Yanlış
Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:
100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.
50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.
Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.
Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.
ben anlatamıyormuyum sana aksini demedim zaten
yavaş hızlanır onu herkes biliyor bende sana diyorum vites düş 4 e düş 3 düş doğru viteste hızlandır diyorum
ben farklı bir şey demedim ki yanlış diyorsun
bir önceki mesajlarımda düşük devir de giden cruiserlarda tork önemli 5 . viteste hızlanmak için ama vites düşmek daha güzeldir ss ler için
torku yüksek dizel araba ile torku düşük ama dizelle aynı beygirde olan 2 araç aynı kiloda olsa 0-160 hızlanmaları aynı olur sana hertürlü örnek gösterirrim
0-160 hızlanma da tork farkı işe yaramaz
0-160 hızlanma beygire bakar hp/kg oranına anlatamıyorsam örnek vereyim istersen
Khutuck, yanlış
tork makaradan ziyade,demir kesme makaslarına benzer;
Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:
Makas sapının ne kadar ucundan tutarsan o kadar az güç harcarsın bu tork,bu düşük vites,makas sapını ne kadar kısa tutarsan o kadar gücün olmalı,bu güç.
yani,arnold şıvazseneger in kesemediği,gücünün yetmediği demiri,15 yaşında bi çocuk,makas sapına 5 metre levye ekler,ucundan tutar ve keser, eklediği makas sapı tork oluyor,cılız çocuğun aşşağı çekmek için harcadığı bikaç jullük enerjide güç,yani pek bi güç harcanmaz düşük viteste. osman'ın dediği yanlış değil burda
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Buyrun burayı okumakta yarar var...
Motosiklet Teorisi #11, İş Güç vesire....
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Devirlenmede çabukluk yani ivmelenme isteniyorsa güç, sabit devir herhangi bir yükün üstesinden gelmek iseniyorsa torkun yüksek olması istenir.
benim bildiğim kadarıyla tork ivmelenmeyle alakalıdır.(yani hızlanma) ne kadar tork varsa o kadar çabuk hızlanır. newton la ölçülür.
beygir de son hız.
ama bence tork önce tor a bakarım
Para,para,para
Ben Tork u tercih ederim..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
tork yüksek ise düşük devirlerde kalabilirsiniz
düşük devir ne demek
az yakıt yakmak demek
deviri yükselttikçe zaten güç artıyor
ben yüksek torku tercih ederim
düşük devirde gezerim
ihtiyaç anında da açarım gazımı uzar giderim
düşük tork olsa süreklü üst devirlerde gezemek zorunda kalıcaz
bu da yüksek yakıt sarfiyatı demek
benim için tork da hp de önemli değil. az yaksın hızlı gitsin yeter
ben ss ciyim abi.
cevabımda bellidir...
Orgazma Dudak Büktürür
tabiki tork, motora iki yük attınmı kalkışı deyişmemeli
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
hızlanmada etkili olan şey tork , son hızda etkili olan beygir gücüydü yanlış bilmiyorsam .
ben tork diyorum , aşırı hıza gerek yok ama çabuk hızlanma fena olmaz : )
Tabiki tork. Motorun en önemli özelliği gaza hızlı tepki vermesidir, bunuda tork sağlar
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
ben yokuş yukarı hız yapmayı severim güç önemli bence torku çok gücü az motorlar çabuk yorulur tabi bence işin aslı iksi birbiriyle orantılı olmalı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)