Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Dikkat dikkat, kış geldi, geliyoooor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Kaç zamandır kış geliyor, kış ve motosiklet konulu bir şeyler yazayım diyordum. Buyurun bakalım, hatırlayan hatırlar.

    Ben kış mevsimini çok severim. Hep yeni başlangıçlara imza attığım mevsimdir kış, yağmurda saatlerce dolaşmaktan sıkılmadığım, kar yağdığında deli danalar gibi sokaklarda dolandığım, havanın tüm solukluğuna inat benim en çok güldüğüm, güldürdüğüm mevsimdir kış.

    Nedense her kış yeni bir şey olur benim hayatımda, büyük ve önemli bir başlangıç yapar hayat bana. Al der bu kış da bunu yaşa. Bu yüzden heyecan verici bir tarafı da vardır benim için. Ayrıca ‘mücadele ve zorluğu’ temsil eder kış. Zor olan şeyleri de, mücadele etmeyi de çok severim ya keyfime yoktur kış geldiğinde. Hayat zorlaşır ve yaşamak için daha büyük mücadeleler verir insan. Her şey daha zordur. Çünkü soğuktur, sıkı sıkı giyinmen, yaşadığın ortamı ısıtman kısacası onun şartlarına karşı direnmen gerekir. Çok şey değişir kışın. Ve değişiklik iyidir. Bu sene kış benim için ne gibi yeni başlangıçlar hazırladığının sinyallerini verdi bile. Bu yaz içimde bir şekilde zerresi bile kalmayan heyecan da geri gelir ve kış uykusuna yatmak yerine bana eşlik ederse değmeyin bu kış da benim keyfime.

    Dedim ya zor mevsimdir kış. Motosiklet kullanmak da zordur elbet kışın. Bırakın motosikleti otomobil kullanmak bile daha zordur. İşte bu yüzden pek çok ‘tatlı su motorcusu’ için kış demek motor sevdasına koca bir ara vermek demektir. Benim için motora başladığım yılın, ilk kışından beri öyle olmadı. Haa, hoş kışın motora binmenin zorluklarını ve püf noktalarını anlatan kimse de yoktu yanımda ya, yine ne öğrendiysem deneme yanılma yöntemiyle öğrendim. Evet, zordur kışın motora binmek. Ama en güzel aşk da zor olandır ya. İyi gelir yani başarana. Özel bir kabiliyet değildir kışın motora binmek, ancak kabul ve deli işidir, herkese göre de değildir.

    Motoru olan ve bu işe gönül vermiş motorcuları bir topluluk olarak düşünürsek, kışın bu topluluk iki ayrı gruba ayrılır. 1) Tatlı su motorcuları. 2) Harbi motorcular. Birinci grup içinde de iki grup vardır. Bir, kış geldiğinde, ‘Aaa seneye de aynı motora bincek değilim heralde...’ deyip, motorunu hemen satan ‘sezoncu’ grup; iki, ‘Ah gülüm, sen şimdi burada kuzu kuzu uyu, ben yaz gediğinde gene gelicem. Tamam mı?’ diye motoruyla vedalaşıp uygun bir yerde motorunu kış uykusuna yatıran, ‘garajcı’ grup. Vallaha ben hem ‘tatlı su motorcusu’ olup hem de ‘sezoncu’ olanlara hiçbir mana ve ehemmiyet veremiyorum. ‘Harbi motorcular’a gelince, bunlar motorlarına gerekli önlem ve tedbirleri almak ve gerekli bakımlarını yaptırmak suretiyle, sürüş stillerine kadar her ayrıntıyı kışa göre programlayıp motorlarından ayrılmayan kişilerden oluşuyor. Bu haftaki yazımı ‘tatlı su motorcuları’nın ‘garajcı’ grubuna ithaf ediyorum. Haftaya da ‘harbi motorcular’la kışın çetin şartlarında motor kullanma işlerini konuşuruz.

    TATLI SU MOTORCUSU

    Evet, kış yaklaşmakta ve sizin, bir ‘garajcı, tatlı su motorcusu’ olarak yavaş yavaş motosikletinizin koca kışı sağlıklı ve mutlu bir şekilde geçireceği, yazın tekrar size gülümseyecek enerjide kalabileceği ortam ve şartları ayarlamanız gerekiyor. Peki, nedir bu ortam ve şartlar kısaca bir göz gezdirelim:

    1) YER: Öncelikle motosikletinizi güvenle bırakabileceğiniz kuru ve nemden uzak bir yer ayarlamanız gerekir. Kapalı otoparkınız varsa pek şanslısınız. Eğer kapalı otopark lüksünüz benim gibi, sizin de yoksa, mümkün olduğu kadar apartman boşluğu ya da saçak altı vs. gibi yağmur, kar ve rüzgardan daha az etkilenen bir yer bulmaya çalışın. Ayrıca güvenlik açısından motorunuzu kilitleyebileceğiniz, (zincir, özel çelik telli kilitler vs. ile) bir demir, parmaklık vs.de varsa yakınlarında içiniz daha rahat edebilir. Garajda ya da dışarıda mutlaka en uygun ebatlısından bir branda edinin.

    2) LASTİKLER: Tüm kış boyunca kullanılmayacak lastikler için de birkaç önlem almanız gerekecek. En ideali lastiklerin yerden temasının kesilmesidir. ‘Yapma yaaa.. Nasıl becericez o işi? Asıcak mıyız yani koca aleti?’ dediğinizi duyar gibi oldum. Evet, biliyorum zor bir iş. Şöyle ki en ideali tamir için kullanılan, kendinden krikolu özel motosiklet sehpalarından bir adet edinmek. Ancak motor bu sehpanın üzerinde sabitlenemeyeceğinden insanların kurcalayabileceği ya da motorun bir şekilde ellenebileceği yerlerde çok sağlıklı olmayabilir. Lastiğin betonla teması, özellikle de tüm kış aynı noktanın temas etmesi, yazın çok hayra alamet olmayacaktır haberiniz olsun. Yerle temas eden bölge sırt yapacağından, motoru kullandığınızda lastiğin, o sırtı her yere değdiğinde periyodik olarak, anlamlandıramadığınız bir ses duyup ‘Noldu len şindi bu motora?’ diye, sesin nerden geldiğini bulana kadar kafayı yiyebilirsiniz. Bu yüzden lastiğin yerle temas ettiği yüzeye ahşap bir levha koymak ve sık sık lastiği çevirmek en azından manen içinizi rahatlatır. Ayrıca yüzde 20 kadar lastik havalarını indirmek de lastiğin hayrına olacaktır. Sehpa olayına girecek yer yoksa, motorunuzu mutlak suretle orta sehpaya alın. Lastiğin yere temas yüzeyine ahşap bir şeyler ayarlayın. Üstünü brandayla bir güzel kapatıp, mümkünse uçuşmasın diye uygun bir aparatla bağlayın. Çalınmaya karşı, koyduğunuz yere göre güvenlik önlemlerinizi de alın.

    3) AKÜ: Motosikletlerin kışın en belalı parçalarından biridir akü. Hele yan gelip yatacak motorlar için ‘Amman’ diyeyim. Akünüzü kışın motora cidden hiç binmeyecekseniz yerinden sökün. Aranızda motorunun aküsünün nerde olduğunu bile bilmeyenler olduğunu biliyorum. Bilmemek ayıp değil ki öğrenin. Sökmesi de çok basit bir iş. Söktük mü aküyü? Tamam. Bakın bakalım suyunda bir eksiklik var mı? Varsa o kapakçıkları açıp saf su ile doldurun. Aman dikkat, akünün üstündeki ayar çizgisini aşmasın. Kapatın kapakları ve tercihen çok sıcaklık değişimi olmayan bir yerde, yine tercihen oda sıcaklığında muhafaza edin. Bir diğer yol da arada bir motoru çalıştırmaktır ama ben şahsen kilometre yapılmadığı sürece bunun çok yararlı olduğunu görmedim. Gerçi motosikletinizin motorunun ömrü ve verimliliği açısından arada bir çalıştırmak her halükarda faydalı bir harekettir ya. Eğer arada bir çalıştırırım, ilgilenirim derseniz akünün bakımını yapıp yerine takabilirsiniz. Ancak eksi kutup başını çıkartıp, çalıştıracağınız zaman takmanızı öneririm. Bu arada akü başlarına gres sürmek de pek faydalıdır. Aklınızda olsun.

    4) ZİNCİR: Duran motosikletinizin zinciri tozdan yapış yapış olacak ve eğer bir de nem varsa paslanacaktır. Pek kimse yapmaz ama benim tavsiyem tüm kış yatacak bile olsa motorunuzun zincirini arada bir iyice temizleyip yağlayın. Hatta sadece zincirini değil tüm genel temizlik ve kontrolünü yapıp, arada motorunuzla ilgilenmek hem kafa dağıtır hem de yaza kafanızın ağrımasına engel olur.

    5) RADYATÖR: Eğer su soğutmalı bir motora sahipseniz, radyatörün içini normal su yerine antifrizle doldurun. Çünkü normal su sıfır derecenin altında donacağından, genleşecek, bu değişen hacim de motorunuzda ciddi sorunlar yaratacaktır. Maazallah patlar bile vallaha. Düşünsenize bir arkadaşınız soruyor, ‘Abdülrezzak abi ya, senin motor vardı noldu ona?’, ‘Patladı!’, ‘Nasıl yaaa?’ )) Ayrıca antifriz radyatörün içten çürümesine de karşı duracaktır. Bunlar dışında; debriyaj ve kilometre tellerini açıp yağlayarak muhafaza etmek, gözünüzle motorun her yerinin ince ince incelenip paslanma ihtimali yüksek yer ve bölgelere gerekli görüldüğünde temizleyerek antipas spreyleri sıkmak, 3 ay binmeseniz de arada bir yanına uğrayıp hal hatır sormak, öpüp sevmek, bir iki güzel söz söylemek yerinde bir davranış olacaktır.

    Ayşe Şule BİLGİÇ - Hürriyet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    ben motorumun her yerini sökeceğim temizleyip ya da değiştireceğim.sökük durumdayken de evimde saklıycam. yaz gelirken de toplarım boylece o da sıcacık yerde muhafaza edilmiş olur.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    bende tam nası geççek bu kış bakalım die düşünürken; bu yazı ii geldi valla...

  4. #4
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    mertmertmert, seni bilmem ama benim motorun üstünde geçicek herzamanki gibi , sende al arada bir mazallah yeni gelini küstürürsen gönlünü almak zor olur
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  5. #5
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    benimde tavsiyem, lastiklerinize nitrojen bastırmanız ve kaliteli antifiriz koymanız mesela bp, eğer ucuz antifiriz koyarsanız motoru resmen zamanla eritiyor...
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    BILOOO,
    mertmertmert, seni bilmem ama benim motorun üstünde geçicek herzamanki gibi , sende al arada bir mazallah yeni gelini küstürürsen gönlünü almak zor olur
    doğru diosun , arada bir çıkarır bi tur attırırım ona, 15-20 dakkada olsa gönlünü alırım ayda 1 , 2 haftada 1 falan.....

  7. #7
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Valla aşırı yağmur yağdığı günler motosikletimi evde bırakıyorum. Malum Antalya da kar yağmaz kar yağsa binilir ama yağmurda hiç olmuyor. Scooterı alıyorum yerler ıslak olduğu zaman yağmur yağmuyorsa ve alttan gelen sular engelleniyor fakat Naked tipi motosikletlerde Ybr örnek olabilir yerler ıslak olduğu zaman bütün paçalar batıyor.

    Bu gün aşırı yağmur yağıyordu ve motosikletimi uyandırmadım evden çıkarken , düştüm yollara fakat şemsiye almayı unutmuşum yolda ellerim cebimde kafam aşağıda giderken birden elime bir ıslaklık geldi ki "o ne?" dedim kendi kendime ve o an farkettim şemsiyemin olmadığını . Dolmuşa bindim ve iş yerime geldiğimde paçalarıma kadar ıslanmıştım. Daha önce yağmurlu günlerde motorumla geldiğimi ve çok az ıslandığımı görerek "bunu nasıl başarıyorsun" diyen iş arkadaşlarım benim bu halimi görünce "yaa bu havada motorla gelirsen böyle olur işte" dediler . Bende "motorla gelmediğim için böyle oldu sanırım yayalıkta acemilik çekiyorum" diye cevap verdim koptu millet sabah sabah.

    Şimdi hava açtı ve ben motosikletimi özlüyorum. Tabi birde bebeğimi ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  8. #8
    F650NNN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    f650gs
    ARKADASALAR SU NİTROJEN OLAYI NEDİR

  9. #9

    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    MeTaL, yürürkenmi yoksa koşarkenmi daha fazla ıslanırsın diye bir geyik soru vardır. bir süre önce bunun cevabını vermişler (kaynağı hatırlayamıyorum). cevabı; yürümek yerine koşanların %30 daha az ıslandığı yönündeymiş, senin bu ufak testin de bunu kanıtlar yönde sanırım motorla işe gidince daha az ıslanmışsın

  10. #10
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    F650NNN, benim bildiğim, lastiklerin ömrünü uzatıyor ve yerle temasında aşınmasını çatlamasını önlüyor ve hatta bizim lastikçi var karşıda ben ordan bastırdım kendime ( kendime derken arabama yani abi sizin içiniz fesat yaw ) birde yakıt tüketimi sağlıyormuş.... 15-20 ytl burda hatta 10 ytl de olur ya.....
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2005
    arkadaslar benim bildigim kadariyla nitrojen yarislarda fazla isnan lastikler icin kullaniliyor. belki soguk icin de faydasi olabilir

  12. #12
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    ChatnoiR, galiba sanırsam öyleki öyle . federal, 15-20 YTL yakıt tasarrumu sağlıyor şimdi bu lastiğe bastırdığın Nitrojen . Abi kazaran depona basmış olmasınlar biliyorsun yanıcı bir gazdır ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  13. #13
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    MeTaL, yok yanlış anlamışın , 20 milyona arabaların lastiklerine basıyorlar, motora da 10 olur diye düşündüm,....
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  14. #14

    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Yazıyı okuyunca kafama takılan ilk soru..

    Acaba nerden araklamış?

    Tatlı Su motorcusu lafı oralara kadar gitmiş

  15. #15

    Üyelik
    05 Eylül 2005
    arkadaşlar bastırmayın valla federal diyosa... sonra valla ona dönersiniz... gittiğiniz yerde ne kadar avize varsa kafanıza filan çarpar hehuheuhuehue

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı zuhtupasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2005
    Şehir
    Ist-Kadıkoy
    Motosikleti
    Burgman 400 K7
    Arkadaslar;
    Pazartesi günü itibariyle İstanbul ve cevresinde kar yagısı yuksek ihtimal..Bilginize..
    S&S

    http://www.weatheronline.co.uk/Europe.htm

  17. #17
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    Morpheus, alnımda ki çizik ve kafamdaki şişlik aynen devam abi, fazla gülme başına falan gelir allah korusun, sende saç da yok karpuz gibi çatlar sonra
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  18. #18
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı zuhtupasa adlı üyeden alıntı
    Arkadaslar;
    Pazartesi günü itibariyle İstanbul ve cevresinde kar yagısı yuksek ihtimal..Bilginize..
    S&S

    http://www.weatheronline.co.uk/Europe.htm
    eyvahlar olsun
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  19. #19
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    federal,
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  20. #20
    Demir73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2005
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Jinlun 150 Red
    Arkadaşlar ben evin önündeki sundurmaya koydum motoru ikigünde bir çalıştırıyorum. Yağmur felan almıyor ama izmit oldukça nemli bir yer. Şu antipas özelliği olan spreylerden alıp sıkıcam sağına soluna. Havalarda bi düzelmediki gezelim arada sırada hergün yağmur yağıyor yağmurda kullanmayıda hiç sevmiyorum yaklaşık bir aydır yatıyor kuzu kuzu
    yol bir yere gitmez o bir durma biçimidir,
    yaşamak hızlı bir ölme biçimidir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler