Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: TRAFİĞE AÇIK YOLDA TEKER YAPMAK NE KADAR DOĞRU ?

Katılımcı sayısı
173. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • valla yetenek varsa heryerde yaparsın kardeşim sorun olmaz

    34 19.65%
  • yakınlarında araba yoksa yolun boş olduğu bir an yapılabilir

    64 36.99%
  • yol boş olsa bile kesinlikle yapılmamalı

    53 30.64%
  • yapılır yapılır , hatta videoya çekip forumda bile yayınlanır

    22 12.72%
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Trafiğe Açık Yolda Teker Yapmak Ne Kadar Doğru ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    @GKN
    Abi ben o kadar sorumluluk sahibi bir motorcuyum ki 60 saniye yanan kırmızı ışıkta 120 saniye bekliyorum.
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neyse konya dönelim abi, çıkamayız yoksa işin içinden
    konyada ne işin var yav

    Alıntı Terrorizer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @GKN
    Abi ben o kadar sorumluluk sahibi bir motorcuyum ki 60 saniye yanan kırmızı ışıkta 120 saniye bekliyorum.
    iyi güzel de uzun kornayla taciz etmiyolarmı

  3. #63
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Alıntı emin_arikoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi güzel de uzun kornayla taciz etmiyolarmı
    Etsinler onlar aceleci ve sorumsuz şöförler yarın çocuk falan da ezer onlar
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★

  4. #64
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Alıntı Terrorizer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @GKN
    Abi ben o kadar sorumluluk sahibi bir motorcuyum ki 60 saniye yanan kırmızı ışıkta 120 saniye bekliyorum.
    Arkadaki taksiler beklemez geçer üstünden ya da bilerek dokundurur arkadan..

  5. #65

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Alıntı Terrorizer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etsinler onlar aceleci ve sorumsuz şöförler yarın çocuk falan da ezer onlar
    ben motorla giderken taksicilerle kavga etmeye tırsarım neme lazım çarpar kaçar, ama bendede araba varsa offff

  6. #66
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Taksicilerden korkmuyorum çoğu psikopat da olsa genelde ekmeğinin peşinde adamlar. Tartışırken camdan silah çıkarıp sıkan manyaklar var onlara denk gelmemek lazıma asıl.

    Bu arada fikirlerim başlığı daha fazla takip etmeyeceğim Pm atar isteyen
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★

  7. #67

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Amaç trafikte iyi manevraysa etkili frenaj, viraj alma teknikleri vs. gibi alanlarda limitlerinizi geliştirmeniz gerekir, ön kaldırmak stopie yapmak, sürüş tekniğinizi değil akrobatik kabiliyetinizi geliştirir. Yani motosikletle en iyi akrobasi yapan kişi trafikte daha iyi olacak diye bir kaide yok gibi geliyor. Bence tekere gelmek zevk meselesinden başka birşey değildir eğer profesyonelce yapılmıyorsa...

    Bence normal sürüşte tekere gelmemek daha önemlidir, bunu engellemeyi bilmek tekere gelmeyi bilmekten daha değerli bir bilgidir.
    Koyuyla işarediklerime yönelik bir keç şey söyleyeceğim.
    Genelleştirmeden kendim için söylemiş olayım; Hangi fren mesafesinde stopie yapmadan durabileceği, hangi şekilde teker yapmadan debriyajı ve gazı ayarlayabileceğimi veya ön yada arka tekerin fren ne kadar sert sıktığımda (yada frene bastığımda) tekerlerin kitlenmeyeceğini bilmek beni bir kademe motosiklet sürme konusunda ileri götürür.
    Bunları bilmenin tek yoluda denemektir.

    Ben bunları yanlışlıkla yaptığım sürece , her yapışımda paniklerim ve bu benim kaza yapma yüzdemi arttırır.

    İstemsiz stopie gibi birşey olacağını hiç zannetmiyorum, kanetimce tekeri kilitler düşersiniz.
    İstemsiz stopie yapanlar gerekli yorumu ve deneyimlerini yazarlarsa sevinirim.

    Senin "istemsiz stopie diye bir şey olacağı zannetmiyorum" demen benim gözümde seni, motosiklet sürüşü konusunda bir kademe aşağı seviyeye çekti açıkçası.
    Kimilerine göre yanlış bir şeyler söylüyor olabilirim ama benim görüşüm bu.

    coq'tan yorum bekliyorum ben bu konuda merak ettim
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  8. #68
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Morrigan,

    İstemsiz stoppie yapılır mı sence? Bu belki imkansız olmasa da bence çok çok düşük bir ihtimal çünkü genelde sürücüler arka tekeri kızaklatma eğilimindedir. Acemilikle ön frene asılan kişiler dahi genelde ön tekeri kızaklatır.

    Motosikleri stoppie konumuna getirmek öyle acemilikle pat diye yapılacak birşey değil bence.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  9. #69
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    anket sonucunu görünce gözlerim büyüdü.. sitenin %70'i yapılır demiş.. çok üzüldüm.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  10. #70

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koyuyla işarediklerime yönelik bir keç şey söyleyeceğim.
    Genelleştirmeden kendim için söylemiş olayım; Hangi fren mesafesinde stopie yapmadan durabileceği, hangi şekilde teker yapmadan debriyajı ve gazı ayarlayabileceğimi veya ön yada arka tekerin fren ne kadar sert sıktığımda (yada frene bastığımda) tekerlerin kitlenmeyeceğini bilmek beni bir kademe motosiklet sürme konusunda ileri götürür.
    Bunları bilmenin tek yoluda denemektir.

    Ben bunları yanlışlıkla yaptığım sürece , her yapışımda paniklerim ve bu benim kaza yapma yüzdemi arttırır.



    İstemsiz stopie yapanlar gerekli yorumu ve deneyimlerini yazarlarsa sevinirim.

    Senin "istemsiz stopie diye bir şey olacağı zannetmiyorum" demen benim gözümde seni, motosiklet sürüşü konusunda bir kademe aşağı seviyeye çekti açıkçası.
    Kimilerine göre yanlış bir şeyler söylüyor olabilirim ama benim görüşüm bu.

    coq'tan yorum bekliyorum ben bu konuda merak ettim
    Sevgili Morrigan konu altına yazmak istemiyorum aslında çünkü yanlış anlaşıldığımı hissetmeye başladım. Ama bana sorduğun için cevap verme gereği duydum. Umarım anlayış gösterirsiniz.

    Bir de şu var ben çok iyi bir sürücü değilim zaten. Dediklerim kesin doğrudur gibi bir iddiam da yok, mantık yürütüp fikir paylaşıp/danışıyorum. Elbet benimde ısrarcı olduğum konular vardır ama bu onlardan biri değil. İstemsiz stoppie olmaz dememdeki mantık şu:

    Tahminimce panik fren yapan bir insandan bahsediyoruz. Stoppie yapmak için freni kademeli sıkmak ağırlığı ayarlamak gerekir. Panik fren yapan bir insan bütün bu ayarlamalara gerek duymaksızın frenlere asılır, amortisörlerin limiti bittiğinde yani sıfıra dayandığında (ki bunlar saniyelik işler) ise ön teker kilitklenir ve denge kaybıyla beraber düşme gerçekleşir gibi düşündüğümden yazdım. Yanlış olabilir tabi. İstemsiz teker olması yüzde olarak bakıldığında gerçekleşmesi muhtemel bir olaymış gibi geldi ama istemsiz stopie'nin yüzdesi herhalde çok düşüktür diye düşündüm ve kanaatimce biraz zor dedim.

  11. #71
    lijoluna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    B.paşa-İST
    Motosikleti
    CBR-600F vardı çalınanakadar :(
    cumhuriyet bayramı akşamı şıklarda R1 e sol çekince adam kızdı diğer ışıklarda ben durunca arkadan gelip 2 kişiyle teker yapmaya kalktı fakat yolun sonu viraj az kalsın kaldırıma giriyodu....
    allahtan bişi olmadı sürende akıl yok arkasındakinide götürecek ben böyle kendini tatmin eden adamlara kıl oluyorum...
    bi keresinde kuryenin biri yanımda gene ışıklarda asılıyo gaza yeşil bi yandı yarım yamalak tekere kalktı yırtıyo kendini eski MZ lerden bişi ben sakin sakin kalktım ohhh dedim bi deliyi daha atlattım

    anlicanız bu yapılır ama birine bişiler göstericem diye zor anlarda ve başkasını tehlikeye atıcak pozisyonda yapılmamalı

  12. #72
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)


    bu kadar doğru olabilir
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  13. #73

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    ya motor kullanmak zaten tehlikeli birşey motor kullanan kişi motoru uyumluysa dengeliyse tekeri yapar trafikta yapmak tehlikelidir tabi ama boş alanda teker bos yolda teker yapilabilir arkadan gelenler için tehlikeli olabilir düşersek ama bu delik deşik yollarda düşmücegımızı kım garanti edebilir 2 tekerdeyiz sonucta her an dusebiliriz yani bunu bole düşersek yagımız akar arkadakıler kaza yapar dıye fılan dusunursek motora bınmeyelım o zaman . . .

  14. #74
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Morrigan,

    İstemsiz stoppie yapılır mı sence? Bu belki imkansız olmasa da bence çok çok düşük bir ihtimal çünkü genelde sürücüler arka tekeri kızaklatma eğilimindedir. Acemilikle ön frene asılan kişiler dahi genelde ön tekeri kızaklatır.

    Motosikleri stoppie konumuna getirmek öyle acemilikle pat diye yapılacak birşey değil bence.
    Avatarımdaki görüntüyü stopie olarak kabul edersen bu resim daha ilk denememden 5 dakika sonra çekildi.

    Ki bu tam kalkmış halinin resmi bile değil, Görkem deklanşöre yeterince hızlı basamıyor.

    @dgrmr

    İlk stopie tecrübem bağdat caddesinde 170-180 gibi bir süratteyken sağdan yola giren bir aracın hiç istifini bozmadan doğruca en sol şerite yönelmesiyle benim ilk ve en amatör panik frenimi yapmamla oldu.

    Düşmedim ama havada sağ sol yapan arka çatal ayama çarpınca bir parça kemik kırdı.

    Daha sonraları 270kmh gibi bir hızda yola yaya fırlayınca benzer bir bilinçsiz stopie daha yaşadım, böyle bir kaç örnekten sonra birazcık çalıştım ve artık motorumun limitlerini neredeyse öğrendim.

    Eğer gerçekten iyi panik fren yapıyorsanız arka tekeriniz yerden kesiliyor, buna da stopie dememek imkansız.

    Benim panik frene ihtiyacım yok diyebilirsiniz ona saygı duyarım ama istanbulda SS motosikletle her gün minumum 110km yapan biri olarak ihtiyacım yok dersem ayıp olur.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  15. #75

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avatarımdaki görüntüyü stopie olarak kabul edersen bu resim daha ilk denememden 5 dakika sonra çekildi.

    Ki bu tam kalkmış halinin resmi bile değil, Görkem deklanşöre yeterince hızlı basamıyor.

    @dgrmr

    İlk stopie tecrübem bağdat caddesinde 170-180 gibi bir süratteyken sağdan yola giren bir aracın hiç istifini bozmadan doğruca en sol şerite yönelmesiyle benim ilk ve en amatör panik frenimi yapmamla oldu.

    Düşmedim ama havada sağ sol yapan arka çatal ayama çarpınca bir parça kemik kırdı.

    Daha sonraları 270kmh gibi bir hızda yola yaya fırlayınca benzer bir bilinçsiz stopie daha yaşadım, böyle bir kaç örnekten sonra birazcık çalıştım ve artık motorumun limitlerini neredeyse öğrendim.

    Eğer gerçekten iyi panik fren yapıyorsanız arka tekeriniz yerden kesiliyor, buna da stopie dememek imkansız.

    Benim panik frene ihtiyacım yok diyebilirsiniz ona saygı duyarım ama istanbulda SS motosikletle her gün minumum 110km yapan biri olarak ihtiyacım yok dersem ayıp olur.
    Murat abi zorluyorusunuz beni ama yazmayacağımdiyorum aaaa....

    Abi fren yaparken bütün gücünü arkaya vermiyor musun? demek istediğim şu stoppie'yi öğrenene kadar bütün ağırlığı arkaya vermeyi öğrenmek daha makul geliyor bana. Ben de en son panik frenim de böyle yırttım, stopie değil frenaj çalışarak.

    Dalgındım, bana kırmızı yandığını farketmedim, hatta orada kavşak olduğunu bile yani o kadar dalgındım. Allah'tan yaz mevsimiydi ve tekerler ısınmıştı. Milimetrik bir duruş oldu adamla göz göze gelişimizi hiç unutamıyacağım. Birşey konuşmadık bastı gitti....

  16. #76
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Trafiğe açık bir yolda teker yapma olayı yanlış.

    Ama itiraf.comluk bir hadise var ki aşağıda resmi mevcut elemanın (İsveçli meşhur Ghostrider) teker ve diğer bilumum hız videoları gözlerime bayram ettirmekte.

    Not: Foruma netten bir resim ekleyeyim derken daha önce izlemediğim birkaç Ghostrider videosu buldum. Hehe, şanslı ben.


    = = = Be Aprilia racer! = = =

  17. #77
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat abi zorluyorusunuz beni ama yazmayacağımdiyorum aaaa....

    Abi fren yaparken bütün gücünü arkaya vermiyor musun? demek istediğim şu stoppie'yi öğrenene kadar bütün ağırlığı arkaya vermeyi öğrenmek daha makul geliyor bana. Ben de en son panik frenim de böyle yırttım, stopie değil frenaj çalışarak.

    Dalgındım, bana kırmızı yandığını farketmedim, hatta orada kavşak olduğunu bile yani o kadar dalgındım. Allah'tan yaz mevsimiydi ve tekerler ısınmıştı. Milimetrik bir duruş oldu adamla göz göze gelişimizi hiç unutamıyacağım. Birşey konuşmadık bastı gitti....
    Ağırlığı arkaya vermek doğru bir davranış, bu daha çok frene basabilmeni sağlar, sonuçta stopie başlamasıyla başlamaması arasındaki o ince çizgide en iyi freni yaparsın.

    Tabi bakımlı ve frenleri iyi bir motosiklet üzerine konuşuyoruz, 20bin km'dir aynı lastikle dolaşıyorsan, balataların bitikse v.s v.s yada yol buzluysa ıslaksa tabiki motor kafadan kayma yapar.

    Şunu da söyleyeyim panik fren durumundaki stopi olayını çoğu sürücü kendisi dahi farketmeyebilir.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #78
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Murat imzandan hareketle sana birşey sormak istiyorum.

    Trafiğe açık yollarda teker yapıyosun değil mi?
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  19. #79
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat imzandan hareketle sana birşey sormak istiyorum.

    Trafiğe açık yollarda teker yapıyosun değil mi?
    Hayır yapmıyorum ama prensip meselesi değil, bilmediğimden ve daha önce hiç çalışmadığımdan yapmıyorum.
    Bilsem bir dakika durmam.

    Unutmamak lazım, ben 20 yıldır motosiklet kullanmıyorum.
    Daha başlayalı 1.5 sene oldu.
    Hiç bir konuda doğuştan gelen tek bir yeteneğim yok, sadece inatçıyım, inatla da 1.5 senede anca bu oluyor.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  20. #80

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Ben de iyi bir motosiklet kullanıcısı değilim, amacım ne seni ezmek ne de eleştirmek ama senin yaptığın gibi mantık yürüttüm ve deidğin ban auymadığı için öyle dedim yanlış anlama sakın ki anlamamışsın da


    Şimdi şöyle düşünsek.. Stopie yapmaya meğillendiren etkenler neler?
    1. Ağırlık (ağırlık merkezi) - Aşağıda bayağı bir açıkladım
    2. Amortisör sertliği - Amortisörleriniz ayarsız ise, sert ise, gene stopie olasılığı artar.
    3. Dingil mesafesi - Aşağıda
    4. Lastikler (basıncı , çeşiti vs.) - Yeni dökülmüş cillop bir asfaltta , yol tutuşu iyi olan yeni lastikler gene stopie yapma olasılığını arttırır. Aynı zaman da havası azalmış lastiklerde stopie olasılığını arttırır.


    Freni sıktığımızda ise etki eden kuvvetler:
    1. Geri kuvvet yada fren kuvveti ( İsmini attım, yani fren yaptığımızda olağan hareketimize negatif etki eden bir kuvvet)
    2. Sürtünme kuvveti
    3. Eylemsizlik prensibinden gelen kuvvet ( Örnekte vereyim: Hareket eden bir arabada ani fren yapıldığında sizin öne gitme eğiliminizi oluşturan kuvvet kuvvet - atalet)
    4. Rüzgar direnci


    Sadece fren kuvveti ve eylemsizlik kuvvetini göz önünde bulunduralım çünkü diğerleri ufak hesaplar


    Frenlediğimiz zaman mantıken, ağırlık transferi olur. Ön tarafın ağırlığını daha aşağı çeker, arka tarafınki de yukarı kaldırır.
    Ağırlık merkezi ve dingil aralığı ağırlık transferine etki eder.
    Ağırlık merkezi ne kadar yukarıda ise ağırlık transferi de o kadar fazla olur.
    Dingil aralığı azaldıkça da ağırlık transferi artar. ( Mesela ön fren yapıldığı zaman , ön amortisörler sıkışacak, dingil mesafesi de kısalacaktır.)


    Biraz da araştırma yaptım, yabancı bir kaynaktan bir çeviri var frenleme konusunda çok güzel hesaplamışlar. Kısaca hesaplanan verilerin özetini açıklayıcı şekilde yazayım buraya.


    Ağırlık transferi hesabı yapılmış ayrı ayrı verilerle. ( Ağırlık transferi, fren esnasında
    Bunun için de fren kuvveti, ağırlık merkezi oranı (formülü: ağırlık merkezi oranı= ağırlık merkezinin yerden yüksekliği/ dingil mesafesi)

    3 formül incelenmiş (yaklaşık değerler ile veriyorum):
    Motosiklet ağırlığı: 450 kg

    1. Dingil mesafesi ve frene uygulanan kuvvet sbt.
      Ağırlık merkezinin yerden yüksekliği 50 cm iken, ağırlık transferi 140 kg çıkmış.
    2. Dingil mesafesi ve frene uygulanan kuvvet sbt.
      Ağırlık merkezinin yerden yüksekliği 76 cm iken, ağırlık transferi 212 kg çıkmış
    3. Dingil mesafesi sbt. ve ağırlık merkezinin yerden yüksekliği 76 cm
      Frene uygulanan kuvvet biraz arttırılmış iken ağırlık transferi 234kg çıkmış


    Şimdi bunların neyi ifade ettiğine gelelim.
    450 kilo olan bir motosikletin ağırlık merkezini ortada kabul edersek (ki genelde tam ortada değildir sanırım), teker başına 225 kilo yük biniyor demektir.
    Üstteki maddelere karşılık:

    1. Ön tekere 225+140, arka tekere ise 225-140 kilo ağırlık uygulanıyor. Ön teker kilitlenir çünkü kaldırabildiğinden daha fazla kuvvet uygulanıyor ön tekere.
    2. Ön tekere 225+212, arka tekere ise 225-212 kilo (arka teker büyük ihtimalle yerden başını keserek stopie eğilimine geçer.)
    3. Ön tekere 225+234, arka tekere ise 225-234 kilo ( burada stopie eğilimine geçer demek bile saçma, stopieyi geçtim takladasınız)


    İstemdışı stopie yapmak o imkansız değil. Bu hesaplamaların yanı sıra ağırlık merkezini etkileyen faktörlerin başında sizin ağırlığınız da gelmekte. Yani sadece ön freni sıktığınızda ve vücudunuzu ileri ittiğinizde stopie yapmanız olası bir ihtimal.

    Sert frenleme sonucu ön ya da arka tekerde kayma oluyorsa bunun nedeni (zemin ve lastik çeşitliğini göz ardı edelim) lastik ve yer arasındaki sürtünme kuvveti, balata ve disk arasındaki sürtünme kuvvetinden az olduğudur. Bunun da çeşitli nedenleri var tabi dallandırmak isteyene.


    Oyhh yoruldum yaa

    Biraz uzun sürdü yazı, çünkü bilgilerimi tazelemem, pudralamam, ordan burdan araştırma yapmam lazımdı idare edin
    Yanlış şeyler de yazmış olabilirim yanlışımı bulup yüzüme yüzüme vurun emiii
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)