Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki'nin S-DMS Sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Suzuki'nin son yıllarda SS'lerine (veya diğer bazı motorlarına da) koyduğu bir sistem galiba bu S-DMS.

    Anladığım o ki bu sistem sayesinde motoru farklı güç seviyelerinde yürütebiliyorsunuz.








    Aşağıdaki bilgiyi yabancı bir siteden aldım. Benim gibi az biraz İngilizceniz varsa dahi anlarsınız muhtemelen :


    There's been a lot of confusion regarding the A-B-C mode switch on Suzuki's '07 GSXR 1k, the '08 GSXR 600/750/1k and the '08 Hayabusa.

    Let me try to explain. Basically it works like this for the K7,K8 GSXR 750 and 1000 -

    A mode - Full Power (not withstanding the existing timing retardation programmed into the ECU for the first three gears and the top of 6th gear)

    B mode - Reduced Power until full throttle is used, then full power, same as A mode. Basically it softens the "hit" but doesn't peak any different than Mode A. This would be difficult to illustrate on a dyno graph because it is throttle dependent.

    C mode - Reduced Power, regardless of throttle opening or rpm.

    Note : The K8 GSXR600 and K8 Hayabusa differ in that:
    A mode is full power
    B mode is less power than A mode at all throttle and rpm
    C mode is less power than B mode at all throttle and rpm

    Thank you stopher58 for the correction, and for making me track down the K8 Hayabusa DMS settings as well.

    The purpose of this feature, especially on the 750 and 1k, isn't so much for the street as it is a marketing tool. But most importantly, it is a feature for racing teams to allow switching between different maps on the track for different conditions. The possibilities are endless. Since it is already an OEM feature, it will be legal for racing in most sanctioning bodies.

    Here's a chart from KWS Motorsports of a brand new production '07 GSXR1000 picked up from a local dealership. Dynojet 250i Dyno.

    Blue line is A mode. Red line is C mode. B mode would be hard to illustrate on a dyno because it is throttle dependent.



    Bir arkadaş da bu işi şöyle özetlemiş :


    Suzuki'nin 2007'den beri motorlarına adapte ettiği bir sistem.3 farklı motor haritası var.Bunları didondaki bir anahtarla nasıl sürüş tarzı istiyorsan seçebiliyorsun.A,B,C modu var.
    A Full power
    B Sport
    C Islak zemin
    Nasıl bir sürüş yapmak istiyorsan sağdaki baş parmağınla Switch'i o konuma getiriyorsun.Yola devam ediyorsun.
    Eskiden arkadaşlar( özellikle acemi) gücü kısıtlı motorlar neden TR'ye gelmiyor diye topic açarlardı.Suzuki alacaklar için böyle bir sorun yok.Gücü kendi ayarlayabiliyor artık.
    Yada bir GSXR 1000 alırsan 3 motor almış gibi oluyorsun.Sağ baş parmağınla istediğin konuma getirisin 600,750,1000cc olarak kullanabilirsin makinayı.Öylede düsünebilirsin işi


    Anladığım kadarıyla bu motor GSX-R 1000. Dinamometreye motor A ile C konumunda iken çıkarılmış.

    Grafikteki mavi güç eğrisi( 173.6 hp güç açığa çıkmış) A seçeneğini, kırmızı güç eğrisi ise(128.5 hp güç açığa çıkmış) C seçeceğini temsil ediyor.



    Bu sistemin pratikte işleyişinin nasıl olduğunu,ne gibi faydaları olduğunu bu sisteme sahip Suzuki kullananlar daha iyi aktaracaktır.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ingilizce çevirisini kısaca özetlersek:

    K7,K8 Gsxr 750 ve 1000 için;
    A modu - Tam güç
    B modu - Tam gaz verene kadar azaltılmış güç. Tam gaz verdiğinizde A modu gibi tam güç kullanılır. Bu mod, motorun gaz koluna verdiği ani tepkiyi yumuşatır.
    C modu - Düşük güç. Ani gaz açışlarına kayıtsız.

    Not: K8 Gsxr 600 ve K8 Hayabusa'da bu biraz daha farklıdır:

    A modu: Tam güç
    B modu: Her devirde ve her gaz konumunda daha düşük güç.
    C modu: Her devirde ve her gaz konumunda en düşük güç.

    Ayrıca , özellikle 750 ve 1000likte kullanılan sistem pazarlama stratejilerindeki gibi cadde için yapılan bir sistem değil.
    En önemli nokta , bu sistemin yarış takımlarına pist kondisyonlarına göre farklı tiplerde sürüş haritası çıkarılabilmesi.
    Ihtimaller sonsuz. Bu sistem OEM özelliği olduğu için çoğu yarışta kullanılması yasal.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #3
    eL_BaNDiDo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Ben yabancı bir kaynaktan şöyle öğrenmiştim:
    A modu : Kelebekler normal hızda ve tam olarak açılıyor
    B modu : Kelebekler yavaş açılıyor fakat sonunda yine tam açılıyor.
    C modu : Kelebekler yavaş açılıyor ve sonunda tam olarak açılmıyor.
    Yoldayken mod değiştirebiliyorsunuz. Bazen cimrilik yapmak istediğimde C moduna alıyorum, düz yolda yakıt tüketimi 100 km. de 4-5 litre civarına kadar düşebiliyor. Ama A modunda sıkıştırarak gitmeye kalkarsanız 10 litreyi rahatlıkla geçebiliyor. Gerkli midir bilmem ama fena bir sistem de değil bence.
    Ben sadece 1000cc olan için yorum yapıyorum diğerlerini kullanmadım.
    La liberta non ha prezzo !

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    süper bi sistem esasında bence motorda bu modlar sayesinde çok daha iyi tecrübe edinilerek kullanılabilir en azından bilinçli bir insan için =)
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #5
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    harika bir sistem bunu bi arkadaşımdan duymuştum hayabusada 3 modlu kullanım var demişti
    çok şaşırmıştım başka motor kullanan arkadaşlarada söylediğimde bana inanmayıp ya öyle bidurum olurmu demişlerdi
    ama doğruymuş
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  6. #6

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    belcika
    Motosikleti
    DUCATI 1198
    yagmurlu havalar icin yapilmis bu mode lar c modu cok yagisli havalar icin motor daha az guce sahip

  7. #7
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Alıntı Alkan1970 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yagmurlu havalar icin yapilmis bu mode lar c modu cok yagisli havalar icin motor daha az guce sahip
    evet c modu karlı havalar için hatta....... bence direk 600 le başlayan bilinçsiz insanlara bir önlem olabilmek için geliştirilmiş. ha suzuki nin umrunda mı derseniz kaza istatistiklerinde motosiklet markaları da geçiyor.
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  8. #8

    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Şehir
    MERSİN
    abi mükemmel bir sistem ben daha önce bilmiyordum gerçekten , suzuki tebrik ediyorum suzuki benim için bir kere daha önem kazandı teşekkür ediyorum...

  9. #9
    bandit07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SYM MIO
    bencede bu sistem sayesinde daha az race kaza olacağını düşünüyorum

  10. #10
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    güzel sisitem benzin konusunda işime yarar...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  11. #11
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    muhteşem bir sistem acaba 2006 gsr 600 için uygulanabilir bi sistem mi, motora adapte olabilir mi, maliyeti nedir?
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  12. #12
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Yahu ne karlı havası, yok bi düğmeylede cift çekere geçiyor Türkiye'de bunu en düşük modda kullancak birini ben tanımıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler