Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yokuş aşşağı motor hakimiyeti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    arkadaşlar deneyimlerinizden yararlanmak istiyorum

    mıcırlı bi yokuşta (çok dik) aşağı doğru 10 metre gittikten sonra sola keski dönüş yapmak için hangi frenleri kullanmak gerekir. motoru kaydırmamak için.

    yatırarak dönmek uygun mudur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ön freni kulanmaman gerektiği kesin

  3. #3
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    bildigim bir sey var yokus asagı olsun , yokus yukarı olsun viraj dönerken vucut agırlıgını virajın ters istikametine vermen gerekiyor yani saga dönceksen kalcanı sol dısarı alcaksınki virajı dönesin..
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  4. #4
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    ikisinide, önce arka fren sonra hafif ön fren, motor frenini kullandığını varsayıyorum.
    Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km

  5. #5
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Yokuşu kaçıncı vitesle çıkıyorsan o vitesle ineceksin öncelikle.Sizin dediğiniz gibi mıcırlı ise hiç hızlanmadan motorun gücüne bağlı ve yokuşun dikliğine bağlı olarak 1. veya 2. viteste inip arada bir debriajı ve arka freni kullanarak inebilirsiniz.
    Yatırarak asfalttaki gibi dönerseniz siz oluğunuz yerde kalırsınız ve motor aşağı doğru dönerek iner.
    MoToCroSS RuLeZZ

  6. #6

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Motosikleti
    Derbi GPR125r
    Çok dik ve mıcırlı yokuştan inmek bile dertken bir de viraj dönmek bayağı zor bir iş aslında. Gerçekten çok dik ve mıcırlıysa zaten 5 km/h gibi yürüme hızına yakın bir hızda inmek lazım ki sağa virajı kaçırma. Bu hızlarda 1. viteste bile motor freni olmaz zaten. Ön ve arka freni dengeli sıkıp sürekli düşük hızı koruyup viraja girmek en doğrusu.

  7. #7

    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Dünya
    Burdan sorarak nasıl öğrenmeyi düşünüyosun ki?Deneyimle olacak şeyler bence bunlar.Duruma göre hangisi gerekiyosa onu kullanırırsın gerektiği kadar,mıcırın çokluğuna bağlı,viraja bağlı,ağırlığa bağlı,deneyime bağlı,motora bağlı...bağlıda bağlı işte.

  8. #8

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Öyle bir yola denk gelirsem durur geri dönerim
    selsa bunu beğendi.

  9. #9
    ercankarakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-MAX 400 ABS
    Bence zaten ayakların yerde inmen lazım o yokuşu

    bikere öyle bi yokuşu çıkmaya çalışmıştım, belamı bulmuştum
    asfalt gördün kap mıcır gördün kaç

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    merhaba arkadaşım
    hondadan yakın bir tarihte gs1 ve gs2 eğitimi almış biri olarak sana şunu tavsiye ederim iki frenide aynı anda aynı hassasiyetle kullan sabit bir hızla dön.Hondada 36 saat eğitim aldım ve hocalar eğitimin her esnasında bize söyledikleri iki freni beraber kullanın her durumda iki freni beraber kullanın(yokuşta kalkış v.s hariç) honda eğitimde tayfun hoca var belki bilen vardır fren ile ilgili söylediği aynen şu
    ''düz bir yolda gidiyorsunuz misal olarak 150 km hızla gidiyorsunuz ve tekeri kilitlemeden max fren yapmanız gerekiyor.sadece arka frende 90 saniyede durursun sadece ön frenle 70 saniyede durusun ama arka ve ön ikisini aynı anda kullanırsan 50 saniyede durursun,ve şunuda unutmayınki virajlarda dengesiz ve kontrolsüz fren çok tehlikelidir.Fakat kesinlikle virajlarda fren önermem çünkü virajlarda yapılacak ani fren ve gaz kesnlikle denke kaybına neden olacaktır,mümkün oldukça stabil bir hızla viraja girin,ama olurda fren kullanmanız gerekirse ikisinide kullanın MUTLAKA VE MUTLAKA İKİ FRENİDE BERABER KULANIN ''işte olay budur o kadar çok söyledilerki bunu artık arabada bile ön arka fren aramaya başladım

  11. #11
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı anilxx92 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşım
    hondadan yakın bir tarihte gs1 ve gs2 eğitimi almış biri olarak sana şunu tavsiye ederim iki frenide aynı anda aynı hassasiyetle kullan sabit bir hızla dön.Hondada 36 saat eğitim aldım ve hocalar eğitimin her esnasında bize söyledikleri iki freni beraber kullanın her durumda iki freni beraber kullanın(yokuşta kalkış v.s hariç) honda eğitimde tayfun hoca var belki bilen vardır fren ile ilgili söylediği aynen şu
    ''düz bir yolda gidiyorsunuz misal olarak 150 km hızla gidiyorsunuz ve tekeri kilitlemeden max fren yapmanız gerekiyor.sadece arka frende 90 saniyede durursun sadece ön frenle 70 saniyede durusun ama arka ve ön ikisini aynı anda kullanırsan 50 saniyede durursun,ve şunuda unutmayınki virajlarda dengesiz ve kontrolsüz fren çok tehlikelidir.Fakat kesinlikle virajlarda fren önermem çünkü virajlarda yapılacak ani fren ve gaz kesnlikle denke kaybına neden olacaktır,mümkün oldukça stabil bir hızla viraja girin,ama olurda fren kullanmanız gerekirse ikisinide kullanın MUTLAKA VE MUTLAKA İKİ FRENİDE BERABER KULANIN ''işte olay budur o kadar çok söyledilerki bunu artık arabada bile ön arka fren aramaya başladım
    eee eğitim alan adamın hali başka olur, ben geçen sene gs2'ye katılmıştım. 1000cc'lik motosikletle tümsekten çıkıp tem hamleyle yatırarak motosikleti yokuş aşağı iniyorlardı.
    Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km

  12. #12
    muratq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    600F
    Vites boşta ön fren sıkık durumda,ayakların salınık hafif hafif bırakma ile inebilirsin motoru ayağınla itme hızında tabi, zaten 10 metre diyorsun hızlı inecek bir durum yok,diğer türlü 1.viteste de 2.vitestede olsan hiç gaz vermesen bile motorun kendi hızı yatmana neden olabilir tam dönüş esnasında bence böyle.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Sol ayağını yere yaklaştırırsın,hafif arka frenden sonra gaz açar yanlaya yanlaya dönersin...

  14. #14
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    1. viteste kompresörle inerken arka freni sıkarken ayrıca ön fren...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  15. #15

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    ankara
    Bu arada bide yatırmayı sormuşsun normalde motorla beraber yatmayı tavsiye ediyolarlar fakat çeşit viraj tekniği var

    1.Bu dönüş yüksek hızlarda kullanılıyor,sürücü yatar motor daha dik durur(genellikle yarışlar içindir)


    2.Bu teknik genel kullanım içindir.motorla beraber yatılır .


    3.Bu teknik ise düşük hızlarda kullanılır,motor viraja doğru yatırılır sürücü dük konumda durur.


    arkadaşım senin kullanman gereken 3. seçenektekidir.(bu arada resimdeki aydın hoca belirtmeden geçemeyeceğim)
    kazasız,belasız sürüşler...

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Gt250r
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön freni kulanmaman gerektiği kesin
    :D:D bence keskn dönş yapmaya zorlama mtoru

  17. #17

    Üyelik
    05 Mart 2009
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    neyse o zmn ben bi ön sokaktan girerim aşşağıdan girerim yokuşa


    coldplay sonuçta daha çok deneyimli olanların fikrini almak işe yarar.
    sonra yokuştan yuvarlanırsam. kötü olur.

  18. #18
    apithin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2008
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    Cbr 250
    kardeş mıcırlı yolda dönebilecegin en yavaş hızla dön bence Sen Dönemezsen nevrin döner

  19. #19

    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SATILDI
    Sen en isi yola greyder sok ve yolu düzelttir sonra karayollarını çağır ve asvalt yapdır.Ne zor işmiş ya.
    [B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF150'yi,CBF250'yi sattım...Şimdi 2009 GT250r
    Ön ve arka fren birlikte kullanılır.Sadece ön veya sadece arka fren kullanmak motorun kaymasına sebep olur.İki freni de çok iyi ayarlıyarak kullanmak lazım.Ancak birde viraj dönülecekse hız çok düşük olmalı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler