Debriyaj Nasıl? Nerde ve Neden? Kullanılır
-
23 Haziran 2004, 00:57
#1
Reklamlar
-
23 Haziran 2004, 02:08
#2
Merhaba acemi arkadaşım,
Motoru yerinden kaldırabiliyorsan debriyajın ne işe yaradığını az da olsa biliyor olman gerek. Herkesin anlayabileceği şekilde anlatmak gerekirse motor ile, yürüyen aksam arasındaki bağı kesiyor debriyaj çekildiğinde. Bıraktığında da tam tersi. Yani debriyajı bırakıp gazı verirken motor ile yürümeyi sağlayan zincir arasındaki bağlantıyı sağlıyorsun bir nevi. (çok çok çok basit açıklamak gerekirse).
Debriyaj çekili iken "vites boşta" imiş gibi düşünmek de yardımcı olabilir. Ne kadar gaz verirsen ver motor bağırsa da motosikleti ilerletme konusunda bir etki yapmaz.
"Kaldırmaya çalışırken" stop ediyor demişsin. İlk paragraftaki sözümü geri alıyorum. Büyük ihtimalle debriyajı fazla karıştırmadan kalkıyorsun. Düzgün ve güçlü bir motorun varsa ve debriyajı ve vites oranları yeni başlayanlara kolaylık verecek şekilde ayarlanmışsa çok iyi bilmesen de zorlanarak da olsa motoru yerinden kaldırmak mümkün.
Sana tavsiyem en kısa zamanda bu işi bilen birinden kalkma, durma, yokuşta kalkma konusunda uygulamalı yardım iste.
Araba kullanmayı bilsen çok yardımı olurdu. Hemen hemen tamamen aynı prensiple geçerli. Lütfen dediğim gibi, bir arkadaşından bir tanıdığından bir şekilde mutlaka yardım iste. Bazı şeyleri zamanla öğrenmek mümkün fakat temel bilgiler kendi kendine çok zor yerleşir. Bunun yanında yanlış öğrenip adet edineceğin şeyler de ileride çok zarar verir.
Oktay
-
23 Haziran 2004, 10:11
#3
Admin
Mjolminator sitemizin moto bilgiler sayfasındaki yazıyı aşağıya yolluyorum umarın işine yarar.
Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.
-
23 Haziran 2004, 13:12
#4
-
23 Haziran 2004, 14:52
#5
-
23 Haziran 2004, 17:17
#6
vites değiştirirken o sesin gelmisinin sebebi vites değiştirirken debriyaja basmamandır. valla o yokuş muhabbetini anlayamadım nası oluyo da stop ettiriyosun? ben ayağımı pedalın üstünda tutarım bi süre sonra sende alışırsın tutmaya.
Bi de gazi üniversitesinin debriyajın nasıl çalıştığını gösteren animasyyon bölümü vardı adresi bilen kimse varsa yazsın.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
23 Haziran 2004, 21:28
#7
araba ile pratik yaparsan daha iyi olabilir.zira çalışma prensibi aynı.fabrika çıkışından fazla basmasınlar diye gaz ile ilgili bir ayar yoktur.eğer böyle bir problem varsa servise gidip göstermek gerekir.
şehir içi yoğun trafikte sürekli dur kalklar olduğu için ayağını fren pedalı üzerinde basmaya hazır tutarsan ani fren zamanın kısalır.
yokuşta stop etme sebebi yetersiz gaz verme.yeteri kadar gaz verirsen motor stop etmez.
bunun dışında debriyaj kullanımı ile ilgili tutukluklar zamanla kullandıkça alışılacak olan bir durum.ancak anlattığın kadarıyla sen bayağı bir acemisin.tam alışana kadar trafiğe çıkmamanı öneriyorum.bir tehlike anında debriyajı çekmeyi unutabileceğin için tatsızlıklarla karşılaşma ihtimalin az değil!zira araba ile çarpar kendine bir şey olmadan kurtulabilirsin ama motosiklette durum böyle değil.
-
23 Haziran 2004, 23:18
#8
ya abi bende bişi sorucam vistesli kullanmaya başlayalı 2 ay oluyo. bu motor freni nedir ya. diolar ki motor freni ile frene basmaya bile gerek kalmaz.???? nedir abi bu motor freni?? motor honda titan deluxe
racing racing ve racing.............
-
23 Haziran 2004, 23:42
#9
RaCe_ adlı üyeden alıntı
diolar ki motor freni ile frene basmaya bile gerek kalmaz.????
yok abi öyle bişi. motor freni denilen şey diyelimki 3.viteste 60 la gidiyosun. motoru 2. vitese alıp debriyajı bırakınca motor devri yükselir, o vitese uygun hıza düşer ya motorun hızı , motor freni denilen olay budur. motor aktarma parçasıyla (şaft, zincir,kayış) sadece arka tekere bağlı olduğundan motor freni yapıldığında sadece arka teker yavaşlar. diyelimki iki vites birden düşürdünüz, arka teker tamamiyle kitlenip tehlikeli durumlar oluşabilir. bence sadece çok acil durumlarda kullanılması gerekir(akıl edilebilirse o an). Siz normal normal el ve ayak freniyle durun bence
-
23 Haziran 2004, 23:56
#10
yokuş yukarı çıkarken debriyaj kullanma mantığını ben hala anlamadım? elinle mi çıkarıyorsun motoru ????
-
24 Haziran 2004, 00:08
#11
yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
racing racing ve racing.............
-
24 Haziran 2004, 00:53
#12
gaz vermeden nasıl çıkıyor???
-
24 Haziran 2004, 01:01
#13
RaCe_ adlı üyeden alıntı
yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
abi bitsin o yüzden değiştirilebilir yapılıyo bunlar
-
25 Haziran 2004, 19:11
#14
gaz vermeden nasıl çıkıyor???
rölantisi yüksekse çıkar ama baya bi yüksek olması gerekiyo bazen benzin az kaldığında bendde benzinliğe böyle gidiyorum
-
25 Haziran 2004, 23:20
#15
Ya motorun gazında takoz varmış rodajda olduğu için. Bu yüzden gaza çeyreği kadar basılabiliyor şu an. Bi de yokuş çıkarken debriyaja basıp basıp çekiom elimi Vın vın ede ede çıkıyor
-
25 Haziran 2004, 23:43
#16
abi bende giderken ön freni sıkınca fısır fısır ses yapıyo bide gidonda titreme gibi bişi oluyo hayırdıır ya?
racing racing ve racing.............
-
26 Haziran 2004, 00:54
#17
Ya bi de düz yolda giderken önümde <sansür> araba varsa ve yavaş gidiyorsa 1. viteste olduğum halde stop edebiliyor motor. Rolanti mi düşük acaba? Veya düz yolda 10-20km hızla giderken ne yapmak gerekiyor?
-
26 Haziran 2004, 11:13
#18
RaCe_ adlı üyeden alıntı
yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
ön freni daha çok kullanman gerekiyor arkaya göre,
bide motor ne??
-
29 Haziran 2004, 11:47
#19
-
30 Haziran 2004, 18:55
#20
FreeWind adlı üyeden alıntı
yaw olum amele mjolmi gel bizim dükkana ben sana kurs verem lam beleşe
ha bu arada hayırlı olsun yeni turuncu KTM motorun
Zuyahuha gördün mü lan yoksa beni? Ayrıyetten ben şu an Didimdeyim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler