Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Devir tersine döndü millet hacim küçültüyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Belki hiç bir zaman 150 cc den yukarı çıkmam. İşler düzelir, krizi yeneriz, en fazla 250 cc. Oda seneler sonra belki. Şu anda 150 cc işimi fazlasıyla görüyor. Tüm beklentilerimi karşılıyor. Şu durumda zaten karşılamak zorunda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    valla bana dek gelmedi o kucultmek ısteyenler :D
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Çukurlarımız arttı, ondan hız yapımıyor diye küçüğe dönüldü kanımca

  4. #44
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 150 kullanıyorum, ben de herkes gibi motorumu büyütmek istiyordum ama son hafta gerçekleşen korkunç kazadan sonra ömrümün sonuna kadar en fazla 250 cc kullanmaya karar verdim. Büyük motor = öteki dünyaya açık tarihli bilet.
    burada ümmet abi var bir ara zıtlaşmıştık onla bilirsiniz ümmet peritkan 10000lerce km yapan bi abimiz bana demişti şimdi 125 liği satarsam gene alacagım motor 125 dir diye gülmüştüm şimdi okadar hak veriyorumki abi haklıymışsın diyorum......büyük makina herzaman dert her şekilde....

  5. #45
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Bence çok normal. Yaklaşık 3 aydır 600 yada 700 cc civarında araştırma yaptım. Bu araştırmalarımda bu tip motorlar en az 5.5 litreden 8 litreye kadar çıkan yakıt tüketimleri var. Bu değerler normal bir binek araba değerleri ile aynı. Gerçekten 100 yada 150cc lere bakıldığı an bunlarında oldukça zayıf motorlar olup 2.5-3 litre civarı yaktıklarını öğrendim. Bir anda 250cc lik sınıf bana çok cazip gelmiş vergisi, bakımı, tüketimi ile hem şehir içi performansı ve pratikliği hemde şehir dışı makul bir hızlanma ile son hız 140 km ye kadar sorunsuz çıkmaları ile ön plana çıkmış ve bir türlü müşteri bulmama rağmen vermek istememiştim. Zaten uzun yol makul hız seyahatı 110-120 km dir. Bunu da bu 250cc lik sınıf kat be kat 3- 3.5 litre yakıt tüketimi ile vermektedir. Bence bu devir hem şehir içi hem şehir dışı 250cc lerin derim. Bence 250cc likler...
    Hatta bir 650 cc alacağım motorum yıllık vergisini 500 YTL olduğunu duyunca şok olmuş benim 35 liralık vergiminde hıçbişey olmadığını hatta bakımda sadece 3.5 lt yağ aldığını bakımdan bakıma aramızda her zaman bir 200 YTL lik fark olduğunu oysa motorumun sadece 1.4 lt yağ aldığını da belirtmek isterim. Aradaki her yıl ödeyeceğim yaklaşık 700 yada 800 ytl lik fark ile ben 250 cc imle 10.000 km yol yapabilirim. Düşünsenize 800/0.11= 7300 km yapar..
    O an vazgeçtim. Ve 250cc mi bu senede kullanma kararı verdim..
    Bence marka yazmak istemedim ama..
    Naked tarzı ise alın Honda CBF250cc


    yada
    Cruıser tarzı ise alın Hyosung GV250cc kullanın...



    Daha ne ister insan son hızları 140 km seyahat hızlarıda 110-120 km dir. Akıllı sürücü olana yeterde artar bile..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  6. #46

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ümmet abi dinlenmezmi şırnakdan izmire trabzondan antalyaya bir dünya yol yapmış bir insan türkiyede o scooterıyla arşınlamadığı asfalt yok..

    isterse motorcuyum diyen adamın alayı altında motorun kralı en pahalısıyla gelsin ümmet abi nin söylediği dediği benim için daha geçerlidir.

  7. #47
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    bir zamanlar bir dergide okumuştum uzak doğu ülkelerinden birinde adamlar şunu diyorlarmış 250cc den büyük motor alanlar bunlarla ne yapacaklar diye çok merak edrim diye ..
    bende özel durumlar hariç 2500 cc motorların çokta mantıklı olmadığını düşünenlerdenim

    pardon 250 cc diyecketim yanlış oldu

  8. #48
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Selkanın da dedigi gibi 600 cc ve üstü motorların binek otomobil kadar yakması korkunç birşey. periyodik bakım ve parça fiyatlarıda malum..

    250 cc scooter ve cruzerlar harika seçimler ekonomi performans yönünden

  9. #49

    Üyelik
    01 Aralık 2008
    Motosikleti
    yamaha xt 660r \ ybr 125ESD
    Devir ekonomi devri...

  10. #50

    Üyelik
    04 Kasım 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    artık sadece nx 250... uslandım
    arkadaşlar o kadar çok motor değiştirdimki inanın bu konuda tecrübeli biriyim 1100zzr sahibide oldum 600 lük gsxr sahibide olum çok gezindim racing chopper v.b ama kendimi buldum crosscuyum ve mükemmel zevk alıyorum cross yaparken nx250 im var çok memnunum

    sizlere şunu diyim arkadaşlara hak veriyorum 250cc den ötesi türkiye şartlarında gereksiz

    race race derler race ciler çıksında bir dürüst olsun türkiyede basıcak yol varmı yok.. 500cc ve üstü motorlarda yıllık masrafınız en az motor durduğu yerde 2 milyardır onuda söyliyim vergisi sigrotası bakımı osu busu

    Üstüne birde araba kadar yakarlar sakın inanmayın motor ekonomikdir odur budur 500 cc nin üstüne çıkdınızmı ekonomiyi unutun buna benim ustamın çok güzel bir örneği var

    gittim bir gün usta dedim o zamanda 600 lük gsxr var bu dedim su gibi içiyor benim corsa bundan az yakıyor dedim bir ayar çek dedim gel dedi bana bir hortum gösterdi bunu görüyormusun dedi evet dedim kalın bir hortum sonra elime bir hortum daha verdi incecik minik bir hortum bunu görüyormusun dedi evet dedim şimdi bundan geçicek benzinle senin bu motorundan geçicek benzin bir mi dedi bu neyin dedim boş ver dedi 250 cclik standart bir motorun benzin hortumu dedi yani israf başka bir şey değil israf

    250cc türkiye şartlarında idealdir

    kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140 km dir rahat da yapar çok sağlam bir 250 cc ise 160 da yapar misal yamaha fazer 250cc liği türkiyeye yollanmadı sanırsam tvc nin fiero f3 250cc liği var onlarda rahat 160 yapıyor ama ne gerek var

    arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan leşleri radarlar kamyonlar otobüsler yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz

    altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz

    bakmayın yıllardır milletin gözünü boyamışlar bir amerika harley marley sen ne bakıyorsun amerikalıya
    Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
    Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)

    aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var

    amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi

    türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1000 km bilemedin 1200km

    amerikanın ortalama uzak mesaf 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...

    7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..


    türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250 cc dir...

    Arkadaşlar ben ingiltere almanya falanda gezdim tamam orda da yüksek hacimli motorlar var ama hepsi amerikan özentisi yani ordakilerde öyle triumpha adam harley davidson montuyla harleyci sakalı bıyığı bırakmış öyle biniyor ama genel gördüğüm avrupada da insalar 250cc nin üstüne çıkmıyor

    Bu işler Akıl mantık işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız

    bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsunua falan sonra uslanınca artık bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 250 falan..
    Alman_ bunu beğendi.

  11. #51
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Eee yiğidi kuru soğana muhtaç ettiler

  12. #52

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı motocross adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar o kadar çok motor değiştirdimki inanın bu konuda tecrübeli biriyim 1100zzr sahibide oldum 600 lük gsxr sahibide olum çok gezindim racing chopper v.b ama kendimi buldum crosscuyum ve mükemmel zevk alıyorum cross yaparken nx250 im var çok memnunum

    sizlere şunu diyim arkadaşlara hak veriyorum 250cc den ötesi türkiye şartlarında gereksiz

    race race derler race ciler çıksında bir dürüst olsun türkiyede basıcak yol varmı yok.. 500cc ve üstü motorlarda yıllık masrafınız en az motor durduğu yerde 2 milyardır onuda söyliyim vergisi sigrotası bakımı osu busu

    Üstüne birde araba kadar yakarlar sakın inanmayın motor ekonomikdir odur budur 500 cc nin üstüne çıkdınızmı ekonomiyi unutun buna benim ustamın çok güzel bir örneği var

    gittim bir gün usta dedim o zamanda 600 lük gsxr var bu dedim su gibi içiyor benim corsa bundan az yakıyor dedim bir ayar çek dedim gel dedi bana bir hortum gösterdi bunu görüyormusun dedi evet dedim kalın bir hortum sonra elime bir hortum daha verdi incecik minik bir hortum bunu görüyormusun dedi evet dedim şimdi bundan geçicek benzinle senin bu motorundan geçicek benzin bir mi dedi bu neyin dedim boş ver dedi 250 cclik standart bir motorun benzin hortumu dedi yani israf başka bir şey değil israf

    250cc türkiye şartlarında idealdir

    kaliteli bir 250cc nin maksimum hızı 140 km dir rahat da yapar çok sağlam bir 250 cc ise 160 da yapar misal yamaha fazer 250cc liği türkiyeye yollanmadı sanırsam tvc nin fiero f3 250cc liği var onlarda rahat 160 yapıyor ama ne gerek var

    arabayla bile uzun yolda yoldaki dengesizlik dalgalanma yamuk yumuk asfalt kırıklar çıkıklar hayvan leşleri radarlar kamyonlar otobüsler yüzünden iyi bir düşünün bakalım en yüksek kaç km hıza çıkabiliyorsunuz

    altınzıdaki motor 300 yapsa bile şartlar yollar buna imkan vermedikden sonra o hız kadranda sağa sola gösterişden başka bir işe yaramaz

    bakmayın yıllardır milletin gözünü boyamışlar bir amerika harley marley sen ne bakıyorsun amerikalıya
    Amerikanın Yüz Ölçümü : 42. 037. 784 km² (42 milyon km2)
    Türkiyenin Yüz ölçümü : 814.578 km2 (814 bin)

    aradaki uçurumu siz anlayın amerikanın kuzeyi ile güneyi arasında bırakın saati gün farkı var türkiyenin en kuzey ile en güneyi arasında 1 saat fark var

    amerikalı o kadar büyük bir yüz ölçümüne o kadar uzun bir mesafeye yollara tabiki uzun yol yapıcak şişmiycek yüksek hacimli arabadada motordada motora ihtiyaç duyucakdır bu onların iç meselesi

    türkiyede bunlara gerek yok türkiyenin en uzak mesafi 1000 km bilemedin 1200km

    amerikanın ortalama uzak mesaf 7 bin 8 bin km Genel km 17 milyon kilometrekaredir...

    7 bin 8 bin km yola tabiki büyük hacimli motor gerekir birde adamların coğrafyası bizimki gibi değilki en ucunda kutuplar var ortası çöl başı plato karman çorman bir coğrafya haliyle bunlara ancak yüksek hacimli motor dayanır..


    türkiyede güzel istikrarlı en iyi her işe gidicek en ideal motor 250 cc dir...

    Arkadaşlar ben ingiltere almanya falanda gezdim tamam orda da yüksek hacimli motorlar var ama hepsi amerikan özentisi yani ordakilerde öyle triumpha adam harley davidson montuyla harleyci sakalı bıyığı bırakmış öyle biniyor ama genel gördüğüm avrupada da insalar 250cc nin üstüne çıkmıyor

    Bu işler Akıl mantık işi şapkanızı önünüze koyup düşünürseniz anlarsınız

    bir ara bir motora başladığınızda açlık oluyor büyütüyorsunua falan sonra uslanınca artık bana yetene binmek en akıl karlısı diyor türkiye gerçeğinide görüyorsunuz her motorcunun dönüp dolaşıcağı cc ler budur 250 falan..
    çok güzel editöryal bir yazı olmuş verilerle falan açıklamışsın ellerine sağlık..

  13. #53
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı motocross adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    gittim bir gün usta dedim o zamanda 600 lük gsxr var bu dedim su gibi içiyor benim corsa bundan az yakıyor dedim bir ayar çek dedim gel dedi bana bir hortum gösterdi bunu görüyormusun dedi evet dedim kalın bir hortum sonra elime bir hortum daha verdi incecik minik bir hortum bunu görüyormusun dedi evet dedim şimdi bundan geçicek benzinle senin bu motorundan geçicek benzin bir mi dedi bu neyin dedim boş ver dedi 250 cclik standart bir motorun benzin hortumu dedi yani israf başka bir şey değil israf
    Usta kusura bakmasın ama GSXR-600 biraz yaksın izin veirise Litre başına 200 hp güç, 15000 küsür devir(tek ve çift silindirli 250 liklerden biraz yüksek devir çeviriyor) 1. viteste 115km/s . Yiğidi öldür hakkını yeme!

  14. #54
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Motocross çokda güzel açıklamışsın. Benim düşüncem ile paralel. Dediğin gibi ABD büyük bir ülke ortası çöl ve binlerce km lik düzlükler. Bu düzlüklerde elbette motoru şişmeyecek büyük hacimli motorlar gerek. Hele birde ABD de benzinin litre fiyatının Türkiye parası ile 0.75 YTL yani 75Ykrş olduğunu birde aynı işi Türkiyede yapan bir insanın bir ABD vatanadaş ile geliri karşılaştırıldığında en az 4 kat fark çıkar. Demem o ki; Benzinlikte çalışan vasıfsız bir ABD li 700*4= 2800 YTL alırken Türkiyede en fazla 700 lira almaktadır. Türk vatandaş 700 lira aylık alırken benzinin litresine 3 YTL öderken aynı işi yapan ABD li 2800 YTL alıp benzine 0.75 YTL ödemektedir. Bu durumda adam alsın 1000 cc lik Harleyi Orta Amerikayı geçerken.

    Üstüne Türkiye de yollar son derece güvensiz, bozuk ve virajlı. Burada 1000 cc lik motosiklet herzaman risk olacaktır. Oysa trafik yoğunluğu şehirler arası yollarda Türkiyeye nazaran son derece az olan ABD de bu tip motorları sürmek çok daha eğlenceli olacaktır.

    Yollarda hemen her tip araç yoğunluğu olan Türkiye de nerede 150 basacaksınız ki bu motoru isteyelim..

    Motocross güzel anlatımın için teşekkür ederim. Son derece keyif aldığımı bildirmek isterim..

    Ama yinede gönül bu... İsteyen istediğini alır.. Ama sonunda mantık öne çıkacaktır..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  15. #55

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    ben de bi er-5 ya da gs 500 alsam noktayı koyacam da ..... noktanokta işte.

  16. #56
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Bir zamanlar benim ilanımda da bu şekildeydi. Motosiklete bir daha binmeyeceğimi düşünüyodum, ara sıra oyalanmak için de ufak cc bir motorla takas edeyim diye düşünmüştüm ama sonra baktım olmuyor. Tamamen vazgeçtim ilandan... Az da olsa biniyorum, bindiğimde bari keyif alabileceğim bi makineye bineyim dedim.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  17. #57
    vlamix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Kartal
    10 sene sonra 150 cc'leride küçültmeye çalışmayalım ?

    Gidişat pek iyi değilde.

  18. #58
    KLEBER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2005
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    yamaha bws 100... WR 125 R
    bisiklete bile razı olucaz bu gidişle....
    ozanturk bunu beğendi.
    MOTOSİKLET BİR TUTKUDUR...

  19. #59
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    benzin 3lirayı geçicen galiba sen son 2.91 civarıydı

  20. #60
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Bugün 2.99 YTL olmuş.. Bence bu yaz sonuna kadar benzin 4 lirayı bulur.. Hatta geçebilir bile...
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)