Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 678

Bu kadar zormu bir motosiklet yapmak ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Arkadaşlar Bu yazdıklarımızın hepsi hemen hemen kendimizi eleştiri. Bunun pozitif yanları olduğu kadar negatif yanları var. Ama şu bir gerçekki KOÇ holding bünyesinde bulunan ford magrus ve tofaş bizi yıllarca kütük gibi araçlarda taşıdılar durdular. Adamlar 1990 larda doğan L yi çıkardı ondan bir yıl sonra Doğan SL i çıkardı Doğan SL i alanlar ayakta uyutuldular 2 ay sonra aynı fiyata Doğan SLX i çıkardı. Buna rağmen çılgın satış rakamlarına ulaştı fabrika. Halbuki sattıkları araba Bir halta benzemediği halde. VE BİZ SESİMİZİ ÇIKARTMADIK. Çıkartamadık önümüze sürülen bu kalitesizliğe razı olduk yerlidir dedik Türkiyede üretiliyorduk dedik gözümüzü kırpmadan o kalitesiz arabaları aldık. ama Lisans İtalyanlarındı satılan her tofaş marka arabada onlarda bir motor sattılar onlarında ceplerine para girdi.Sonrada o italya gitti Apoyu bağrına bastı..Neyse siyasete girmek istemiyorum.
    Yani biz bu forumda kaliteli ve kalitesiz malları ayırt edebiliyorsak kendimizi de eleştirebiliyorsak artık gözümüz açılmış demektir. O zamanlar bizi uyuttular KOÇ holding bunca iyi niyetli insanın hakkını yedi. Ya kardeşim madem ben bu kadar araba sattım Argem var kocaman fabrikam var robotum var mühendisim var en azından motoruyla şasesiyle herşeyiyle % 100 yerli bir otomobil veya minibüs kamyon üretemezmiydi bu milyon dolarlar ve bu imkanlar ellerinde varken.
    Ne kadar çok konuşursak sesimizi çıkartıksak o kadar iyi. olmayacak bir hayalin peşinde koşmuyoruz sonuçta. bugün Bostancı sanayiye girsen motor ustası elektirik ustası kaportacı falan toplasan yine kendi arabanı yaparsın. Ama öenmli olan kalitedir ve insanları kandırmamaktır.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı slyscorp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin malı nedenmi ucuz nedenmi biz rekabet edemiyoruz .
    anlatayım biras size bilenler belki bilir neden böle olduğunu
    ben otomotiv sanyinde çalışıyorum ve çinliler ile rakabette olan bir firmada yer almaktayım
    yan sanayi araç parçası yapıyoruz ve ben tasarım biriminin şefiyim olayların ne deni olduğunu biliyorum kısacası
    çin hükümeti 4. ve 5. dünya ülkelerine kredi karşılığı yer altı zenginliklerini kullanma izni alıyor ve krediyi geri aldığı gibi yer altı zenginliklerinide ülkelerden sömürüyor
    ve tabiki ham maddeyi ülkesine 5 kuruş para vermeden temin ediyor hükümet iş yerlerine yani fab. bunu ücretsiz olarak temin ediyor yeterki ülkeye dövüz girdisi olsun tek amacı o ve
    şöleki çin hükümetinin elinde inanılmaz büyüklükte dolar rezervine sahip
    ve işçilik aylı 35 ile 50 dolar arasında işçi çalıştıran bir ülke burası
    gelelim sadede çinden bu adamların yaptıkları malların kalitesini anlamak için numune parça istedik sanki onlardan bunu alacakmışız gibi yazışmalar kullandık yani numuneyi beğenirsek sizinle çalışmak istemekteyiz fiyat konusundada anlaşırsak gibi anlıyacağınız
    sonuç numune ve fiyatlar geldi
    sizi temin ederimki bahsettiğim parçalar rot mili , z-rot , rotil , ve rot başı dır.
    fiyalar konusunda belki bilen bilir ne kadar olduğu neyse
    adamların verdiği bitmiş ürün fiyatını biz hammadde lere verdiğimiz fiyatlarda bile yakalayamadık
    yani bunun daha işçiliği ve kar marjı orta yokk
    işte biz bu yüzden herhangibir şey yapamıyoruz araç vs. gibi
    bravo işi bilenden güzel ve doğru tespitler)işin içinde yorgun hammadede var,adamlar bizim aldığımız hammadde fiyatına bitmiş ürün getiriyorlar.hatta daha ucuz.İnsanların anlamak istemediği şey Türkiyede motorda yapılır,arabada ..Türkiyede yapılamaz denmiyor,o teknoloji bilgi var.ama olay seri üretime rekabete girince patlıyor.ozaman Milliyetçi duygular zararı karşılamıyor..
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  3. #143

    Üyelik
    20 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha xt125r
    yonetım şekli işçilik ve işletmelerin yükümlü olduğu vergilerde önemli 4 bölge olan çinde sanayı kurulusları bircok yerde vergı vermıyor işsizliği istihtam olayından işçilk günde 4 dolardan başlıyor hammal bile en zor iş 6-7 dolar alıyor günde sız hesab edın... ülkede geri dönüşüm cok buyuk yanı ıkıncı ucuncu kalıte maldan ımal olayı cok fazla bu da hammmadeyı dusuruyor tabıkı termoset pls. yemıyor ama onlarda bu acğı malzeme cınsını deiştirerek kapıyorlar vs.vs. çinnin içinden geçen ve taşımacılığın damarı olan nehir sunu yollardan uzatılar nerdeyse boydan boya bır tıcaret yolu acıldı buda cını rahatlatı gemılerle dunyayı yolluyolar nerdeyse herıfler karrınca kolanısı gıbı

  4. #144
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Ne kadar ucuza yaparsak yapalım.çinden daha ucuza bile yapsak bırakın 2 bin tl 1000 tl gibi bi paaya bile satsak inan ki bizim milletimiz hondasından kawasakisinden suzukisinden yamahasından başkasını almaz...bu topicte bile bunu açıkca belirten arkadaşlar var.isim vermek istemiyorum....Durum böyle oluncada maalesef yapılan hiçbirşey tutulmuyorda alınmıyorda...Bi kere türk malının adı çıkmış...Bırakın yurtdışını türkiyede bile türkmalını kötüleyen kişiler var....
    zekaiyuce

  5. #145

    Üyelik
    17 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APACHE RTR 150
    Peki arkadaşlar size bir soru bilmediğimden soruyorum bu soruyu . Hadi diyelim motorsiklet sektörü fazla gelişmedi hep yurt dışından motor alıyoruz ve kullanıyoruz . Lafa gelince Ford Türkiye de üretiliyor Fıat Türkiye de üretiliyor diyoruz ama kendimizi kandırıyoruz aslında . Bir şeyi tamamen TÜRK yapımı dememiz için motorundan lastiğine kadar kendimiz üretmemiz lazım . Dış kaportayı yapıp iç aksamı elin oğlu doldurunca ben buna yerli üretim demem . Yukarıda saydığım otomobil markalarının bile parçaları yurt dışından geliyor ( Almanya,İtalya ) Bir yanlışım varsa düzeltin .
    [I]Ne kadar bilirsen bil anlatabileceklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır [/I]

  6. #146

    Üyelik
    25 Ocak 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    BuKart
    Yok usta iliğine kadar doğru söylüyorsun ne yazık ki.
    BEN ÜRETTİM diye bindiğin arabanın motoru İtalyan, lastiği Çin farı Alman ama ben ürettim.Tabi biz kendimizi kandırmaya devam edelim.BİZ ÜRETTİK...
    [B]DERDİM KADAR OLSA KUVVETİM BENİMLE BAŞ EDEMEZDİ KASVETİM.EL YUMRUĞUNU YEMEYEN YUMRUĞUNU BALYOZ SANAR ARLANMAZ...
    [/B]

  7. #147

    Üyelik
    17 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APACHE RTR 150
    Alıntı zekai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar ucuza yaparsak yapalım.çinden daha ucuza bile yapsak bırakın 2 bin tl 1000 tl gibi bi paaya bile satsak inan ki bizim milletimiz hondasından kawasakisinden suzukisinden yamahasından başkasını almaz...bu topicte bile bunu açıkca belirten arkadaşlar var.isim vermek istemiyorum....Durum böyle oluncada maalesef yapılan hiçbirşey tutulmuyorda alınmıyorda...Bi kere türk malının adı çıkmış...Bırakın yurtdışını türkiyede bile türkmalını kötüleyen kişiler var....
    Sokağa para savurmuş olmak için mal alınmaz . Eğer bir üründen randıman alamıyorsan Türk malı ya da Alman malı hiç fark etmez kaliteli değilse beğenilmez tutulmaz . Parayı yoldan süpürmüyoruz zor şartlar altında çalışıyoruz . Mesela sırf Türk malı diye kalitesiz ise o ürünü şahsen almam hangi ürün kaliteli kullanışlı onu alırım . Mesela bana hitab eden bir ürün başkasına hitab etmez . Onun için Türkiye de % 100 yerli motorda üretilse ucuzda olsa kullanışlı değilse insanların amacına yönelik değilse bir işe yaramaz . Yine insanlar Honda , yamaha , bmw gibi modellerden vazgeçmez . Ni yemi çünkü üründen memnunlar ...
    [I]Ne kadar bilirsen bil anlatabileceklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır [/I]

  8. #148
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bi bisiklet bile yapamıyoruz..
    bisan cart curt hep Türk malı diyorlar..
    ama..mutlaka biparçası baska bi yerden gelme..

  9. #149

    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio FLY
    Belliki herkes Devrim Arabaları'nı izlemiş Emin olun bende sizler kadar duygulanıp bu soruyu kendime sordum. Türkiye'de motosiklet yapmak zor değil, istenirse en kralı yapılır ama böyle bir işe girişmek iktisadi açıdan mantıklı değil.

    Bu işler öyle düşündüğünüz gibi ufak rakamlarla olacak işler değil, bırakın daha ucuzu kat kat fazlasına ancak mal edebilirsiniz. Japon fiyatının 2 katına yerli motor alır mısınız ?

    Kendimiz imal ettik diyebilmek için böyle maceralara girmeye gerek yok, o beğenmediğiniz otomotiv sektöründeki yabancı firmalar ülkemize vergi ödüyor, kira ödüyor, işçi çalıştırıyor vs. buradan milyonlarca dolar Türkiye'nin kasasına giriyor.

    Alaska'da kilosunu 500$'a mal ederek Kivi, Muz, Ananas gibi meyveler yetiştirebilirsiniz örneğin, sorun şu ki muzun kilosu burada 3lira...

  10. #150

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Evet olayın iktisadi boyutu hiç süphe yok ki en önemli kısım.Malum T.C de iktisat fakültesi var, hemde bir sürü.Alaska muz yetiştirmeye uygun iklim şartlarını karşılamıyor fakat T.C de motosiklet-otomotiv-sanayii veya bilgisayar teknolojileri imal edilmesini imalatını engelleyebilecek tek unsur var oda antika olmuş kokuşmuş kendini yok eder hale gelmiş bu toprakları yalnızca sömürtmek için koltuk peşinde putperest olmuş siyasi iktidar mensupları.Ekonomiyi yalnızca halktan toplayacakları vergilerle ayakta tutabileceklerine inanan,vergi dilimlerine faiş elektrik dagalgaz su üstüne bürokratik engelleri ekleyen,İhracatta avrupa normlarına uymaya çalışırken ithalatta dünyanın hiçbir ülkesinde örnegi görülmeyen imalatı yok etme politikası güderek kota şartlarını imalatçı avrupa çıkarları dogrultusunda yürürlüge uyduran buz gibi iklime ülkeyi büren bu ülkenin vatandaşı mı.Tek suçlu vatandaş.Ekonomik şartlar bize aldatmaca.önümüze nekedar ışık tutulursa karanlıkta o kadar ilerleriz,o kadar görürüz.Karanlık aydınlıktan herzaman daha çok.Yani karanlık güçler(görmemizi istenmeyen güçler)duruma hakim.Siyasileri biz seçmiyoruz.Onlar aday oluyorlar.ve yalnızca aday olanları seçmek zorundayız.Seçilmesi istenenlerden birini seçiyoruz yani.Osmanlıdada böyleydi T.C de de böyle ,degişen bişey yok. Şimdi almanın BMW motoru 30.000 tl imiş ve kaliteli imiş.Peki sorarım aynı kaliteyi Çin daha ucuza sunabilirmi ???????Peki daha kaliteli bir motor daha pahalıya sunulabilirmi..?????? İçinizden pekçoğunun ''Almandan daha kaliteli imalat yapamayız ''diye mırıldandıgını duyar gibiyim.Olayda burda biter zaten.Çünki bizim böyle mırıldanmamızı istiyorlar.Bizde işcilik Almanyadan dahamı yüksek,malzeme daha mı pahalı,patronlarımız daha mı saraylı yaşıyor,eglenceya daha mı çok nakit ayırıyoruz,onlardan azmı mesai yapıyoruz,imanımız dahamı zayıf ki daha iyisini imal edemiyoruz.

  11. #151
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Arkadaşlar zaten ekonominin başlıca prensibidir üretim. İsterseniz birey olun isterseniz bir kurum, ya da bir ülke. Üretiminiz yok ise, ekonomininizde bu kadar kötü olur, bu temel olarak böyledir.

    Ben kafa olarak, fiziksel olarak bir başka sahıştan ne kadar daha fazla üretirsem, ekonomimde, yani kendi maddi durumumda o sahıstan daha iyi olur.

    Malasef ülke olarak hep başkalarında problem arıyoruz. Misal, adam bütün gün kahvede oturuyor, tarlada çocukları eşi çalısıyor, sonra ülke Amerikanın elinde ondan biz ilerliyemiyoruz diyor. Sonra da birşeyler yapmaya çalışanları kötülüyor, önünü tıkıyor vs vs... Bunun memleketimizde malasef cok örneği var.

    Çok şükür yine memleketimiz üretim konusunda o kadar kötü değil ama tabii ki batı ile ya da Japonya, Kore gibi ülkeler ile mukayese edemeyiz ki bu ülkeler şu anki durumlarına nasıl geldiler diye de bir bakmak lazım. Bu ulkelerde su anki jenerasyonlar yatsinlar kalksinlar dedelerine, onlarin babalarina dua etsinler. Zamaninda tabiri caiz ise kopek gibi calismislar, ulkelerini su anda ki konumlara getirmisler. Aynen Cin'in su anki durumu gibi. Cin'de su anda, nerede ise bir kolelik soz konusu, aynen Amerika'da 1900 lerin basinda oldugu gibi. O yuzden adamlar ile rekabet nerede ise imkansiz.

    Cinliler surumden, gider bilindik markalar ise marka gucunden para kazaniyorlar. Arkadaslarin dedigi gibi Turkiye'de insan maliyeti o kadar ucuz degil, ayrica bu isin daha buyuk ekonomik kismi yatirimi, altyapisi vs si Turkiye'de ki nufusa gore cok kucuk olan bir pazar icin inanilmaz bir finansal risk demek. Kimse'de bu tasin altina elini koymaz, en azindan daha motorcu sayisi artana kadar.

  12. #152
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Sana tek kelimeyle şunu diyeyim.
    Geçen sene FORD fabrikasına gittim.Ford Otosan olarak geçiyor bilirsin.
    Müdüre dedim ki neden Otosan Otosan olarak kalmadı ve Ford ile birleşti.
    Neden Şuan Türk Mühendislerin Yaptığı Tasarladığı Ford Transit Marka Araçlar Otosan Transit Degil de Ford Transit Olarak Geçiyor.
    Müdür şunu dedi: Otosan olarak kalsaydık Edirne'den öteye gidemezdik
    Otomativde oldugu gibi motosiklet sektöründe de bu aşamadan sonra başlamak kimseye bişi kazandırmaz oldugundan kimse bir girişimde bulunmuyor! Bende isterim senin gibi ama durum bu işte umarım anlatabildim
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  13. #153
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    tt custom chopper %100 yerli ve gayette taş gibi motorlar üretiyorlar.Ancak chopper severlere hitap ediyor.

  14. #154

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    arkadaşım sende haklısın fakat türkiyede her gün birşeye zam gelirken bir motosikletin üretilmesi kolay olmasa gerek şu yönden bakalım bir ülkeye bir ham madde bile ne kadar vergi ile giriyor.Herşeyde vergi var iken iş adamlarını teşvik eidcek birşey kalmadı yani ülkenin geliri az gideri çok büyüzden osmanlı zamanında bile sanayi devrimi olamadı ve ülke gelişemedi. tabi bu gelişmeyi etkileyen bir çok faktör ve engelleyen ülkeler var. sen bugün kalkıp ben burada bunu üreticem desen sana karşı çıkanlar ve önün kesmek isteyenler mutlaka çıkıcaktır.büyük firmalar artık türkiyede yer etmiş kişiler buna ortak olmak istiyicek fakat anlamadan bu işini bitiriceklerdir.

    türkiye gibi bir ülkede bunu yapmak göründüğünden daha zor ! ülkeye malın girişi sorun iken çıkışı ayrı bir dert olucaktır ! ve kimse başka yatırımlar var iken elini taşın altına koyup denemeye değer demiyor.!

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:14 ----------

    Alıntı slyscorp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin malı nedenmi ucuz nedenmi biz rekabet edemiyoruz .
    anlatayım biras size bilenler belki bilir neden böle olduğunu
    ben otomotiv sanyinde çalışıyorum ve çinliler ile rakabette olan bir firmada yer almaktayım
    yan sanayi araç parçası yapıyoruz ve ben tasarım biriminin şefiyim olayların ne deni olduğunu biliyorum kısacası
    çin hükümeti 4. ve 5. dünya ülkelerine kredi karşılığı yer altı zenginliklerini kullanma izni alıyor ve krediyi geri aldığı gibi yer altı zenginliklerinide ülkelerden sömürüyor
    ve tabiki ham maddeyi ülkesine 5 kuruş para vermeden temin ediyor hükümet iş yerlerine yani fab. bunu ücretsiz olarak temin ediyor yeterki ülkeye dövüz girdisi olsun tek amacı o ve
    şöleki çin hükümetinin elinde inanılmaz büyüklükte dolar rezervine sahip
    ve işçilik aylı 35 ile 50 dolar arasında işçi çalıştıran bir ülke burası
    gelelim sadede çinden bu adamların yaptıkları malların kalitesini anlamak için numune parça istedik sanki onlardan bunu alacakmışız gibi yazışmalar kullandık yani numuneyi beğenirsek sizinle çalışmak istemekteyiz fiyat konusundada anlaşırsak gibi anlıyacağınız
    sonuç numune ve fiyatlar geldi
    sizi temin ederimki bahsettiğim parçalar rot mili , z-rot , rotil , ve rot başı dır.
    fiyalar konusunda belki bilen bilir ne kadar olduğu neyse
    adamların verdiği bitmiş ürün fiyatını biz hammadde lere verdiğimiz fiyatlarda bile yakalayamadık
    yani bunun daha işçiliği ve kar marjı orta yokk
    işte biz bu yüzden herhangibir şey yapamıyoruz araç vs. gibi
    bravo bende bunu anlatmak istemiştim ülkeye giren ham maddede bile çok yüksek vergiler var..bu sebepten imkansızlaşıyor..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  15. #155
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Öyle çok iktisat bilmem ama bildiğim bir şey var üretmeye motosikletten başlanmaz.
    Misal kullandığımız tırnak makasını bile adamlar üretiyor. önce biz ne üretiyoruz ki sıra motosiklete gelmiş. onu sormak lazım. Amerikan rüyası denen şeyin yarısı patates biz daha tarım ürünü bile üretemiyoruz adam akıllı


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 678

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler