MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
2. sayfa BirinciBirinci 12

Debriyaj Nasıl? Nerde ve Neden? Kullanılır

  1. #21
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Kuba Motor

    debriyaj nedir?
    güzel soru aslında cevabını bende bilmiyorum ama yazacam kendimi tutamıyorum yanlış bir şey varsa düzeltin ha
    motorda pistonlar vardır(ne güzel dimi )bunların hepsi biyel kolu ile krank miline bağlıdır

    19 piston
    16 krank mili
    krank mili direk debriyajın 1. diskine bağlıdır.
    tabi çok diskli debriyajları çalışma prensibini bilmiyorum

    debriyajın 2. diski ise şanzımandaki giriş dişlilerine bağlıdır
    1. ve 2. disk birbirine sıkıca yapışıktır ve sen debriyaja basmadığın sürece tek bir diskmiş gibi dönerler.sen debriyaja bastığında bu diskler ayrılır ve vites kutusu(şanzıman) ile motor bölümü arasındaki bağlantı tamamen kesilir.(debriyaj kaçırmıyorsa tabiii )
    gördüğün gibi 3.dişli ile vites kutusu başlıyor(altta)
    buda vites kutusu

    üsttekiler giriş dişlileri
    alttakiler çıkış dişlileri yani dişlilerin karşılıkları
    her vites atarken ve motor kaldırılırken mutlaka debriyajın çekilmesi gerekir. eğer motor dururken vites atarsanız dişliyi yada hilali kırabilirsiniz
    aynı durum hareket halindeyken de geçerli
    hilal nedir?
    her vites dişlisinin bir hilali vardır.vites dişlisi girerken önce hilal dişlisi girer.ondan sonra asıl vites dişlileri girer.neden hilal önce girer? vites değişimleri sırasında dişli ve karşılığının hızı farklıdır. hilal önce girerek iki dişlinin hızını eşit duruma getirir.böylece asıl vites dişlileri arasında girme esnasında gıcırdama ve kırılma olmaz.vites değiştirirken debriyaja bastığınız zaman 1. yani giriş dişlileri serbest dönmeye başlar.hilal de bu hızı rahatça ayarlar.ama debriyajı çekmeden vites atmaya çalışırsanız giriş dişlileri motora bağlı olduğundan hilal aynı zamanda motorun da hızını değiştirmeye çalışacaktır.bu da hilalin zorlanmasına zamanla aşınmasına hatta kırılmasına bile sebep olur eğer aşınırsa dişli karşılığına tam girmez ve boşluk oluşur.seyahat esnasında vites boşa geçebilir hatta boşa geçip tekrar vitese geçebilir.bu durumda asıl dişli de aşınmaya başlar ve 200-300 milyonluk masraf çıkar.sadece bir vites dişlisi için.
    yararlı olabildim se ne mutlu bana!
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #22
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    bu arada yukarıdaki resimler benim motorun planları
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  3. #23

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    kingston, 3 ay önce neredeydin dostum!benim motor debriyaj arızası çıkardığında fellik fellik bu konuda bilgisi olan birisini aradım ama bulamadım.sonuçta dişli kutusunu 10 kere söküp takıp yapamayıp servise gittim.üstteki resimler bende de kayıtlı var.aynı zamanda renkli bir elektrik şeması varki poster yap duvara as, şahane bişey!

    sorun ise şuydu:2. resimdeki 13 numaralı parçanın iç göbeği aşınmıştı(debriyaj balata takımının içine girdiği parça).ve sen hilal diye bahsetmişsin, serviste "ay" olarak telafuz ediliyordu, ay lar aşınmıştı.1.3 , 3 ve 5 numaralı vites dişlileride aşınmış durumdaydı.bilmeyen bir göz bunları göremiyor.aşınmalar milimetrik boyutlarda.

    özellikle ay'ların işlevi ile ilgili açıklaman çok güzel, teşekkürler.

  4. #24

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    invent motorum honda titan deluxe.
    racing racing ve racing.............

  5. #25
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    rica ederim faydalı olduysam ne mutlu
    ben de bugün indirdim motoru.2 vites dişlileri ile 3 ün hilalini değiştirdim.
    debriyajda bende de aynı parça aşınmıştı.o nu da değiştirdim.conta monta derken masraf 150 milyonu buldu.hilal i dişli aşındırıyor. tabi doğru monta edilmezse.aşınan hilalin parçaları da dişlinin üzerine yapışıyor.eğer hilali değiştireceksen dişliyi mutlaka tornacıda parlattır.(hilalin dişli arasına girdiği bir yer var)yoksa yeni hilalin de 15 günlük olur ve aşınır.
    o elektrik devresini bana bi gönder yaw ben bulamadım elektrik tesisatını elektrik için sırf tuttum motorcuyu getirdim garaja
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  6. #26

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    tamam kingston.devre şeması diskette kayıtlı ben kafeden yazıyorum.ilk fırsatta eklicem.

  7. #27

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    elektrik şeması teknik sorunlar kısmına eklendi.mz kullanıcıları kaçırmasın.

  8. #28

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    Alıntı Mjolminator adlı üyeden alıntı
    Alıntı FreeWind adlı üyeden alıntı
    yaw olum amele mjolmi gel bizim dükkana ben sana kurs verem lam beleşe
    ha bu arada hayırlı olsun yeni turuncu KTM motorun
    Zuyahuha gördün mü lan yoksa beni? Ayrıyetten ben şu an Didimdeyim
    yok kuşlar söledi şöle 14 yaşında 1.85 boyunda zuhahahaha

  9. #29

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    O kuş KTM aldığımı nerden biliomuş?

  10. #30

    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    slm arkadaslar ya bn bişi öğrenmk isyrm vitesli motorda birnci vites aşağı itince 2 3 4 ve 5. viteslere nerden geçiriyorz yardmcı olrsanz sewinrm

  11. #31
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Motosikleti
    6 yıl aradan sonra Regal Raptor Daytona
    valla kimse darılmasın da çok güldüm konuyu gördüğümde, vitesli motor alıp da debriyajın ne olduğunu bile bilmeden yola çıkmak, büyük cesaret gerçekten

  12. #32

    Üyelik
    26 Mayıs 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha ybr125
    Evet ilginç bir soru.
    Sabırla açıklama yapmaya çalışan arkadaşları kutluyorum

  13. #33
    mterayes26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı öMeR_tnz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaslar ya bn bişi öğrenmk isyrm vitesli motorda birnci vites aşağı itince 2 3 4 ve 5. viteslere nerden geçiriyorz yardmcı olrsanz sewinrm
    1 aşağı gerisi yukarı
    SAYISALI BİR TUTTARAYIM DEPOMU DOLDURACAĞIM

  14. #34
    mydoom54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2009
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Mz
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrik şeması teknik sorunlar kısmına eklendi.mz kullanıcıları kaçırmasın.
    şemayı bulamadım.tekrar yüklermisiniz
    son günüm olmasın dostum,çelengim.toparabam,
    alıp beni götürsün tam dört inanmış adam.. N.F.K

  15. #35
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne(Enez) - İstanbul - Kocaeli
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 ve Mondial 150 ZAT
    fren ne işe yarar
    gaza ne zaman basılır
    farlar neden gece açılır
    sele neden motorun üstünde
    tekerlerim dönüyo, sorun olurmu
    gibi çoğaltılabilir
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  16. #36
    osmaniyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren ne işe yarar
    gaza ne zaman basılır
    farlar neden gece açılır
    sele neden motorun üstünde
    tekerlerim dönüyo, sorun olurmu
    gibi çoğaltılabilir
    en önemlisini unutmuşsun arka teker ön tekeri takip ediyor

    yoldaki çocuklar çok yapar panikle "abi abi arka teker ön tekeri takip ediyor" der ben de ne oluyor diye durup bakarım

  17. #37

    Üyelik
    13 Eylül 2010
    Sa arkadaşlar bi sorum olcak.
    araba kullanmaya yeni başladım düz vites araba kullanabiliyorum bundan önce scooter kullandım. fakat vitesli motor almayı düşünüyorum kendime. denge becerilerim war kullanabilirm ama vitesli kullanmayı bilmiyorum. arabada kaldırırken debriyaj ile gazı ayarındada verip kaldırabiliyorum. bunun yanında vitesi yükseltirken aynı şekilde debriyejı fln ayarlıyorum kısacası düz vites araba kullanıyorum. motorsiklet aynı mı kullanaiblir miyim ve nerelere dikkat etmeliyim lütfen yardımcı olun.

  18. #38
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Mehmet_KRL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sa arkadaşlar bi sorum olcak.
    araba kullanmaya yeni başladım düz vites araba kullanabiliyorum bundan önce scooter kullandım. fakat vitesli motor almayı düşünüyorum kendime. denge becerilerim war kullanabilirm ama vitesli kullanmayı bilmiyorum. arabada kaldırırken debriyaj ile gazı ayarındada verip kaldırabiliyorum. bunun yanında vitesi yükseltirken aynı şekilde debriyejı fln ayarlıyorum kısacası düz vites araba kullanıyorum. motorsiklet aynı mı kullanaiblir miyim ve nerelere dikkat etmeliyim lütfen yardımcı olun.
    Motor daha basit, 180 tl ye kıy bir güzel öğretsiler. Ha çok yüksek cc ile başlamayacaksan bile bir arkadaşının sana öğretmesi en fazla 5 dakika Bilen birine rica et gerisi gelir zaten...
    Motosiklet keyiftir, ekonomi aracı değildir. Bakımı, aksesuarı, kıyafetleri pahalıdır. Ekonomi istiyorsan git araba al

  19. #39
    volkanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2009
    Motosikleti
    ne motor ne araba,dolmuş ve yayan
    debriyaj senin motora olan güvenini arttırır
    örneğin yavaş dönüşlerde debriyaja basarak kontrollü dönüşler yapabilirsin
    yani motorla olan kontrollülüğünü belirler bir bakıma
    ancak yüksek hızlarda debriyaja ne kadar basacağın miktarı önemli
    yokuş çıkarken debriyaja basmaya gerek yok eğer önünde araba yoksa ve çok yavaşlamayacaksan veya duraklamayacaksan
    yokuş çıkarken istop etmesinin sebebi yeterince gaz vermemen
    bende de bir kez oldu 1.vitesle gazı iyice kestiğim zaman yokuş çıkmaya başladım ve motor istop etti
    yani bu demek oluyor ki motorun daha fazla çekme gücüne ihtiyacı var yani güce ihtiyaç var
    inerken debriyaja bastığında motor bağırmaya başlar, gazdan elini çeksen de bağırmaya başlar özellikle dik yokuşlarda
    bu da demek oluyor ki motorun güce ihtiyacı yok, motor zaten yokuşun ivmesiyle yeterince hatta fazla fazla güç alıyor
    yokuş inmek benim için de henüz tehlikeli bir durum oluşturuyor
    ancak bir şekilde iniyorsun dengeyi bozmadıkça motor bağırdığını hissetsen de debriyajı bırakmadığın ve elin ayağın frenlerin üzerinde olduğu müddetçe sorun olduğunu düşünmüyorum
    ama ani bir dengesizlik motorun üstünden atlamaya sebep olur (Allah korusun)
    debriyaj önemli
    vites değiştirirken aynı araba olduğu gibi hafif gazdan elini çekiyorsun ve hafif debriyajı sıkarak vitesi atıyorsun ama bu dediklerim saniyelik olaylar koordineli olalar ve hafif olaylar
    ayrıca bu dediklerim motoruna göre de değişir
    benim motorum sport bir model ve ayarları biraz hassas
    mondial 125cclik bir motora binmiştim onda vites değiştirmek biraz daha zordu çünkü daha sertti debriyajı olsun diğer ayarları olsun
    en son tavsiyem de diğer arkadaşların tavsiyelerine kulak ver, ben hepsine veriyorum
    ve bana söylendiği gibi zamanla olacak bu el ayak koordinasyonları vites değiştirme, durma duraklama kalkma vs. hepsi zamanla olacak şeyler
    yeniyiz ama öğreniyoruz
    saygılar
    Reklamlar  

2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler