Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Durunca hangi ayak yere konmalıdır ?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #41
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Hissss.
    Gorkem
    .
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu yazmadikmi yahu?

    Neyse;
    yine yazalim.

    Motosiklette durus biçimi o kadar komplike bir sey degil.
    Onemli olan ayaginizi koydugunuz yer.

    Bu gerçekten onemli.
    Islak, yagli, goçmeye hazir zeminlerden uzak durun.

    Simdi nasil duracaz anlatalim.

    • Motosiklet 1. viteste.
    • Debriyaj sonuna kadar çekili olsun.
    • Sag ayak arka frene basili halde.
    • Eliniz gazda ve ne olur ne olmaz diye hafifçe gaz da verebilirsiniz.
    • On tekere dikkat! Kesinlikle ileri bakiyor.Saga-sola yamulmus vaziyette degil.
    • Gozunuz, aynalarda ve onunuzu taramakla mesgul.
    • Eger arkanizda yolcunuz varsa, ayaklari peglerde basili kalsin.Kesinlikle ayaklarini yere koydurmayin.


    Yapamiyorsaniz, psikologunuza danisin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #42
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Tam da onu alıntı yapmıştım... Fazla bilgi göz çıkarmaz
    Aslında özellikle yazdım. Sen iki ayağın koyulmasından bahsetmemişsin.
    Fakat benim düşüncem kesinlikle 2 ayağın da alıştırılmasıdır.

    Tek ayağını koymak için çabalayıp kayarak düşen birçok sürücü var.
    En büyük problem , yana eğimi olan yollar veya çöküntüler.
    Bu kısımda yapılan en büyük hata , durduktan sonra , eğimin alçak kısmına odaklanıp , refleks olarak ayağı oraya koyma düşüncesi...
    .
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #43
    willy_chorlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    ybr sattım kısmetse z 750 veya fazer s2 abs
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu yazmadikmi yahu?

    Neyse;
    yine yazalim.

    Motosiklette durus biçimi o kadar komplike bir sey degil.
    Onemli olan ayaginizi koydugunuz yer.

    Bu gerçekten onemli.
    Islak, yagli, goçmeye hazir zeminlerden uzak durun.

    Simdi nasil duracaz anlatalim.

    • Motosiklet 1. viteste.
    • Debriyaj sonuna kadar çekili olsun.
    • Sag ayak arka frene basili halde.
    • Eliniz gazda ve ne olur ne olmaz diye hafifçe gaz da verebilirsiniz.
    • On tekere dikkat! Kesinlikle ileri bakiyor.Saga-sola yamulmus vaziyette degil.
    • Gozunuz, aynalarda ve onunuzu taramakla mesgul.
    • Eger arkanizda yolcunuz varsa, ayaklari peglerde basili kalsin.Kesinlikle ayaklarini yere koydurmayin.


    Yapamiyorsaniz, psikologunuza danisin.
    murat abi süpersin piskolog e süper
    Dört teker bedenimi İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR..!: rahmetlinin sözü

  4. #44
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Yokuş yukarı durmam gerekirse sol ayakla yere basarım sağ ayakla da arka frene. Ama bu durum haricinde sağ ayağımı yere koyuyorum. Çünkü en başta böyle alıştım. En önde arkamda kuyrukla beklerken ve daha ışığın yanmasına çok varken dört veya beş ayrı durumda boş vitese alıp debriyajı bıraktığımı hatırlıyorum. Ancak normalde 1. viteste ve debriyaj sıkılı duruyorum.

    Alıntı willy_chorlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    murat abi süpersin piskolog e süper
    Murat abi kim
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #45
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı tubejh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında bilmediniz bişey var, debriyaj basma veya çekmede balatanın ömrü azalmıyor! debriyaj baskı balatasını anlatayım biraz: Debriyaja bastımızda volanla vites kutusunu ayırırız( tekere olan hareketi keseriz). Debriyajı buraktımızda tekrar yapışır ve sürtünme kuvetini etkisi çok fazla oldundan volan ve vites kutusu dislileri birlikte dönmeye başlar( bu vites kutusundaki dişlilerin büyüklüne göre değişir oranı hatırlamıyorum ama 5 viteste bire bir 1. vitese taktımızda 1/5 gibi oluyor), debriyaj yarım basıyorsak debriyaj balatası o zaman sürtünme kuveti etkisi ile biter.
    Debriyajın çalışması aynen fren gibi. Şöyle anlatayım:

    İki adet CD bulun, ikisini de birer sopa ucuna yapıştırın.

    Sopaları aynı eksende sabitleyin, birbirlerine değmesinler. Şu an debriyaja basılı durumdasınız.

    Sopalardan birini çevirmeye başlayın. Motoru çalıştırdınız.

    Şimdi bir sopayı çevirirken, diğer sopayı yaklaştırın, iki CD birbirine değmeye başlasın. Şu an yarım debriyajdasınız, iki CD bir miktar güç aktarıyorlar ancak birbirlerine kilitli değiller.

    İki sopayı birbirine iyice yaklaştırın, CD'ler birbirlerine kilitlensin. Debriyajı tamamen bıraktınız, viteste gidiyorsunuz.


    Bu kadar

  6. #46

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    her zaman 1. viteste , sol ayak yerde sağ ayak arka frende
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #47
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #48
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Kutuk;
    dogruyu soyle ne içiyon sen?

    Durup dururken niye cdye sopa takiyoz.
    Alt tarafi bir ayagimizi yere koyacaz.
    Bunu niye bu kadar karmasik hale getirdiniz yahu.

    Hayir simdi Aye gelir,
    senin bu ornegi gorur.
    Kalkar o da bir ornek vermeye.
    Sen o zaman seyreyle gumburtuyu.

    Yarin Turkiye'de durduk yerde yere dusen motorcu haberlerini seyret tv de.

    ps: Gorkem senin koydugun resimde bir tuhaflik var.
    Yolcular kurallara uygun davranmiyorlar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #49
    muvattali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hani dururken artçılar yere basmıycaktı? Hüppps kime söylüyoruz ayaklar pegde olacaak
    İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat

  10. #50
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın çalışması aynen fren gibi. Şöyle anlatayım:

    İki adet CD bulun, ikisini de birer sopa ucuna yapıştırın.

    Sopaları aynı eksende sabitleyin, birbirlerine değmesinler. Şu an debriyaja basılı durumdasınız.

    Sopalardan birini çevirmeye başlayın. Motoru çalıştırdınız.

    Şimdi bir sopayı çevirirken, diğer sopayı yaklaştırın, iki CD birbirine değmeye başlasın. Şu an yarım debriyajdasınız, iki CD bir miktar güç aktarıyorlar ancak birbirlerine kilitli değiller.

    İki sopayı birbirine iyice yaklaştırın, CD'ler birbirlerine kilitlensin. Debriyajı tamamen bıraktınız, viteste gidiyorsunuz.


    Bu kadar
    aynen


    arkadaşlar
    linkteki siteye bakalım
    oldukça basit bir anlatımlar debriyaj piston vs nasıl çalışır gösteriyor
    http://www.dehaoto.com.tr/arachakkinda.htm

  11. #51
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Valla ben solağım bu yüzden burdada cinslik çıkarıyorum.

    Ya bi de artçıyken ayağımı yere koyuyorum. Okanla dalaşıyoruz sürekli..

    Coq ; psikoloğa danışayim mi ? Kendisi kayınvalidem olur da.. Yoksa riske girmesek mi.
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  12. #52
    nankör - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2008
    ben motosikleti boşa alıyorum ,sol ayağımı yere koyup sağ elimlede ön fren i basıyorum...
    şimdiye kadar herhangi bir sorun yaşamadım.

  13. #53

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Eskişehir Merkez
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS ADVENTURE-2012-
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu yazmadikmi yahu?

    Neyse;
    yine yazalim.

    Motosiklette durus biçimi o kadar komplike bir sey degil.
    Onemli olan ayaginizi koydugunuz yer.

    Bu gerçekten onemli.
    Islak, yagli, goçmeye hazir zeminlerden uzak durun.

    Simdi nasil duracaz anlatalim.

    • Motosiklet 1. viteste.
    • Debriyaj sonuna kadar çekili olsun.
    • Sag ayak arka frene basili halde.
    • Eliniz gazda ve ne olur ne olmaz diye hafifçe gaz da verebilirsiniz.
    • On tekere dikkat! Kesinlikle ileri bakiyor.Saga-sola yamulmus vaziyette degil.
    • Gozunuz, aynalarda ve onunuzu taramakla mesgul.
    • Eger arkanizda yolcunuz varsa, ayaklari peglerde basili kalsin.Kesinlikle ayaklarini yere koydurmayin.


    Yapamiyorsaniz, psikologunuza danisin.
    Teşekkürler.

  14. #54

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    sol ayak yerde vites 1 de debriyaja basık vaziyette beklerim ben

  15. #55
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Alıntı tubis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coq ; psikoloğa danışayim mi ? Kendisi kayınvalidem olur da.. Yoksa riske girmesek mi.
    O cumleyi Tubis hariç olarak duzeltiyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #56

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana problem yokuşta beklerken vitesi-freni nasıl kullanırız olmalı.

    Sol ayak basarken 1. viteste debriyaj basılı beklemek ve sağ ayakla da frene basmak sağ elle sadece gazı kontrol etmek en mantıklısı.
    valla normalde yapılması gerekeni kaiser anlatmış..

    yokuşa gelince ne yaptığıma dikkat etmediğimi farkettim. artık otomatikleşmiş..
    sağ ayak ve sağ el frende. çok hafif meyil varsa sadece sağ ayak frende..
    sol el debriyajda ve tamamen çekilmiş. debriyajı yarım tutmanın da anlamı yok çok. sol ayak hafif ileri doğru yerde. vites birde.. topu topu hepsi 1sn..

    kalkarken önce sağ el freni bırakıyor, sol elle debriyajı hafifçe bırakmaya ve sağ ayak ucunu da hafifçe kaldırmaya başlıyorsun. otomatik hale gelen kavrama noktalarına göre alışkanlıktan frenin bırakma noktasından azıcık önce motoru hareket ettirme noktasına gelmiş oluyorsun debriyajda.. buraya kadar da hepsi 1 sn.. teker yarım tur döndümü ayağını da çekip koydun mu tamamdır. 0,5-1 saniyede buna de en fazla.

  17. #57
    derbici_52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    KTM 450 EXC
    arkadaslar boyle sacma sorulara hıc gerek yok cunku motosıklet kullanan her ınsan bu olayı zaten bılır bunu burya tasımaya gerek yokkı nerde ne yazıyor onemlı degıll zaten bunları yapıyoruzz bızzzzzz
    fazla soze gerek yok

  18. #58
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Ben uzun süreli ışıklarda boşa atıp ellerimi serbest bırakmayı tercih ediyorum.

  19. #59
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    hangi ayak müsaitse o motorun ayaklığını açma da her durduğunda gerisi önemli değil
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  20. #60

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    bencede ankara trafiğinde boşa almak zor adam son 10 saniye kala basıyo kornaya arkadan sağ ayak fren sol ayak yerde vites 1


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)