Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaza geliyorum der...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    konu, " kaza anı "

    dikkatli bir sürücü için kaza geliyorum der. bu bakımdan aynı kazayı iki farklı şekilde ele alalım.


    motosikletli ana yoldan dümdüz ilerlemektedir. bir otomobil yan yoldan bir anda çıkar ve motosikletliye tam yandan çarpar. motosikleti motordan fırlayarak 4 metre uzağa düşer. korumaları sayesinde birşey olmamıştır ve tesadüfen iyidir.


    bakalım suçlu kim. öncelikle, yan yoldan çıkıp çarptığı için otomobil sürücüsü %100 suçludur diyebiliriz. tabiki bu düz mantık ve yaptırımsal yasalar çevresinde böyle

    halbuki doğa yasaları gereği motosikletli %90 suçludur. neden mi?

    1 - kendi aracının ve tecrübesinin yetmediği bir yolda ve hızda ilerlemektedir.

    aksi olsa, yan yol bağlantısı gördüğü yolda ister istemez ters yöne yaklaşır, hızını düşürür ve bağlantı girişini kontrollü şekilde geçerdi.

    halbuki amatör motosiklet kullanıcısı, anayol hakkı benim diyerek, ana yol süratinde ilerlemektedir. bütün araç kullanıcılarının kesinlikle kurallara uyacağını peşinen varsaymaktadır. araç kullanıcıları kurallara uysalar bile, fren hidrolik hortumunun delinmesi gibi teknik problemler bile çıkabilir. bir şekilde kuralsızlık olduğunda yasalar diğerini suçlasa bile ölüm riski olan motosiklet kullanıcısı iken, yasaların ne dediği birşey değiştirmez. siz öldükten sonra çarpan 20 yıl yatsa da ailenizin üzüntüsünü azaltmaz.

    2 - motosiklet kullanıcısı reflekslerine ve soğuk kanlılığına hakim değildir.

    bu durum birinci dereceden motosiklet kazası sebebidir!

    öncelikle, kullandığınız motosiklet aşırı refleks gerektirmeyen bir cruiser tipi motosiklet olsa bile, kaza anında en iyi koruyucu meleğiniz reflekslerinizdir.
    bu bakımdan müsait yollarda ve zamanlarda reflekslerinizin yeterince geliştiğinden emin olunuz. trafiksiz ortamda freni kilitlediğiniz için düşmeniz kontrollü olacağı için size bir zarar vermeyecektir. eğer denemeler sırasında motosikletinize de güvenlik tedbirleri alırsanız düşmenin hiç bir zararı olmayacaktır ( düşme takozları yada demirleri bağlanabilir rahatça. geçici demirler bulunamasa bile kolayca yaptırılabiliyor )

    ancak, bir çok kullanıcı için " öf be ne saçma bişey kalkıp haftada bir 2 saat fren mi çalışılır? ben frenlerime hakimim!? " cümlesi karşınıza pat diye bir araba çıktığında asıl anlamını bulur.


    bütün bunların yanında, gerçek kaza sebebi her zaman "panik" unsurudur.

    çünkü, yukarıdaki kaza örneğimizde otomobil basitçe yan yoldan çıkmış ve motosiklete çarpmıştır.
    çünkü motosikletli muhtemelen aracı görünce istem dışı olarak fren yapmıştır. korku, onu en tereddüt ettiği şeyden korunmaya iter. yani yüksek süratte çarpışmadan. panik anında en sık yapılan hata fren yapmaktır. ancak panikleyen insan karar veremez!

    karar mekanizması köşeye sıkışan insanı koruması için beynin refleks sistemi vardır. otomatik devreye girer. daha önceden şartlandığı üzere, "tehlike anında fren sık" komutu üzerine yoğunlaşır.

    bu durumda iki şekilde kendinizi kaza anında panik etkilerden koruyabilirsiniz.

    1 - panik olmaktan kurtulabilirsiniz. psikolojik destek yada iyi bir motosiklet eğitimi bunu sağlayabilir.

    2 - en klasik amatör kullanıcı hatasından, yani debriyaj + fren kullanımından kaçınarak zamanla bu alışkanlıktan kurtulmak en iyi refleks geliştirme yöntemidir.

    unutmamak gerekirki, motosikleti dengede tutan şey motor gücüdür.

    arka tekerdeki motor gücü kesildiğinde motosikleti dengede tutan güç de kesilmiş olur. normal şartlarda arka tekerde çekme gücü varken, size ihtiyac duymadan dengede kalabilen motosiklet, tekerdeki güç kesildiğinde tamamen sizin yeteneklerinizle dengede kalır!

    bu sebepten, debriyaj kullanımını sadece durma anında ve vites geçişlerinde kullanmaya alışmak en iyi refleks geliştirme şeklidir.
    gerçekte debriyaj, motorun ilk hareketini alabilmesi için motor ile hareket sisteminin yumuşak bir geçişle birbirine bağlanması, vites değişimlerinde aktarma organlarındaki hassas parçaların zarar görmemesi ve motor durma anına kadar yavaşladığında, motorun stop etmemesi için tasarlanmış bir parçadır.

    gerçekte motor gücünü açarsanız aracınız hızlanır. motor gücünü kapatırsanız aracınız yavaşlar. son viteste bile olsanız, bulunduğunuz vites aracı sıfır hızı ile o vitesin izin verdiği maksimum hız arasında ayarlamanızı sağlar. bu sayede gaz kolu ile kolayca frenleme yada hızlanma yapabilirsiniz!

    eğer debriyajı kullanırsanız, motosikleti yavaşlatmak için motor gücünü kullanamazsınız. dahası motor gücü kesildiği için motosiklet " kendi kendine denge " sisteminden çıkar ve bütün yük size kalır. üstüne fren yaparsanız tekerlerin dönme dengesi bozulur ve daha dengesiz hale gelir.

    yavaşlama işini debriyaj + frenle uygulayan birisi, yavaşlama için bu işleme odaklandığı için ani bir panik durumunda istem dışı olarak bunu uygular.

    halbuki yukarıdaki kaza örneğimizde motosikleti kişi hızlanarak araçtan kurtulabilir, yada motosikleti daha zıt yöne kaydırarak çarpmadan kurtulabilir yada en minimuma indirebilirdi.



    unutmayın ki kaza riskini azaltmanın yolu motosiklete daha az binmek yada daha sakin bir motosiklet almak kesinlikle değildir!


    istatistikleri incelerseniz, sakin kullanıcılar ile agresif kullanıcılar arasında kaza oranında bir fark olmadığı sonucu ile karşılaşırsınız.

    sakin kullanıcılar özellikle panik olmaya daha müsaittirler. çünkü çoğu sakin kullanıcı sakin kullandığı için kaza riskinin az olduğuna odaklanır ve kaza geliyorum derken beklemediği bir durumla karşılaştığı için kolayca paniğe kapılır.

    agresif kullanıcılar, aşırı dikkatsiz kullanmaya meyillidir. ve kazanın geliyorum dediği durumları farkedemezler.

    aklı başında bir kullanıcı, ister agresif olsun ister sakin bir sürücü olsun şunu bilir ki

    her geçmekte olduğun yeşil ışıkta, her yaklaştığın virajda, her yaklaştığın araçta, sana yaklaşmakta olan her araçta, her kavşakta,

    her an her yerde düşmeniz yada kaza yapmanız için sürekli, her an bir ihtimal etrafınızdadır. siz ne kadar sakin kullanırsanız kullanın tepenize bir ufo düşebilir. böyle durumlarda nasıl fren yapacağını, yada nasıl gazlayacağını, düşecekse nasıl düşeceğini bilen ve bunu o sırada düşünebilecek kadar sakin kalabilen birisi olmalısınız.


    yeşil ışıktan geçerken yeşil sizin olsa bile yinede yavaşlayıp diğer şeridi kontrol etmeyi,

    viraj ve kavşaklara yaklaşırken ileriyi mutlaka kontrol etmeyi, eğer ilerisini göremiyorsak olası bir durumda manevra yapabilecek bir sürate indiğinizden emin olmayı, otomobilleri sollarken sizi görmüyor olabileceklerini, solladığınız kişinin görebiliyorsanız ( aynadan mesela ) surat davranışından sonraki hamlesini tahmin etmeyi ve yön değiştiren tekerlerine göz atmayı, arkanızdan size yaklaşan araçları sürekli kontrol ederek "makaslaya makaslaya gelen bir aracın sizin orda bulunduğunuzu göremeyebileceğini yada umursamayabileceğini " sürekli hesaba katarsanız zaten kaza başınıza geldiyse vardır bir hayır. bütün bunları sürekli kontrol etmek ve uygulamak elbetteki oldukça zahmetli. ama bunu bir çeşit bilgisayar oyunu ve her başarılı viraj atlatmanızı da bir bonus olarak görebilirsiniz .


    bir de forumlarda en çok karşılaştığım kaza tiplerinden bir iki örnek vermek istiyorum.

    " önümdeki adamın aniden yan yola girmek için yavaşlaması yüzünden adama çarptım "


    forumdakilerin tepkisi de, " vay hayvan herif. zaten motorluları hiçe sayıyorlar "

    iyi de, eğer önündeki aniden yavaşladığında sen ona çarptıysan, demekki aşırı yakın takip ediyordun. adamın arabası aniden bozulabilir de, yada lastiği patlayabilir. yada önüne başka birşey çıkabilir ve ani fren yapabilir. bu durumda sen ondan kolayca kaçamıyor ve çarpıyorsan, bu durumu kontrol edemiyorsan, forumdaki " vay hayvan herif zaten motorluları hiçe sayıyorlar" yorumunu yapan da, kazayı yapan da motosiklet ruhuna ve estetiğine yakışmıyor diyorum.


    " virajda aniden karşıma çıkan kumun üstünden geçip düştüm "

    virajda aniden önüne kum çıktığına göre, ilerisini görmediğin bir virajda olması gerekenden çok daha süratliymişsin demektir derim. aksi halde uygun süratte olsaydın virajın eğimi içinde motosikleti çok rahat düzeltebilir, kumdan rahatça geçer ve viraja devam ederdin.

    ilerisini gördüğün bir virajda zaten önüne " aniden " bir kum çıkmayacağı gibi, ilerden sana yaklaşmakta olan kumu görüp ona göre tam kum üstünden geçerken uygun süratte olmanın ve kumun üstünden düz geçmenin bir yolunu bulmak gayet kolay olurdu.

    " ben şeridimde giderken biri gelip yandan bana çarptı."



    motosikletten büyük araçlar kütlelerinden dolayı zor diye manevra yapamazlar.

    eğer bir araç bilinçli olarak gelip sana yandan çarpmıyorsa, yandan gelip sana çarpabilmesi için seninle aynı süratte olması gerekir. bu durumda ya birşeyden kaçıyordur, ya da atraksiyon yapıyordur. dolayısı ile kendinizle aynı süratte bir aracın yanında seyretmeyiniz. bunu kuş beyinli kuşlar bile yapar ( yanlış anlaşılmasın :D )

    kuşlar havada yan yana asla uçmazlar. V düzeni denilen düzende uçarlar. ola ki ani bir rüzgarda kuşun biri yana savrulursa diğerine çarpmasın diye.

    trafikte V düzenini diğer araçlar farketmese bile koruyun.

    " aynalarınız olduğunu hatırlarsanız gelip size arkadan çarpmazlar. "

    aynadan size yaklaşan araçları takip edin. zaten tehlikeli manevra yapabilecek araçları kolayca farkedersiniz. onlar size yaklaşırken ve geçerken yapabileceklerini göz önünde bulundurarak bunun gibi kaza ihtimallerinden kolayca kaçınabilirsiniz.

    özellikle otobanda en çok olan kaza tipi ( istanbul için ) emniyet şeridinde giden motosikletliye aniden emniyet şeridine çıkan bir aracın çarpmasıdır.

    her motosiklet kullanıcısı bu durumda araç kullanıcısını suçlamak ister.. her ne kadar araç kullanıcısı kontrolsüz şekilde çıktığı için suçlu olsa da, hem mantıken hem de yasalarca motosiklet kullanıcısı suçludur. çünkü

    1- emniyet şeridi ciddi kazaya sebebiyet verecek süratlere çıkılması kesinlikle saçma ve yasak olan bir alandır.

    2 - emniyet şeridinde, acil durum araçları ( polis, itfaiye, ambulans vs. ) dışında seyredilmesi yasak olan bir şerittir!. dolayısı ile bu şeride çıkmayı düşünen birisi, bu şeritten bir aracın gelmesini beklemez!?

    3 - acil durum araçları gelmekte olduklarını sirenle haber verirler!. dolayısı ile emniyet şeridine çıkmakta olan bir adam, ambulans yada polis sireni duymakta olsaydı zaten ilk aklına gelecek olan bu aracın emniyet şeridinden gelmekte olduğu olurdu. bu sebeptendir ki, şeridin boş olacağını varsayar! ( aslında düşünmezler de...işte... :D )

    4 - emniyet şeridine aniden çıkan araca bodoslama dalıp kafa üstü uçtuysanız ve hala yaşıyorsanız, öncelikle zaten şanslısınız. ama çok kötü bir motosiklet kullanıcısısınız. çünkü en basit kuralları bile uygulamıyor olduğunuz fikri oluşuyor. duran araçların yanından süratli geçmek ciddi tehlikelidir. koşan adama duran biri çelme takmaya kalkarsa adam zıplayıp kurtulabilir. ama motosikletler henüz zıplayamıyor.
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    hepsini okudum bi çırpıda efendy. güzel çalışma, takdir ettim.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  3. #3
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    İso kardeş parmaklarına saglık. Gercekten faydalı olacak bilgiler vermişsin. Herzama dikkat. tam dikkat...
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  4. #4
    oğuz-antalya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA-konyaaltı&manavgat
    Motosikleti
    cbf 150 satıldı & cbr 125
    iso abi çok güzel bilgilerdi teşekkürler
    Manavgat şimdilik . . .
    oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal)

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    hepsi doğrudur. ellerine emeğine sağlık. Düşücem düşüncesiyle motora binersen düşersin.

  6. #6
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    faydalı bilgiler abi sağol emeğine sağlık
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  7. #7
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Elinize sağlık, öğretici olmuş.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  8. #8
    frdndl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2008
    Şehir
    adana
    çok güsel yazmışsın ellerine sağlık da çok uzun yazmışın yaa oku oku bitmedi
    sen kal aşk ben giderim buralardan

  9. #9
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    alıntıdır yazsana arkadaşım alla alla
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  10. #10
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Ulen en üstünde yazıyo ya yazının okumadan ne yorum yapıyon...
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #11
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Güzel alıntı yapmışsın Paylaşım için teşekkürler
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  12. #12
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Paylaştığın için teşekkürler..
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  13. #13
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntıda olsa bunları buraya taşıyarak bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim. Ellerine sağlık.
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  14. #14
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulen en üstünde yazıyo ya yazının okumadan ne yorum yapıyon...
    Konu efendy_iso tarafından (Bugün Saat 14:58 PM ) de değiştirilmiştir..

    hadi ordan sende ben yermiyim olum
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  15. #15
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    emeğine sağlık abi dediklerinin hepsini uyguluyodum zaten ama daha çok dikkat ve kontrol gerektiğini öğrendim güzel çalışma..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  16. #16
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Burda bir çok istisna var yahu siz ne kadar kontrollü olun ölümcül kazayı andaval ve salak sürücüler tarafından yakalanmanız an meselesi
    2 ye ayrılan bir yolda gidiyorsunuz ve sağa doğru devam edeceksiniz, önünüzde ki salak sola girmesi gerektiğini son anda hatırlayıp sola manevra yapar ve 20 km bile değilken hıznız kaçamazsınız, hız olmadığından kıvırtma da yetmez ve direkt salağın tampona yapışırsınız, tekerinizle girdiğiniz için salağın lambaları kırılır ama size bir şey olmaz ama yine de herife ana avrat küfredip birbirinize girer, döversiniz. Bu ilk kazamdı;
    Bayır yukarı aheste aheste çıkıyorum Beşiktaştan yukarı doğru baya dik bir yokuş ve malum trafik arkadan bastıranlar sağdan soldan sizin takip mesafesine atlayanlar yüzünden dipdipe çıkmak zorundasınız. Salak bir servis şöförü sıkışık trafikten kurtarmak için geri geri manevraya başladı ve ben bayır yukarı frenlere asılmışım, geriye kaçamıyorum, giden ön çamurluk. Bu ikinci kazam.
    Tem den Mahmutbey gişelere gidiyorum, yolda ki araçlar çok hızlı 90km den aşağı giden yok, sizde zorunlu uyuyorsunuz bu trafik hızına ve şaritler dolu zigzak şansınız yok, takip mesafesi bıraktığınızda mutlaka cabrio bir araba zigzaglar çizerek , b..k ta boncuk bulmuş gibi önünüze girip sizi sürekli fren yapmaya zorluyorlar, En sola dalan subaru gibi siperlik takılmış bir toyata ani fren yapıp ( önünde şeritleme arabası var ) direkt önünüze dalar, tüm frenleri kilitleme pahasına asılır, sağ sol yalpalıyarak zorla durursunuz, mala ziyan yok ama 3 saat geçmeyecek şok olma durumu var. Bu 3. kazam olabilirdi.
    Tuğper'in kaza yapmasına ve vefatına sebep olan beyaz passat veya onun heveslisi başka bir andaval, çünkü modifiyeli ve makas ata ata beni neredeyse öldürecekti, E-5 ten boğaz içi köprüsüne sapan yol ve ben sola yanaşarak KAdıköy e devam edeceğim ve öndeki aracın sol tekerini takip ediyorum, bu andaval makas ata ata geliyor ve benim şeridime tamponu sokuyor, ne oluyor dememe kalmadan neredeyse dokundu dokunacak devirecek, sağa zor atıyorum kendimi ve bir servise bodoslama bindirmekten son anda kurtuluyorum, bu da 4. kazam olabilirdi, yine şok ve andavalla kavga edişim.
    Edirne deyim otobandan çıkmış üniversite kavşağından lerliyorum arkamda bir midibüs ve neredeyse tamponu plakama değecek açılmak için biraz gaz veriyorum ( kamyonun altında kalan scooter lı sürücünün cork diye patlamasını izlemiş ve şok olmuştum, böyle bir ölümü hayatta istemem) 30 mt kadar önümde kırmızı bir polo aynı hızda gidiyoruz ve birden ani fren sesi, polo duruyor aramızda mesafe kalmamış frenlere basıyorum ama 10-15 mt kurtarmaz direk bindiririm, yatırıyorum motoru kırılan debriyaj maneti, sol sinyal kapağı ve derisi bir çok yerden yırtılan Giwi çantam; ben de kol çizilmesi ile kurtarma, bu gerçek anlamda 3. kazam ve yaralanma ile sonuçlandı.

    Demem odur ki, siz ne kadar dikkatli olursanız olun, bir andaval çıkıp canınıza kastedecektir, bu yüzden mümkün olduğunca arabalardan uzak kalmaya, takip mesafenizi berbat etseler de yine de bırakmaya çalışmaya, yolun sağına veya soluna sığınıp andavalların sizin taciz etmesine izin vermeyin, yolu ortalayın, arkanızdan gelsinler. Tali yollarda kesinlikle hız yapmayın, önünüze ayran şişesi patlatabilir, ani u dönüşü yapmaya kalkanlar çıkabilir, sağdan soldan araba, hatta apaçi motosikletliler ( marka değil adamın tipi apaçi ) fırlayabilir, tik oldu artık her 10 sn de bir aynalara bakmak, ileriyi gözetlemek, önde ki aracın hızını , durma mesafemi sürekli hesaplamak, motor kullanmak artık benim için İstanbul da istatistik yapmakla geçiyor hep

    Son dileğim, İstanbul'da motor kullanıcılarına Allah sabır, şans ve sağlık versin, çok zor işimiz çok zor...

  17. #17
    Baltassar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Cbf 250
    Elleriniz Dert Görmesin
    Imza mi?? Nereye Atayım

  18. #18
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Hocam eline sağlık güzel yazmışsın ama insanın karşıdakinin hiçmi suçu yok diyesi geliyor.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  19. #19

    Üyelik
    20 Ekim 2008
    Motosikleti
    Honda Cbr 600rr
    trafikte güvenliğimiz için gerektiğinde agresif gerektiğinde defansif sürmeyi bilmek araçların kör noktalarında seyretmemek ve azami dikkatli olmak aynı zamanda çabuk ve doğru karar verebilmek iyi reflekslere sahip olmak kullandığımız araca da çok iyi hakim olabilmek gerekiyor. iso'nunda dediği gibi sadece sakin sürücü olmak ve trafik kurallarına uymak malesef hayatta kalmaya yetmiyor.
    it's just living and leaving::145::

  20. #20
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Öncelikle çok güzel yazı buraya aldığın için sağol

    En sondaki emniyet şeridi kısmına bir daha dikkat çekmek istiyorum.Arkadaşlar emniyet şeridinden sürmek hem mantıken hem de yasal olarak bizim zararımıza.

    Motosikletlilerin trafikte sürmesi gereken yer aşağıdaki gibidir.
    Alıntı roadbuster adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Fransa'daki motosikletlilerin bu haklarını savaşarak (yani BASA BASA) aldığını hatırlatmak isterim
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler