Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    sen motoru yasal yollardan satmışsın.noter, ruhsatının arkasına tarih atarak tasdik etmesini mütakiben 15 iş günü içerisinde satışın tamamlandığını, ilgili tescil kuruluşu ve vergi dairesine bildirmek zorundadır. vergi dairelerine bildirildikten sonra SATIŞ SÖZLEŞMESİ tarihi esas alınarak intikal eden vergi ve diğer yükümlülükler ile ilgili olarak 197 sayılı Motorlu taşıtlar Vergisi Kanunu hükümleri uyarınca senin herhangi bir sorumluluğun kalmaz. alıcının sorumluluğu bir ay içinde adına tescil belgesi çıkarmaktır.kanunen senin bir sorumluluğun yok ama burası türkiye.bürokrasiye takılmak istemiyosan hemen yanlışlığı düzelttirmeni tavsiye ederim.
    çünkü vergi dairelerinde vatandaşlık numaraları ve vergi numaralarının birleştirilmesine yönelik bir çalışma var.
    yanlışlığı vergi dairesinden düzelttir.muhtemelen cezayı yazanların düzeltmesini isteyecekler, en iyisi sen noter satışının fotokopisini bir dilekçeyle birlikte valilik kanalıyla gönder.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    prifo, selam abi benimde 1 sorum olucaktı , muayenesi geçmiş ve yapılmamış motoru çevirirlerse sonuç ne olur
    benim bildiğim kadarıyla direk bağlıyolarmış
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  3. #43
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    Alıntı BILOOO adlı üyeden alıntı
    prifo, selam abi benimde 1 sorum olucaktı , muayenesi geçmiş ve yapılmamış motoru çevirirlerse sonuç ne olur
    benim bildiğim kadarıyla direk bağlıyolarmış
    trafikten men ediliyor, akabinde 1 hafta içinde muayenesini yaptırmak üzere 45 ytl ceza ile izin kağıdı veriliyor. muayeneni yaptırdıktan sonra ruhsatın öbür parçasını alıyosun bilgisayar kayıtlarından düşümün yapılıyor.

  4. #44
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    prifo, eyw.üstad sağolasın peki ehliyete falan herhangi bi ceza puanı işlemez dimi ?
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  5. #45
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    benim ehliyet problemim yok, sadece meraktan soruyorum. Polisler bir aracı durdurduğunda sadece ehliyet ve ruhsata bakıp gönderiyorlar.Yani var mı yok mu diyerekten. Diyelim ki B sınıfı ehliyetin var bunun yanına manuel kendin A2'yi eklesen bu anlaşılır mı? yani sadece çevirmelerde ceza yememek için bu yöntem geçerli olabilir mi?
    2.Soru: Polisler çoğu motorun ehliyetsiz olduğunu biliyorlar mı? ve emniyetten toplayın emri gelince bu sizlere ve devlete rant sağlıyor mu? çünkü bu ciddi bir para girişi demek her motora ceza yazılırsa..

  6. #46
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    Alıntı BILOOO adlı üyeden alıntı
    prifo, eyw.üstad sağolasın peki ehliyete falan herhangi bi ceza puanı işlemez dimi ?
    yok işlemez.zaten 20/1e maddesinin ceza puanı yok.

    Alıntı kivanckaplan adlı üyeden alıntı
    benim ehliyet problemim yok, sadece meraktan soruyorum. Polisler bir aracı durdurduğunda sadece ehliyet ve ruhsata bakıp gönderiyorlar.Yani var mı yok mu diyerekten. Diyelim ki B sınıfı ehliyetin var bunun yanına manuel kendin A2'yi eklesen bu anlaşılır mı? yani sadece çevirmelerde ceza yememek için bu yöntem geçerli olabilir mi?
    2.Soru: Polisler çoğu motorun ehliyetsiz olduğunu biliyorlar mı? ve emniyetten toplayın emri gelince bu sizlere ve devlete rant sağlıyor mu? çünkü bu ciddi bir para girişi demek her motora ceza yazılırsa..

    resmi evrakta sahteciliğe girer telsiz sorgusundan anlaşılır,sorgu yapılamasa bile
    daha sonra ceza puanı girilirken anlaşılır.
    2.cevap: devlete bir gelir oluşuyor. avrupada tek olarak sadece türkiyede trafik cezalarının bütçe gelirlerinde yeri var. yani ne kadar gelir geleceği bilinmeksizin bütçe kanununa katılıyor. diğer ülkelerde trafik cezaları yine trafikle ilgili harcamalarda kullanılıyor. ama ceza yazmak için bir gayret de fazla yok.

  7. #47
    kivanckaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp '00
    Teşekkür ederim..Bir sorum daha olacak sizin bu kullandığınız motorlar daha sonraları nereye satılıyor. Çünkü benim bildiğim gayet düzgün kullanılıyor ve düzenli bakımları yapılıyor. Bizim alma şansımız var mı?

  8. #48
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    motorlar da diğer kamu araçları gibi 10 yıllık kullanım süresi sonunda veya diğer nedenlerle tamir ve bakım masraflarının devlete yükü gözönüne alınarak Milli emlak müdürlüğüne teslim ediliyor. onlarda ihale usulu satış yapıyorlar. ihaleler milli emlak müdürlüklerinin ilan panosunda ilan ediliyor.

  9. #49

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Merhaba Prifo kardeş,

    Trafik polisleri kuralları öğrenip unutur mu yoksa devamlı eğitilir mi?
    Merak ediyorum çünkü dönüş şeritlerini ihlal edip bekleyen düz gitmek isteyen araçları veya 3. 4. şerit yapıp trafiği bozan kuyrukları ihlal eden sürücüleri, kırmızı ışıkta geçenleri, rastgele işaretsiz şerit değiştiren araçları hep görmezden geliyor polisler.
    Ben memlekette kuralsızlığın trafikten başladığını düşünüyorum. Halk, sürücüler trafik kaidelerini bilmiyor çünkü kanunu uygulamakla görevli kişiler kanunu uygulamıyorlar. Ya biliyor da üşeniyorlar, ya da bilmiyorlar. Hangisi daha kötü o da ayrı dava.
    Teşkilattan olup da teşkilat aleyhinde konuşmanı beklemiyorum tabi. Trafik polislerinin trafik bilgisini artırma görevleri o kadar önemli ki, bu konuda akacak coşacak bir mecra arıyorum.
    Mesela geçiş önceliği mevzusunu kimse bilmez, çünkü kimse uygulamaz, çünkü kimseye motorcunun önüne fırladı veya tali yoldan çıktı diye ceza verilmez vs..

    Selamlar...

  10. #50
    theOC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    daelim history 125
    merhaba prifo.

    benim de bi sorum olacaktı:
    scooterlarla otoyola çıkılabiliyor mu? motor gücü veya hacim sınırı var mı?
    çıkılamıyorsa cezası nedir?

    şimdiden teşekkürler...
    34 GS ....

  11. #51
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    Alıntı theOC adlı üyeden alıntı
    merhaba prifo.

    benim de bi sorum olacaktı:
    scooterlarla otoyola çıkılabiliyor mu? motor gücü veya hacim sınırı var mı?
    çıkılamıyorsa cezası nedir?

    şimdiden teşekkürler...
    Erişme kontrollü karayolu (otoyol - ekspresyol) : Özellikle transit trafiğe
    tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı,
    yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak, İZİN VERİLEN motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.
    Yani; aksine bir işaret yoksa otoyola çıkabilir.
    motosiklet ve motorlubisiklet ayrı şeylerdir.
    50cc nin altındakilere motorlubisiklet denir ve a1 sürücü belgesi ile de kullanılabilir.


    işaretlere dikkat..

  12. #52
    prifo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2005
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    bmw r1100
    Alıntı guitarnoise adlı üyeden alıntı
    Merhaba Prifo kardeş,

    Trafik polisleri kuralları öğrenip unutur mu yoksa devamlı eğitilir mi?
    Merak ediyorum çünkü dönüş şeritlerini ihlal edip bekleyen düz gitmek isteyen araçları veya 3. 4. şerit yapıp trafiği bozan kuyrukları ihlal eden sürücüleri, kırmızı ışıkta geçenleri, rastgele işaretsiz şerit değiştiren araçları hep görmezden geliyor polisler.
    Ben memlekette kuralsızlığın trafikten başladığını düşünüyorum. Halk, sürücüler trafik kaidelerini bilmiyor çünkü kanunu uygulamakla görevli kişiler kanunu uygulamıyorlar. Ya biliyor da üşeniyorlar, ya da bilmiyorlar. Hangisi daha kötü o da ayrı dava.
    Teşkilattan olup da teşkilat aleyhinde konuşmanı beklemiyorum tabi. Trafik polislerinin trafik bilgisini artırma görevleri o kadar önemli ki, bu konuda akacak coşacak bir mecra arıyorum.
    Mesela geçiş önceliği mevzusunu kimse bilmez, çünkü kimse uygulamaz, çünkü kimseye motorcunun önüne fırladı veya tali yoldan çıktı diye ceza verilmez vs..

    Selamlar...
    dostum eskişehir karayolu trafik polis okulu 3 aylık bir eğitim veriyor polislere. Trafik polislerinin trafik bilgisini artırma görevleri diye birşey yok. bu görev milli eğitim bakanlığının ve sürücü kurslarının. sür.belgelerini alırken de eğitim alınıyor. kanunlar konusunda ise bilmemek mazeret değil. her kanun gibi trafik kanunlarıda resmi gazetede yayınlandığı tarihten itibaren vatandaşlara tebliğ edilmiş sayılır. polis sadece kanunu uygular. bahsettiğin kural ihlallerinin tamamının akan trafikte durdurulup ceza yazılması trafiği daha karmaşık bir hale getirir.belki plakasına yazma cihetine gidiliyordur.polis belki bir kazaya gidiyordur.bilemem.ama sadece cezayla iş yürümüyor.trafikte saygı da olacak.

  13. #53
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A

    Üşenmeden okuyunuz.

    Bugün aldığım bir mailde anlatılan önemli bir hususu paylaşmak istedim; Lütfen üşenmeden okuyunuz...

    Bir gün bizde de böyle bir uygulamanın başlaması hayaliyle bu yazıyı aşağıya aktarıyorum. Umarım bizde de bir gün üşenmeyip bu şekilde sürücüyü eğitecek ve kurallara uyulmasını sağlayacak sistem kurulur, bu sistemi uygulayabilecek kadar çok görevli istihdam edilir, bu konuya bol vakit ayırılır... Böylece her gün onlarcasını gördüğüm kırmızı ışıkta geçen sorumsuz saygısız vurdumduymaz araç sürücülerinin önü kesilir. Bizim sürücülerde polis korkusu, ceza korkusu yok ki...

    İşte yazı:

    Almanya'da bir dost ziyaretinden dönüyorduk. Arabayi
    ben sürüyordum.
    Yolun ilerisinde bir kaza oldugunu gördüm. Ne olmus
    diye bakarken, birden dört yol agzinda oldugumuzu fark ettim. Isik
    kirmiziya dönmüs ve ben geçmistim. Yapacak bir sey yoktu, olan olmustu.
    Duramazdim, yola devam ettim. Gece yarisindan sonraydi. Saat 2
    gibiydi. Allah'tan, çevrede polis falan da yoktu.

    Bu olayin üstünden bir hafta kadar geçmisti. Bir
    mektup aldim; karakola çagiriyorlardi. Gittim. Beni bir odaya
    aldilar.

    "Bir konuda bilginize basvuracagiz. Size bir fotograf
    gösterecegiz. Bu araba sizin sirkete ait. Geçen hafta, su gün, saat 02:12'de su kavsakta kirmizi isikta geçerken kameraya yakalanmis. Bakin
    bakalim, direksiyondaki kisiyi taniyor musunuz?"


    Fotografa baktim, "Pek taniyamadim bu kisiyi" dedim.
    Bunun üzerine bir fotograf daha çikardilar. Bu benim
    fotografimdi. "Bu sizin fotografiniz, bunu yabancilar
    subesinden bulduk. Biz, otomobildeki kisi ile bu fotograftaki
    kisinin ayni oldugunu düsünüyoruz? Ne dersiniz?"
    dediler. "Cevap
    vermeden önce, isterseniz avukatinizla görüsünüz"
    diye de eklediler. "isterseniz size prosedürü anlatalim;
    Eger bu arabayi süren ben degilim derseniz, sizi
    mahkemeye verecegiz.
    Mahkeme uzmanlara basvuracak. Eger resimdeki kisi oldugunuz ispat
    edilirse para cezasi alacaksiniz. Bu ceza, eger arabayi sürenin siz
    oldugunu kabul ederseniz vereceginiz cezanin birkaç kati olacak. Bir
    de resmi makamlari oyalamaktan dolayi ayri bir cezaya maruz
    kalacaksiniz."


    Düsündüm...
    Avukatima soracak bir sey yoktu. "Verin, bir daha bakayim
    fotografa"
    dedim. Sonra da "Evet, bu arabadaki kisi benim" dedim.
    Memnun oldular, "Dogru seçim yaptiniz" dediler. Yüklü bir
    ceza ödedim.. Ama ehliyetime el koydular. "Ne zaman alirim ehliyetimi
    geri?"
    diye sordugumda "Bizden haber bekleyiniz" dediler.

    Aradan bir hafta geçti... Bir hastaneden davet aldim.
    Beni göz klinigine çagiriyorlardi. Gittim. Siki bir göz
    muayenesinden geçtim. Sonra beni bir grup doktorun karsisina çikardilar. Her
    biri benim raporu eline alip, "Renk körü degilsiniz. Gözünüzün saglam
    oldugunu biliyor musunuz? Ama kirmizi isikta geçmissiniz"
    dediler. Artik bana
    ehliyetimi geri verecekler diye düsündüm. Ama vermediler. Aradan bir
    hafta, on gün geçti. Yine hastaneden bir davet aldim; bu kez
    psikiyatri bölümünden.
    Verilen tarihte hastaneye gittim... Beni bir odaya aldilar. Odada
    dört doktor vardi. ilk doktor, "Raporunuza bakiyorum, gözleriniz
    saglammis. Ama trafik isiklari kirmiziya döndükten tam 58 saniye
    sonra geçmissiniz. Bunun yanlis oldugunu biliyor musunuz?"
    diye sordu.
    Ben de "Evet, yanlis bir davranis" dedim. Ayni seyi, diger doktorlar
    da aynen tekrarladi. Ben de "Evet, yanlis bir davranis" diye
    ayni cevabi verdim. Artik bana ehliyetimi geri verecekler diye
    düsündüm. Ama vermediler...

    Aradan bir hafta, on gün gibi bir süre geçti. Bir mektupla
    karakola davet aldim. Gittim, sanirim artik ehliyetimi geri
    alacaktim. Ama düsündügüm gibi olmadi. "Sizi, trafige çikaracagiz"
    dediler. Bana bir program verdiler. Bu, günde iki saatlik, dört günlük
    bir programdi.

    İlk gün gittim. "Arabaya binin, sehir içinde dolasacagiz" dediler.
    Benimle birlikte üç kisi daha bindi arabaya. Hareket ettim.
    ilk trafik isiklarinda durdum. Yanimdaki görevli "Buna, trafik
    isigi denir. Kirmizida durulur. Sari isik, kirmiziya dönüsü
    gösteren uyaridir. Anladiniz degil mi?"
    dedi. Ben de tekrarladim "Evet,
    kirmizi da durulur. Sari isik, kirmiziya dönüsü gösteren
    uyaridir."
    Isik yesile döndügünde kalktim. Görevli, "Yesil isikta da
    kalkilir. Degil mi?"
    dedi. Ben de tekrar ettim, "Evet, yesil isikta
    kalkilir."
    Yolda bir süre sonra kirmiziya dönen bir isiga rastladik. Bu kez
    arkadaki görevlilerden birisi, "Buna, trafik isigi denir. Kirmizida durulur.
    Sari isik, kirmiziya dönüsü gösteren uyaridir. Anladiniz degil
    mi?"
    dedi. Ben de tekrarladim, "Evet, kirmizida durulur. Sari isik,
    kirmiziya dönüsü gösteren uyaridir."
    diye tekrar ettim. Bu sahneyi
    iki saat süresince her isikta tekrarladik. O günden sonraki üç
    günde de, yine arabama üç görevli bindi. Her isikta ayni sahne
    usanilmadan tekrarlandi. Ama sonunda ben de ehliyetimi geri aldim.

    * * *

    Yukaridaki öyküyü Almanya'da yasayan bir Türk isadamindan dinledim. "Sonuç ne oldu?" dedim. Çok ciddi biçimde cevap verdi;
    "Ben artik kirmizida hep duruyorum."

  14. #54

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Sayın SuperDude :

    Peki , uygulanan bu sistemin ne kadar saçma olduğunu gördün mü?

    Gecenin yarısı , bir anlık dalgınlık nedeniyle kırmızı ışıkta geçmek ve sürücünün başından geçen ilginç olaylar...

    Sürücünün , en başta sanki hırsız gibi ifadesi alınmış , yalancı muamelesi yapılmış.
    Daha sonra kör muamelesi yapılarak birçok kontrol ve ardından deli muamelesi psikolog.
    Sonra da aptal muamelesi ve sürekli "kırmızı ışıkta duracaksın" lafını tekrar tekrar kafasına vurarak anlatma.

    Ben şahsen bunların hiçbirine tahammül etmem ve ehliyeti kırıp atarım.

    Bunlar neden yapıldı : Kırmızı ışıkta geçti diye.
    Bu kadar teferruatı düşünen kanunlar , insan psikolojisini hiç mi düşünmüyor.Bir anlık dalgınlık ve bu dalgınlığın sebebiyle yapılan hata. Ağır para cezasını ver , gitsin.

    Benim aracımda hasta var.Yetişmesi gerekiyor.Ne olacak? veya önemli birşey oldu!O zaman da aynı muameleyi mi görecem !

    Böyle birşey hiçbir zaman olmaz , zaten olamaz da.Buna ne para yeter! Ne de insan kaynağı ve zaman... MANTIK DIŞI BİR UYGULAMA

    Şunu da hatırlatmadan geçmek istemiyorum ;
    Ülkemizde KIRMIZI IŞIK , GEÇMEK İÇİNDİR ! zihniyeti var...

  15. #55
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Sevgili viper_1, katılmıyorum malesef. Benim burada önemlii olan adamın haklı olduğu veya suçlu olduğu falan değil. Önemli olan şey kırmızı ışıkta geçen birini bir daha kesinikle kırmızı ışıkta geçmemesini sağlayacak caydırıcı bir sistemin var olduğu. Diğer bir açıdan da şuna da dikkatinizi çekmek isterim ki, herşeyi "bir anlık dalgınlık" olarak nitelendirirsek "bir anlık dalgınlık" ların hayatlara malolacağını da kabullenmiş olmaz mıyızi? Dalgınlıkla kırmızıda geçen biri ölümcül kazalara da neden olabilir. Sözkonusu adam bile "ben artık kırmızı ışıkta gaçmiyorum" diyor. Hem burada önemli olan "aracında hastası olan bir sürücünün kırmızı ışıkta geçmemesi gerektiği" değil ki. Yukarıdaki hikayenin anlattığı şey çok çok farklı ama siz çok başka bir şekilde yorumlamışsınız. Bu hikayeden çıkardığınız sonuç "arabamda hasta varsa ben de aynı muameleyi mi göreceğim" ise ne diyim yani. Peki.. Yazınızın sonunda ülkemizdeki zihniyeti hatırlatmışsınız, bu zihniyeti değiştirmek için sizce ne yapmak lazım? Sonuçta görünen o ki eğitim işe yaramıyor, peki ne yapmak lazım? Caydırıcı cezaya da karşısınız, peki nasıl önüne geçilecek bu zihniyetin?

    Not: "adama yalancı muamelesi yapılmış." demişsiniz, e adam da zaten önce yalan söylemiş "resimdeki ben değilim" diye. Kurallara sıkı sıkıya uymak, ehliyeti kırıp atmaktan daha iyi bir çözüm.

  16. #56
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Profi kardes oncelikle hosgeldin. Ben sana soru sormayacagim. Çünkü soru sormak pek fayda etmez. Ehliyetim var, her türlü kask korumam var ama polisler önünü dikleyip geçen adamın peşine değil benim gibi safların peşine takılıyor. Kesinlikle lafım şahsiyetine karşı değil ama çoğunluk böyle.
    Bu sitede de anlattığım bir kazada (polis motosikletli polis değildi) bir polisin tuttuğu rapora 3 yaşındaki çocuk bile inanmaz (motorun kaza sonrası resmini görse).
    Trafik olayı sadece sizden değil kurallardan da kaynaklanıyor. Mesela emniyet şeridini ihlal cezası trafikten men olmalı. 3-4 kuruş değil.
    Ama yurtdışında süper bir uygulama yapılmış ve kesinlikle onaylıyorum.
    KURALSIZ TRAFİK.
    Önce ben de mümkün değil dedim. Ama sonra düşününce aklıma yattı.
    Yapılan denemeler kuralsız trafikte daha az kaza olduğunu göstermiş.
    Düşünsenize kırmızı ışık olmadığı için kimseye kırmızıda geçti diye kızmayacaksınız ya de şerit olmadığı için şerit ihlal ediyor diye delirmeyeceksiniz. Işığa güvenip yeşil diye geçmeyeceksiniz.
    Böylece trafik polislerine de gerek kalmayacak rüşvetede
    DBTYSG

  17. #57
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    prifo, baya süre olmuş sen geleli ama ben şimdi fark ettim. Hoşgeldin. Daha önce de düşünmüştüm. Burada habire atıp tutuyoruz, şu işi gerçekten bilen, bu işi yapan bir polis kardeşimiz bize bire bir burdan bilgi verebilecek olsa ne güzel olurdu demiştim. Bu açığı kapamış olduğun için sitemiz adına ayrıca teşekkürler. Bu kadar laftan sonra bir de soru sormadan olmaz;

    Tam olarak sizin konunuz olmadığını biliyorum. Sadece bilgin var mı diye merak ettim. Egzozumu kestirerek birkaç perde susturucu çıkarttım. Aslında konunun seninle ilgili kısmı şu; trafik polisi egzozum aşırı ses çıkarttı diye ceza kesebilir sanırım, keserse ne kadar keser, genelde bu tip durumları görmezden gelmeyi mi tercih edersiniz. İkinci sorum ise, muayenede bu ses olayı yüzünden ok vermezler diye duydum. Ne kadar doğrudur, muayene istasyonları egzoz emisyon değerleri tutuyorsa, susturucu çıkmış veya çıkmamış diye ilgilenirler mi? Kardeşim bunun orjinal egzozu bu desem yalan söylediğimi nerden anlarlar ?

    Cevapların için şimdiden teşekkürler. Kolay gelsin ve iyi görevler..
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  18. #58

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Muayene güzel mevzu... Trafik muayene mevzuatı ile ilgilenmiyorlar bildiğim kadar, Prifo bilgilendirecek artık...
    Ben iki ay önce muayeneye gittiğimde "motorun nerede?" dediler, işte dışarıda duruyor dedim, kafada da kask... Anaaaa! Adamlar dönüp bir bakmadılar biliyor musun motor mudur, su motoru mudur, sağlam mıdır, bozuk mudur. Adamlar motoru görmediler diyorum yahu. Bakmadılar bile. otobüsle gitseydim de birşey değişmezdi, alırdım yine vizeyi. Sinemaya bilet kesiyor.
    RTL'de tesadüfen izlediğim bir programda, öyle belgesel melgesel değil, haber programı; polis motorcuları durdurup dizmiş, hepiciğinin egzos seslerini ölçtü, "niye ki?" falan diyenlere de bir güzel "EC normlarına göre falan egzosun filan desibelden fazla ses çıkartmasından mütevellid sen sen devam edin, sen aracınla devam idemeyeceen" didi. Türkiye'deki kuralı ben de Prifo'dan öğrenmek istiyorum.

    Trafik kuralları saygı ile değil de dünyanın her yerinde bir kuralsızlık maliyeti ile sağlanıyor gibi geliyor bana:
    Kuralsızlık Maliyeti = Algılanan Yakalanma İhtimali X Ceza
    Ceza yüksek olsa da yakalanmam diyorsa sürücü, kuralsızlık devam edenzi.
    Hörmetler

  19. #59

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    prifo :
    Biliyorsun ki , yayalar , motorları takmıyor.Sanki hiç yokmuş gibi davranıyor.Bu da bizleri zor duruma düşürüyor.
    Motora siren takmayı düşünüyorum.Hiç olmazsa biraz caydırıcı olur.Ama sirenlerin hangi çeşitlerinin serbest (yasal) olduğu ve nasıl (trafikte çalmak serbest mi?) kullanıldığını bilmiyorum.Yardımcı olursan sevinirim.
    (Örnek:komşunun arabasında alarma var.Alarmın sirenine anahtar takmış.Trafikte de kullanıyor)

  20. #60
    fastboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ocakta cbr125r olucak
    prifo hoş geldin bende seni yeni görenlerdenim ocakta hem motorum hem ehliyetim olucak
    1.motorda cant renklerini felan değiştirsek sakıncası olurmu?
    2.motorun arka koltuk altına kıvırarak takılan plakalara ceza kesermisiniz yaparsak nolur?
    bende cbr 125 lik alıncam aynısını yapmayı düşünüyorum


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler