MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj Nasıl? Nerde ve Neden? Kullanılır

  1. #1

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar

    Bugün vitesli motor kullanmaya başladım Fakat daha önce vitesli motosikletlerle 1-2km deneyimim olmuştu Araba ile de pek aram iyi değildir. Neyse biraz saadete gelelim

    Motosikleti kaldırmaya çalışırken, yokuş inerken, ve yokuş çıkarken hep stop ediyor Motosiklet rodaj aşamasında. Gaza tam olarak basılmaması için gazı kitliyorlar mı neymiş Acaba gaza tam basılmadığı için mi yokuşlarda stop ediyor, yoksa bende mi sorun var

    Yokuş inerken veya yokuş çıkarken debriyaja basmak gerekiyor mu? Motosiklet yavaş giderken debriyaja basılır mı? Nedir bu debriyaj? Yenilir mi yoksa içilir mi Nerelerde ne kadar basmam gerekir? (Valla kırmızı ışıkta durunca tamamen basmam gerektiğini biliyorum bi tek )

    Ayrıyetten bu araba ile motosikletin debriyaj sistemi aynı mıdır? Araba ile biraz çalışsam motor kullanmamda faydası olur mu (Bliyosunuz bu motosikletten düşülüyor araba daha sakin )


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Merhaba acemi arkadaşım,

    Motoru yerinden kaldırabiliyorsan debriyajın ne işe yaradığını az da olsa biliyor olman gerek. Herkesin anlayabileceği şekilde anlatmak gerekirse motor ile, yürüyen aksam arasındaki bağı kesiyor debriyaj çekildiğinde. Bıraktığında da tam tersi. Yani debriyajı bırakıp gazı verirken motor ile yürümeyi sağlayan zincir arasındaki bağlantıyı sağlıyorsun bir nevi. (çok çok çok basit açıklamak gerekirse).

    Debriyaj çekili iken "vites boşta" imiş gibi düşünmek de yardımcı olabilir. Ne kadar gaz verirsen ver motor bağırsa da motosikleti ilerletme konusunda bir etki yapmaz.

    "Kaldırmaya çalışırken" stop ediyor demişsin. İlk paragraftaki sözümü geri alıyorum. Büyük ihtimalle debriyajı fazla karıştırmadan kalkıyorsun. Düzgün ve güçlü bir motorun varsa ve debriyajı ve vites oranları yeni başlayanlara kolaylık verecek şekilde ayarlanmışsa çok iyi bilmesen de zorlanarak da olsa motoru yerinden kaldırmak mümkün.

    Sana tavsiyem en kısa zamanda bu işi bilen birinden kalkma, durma, yokuşta kalkma konusunda uygulamalı yardım iste.

    Araba kullanmayı bilsen çok yardımı olurdu. Hemen hemen tamamen aynı prensiple geçerli. Lütfen dediğim gibi, bir arkadaşından bir tanıdığından bir şekilde mutlaka yardım iste. Bazı şeyleri zamanla öğrenmek mümkün fakat temel bilgiler kendi kendine çok zor yerleşir. Bunun yanında yanlış öğrenip adet edineceğin şeyler de ileride çok zarar verir.

    Oktay
    (Okumadan imzalamam)

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Mjolminator sitemizin moto bilgiler sayfasındaki yazıyı aşağıya yolluyorum umarın işine yarar.

    Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
    Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
    Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
    Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Peki yokuştan inerken veya çıkarken debriyajı kullanmak gerekiyor mu? Veya düz yolda yavaş giderken motor stop edicek gibiyse kullanılır mı?

    Bir de kalkışlarda stop etme olayı pek fazla olmuyor. Mesela yolun ortasında stop ederse panikleyip motoru çalıştırıyorum Tabi panik yüzünden bi daha stop ediyor Onun dışında motoru ilk kaldırdığımda pek stop ettirmiyorum.

    Ama yokuş inerken stop edebiliyor. Yokuş çıkarken 1. viteste olmasına rağmen çok büyük bi ihtimalle stop ediyor (valla babam bile çıkartamadı yokuştan )

    Bi de vites değiştirirken motordan "vıııııııııııııığğğn" diye ses geliyor

  5. #5

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Bir de bu sağ ayak sürekli frenin üstünde mi duracak? Yoksa frenin sağında mı duracak? Frenin üstünde durunca oturuş pozisyonum 2 büklüm oluyor Frenin kenarında olunca da karşıma bi şey fırlasa ben frene basana kadar karşımdaki şey gidon ile kan kardeş olacak (Sanırım arabalarda da ayak fren üzerinde olmuyor.)

  6. #6
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    vites değiştirirken o sesin gelmisinin sebebi vites değiştirirken debriyaja basmamandır. valla o yokuş muhabbetini anlayamadım nası oluyo da stop ettiriyosun? ben ayağımı pedalın üstünda tutarım bi süre sonra sende alışırsın tutmaya.
    Bi de gazi üniversitesinin debriyajın nasıl çalıştığını gösteren animasyyon bölümü vardı adresi bilen kimse varsa yazsın.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  7. #7

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    araba ile pratik yaparsan daha iyi olabilir.zira çalışma prensibi aynı.fabrika çıkışından fazla basmasınlar diye gaz ile ilgili bir ayar yoktur.eğer böyle bir problem varsa servise gidip göstermek gerekir.
    şehir içi yoğun trafikte sürekli dur kalklar olduğu için ayağını fren pedalı üzerinde basmaya hazır tutarsan ani fren zamanın kısalır.
    yokuşta stop etme sebebi yetersiz gaz verme.yeteri kadar gaz verirsen motor stop etmez.
    bunun dışında debriyaj kullanımı ile ilgili tutukluklar zamanla kullandıkça alışılacak olan bir durum.ancak anlattığın kadarıyla sen bayağı bir acemisin.tam alışana kadar trafiğe çıkmamanı öneriyorum.bir tehlike anında debriyajı çekmeyi unutabileceğin için tatsızlıklarla karşılaşma ihtimalin az değil!zira araba ile çarpar kendine bir şey olmadan kurtulabilirsin ama motosiklette durum böyle değil.

  8. #8

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    ya abi bende bişi sorucam vistesli kullanmaya başlayalı 2 ay oluyo. bu motor freni nedir ya. diolar ki motor freni ile frene basmaya bile gerek kalmaz.???? nedir abi bu motor freni?? motor honda titan deluxe
    racing racing ve racing.............

  9. #9
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı RaCe_ adlı üyeden alıntı
    diolar ki motor freni ile frene basmaya bile gerek kalmaz.????
    yok abi öyle bişi. motor freni denilen şey diyelimki 3.viteste 60 la gidiyosun. motoru 2. vitese alıp debriyajı bırakınca motor devri yükselir, o vitese uygun hıza düşer ya motorun hızı , motor freni denilen olay budur. motor aktarma parçasıyla (şaft, zincir,kayış) sadece arka tekere bağlı olduğundan motor freni yapıldığında sadece arka teker yavaşlar. diyelimki iki vites birden düşürdünüz, arka teker tamamiyle kitlenip tehlikeli durumlar oluşabilir. bence sadece çok acil durumlarda kullanılması gerekir(akıl edilebilirse o an). Siz normal normal el ve ayak freniyle durun bence

  10. #10
    Mr-Metal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2004
    yokuş yukarı çıkarken debriyaj kullanma mantığını ben hala anlamadım? elinle mi çıkarıyorsun motoru ????

  11. #11

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
    racing racing ve racing.............

  12. #12
    Mr-Metal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2004
    gaz vermeden nasıl çıkıyor???

  13. #13
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı RaCe_ adlı üyeden alıntı
    yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
    abi bitsin o yüzden değiştirilebilir yapılıyo bunlar

  14. #14

    Üyelik
    21 Haziran 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tuning


    gaz vermeden nasıl çıkıyor???
    rölantisi yüksekse çıkar ama baya bi yüksek olması gerekiyo bazen benzin az kaldığında bendde benzinliğe böyle gidiyorum

  15. #15

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Ya motorun gazında takoz varmış rodajda olduğu için. Bu yüzden gaza çeyreği kadar basılabiliyor şu an. Bi de yokuş çıkarken debriyaja basıp basıp çekiom elimi Vın vın ede ede çıkıyor

  16. #16

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    abi bende giderken ön freni sıkınca fısır fısır ses yapıyo bide gidonda titreme gibi bişi oluyo hayırdıır ya?
    racing racing ve racing.............

  17. #17

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Ya bi de düz yolda giderken önümde <sansür> araba varsa ve yavaş gidiyorsa 1. viteste olduğum halde stop edebiliyor motor. Rolanti mi düşük acaba? Veya düz yolda 10-20km hızla giderken ne yapmak gerekiyor?

  18. #18
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Alıntı RaCe_ adlı üyeden alıntı
    yok abi herzaman ayak frenini kullnınca balata bitiyo.-)))))))))))
    ön freni daha çok kullanman gerekiyor arkaya göre,
    bide motor ne??

  19. #19

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    yaw olum amele mjolmi gel bizim dükkana ben sana kurs verem lam beleşe
    ha bu arada hayırlı olsun yeni turuncu KTM motorun

  20. #20

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Alıntı FreeWind adlı üyeden alıntı
    yaw olum amele mjolmi gel bizim dükkana ben sana kurs verem lam beleşe
    ha bu arada hayırlı olsun yeni turuncu KTM motorun
    Zuyahuha gördün mü lan yoksa beni? Ayrıyetten ben şu an Didimdeyim
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler