Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Tork? Güç?

Katılımcı sayısı
76. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Tork

    48 63.16%
  • Güç

    24 31.58%
  • Farketmez

    4 5.26%
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Tork mu? Güç mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha nolsun
    hp de sadece hıza yarar,
    çünkü ilk devirlerde etkili değildir, neydüü 5. viteste belli olur genelde. (şehirdışında)
    evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
    bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
    bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok


    çok güzel bi laf ettin,ben denemedim kaç yapıyo diye,2 yıl oldu alalı. çünkü tork'a oy attım
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  3. #23
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de zaten yazarken doğru viteste diye yazdım
    tork ara hızlanma da katkılıdır ama sadece yüksek vites düşük devir için

    tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz
    Yanlış



    Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

    100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

    50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



    Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



    Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.

  4. #24

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış



    Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

    100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

    50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



    Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



    Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.
    ben anlatamıyormuyum sana aksini demedim zaten
    yavaş hızlanır onu herkes biliyor bende sana diyorum vites düş 4 e düş 3 düş doğru viteste hızlandır diyorum
    ben farklı bir şey demedim ki yanlış diyorsun
    bir önceki mesajlarımda düşük devir de giden cruiserlarda tork önemli 5 . viteste hızlanmak için ama vites düşmek daha güzeldir ss ler için

    torku yüksek dizel araba ile torku düşük ama dizelle aynı beygirde olan 2 araç aynı kiloda olsa 0-160 hızlanmaları aynı olur sana hertürlü örnek gösterirrim



    0-160 hızlanma da tork farkı işe yaramaz
    0-160 hızlanma beygire bakar hp/kg oranına anlatamıyorsam örnek vereyim istersen

  5. #25
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Khutuck, yanlış

    tork makaradan ziyade,demir kesme makaslarına benzer;

    Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

    Makas sapının ne kadar ucundan tutarsan o kadar az güç harcarsın bu tork,bu düşük vites,makas sapını ne kadar kısa tutarsan o kadar gücün olmalı,bu güç.

    yani,arnold şıvazseneger in kesemediği,gücünün yetmediği demiri,15 yaşında bi çocuk,makas sapına 5 metre levye ekler,ucundan tutar ve keser, eklediği makas sapı tork oluyor,cılız çocuğun aşşağı çekmek için harcadığı bikaç jullük enerjide güç,yani pek bi güç harcanmaz düşük viteste. osman'ın dediği yanlış değil burda
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  6. #26
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Buyrun burayı okumakta yarar var...

    Motosiklet Teorisi #11, İş Güç vesire....
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  7. #27
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyrun burayı okumakta yarar var...

    Motosiklet Teorisi #11, İş Güç vesire....
    faydalı oldu
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #28

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Devirlenmede çabukluk yani ivmelenme isteniyorsa güç, sabit devir herhangi bir yükün üstesinden gelmek iseniyorsa torkun yüksek olması istenir.

  9. #29
    iskenderunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    yamaha xmax 250
    benim bildiğim kadarıyla tork ivmelenmeyle alakalıdır.(yani hızlanma) ne kadar tork varsa o kadar çabuk hızlanır. newton la ölçülür.
    beygir de son hız.

    ama bence tork önce tor a bakarım

  10. #30

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Para,para,para

  11. #31
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Ben Tork u tercih ederim..
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  12. #32
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

    Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.
    ben şey hatırlıyom galiba ankara da idi supra motorlu bitane m3 ü tüm ss lerle kapıştırıyorlardı (1000RR, gsx-r 1000, hahabusa, R1) o arabayı sadice gsx-r1000 geçmişti
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  13. #33
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    tork yüksek ise düşük devirlerde kalabilirsiniz
    düşük devir ne demek
    az yakıt yakmak demek

    deviri yükselttikçe zaten güç artıyor
    ben yüksek torku tercih ederim
    düşük devirde gezerim
    ihtiyaç anında da açarım gazımı uzar giderim

    düşük tork olsa süreklü üst devirlerde gezemek zorunda kalıcaz
    bu da yüksek yakıt sarfiyatı demek

  14. #34
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    benim için tork da hp de önemli değil. az yaksın hızlı gitsin yeter

  15. #35
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    ben ss ciyim abi.
    cevabımda bellidir...
    Orgazma Dudak Büktürür

  16. #36
    tatlisert45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2008
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Dominar 400UG
    Alıntı Kazamai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikiside diye bir seçeneğimiz olsa keşke. yüksek tork az vites değişimi az yakıt daha güvenilir stabil sürüş daha iyi akselerasyon demektir.yüksek beygir gücü daha fazla devir daha fazla yakıt daha fazla hız demektir her ikiside gereklidir.ama illa bir seçenek varsa trafikte kullanım için tabiikide tork diyeceğim ben
    kazamai cok doğru katılıyorum
    Hissettiğin gibi yaşa...

  17. #37
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    tabiki tork, motora iki yük attınmı kalkışı deyişmemeli
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    hızlanmada etkili olan şey tork , son hızda etkili olan beygir gücüydü yanlış bilmiyorsam .
    ben tork diyorum , aşırı hıza gerek yok ama çabuk hızlanma fena olmaz : )

  19. #39

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Tabiki tork. Motorun en önemli özelliği gaza hızlı tepki vermesidir, bunuda tork sağlar
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Ekim 2008
    ben yokuş yukarı hız yapmayı severim güç önemli bence torku çok gücü az motorlar çabuk yorulur tabi bence işin aslı iksi birbiriyle orantılı olmalı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler