlaka alması gerekir.Yine kendi düşüncem;önce Honda'nın eğitimi ve arkasından BMWAcademyRider bu iş için en mantıklı ve ardarda alınması gereken eğitimlerdir.Fakat illa büyük CC başlangıcı isteniyorsa BMW F650GS bu iş için biçilmiş kaftandır.Ağırlığı şu an kullandığım scooter'den 20kg fazla,49hp ve alt devirlerdeki stabil torku sebebiyle sınıfındaki en uysal makinalardan biri.Kontrolü ve trafikteki manevra yeteneğide acemi bir binici için gayet uygundur.Tolere sınırlarıda geniş olduğundan bence mantıklı bir seçim olacaktır.Hemde alınan eğitimlere çok uygundur.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
02 Temmuz 2009, 20:52
#29
almanyada en son 250cc sınırı vardı ?
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
02 Temmuz 2009, 21:06
#30
Süper Moderatör (BBRR)
dynner adlı üyeden alıntı
almanyada en son 250cc sınırı vardı ?
Orası almanya .. ona bakarsan onların otobanında hız sınırı yok .
elma ile armut kıyaslanmaz ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
02 Temmuz 2009, 21:25
#31
BBRR adlı üyeden alıntı
ister inanın ister inanmayın durum aynen budur. 1-1.5 ay eğitim alabilecek babayiğit varsa 1200 cc ile başlar ve o 1200cc yi yılan gibi kıvırır. her işin bir tekniği var.
aman 50 cc ile başla yalan yanlışta olsa 50 cc .. o adam bi gün gidiyo biniyo yine 650cc ye noluyo o zaman ?? 50 cc de yalan yanlış öğrenilmiş bilginin adı 10.000 km tecrübe oluyo ..turp sıkıyım o tecrübeye ben.. 0 km tecrübe ile git eğitim al o tecrübe 100.000 km ye bedeldir.
2-3 işin özünü bilmeyen sayesinde sanki doğrusu bu havası oluşmuş . asıl bilinçsizce 125le tecrübe edinmek çok sakıncalıdır. ÖLÜRSÜNÜZ
motoru dahi olmayan akıl veriyo burada ... akılı kimden almış 125 cc alıpta doğrusu budur en iyisini ben aptım diyenden alıyo bu akılı ..
cc önemli değil işi kimden nasıl öğrendiğin ve bunu ne kadar uygulayabildiğin önemli
Evet konu nerden nereye geldi...Biz,kardeşim eğitimin önemi yok alacaksın küçük cc motosiklet yalan yanlış öğreneceksin işte diyoruz (motosikletimizde yok nasıl olsa hiç birşey biliyor olamayız)
Motosikleti olan ve tecrübeli kişilerde al eğitimini hayabusaya bile bilsen sorun olmaz diyor....Konu bu şekilde ikiye ayrılmış durumda ne yazıkki...
Anlatmak istediğimiz şu motosiklet eğitimlerinde kukanın etrafından dönersin dönemezsende motosiklette koruma demiri vardır sende koruma giyiyorsundur risk en aza indirilmiştir.En fazla kukayı devirirsin...Ama trafikte dönemezsen ne olur ???Eğitimdeki ile gerçek hayattaki birbiriyle birebir örtüşmez.Eğitim almak çok güzel fakat tedbiri elden bırakmamak için küçük cc (kontolu daha kolay olan) bir motosiklet seçilmesi kişinin yararınadır bence...
-
02 Temmuz 2009, 21:45
#32
-
02 Temmuz 2009, 21:57
#33
"Yav n'olcak, gidersin pahalı eğitimlerden birine, basarsın parayı, ondan sonra istediğin cc motorla başla, 600 de 900 de 1100 de olsa olur" diyen arkadaşlara KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE katılmıyorum.
Kendinize şunu sorun: Bu bahsettiğiniz "iyi ve pahalı" eğitimlerden İngiltere, Fransa ve Almanya gibi ülkelerde de var. Hem de alaları var. Peki oralarda acemiler için neden güç veya hacim sınırlaması var düşündünüz mü ? Bu ülkeler çok faşist de ondan mı acaba? Yoksa bir fidanın ne kadar zor yetişip ağaç olduğunu ve nasıl kolay kırıldığını ağır tecrübelerle öğrendiklerinden mi?
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
02 Temmuz 2009, 22:01
#34
Gyradel. adlı üyeden alıntı
Evet konu nerden nereye geldi...Biz,kardeşim eğitimin önemi yok alacaksın küçük cc motosiklet yalan yanlış öğreneceksin işte diyoruz (motosikletimizde yok nasıl olsa hiç birşey biliyor olamayız)
Motosikleti olan ve tecrübeli kişilerde al eğitimini hayabusaya bile bilsen sorun olmaz diyor....Konu bu şekilde ikiye ayrılmış durumda ne yazıkki...
Anlatmak istediğimiz şu motosiklet eğitimlerinde kukanın etrafından dönersin dönemezsende motosiklette koruma demiri vardır sende koruma giyiyorsundur risk en aza indirilmiştir.En fazla kukayı devirirsin...Ama trafikte dönemezsen ne olur ???Eğitimdeki ile gerçek hayattaki birbiriyle birebir örtüşmez.Eğitim almak çok güzel fakat tedbiri elden bırakmamak için küçük cc (kontolu daha kolay olan) bir motosiklet seçilmesi kişinin yararınadır bence...
honda sürüş teknikleri dersinin ilk 2 dersindeki motorlarda koruma var evet bu yüzden motor tümüyle yatmazda
ama sonraki 2 eğitimde koruma takozları var sadece diye biliyorum zaten en son seviye eğitimi 600 yada 1000cc cbf'te olucaktı yüksek hızda manevra frenaj dönüş gibi eğitimler üzerine oluşuyordu
üstüne bmw yapar bilgilerini dahada iyi duruma getirir binersin arkadaşım senin anlayamadığın konu bence başka
senin bahsettiğin konunun ucu eksik ekipmana gidiyor ufaktan şimdiye kadar motorla bi kere bile düşmedim diyen olurmu sence km'lerce yol yapmışlara sor bakalım
forumu iyi araştırırsan ileri sürüş yazılarında kaza yapmama önlemleri gibi kısımlarda hep şu sözler geçer genel olarak
Düşmeyen motorucu yoktur; daha düşmemiş motorcu vardır
yüksek cc kullanıpta düzgün tam donanımlı ekipman kullanmazsan sonucu ölüm olabilir montunu giyme pantolon eldiven bot hak getire sadece kaskın olsa 50km'h ile giderken kurtulma şansın ne kadar sence? yerde sürüklenmen bile yetebilir hiç bişe olmasa hayatın boyu kalacak yanık izi olucak vücudunda asfalt nasıldır bilirmisin zımpara....
istburak arkadaşımızın köprüde yaptığı kazayı hatırlatırım cbr125 ile yapmıştı ama ölümden döndü varmı hatırlayanınız hiç?
eğitim her şeyin başıdır bir
bilgisayar kullanmakla motosiklet kullanmak aynı şeyler değildir bilgisayarda kaç türlü farklı amaçlar için yapılmış program var evet motorunda farklı farklı varyasyonları var enduro race kross vs vs.. ama hepsinin temel kullanımı ve kuralları aynıdır 2 3 şey dışında bilgisayar böyle değildir....
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
02 Temmuz 2009, 22:03
#35
bu hırs bu acele neden anlamıyorum... anasının karnından 900cc ilemi doğmuş arkadasın? bir bebek emeklemeden yürüyebiliyormu hayır o zaman neden emeklemeden yürümeye hatta koşmaya çalışıp kendinizi sakat bırakmak istiyorsunuz bu dünyada acelenizmi var? birileri motorlarımı alıyor önünüzden?..motosiklete bu mantaliteyle(kasksızda kullanan dahil) yaklaşan herkese karşıyım ve arkadası olmam yardımda etmem..madem insanlar bu kadar çok biliyor herkes bildigi gibi yapsın neden soruyolarki 900cc bincem diyorsa binsin gitsin ama sonra motorcuların adını kötüye çıkarmaya kalkmasın yüz bin kere bir forumda aynı konu tartışılmazki !!!!!!!
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
02 Temmuz 2009, 22:04
#36
Shrieker adlı üyeden alıntı
"Yav n'olcak, gidersin pahalı eğitimlerden birine, basarsın parayı, ondan sonra istediğin cc motorla başla, 600 de 900 de 1100 de olsa olur" diyen arkadaşlara KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE katılmıyorum.
Kendinize şunu sorun: Bu bahsettiğiniz "iyi ve pahalı" eğitimlerden İngiltere, Fransa ve Almanya gibi ülkelerde de var. Hem de alaları var. Peki oralarda acemiler için neden güç veya hacim sınırlaması var düşündünüz mü ? Bu ülkeler çok faşist de ondan mı acaba? Yoksa bir fidanın ne kadar zor yetişip ağaç olduğunu ve nasıl kolay kırıldığını ağır tecrübelerle öğrendiklerinden mi?
buna katılmıyorum
niyemi?
almanyada acaba her yaşayıp motosiklet kullanan insan para babasımı sizce?
herkesin böyle paraları basıp eğitim alabilecek durumumu var sizce?
adamlar bu eğitimleri alamayacak olan kişilere göre bir hesap yapmışlar adım adım öğrenebilmeleri için doğal olarak
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
02 Temmuz 2009, 22:10
#37
Sanal bir ortamda bulunduğumuzu unutmadan ve konuyu aslından saptırmadan katkıda bulunsak sanırım görüş ve fikir ayrılıklarını daha algılanır ve anlaşılır yapacak.
Eğitim şart ve katkı sağlıyacağı kesin fakat '' Teorik '' alınan eğitimler malesef işin gerçek yönünden ÇOK ama ÇOK uzak....Eğitim,ders,kurs vs veren kişi ya da kuruluşlar acemi olarak tanımladığımız yeni bir Motosiklet sürücüsü adayına
Asla bir '' Kazaya Ramak Kala'yı '' anlatamaz
Konuyu saptırmadan, '' Kazaya Ramak Kala '' neyi ifade ettiğini bilen kaç kişi var?? bu ve benzer daha nice detay'a katkıda buluna bilen herkes bilinçli ve kesinlikle yaşadığı tecrübelerini aktararak katkı sağlayandır gerisi sadece kulaktan dolma ya da başka bir kaynaktan almadır.
arkadaş 900cc bir motosiklet alma niyetinde, olabilir ama ben yine tekrarlıyorum...
daha ufağı ile tecrübe kazanmalı ondan sonra eminim iyi ki diyecektir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 PM ----------
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
buna katılmıyorum
niyemi?
almanyada acaba her yaşayıp motosiklet kullanan insan para babasımı sizce?
herkesin böyle paraları basıp eğitim alabilecek durumumu var sizce?
adamlar bu eğitimleri alamayacak olan kişilere göre bir hesap yapmışlar adım adım öğrenebilmeleri için doğal olarak
Sen arkadaşın yazdığını anlamadan yorum yapmışsın?
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
02 Temmuz 2009, 22:15
#38
bu arkadaşa tavsiyem kendini ortaçağda yaşayan biri olarak düşünsün... kendisini hayatında hiç ata binmemiş bir ortaçağ insanı yerine koysun, gider yarış atı mı alır yoksa eşeklen katırlan sütçü beygiriylen önce at binmeyi mi öğrenir?
yarış atı koşar, sen hakim olmayı bilmedin mi de seni üzerinden atar...ayrıca koşturmayı bilmedikten sonra yarış atı almak nie?
[B][COLOR="Black"]LAUBALİLİKTEN HOŞLANMAM, CİDDİYETİ SEVERİM, DİSİPLİNE HAYRANIM[/COLOR][/B]
-
02 Temmuz 2009, 22:26
#39
Özer adlı üyeden alıntı
Sanal bir ortamda bulunduğumuzu unutmadan ve konuyu aslından saptırmadan katkıda bulunsak sanırım görüş ve fikir ayrılıklarını daha algılanır ve anlaşılır yapacak.
Eğitim şart ve katkı sağlıyacağı kesin fakat '' Teorik '' alınan eğitimler malesef işin gerçek yönünden ÇOK ama ÇOK uzak....Eğitim,ders,kurs vs veren kişi ya da kuruluşlar acemi olarak tanımladığımız yeni bir Motosiklet sürücüsü adayına
Asla bir '' Kazaya Ramak Kala'yı '' anlatamaz
Konuyu saptırmadan, '' Kazaya Ramak Kala '' neyi ifade ettiğini bilen kaç kişi var?? bu ve benzer daha nice detay'a katkıda buluna bilen herkes bilinçli ve kesinlikle yaşadığı tecrübelerini aktararak katkı sağlayandır gerisi sadece kulaktan dolma ya da başka bir kaynaktan almadır.
arkadaş 900cc bir motosiklet alma niyetinde, olabilir ama ben yine tekrarlıyorum...
daha ufağı ile tecrübe kazanmalı ondan sonra eminim iyi ki diyecektir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 PM ----------
Sen arkadaşın yazdığını anlamadan yorum yapmışsın?
ben demek istenileni anlıyorum aslında anlamıyor değilim
ama bahsi geçen kısım parayı verip sadece 5 6 hafta sonu öyle yarım günlük eğitimler değil bi ay gibi bir süreden bahsediliyor bence sıkı çalışılan 1 aydan sonra bi çok şey yapılabilir elbette uygulaması hemen olmayacaktır hepsinin adım adım yapıcaktır hepsini yine ama bi kişinin 2 3 yılda öğrenip uyguladığı şeyleri belki bu öğrenilenlerle 2 3 ay içinde yapabilecek aradaki fark bu sadece
benimde kullanılabilirden kastım önceki ilk yazıma bakarsanız 500hp hayabusa bile kullanabilir dedim hatta orada ama neye dayanarak söyledim ?
insan herşeyden önce kendini bilmeli motosiklet çok güzel bir şey hem tasarruf hemde zevk vermesi açısından ama kendini bilmediğin anlardada bir o kadar riskli tehlikeli bir makina doğruya doğru kimse bunları inkar edemez
ama herşeyin başında sadece kullanmasını öğrenme aşamasında bile eğitim düşünen biri elbette 900cc bir tdm kararından vazgeceçektir eğitimlerden sonra anlayacaktır risklerini vs'lerini çünkü görücek anlayacak farkları eğer herşeyin başında eğitimi almayı kafasına koymuş birisiyse bilinçli biri eğitimini alıcam en başında diyor
ben sitede bazı arkadaşlarımızın motorlarınıda kullandım 125r 600f 600rr
hatta 1100xx'te (600cc ilede çok yol yaptım ama 1000cc ve üzeri ole bir tecrübem yok 1 veya 2 kere kullandım bu makinayı) kullandım ama nasıl?işte önemli kilit nokta burası motora binmek motorculuk gazı dibine kadar çevirip gitmekle olmadığını biliyorum ben aradaki fark bu gücü seven biriyim o güçle oynamayıda ama işin ucunda kendi hayatımın olduğunuda biliyorum egomu 50km/h ile alacağım rüzgarlada tatmin edebilen biriyim ben amaç bu zaten rüzgarla sevişmek ama 300'le ama 100'le 2side aynı şey sadece insanların bunu görebilmesi gerek
umarım tam olarak ne demek istediğimi anlatabilmişimdir
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
02 Temmuz 2009, 22:29
#40
Arkaşlar eğitim tabiki gerekli (her konuda olduğu gibi) asıl gerçekle trafiğe çıktığın zaman tanışırsın, en uygun olanının hakim olabildiğin motor olduğu kanısındayım.Bu sevdaya ilk tutulduğumda sırasıyla 125cc (15000 km)-150cc (17000km) şu anda 250 cc (19000km) kullanıyorum, ayrıca hala kendimi bir SS kullanacak kapasitede (hakkını vererek tabiki ) görmüyorum Bu işe 600 cc SS le başlayıp asfalttan kalkamayan bir tanıdığım en iyisini yaptığımı söylemişti. Yukarıda yazıldığı gibi "kazaya Ramak Kala" yolda öğrenilir eğitimde değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler