Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Durunca hangi ayak yere konmalıdır ?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #21
    E-M-R-E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    ben iki ayağımı koyuyorum ya da ister sağ ister sol koyuyorum scooter bi başk tabii
    "Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22
    Grayline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bahçelievler
    Hangi Ayağın Vites Değiştiriyorsa O Ayağını Yere Koy. Diğer Ayağın Arka Frende Olsun.Çünkü Ön Freni Sıkmak Belki Yokuştaysanız Kaymaya Sebep Olabilir.
    Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...

  3. #23
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı E-M-R-E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben iki ayağımı koyuyorum ya da ister sağ ister sol koyuyorum scooter bi başk tabii
    Yürü be Emre kim tutar seni...
    Bende her iki ayağımı kullanırım hangisi gerekiyorsa onu kullanırım
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  4. #24
    E-M-R-E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yürü be Emre kim tutar seni...
    Bende her iki ayağımı kullanırım hangisi gerekiyorsa onu kullanırım
    senin için bazen elini koyuyo diyolar doğrumu kanka
    "Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "

  5. #25
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı E-M-R-E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin için bazen elini koyuyo diyolar doğrumu kanka
    Vallahi duramayınca aynen dediğin gibi oluyor
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  6. #26
    E-M-R-E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi duramayınca aynen dediğin gibi oluyor
    performansın yerinde üstat
    "Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "

  7. #27
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı E-M-R-E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    performansın yerinde üstat
    Eyvallah biz hepimiz böyleyiz bizim neşemizi kimse bozamaz kanka
    Dün hızımı alamadım Avcılara sakladım.
    Bu gün şirkette senin telefondan yüklediğim müziği zil sesi yaptım kızlar akşama doğru artık illallah dediler
    Eeeee Emre feyzi senden alıyoruz o kadarcık performansımız olsun.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  8. #28
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    kesınlıkle alışmak gerekıyor her iki ayagıda kullanmaya,
    kaldıki,
    rampada durmak durumunda kaldıgınızda,
    eğer sağ ayağınızı yere koymaya alışmış iseniz ve acemi iseniz kesınlıkle KALKAMASSINIZ,,
    çünki,
    hem ön freni bırakacaksın,hem debrıyajı yavaşça salacaksın ve aynı anda gaza hafif basacaksın,
    ACEMİ BİRİ İÇİN ÇOK KARMAŞIK GELEN BİR OLAYDIR BU,,,
    bu nedenle her iki ayagınızıda durumlara göre yere basmaya alışmalısınız...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #29

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    :D ben genelde sol ama coğu zamanda iksini bir koyuyorumm

  10. #30
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    sol ayak yerde olacak şekilde
    ve doğal olarak sağ ayak da arka frende

    bunu alışkanlık haline getirelim çünkü yokuş yukarı durmamız gerektiğinde ön fren hiç bir işe yaramayacak

  11. #31
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Durduğunda motor viteste sol ayak yerde sağ ayak frende olsun.
    Yokuş yukarı durmak zorunda kalırsan ön fren diye birşeyin motorda bulunmadığını farkedersin.Geri geri gider motor.Nerden mi biliyorum. Kaydırıp yere koydum makinayı oradan.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  12. #32
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    yokuşta durmak haricinde çok da onemli degil diye düşünüyorum. lakin yokuş çıkarken sağ ayagını koyan vitesli motosiklet sürücüsü yeri öper, öpüyor.

  13. #33

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitici yazıları doğru okuduğuna emin misin ? Ben tam tarifini vereyim. Yolda gidiyoruz ve kırmızı ışığın yandığını gördük. Yavaşlarken viteside küçültüyoruz ve sağ ayak arka frende, sol ayak yerde, elimiz debriyajda ve vites 1'de olmalı. Çünkü arkadan gelen bir aracın duramaması veya bizi farketmemesi ihtimaline karşılık kaçma şansımız olmalı. Arkamıza araç geldi ve güvenli bir şekilde durdu ve yeşilin yanmasına çok var. O zaman elimizin yorulmasına gerek yok, ayak değiştirip vitesi boşa alıp sağ ayak yerde bekleyebiliriz. En önemli nokta aynı anda 2 ayağında yerde olmaması, en güvenli duruş tek ayak yerde pozisyonudur. Selamlar,
    .

  14. #34
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    ikisini de koyuver yere gitsin polemiğe girme
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  15. #35
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    sollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    Rüzğarı_hissSet

  16. #36
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuşta durmak haricinde çok da onemli degil diye düşünüyorum. lakin yokuş çıkarken sağ ayagını koyan vitesli motosiklet sürücüsü yeri öper, öpüyor.
    alışkanlıklar
    nasıl alışırsan öyle gider
    ihtiyacın olduğunda refleks olarak uygulamak gerek
    yoksa


    has.ir ya sol ayağı yere koyacaktık demeye kalmadan motoru kaydırıp düşürebiliriz
    nerden mi biliyorum
    arkadaki arabanın tamponu olmasa yerdeydim
    yokuşta durdum ön fren sıkılı ama geri kaya kaya arkadaki arabaya çarptım öyle durduydum
    Allahtan adam anlayışlı çıkmıştı
    ogünden beri herzaman her yerde sağ ayak frende sol ayak yerde

    kırmızı uzun yanacak ise arkayı kontrol edip vites boşa

  17. #37
    ismail tamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2009
    Şehir
    danimarka
    Motosikleti
    er6f 2009
    butun arkadaslar tecrubelerine dayali biseyler diyor. kardesim sen bu isin uzmanlarinin dedigini yapmalisin..

    motosiklette guvenli durus. sag ayagin arka firende basili. sol ayagin vitesin altinda ve 1 viteste. debriyaj skilmis her an kalkisa musait pozisyonda olmalisin.

    diger sekiller kafa karistirici ve uyglamada yolun gidisatina gore deyiskenlik segiler. ama yukarda yazdigim pozisyon egitmenlerin bize ogrettigidir.

    yorumlara acik degildir arkadaslara duyrulur
    surat felakettir

  18. #38
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    aslında bilmediniz bişey var, debriyaj basma veya çekmede balatanın ömrü azalmıyor! debriyaj baskı balatasını anlatayım biraz: Debriyaja bastımızda volanla vites kutusunu ayırırız( tekere olan hareketi keseriz). Debriyajı buraktımızda tekrar yapışır ve sürtünme kuvetini etkisi çok fazla oldundan volan ve vites kutusu dislileri birlikte dönmeye başlar( bu vites kutusundaki dişlilerin büyüklüne göre değişir oranı hatırlamıyorum ama 5 viteste bire bir 1. vitese taktımızda 1/5 gibi oluyor), debriyaj yarım basıyorsak debriyaj balatası o zaman sürtünme kuveti etkisi ile biter.

  19. #39
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Yahu bir sayfa once yazdim.
    Tum uzmanlarin uzerinde birlestigi davranis biçimi yazdigim gibidir.
    Daha bunun nesini tartisyorsunuz?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #40
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Öncelikle eğitimlerde boş viteste durulur dendiğini söylemişsin ki bu yanlış.

    Dururken , her zaman tetikte , gözlerimiz aynada (arkanızda araç yoksa özellikle) , her an ani kalkış yapmaya hazır olmalıyız.

    Sonrasında , eğer yokuş yukarı duruş yapıyorsanız özellikle ,
    ağırlık merkezi arkaya kayacağı için , arka freni kullanmalı , sol ayağınızı yere koymalısınız.

    Normal şartlarda da sol ayak yere konur, fakat bu , yol şartlarına ve boyunuza göre değişebilir.
    Güvenilirliğinden emin olmadığınız şartlarda 2 ayağınızı da kullanabilirsiniz.
    Bunlar , çakıllı , toprak veya kaygan yüzeyler , çukurlu yollar olabilir.

    Bazı anlar gelecektir ki , yolun yana eğimi yüzünden sağ ayağınızı koymak zorunda kalabilirsiniz. Bu tip eğimleri iyi takip etmelisiniz. Bu tür yollarda en çok yapılan hata , tek ayağı koymaya çalışıp denge kaybederek yuvarlanmaktır...

    Duracağınız yerin şartlarına göre , durumunuzu ayarlamanız gerekmektedir.
    Ilk durduğunuz anda , 2 ayağınızı da yere basın. Sonra sağ ayağı frene kaldırabilirsiniz.

    Kişisel görüşüm , eğer kendinizi rahat hissetmiyorsanız , iki ayağınızı da koymaktan çekinmeyin...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    Leoncino
    Daelim Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)