Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Metrobüs kazası ve katil bariyerler paradoksu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Özür dileyerek yazıyorum metrobüs diyince sadece onur arkadaşım aklıma geliyor haklı haksız farketmez gencecik hayalleri olan umutları olan bir arkadaşım ..Eğer konuyu mazur görürseniz özür dilerim ama metrobüs diyince sadece onur arkadaşımız geliyor aklıma..
    Herkezden özür diliyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Hala Metrobüs daha avantajlı diyenlere şaşıyorum ....
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  3. #43
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Ekleme : Bu yüzden kılım bu cihazlara..

  4. #44
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Bir kent düşünün nufusu 20 milyona yaklaşan ve önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde
    katlanarak artacak.(Aklı olan bir insan bunu kısa zamanda düşünür...)
    Ve bunu geçici çözümlerle kısa vadeli hesaplarla halletmeye çalışan iktidar sahipleri oldukça TÜRK milletinin başı bir yerlerden çıkmaz (yine siyasete bağladım lafı...)
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  5. #45
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Kıl olmamak mümkün değil daha önce değişik ülkeler de kullanılan metrobüslerin yolları diğer araçların yollarından nasıl ayrıştırıldığını resimlerle görmüştük.

    Elimizi viçdanımıza koyarak karar vermek lazım diğer ülkelerdeki metrobüs yolu bizimkiyle bir benzerlik gösteriyormu o resimlerin nerede olduğunu şimdi hatırlamıyorum ama bizim ülkemizdekiler ile hiç alakası yok

    1 200 000 Eroya otobüs alıcan kapısının yerini ülkene göre yaptırmıcan otobusü tes istikamette kullanıcan

    Bu düpedüz saçmalık bu aracı kullana şöför bile piskolojik olarak etkilenir
    Gine çok şükür ki gittiği istikamette bariyerleri aşmamış ya gittiği istikamette bariyerleri aşsa idi

    Kaç İnsan Evladının Canını Alırdı düşünmek bile istemiyorum
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  6. #46
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    metrobüs ne kadar yararlı olsada bize getirdiği bir sürü zarar var

    ulaşımda kısa süre için tamam ok herşey güzel
    ama işin diğer yönlerine bakıldığında hiç bi avantajlı yanını göremiyorum nedense pek...
    sağlam dedikleri halatların durumu içler acısı komyonet bile kazada bir arkadaşımızı kaybettiğimiz yerde bariyerleri altına almış durumda resimleri vardı o bile geçebiliyorken kaç tonluk otobüsü neresiyle tutabilecekti hadi onu geçtik madem tutabiliyor kaza esnasında arabalara göre değil sadece motosikletli sürücülerde önemli bu kadar basit değilki hiç bişe...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #47
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    demekki avrupada lastik patlamıyormuş ne standartlı bariyermiş ama..topbaşın belediyesi işte çocukta yapar bariyerde..

  8. #48
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    O çelik halatların ''O'' tonlarca ağırlıktaki otobüsleri tutamayacağı bence herkes (buna Belediye ve Karayolları da dahil) bliniyordu.
    Koruyucu unsurların işlev görmesi, Araçların kontrol dışına çıktığı an başlamakta! Sürücü kontrolü sağladığı müddetçe bariyere de gerek yok zaten.
    Bu kaza ucuz atlatıldı ama her bir sonraki çok daha acı bite bilir. Bakalım ne gibi önlem alacaklar....ya da bir kaç kişinin ölmesi beklenecek masraf yapmadan önce
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  9. #49
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Birileri ölüp (biri değil birileri) konu gazete, tv haberlerine manşet olmayıp, bir kaç köşe yazarı durumu gündemde tutmadıktan ve en önemlisi mt grupları üyeleri (ben dahil) burada sadece çene yarıştırdıkmaktan öteye gidemedikten sonra
    H İ Ç B İ R Ş E Y O L M A Z bu memlekette..

  10. #50
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Sizden ricam şu lütfen bir gün e5 şin veya otobanın kenarına gidin oturun trafiği takip edin sadece şöförü ile giden yani başka yolcusu olayan kaç özel otomobil. sadece şöförü +1 yolcu ile geçen kaç otomobil var bi hesap edin.

    Bu sayıyı yüzdelendirin .. aynı evde 4 kişi anne baba ve 2 çocuk ve sıkı durun 4 araba her biri işe araba ile gidiyor. sonra trafikten şikayet ediyor her biri akşam eve gelince .. oysa sorun kendileri ve kendi gibi olan diğerleri . çözüm basit toplu taşıma özendirme .. Bu konuda Gültekin e katılıyorum . sorun bariyerlerde metrobüsün eleştirilmesi çok yanlış . trafiği tıkayan metrobüs değil onu kullanamayan zihniyet ..ben bir süre londrada yaşadım metro sistemi dehşet .. zamanla istanbulda bu seviyeye gelecek elbet .. doktoruda metroya biner öğrenciside iş adamıda .. çünki en eziyetsiz ulaşım aracı odur .

    ama bize yakışırmı araba dururken dolmuşa otobüse, metroya,tranvaya binmek. lanet olsun metrobüse yolu daralttı.. lanet olsun metroya ha bire biryerleri kazıp trafiği aksatıyolar .lanet olsun köprüye,tüp geçite. gereksiz işler bunlar ..Ama londraya gittimi bizim türk
    -vay be el oğluna bak ne sistem yapmış
    der.. onlar kazmadan yaptı sanki veya trafiği sıkıştırmadılar hoş onlar ileri görüşlü daha bu seviyeye gelmeden önlem almışlar ..bizim tek eksiğimiz taş başımızı yardığında aklımız başımıza geliyo. onlar taş düşecek deyip bareti önceden takmışlar
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #51
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    sanırım hiç metrobüse binmediniz?en son binmek istedğimde baya bi bekledim hep dolu geldi binemedim.en son sıkıştım yüzsüzlük yapıp bu seferde yol boyu gidene kadar ben önümdeki adama arkamdaki adamda bana yapışık olarak seyahat ettik.sanırım bahsettiğiniz Türkler eşi işe giderken yol boyunca arkasında bir adamın yaslanmasını istemediği için arabayı tercih ediyordur ne dersiniz?ayrıca ben denk gelmedim avrupada emniyet şeridini çalan bir metro sistemi çünkü bu ölüme davetiye çıkartmaktır..

  12. #52
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bir yanlış anlaşılma var ortada..

    Burada metrobüsün eleştirisi yapılırken olayı toplu taşıma eleştirisine bağlıyorsunuz halen..
    Anlatılmaya çalışılan şey metrobüs procesinin İstanbul realitesine uymadığı..

    Ya arkadaşlar emniyet şeridi iptal edilen, şeritleri daraltılan yollarda sürüş güvenliğini azaltan bir ulaşım sistemini, sadece toplu ulaşıma geçilmeli evet, o yüzden ne olursa olsun toplu ulaşım adına yapılan her şey caizdir mantığıyla sorgulamadan, soruşturmadan, eleştirmeden kabul etmemizi beklemiyorsunuz herhalde değilmi?

    Ha adamlar iyi niyetli diyorsanız şahsi fikrim ASLA böyle düşünmüyorum neden mi?
    Eğer toplu taşımacılığı özendirmek istiyorsanız İBB bütçesinin servet denilenecek bir miktarını kavşak yapımına harcamayacaksınız..
    Kavşak yapımı özel otoyu teşvik etmek demek..O kavşakların yerine mevcut metrobüs hattına kaç kere metro hattı döşenirdi biliyormusunuz?

    Allahaşkına bu olayı toplu taşımaya karşı olanlar ve olmayanlar seviyesine indirgemeyin..
    Bu olay realist toplu ulaşım ve rantçı toplu ulaşım tartışması bence..

    Kaldı ki biz burada uygulamayı tartışıyoruz ve bir kez daha söyleme ihtiyacı içindeyim..Yeryüzünde benim diyen hiç bir devlet ulaşım emniyetini tehlikeye düşürecek şekilde toplu ulaşım yatırımı yapmaz..
    Toplu ulaşımın temel amacı ulaşım faaliyetlerinde yaşanabilecek kazaları minimize etmektir..

    Sonuç:

    Metrobüs e fikren karşıyım..Metrobüs yapılırken inşaa şekline (bariyerine, şerit daraltmasına, trafiğin aksi yönünde ilerlemesine) külliyen karşıyım..
    Demir ağlarla öremedik gitti bu memleketi hala!

  13. #53
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    metrobüsün eliştirilemesinin yanlış olan noktaları olabilir
    ama eğer ki ben bir otobüs için 1.200.000 € vereceksem kapısının iuygun yerde olmasını beklerim
    raylı taşımanın ilk yatırım maliyetinin fazla olacağı doğrudur ama hafif metro olarak elektrikle çalışacak metro sistemi uzun vadede çok ama çok daha ucuza gelecektir ve bu saçma sapan bariyer sorunu ile de uğraşmıyor olacaktık

    hani bir laf vardır
    paramızla rezil olmak diye
    işte bu koyuyor adama

  14. #54

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Gülteki abi iyi güzel söylüyorsun ve söylediğin şeylerde de kısmen haklısın.Tamam bende levent de çalışıyorum ve incirliden levent'e 40 dakikada gidiyorum.Hepsi güzel de.Biz neden metrobüs bizi daha kısa zamanda götürüyor demiyoruzki veya sırf muhalefet zırhına bürünüp,iktidarı ve belediyeyi eleştirmiyoruz ki.Bizim(en azından benim) derdim: "İstanbulun trafik çilesini ortadan kaldıracak" denilen projenin, daha da e-5'i mahvetmesi.Benim derdim o kadar araç olmasına rağmen sabahın 8'inde de öğlenin 12'sinde de koyun gibi taşınıyor olmak.Benim derdim: Bugün eğer o metrobüs, aynı yönden giden iki arabayla değilde, karşı yönden gelen bir otobüs veya kamyonla çarpışmış olması durumunda bir tane dahi adamakıllı açıklamanın yapılamayacak olması ve şu anda "Ölenlere rahmet,kalanlara sabır diliyor olacak olmamız.Özetle sorun gene "Bu kıça bu donun uymaması" Ayrıca insanlar bu kadar da körü körüne ideolojik açılımlar getirmiyor.Merak etmeyin.Kimse çıkıpta neden Melen çayını istanbula taşıyorlar demez.Neden susuzluk sorunu var der.

  15. #55
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul halkı için hızlı ve güvenilir ulaşım sistemi METROBÜS için son olaydan sonra yetkililer ne diyecek acaba
    katılıyorum
    Rüzğarı_hissSet

  16. #56
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demir ağlarla öremedik gitti bu memleketi hala!
    Bir çözemediler yıllarca şu lafı.....

    aynı fikirdeyim ölsemde....
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  17. #57
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Daha once de tartistik ama bir sonuç çikmadi.
    Yine oyle olacak ama tartismanin zarari yok.
    Her tartisma bir problemi çozmek için yapilmaz aslinda.
    Sonuçta belki sorunu çozmeyecek ama bilmedigimiz bir çok detayi da ogrenmis olacagiz.
    Bu nedenle oflamadan-puflamadan her kes gorusunu bildiklerini paylasacak.
    Bizler de yeni bir seyler ogrenmis olacagiz.


    Su bir gerçek ki tarfikte en akillica çozum toplu tasimadir.
    Bu sadece trafigi rahatlatmakla kalmaz, petrol konusunda disa bagimli olan bir ulkenin dolarlarinin da heba olup gitmesini onler.

    Ben daha oncede gorusumu yazmistim.
    Tekrar etmekte bir sakinca yok.

    Metrobus havasini atacam diye bu milletin milyonlarca dolari havaya savruldu.

    Bunun hesabini da bu millet sormaz.
    Neden derseniz, çunki bizim millet gunluk mesaisinin buyuk bolumunu vergiyi nasil kaçiracaginin hesabini yaparak geçirir.
    Mecbur kalip odedigi verginin de pesine dusmez.
    Zaten buyuk bolumunu kaçirdigi için kendini karda zanneder.

    Vergiyi kaçiramayan kesim olan; isçi ve memurda verdigi verginin degerini bilmez.
    çunki para pesin kesildiginden cebinden çikmayan bir olgudur vergi.
    Kimse brut kazancini hesap etmez, ay sonunda eline geçen paraya bakar.
    Bu nedenle kesilen vergiye haketmedigi bir para olarak bakar.
    Hatta kafasina bile takmaz.

    Yoneticiler de bunun boyle oldugunu çok iyi bilirler.
    Kafalarina gore parayi saçmakta bir sakinca gormezler.
    Hesap soracak bir halk hareketinin asla olmayacagini bilirler çunku.

    Halkin buyuk çogunlugu, isçi ve memurdur bizim ulkemizde.
    Sistem bu buyuk çogunlugu uyutmaya devam eder.

    Fakat vergi sistemi degistirilse, bakin o zaman kiyamet nasil kopuyor.
    Yani asil gurultuyu koparacak olan kesim isçi ve memurdan para pesin kesilmese,
    ayni ticaretçi gibi yil sonunda elleriyle vergiyi goturup maliyeye yatirsa, rakamin farkina varacak.
    Iste o zaman sorulur bu hesap.

    Ama devleti yonetenlerin isine gelmeyecek bir sistemdir bu.
    Gerekçesi de hazirdir.
    "o zaman kimse vergi odemez."
    Komik ama gerçek.


    Neyse konuyu dagittim.
    Toplu tasima diyorduk.
    Istanbul'a uygulanan bu sistemin bir seçim yatirimi oldugunu herkes biliyor.
    Amaç goz boyamakti ve basarildi.
    Buraya bu kadar parayi basana kadar, taksi ve otobuslere bir serit ayrilsa ve bu seridi ihlal eden suruculerin gozunun yasina bakmadan en kral cezaya çarptirilmalari saglansa, daha ucuz bir çozum olmazmiydi?
    Hem eldeki otobusler kullanilarak,ek bir harcama yapilmaz, hem de toplu tasima araçlari hiç trafik problemi çekmeden isini yapardi.

    Yani devletin yapacagi tek masraf, serit çekmek için kullanilacak boya parasi olacakken, milyonlarca dolar harcayip, arkadaslarimizi oldurduler.
    Daha o kadar para harcasalar olen arkadaslarimizin bir tirnagini bile geri getiremezler.

    Ben belediye baskani olsam ve bu hiyarligi yapsaydim,
    vicdan azabindan uyuyamazdim.
    Orada kafasi kopan gencecik insanlar, her gece ruyalarima girerdi.

    Ama birileri rahatça uyuyabiliyorlar.
    Rahatlar,çunku;
    Biliyorlar ki koskoca bir millet uyuyor!!!!!!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #58
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    @ coq

    Tüm düşündüklerimi ve yazmaya üşendiklerimi (bilhassa vergi konusunda) yazmışsın hocam..

    İmzamı atıyorum altına..

  19. #59

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Coq abi son noktayı koymuşsun.İlaveten otobüsler için bir yol ayır ve yol boyunca kameralar koy.Bu yola toplu taşıma dışında giren araçlara ve bu yoldan dışarıya çıkan toplu taşıma araçlarına kes cezayı da.Dediğin gibi o zaman bunlarada gerek kalmazdı.

    Amaç goz boyamakti ve basarildi.
    Buraya bu kadar parayi basana kadar, taksi ve otobuslere bir serit ayrilsa ve bu seridi ihlal eden suruculerin gozunun yasina bakmadan en kral cezaya çarptirilmalari saglansa, daha ucuz bir çozum olmazmiydi?
    Hem eldeki otobusler kullanilarak,ek bir harcama yapilmaz, hem de toplu tasima araçlari hiç trafik problemi çekmeden isini yapardi.

    Yani devletin yapacagi tek masraf, serit çekmek için kullanilacak boya parasi olacakken, milyonlarca dolar harcayip, arkadaslarimizi oldurduler.
    Daha o kadar para harcasalar olen arkadaslarimizin bir tirnagini bile geri getiremezler.

    Ben belediye baskani olsam ve bu hiyarligi yapsaydim,
    vicdan azabindan uyuyamazdim.
    Orada kafasi kopan gencecik insanlar, her gece ruyalarima girerdi.

    Ama birileri rahatça uyuyabiliyorlar.
    Rahatlar,çunku;
    Biliyorlar ki koskoca bir millet uyuyor!!!!!!!!!

  20. #60
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bariyerleri tartışalım da, şu metrobüs düşmanlığına anlam veremiyorum.
    Binlerce insan 55 dakikada Söğütlüçeşmeden Avcılara gidebiliyor.

    Avcılar-Beylikdüzü etabının başlamasını da dört gözle bekliyoruz.

    Kullananların hemen hepsi memnun. Nedir bu muhalefet goygoyculuğu?
    Şudur abi:

    İstanbul'da 80'lerin sonu 90'ların başında uygulanan "tercihli yol" sistemini geri getirip, allayıp pullayıp "metrobüs" diye çok teknolojik bir şeymiş gibi geçirdiler.

    Metrobüs dedikleri tercihli yola harcadıkları parayla oraya hızlı tramvay hattı yapılırdı. Hızlı tramvay sayesinde ne İstanbul'un ana arteri E-5'te şeritler 2.5 metreye düşerdi, ne de insanlar 15 tonluk otobüsle kafa kafaya çarpışma korkusu yaşardı.

    Metrobüs denilen şey seçim zamanı göz boyamak, asfaltçı Kepenek'lere para yedirmek ve Hollandalı bir firmadan 40 otobüs alıp komisyonu cebe atmak için yapılmıştır. Benim gözümde İstanbul'a verdiği zarar sağladığı yarardan çok daha büyüktür.


    Şunu sormalı:

    Onbinlerce kişinin Beylikdüzü'nden Altunizade'ye 45 dakikada ulaşabilmesi için kabul edilebilir aylık ölü sayısı kaçtır?
    a) Ayda bir kafası kopan motorcu (ayda bir ölü)
    b) Ayda bir metrobüs çarpan aile (ayda dört ölü)
    c) Yılda bir metrobüs altında kalan minibüs (yılda 20 ölü)
    d) Yılda bir kafa kafaya çarpışan iki metrobüs (yılda 40 ölü)
    e) Yılda bir bariyerleri aşıp 10 araba ezen metrobüs (yılda 70 ölü)

    Cevap şimdilik "ortalama ayda bir ölü". Şu ana dek metrobüs inşa edilirken bariyerlerin yol ortasında bırakılması yüzünden 10'dan fazla, metrobüs emniyet şeridini yok ettiği için biri motorcu üç, metrobüs bariyerleri yüzünden de iki motorcu hayatını kaybetti. 12 ayda 15 kişi metrobüs yüzünden canından oldu. Hızlandırılmış tren saçmalığı 33 ölü sonrasında kaldırıldı, metrobüs için en az 100 lazım sanırım.




    Ayrıca bu projeyi değil iktidar, değil benim desteklediğim parti, babam sunsa ona da karşı çıkardım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)