Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kışın da motora devam sizce neler yapmalıyım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    arkadaşlar kış geldi ama ben motorumu bırakamıyacağım yine tam gaz devam fakat yağmurlu çamurlu havalarda neler yapmam lazım tecrübesi olan arkadaşlar yorumlarını yazabilirseler kullanıcılar için gerçekten işe yarar bir konu olabilir
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Aha işte benim kafadan bir kardeşim.

    Bravo..

    Abi en gerekli şey iç don Bunun için geçmiş topiklere bakabilirsin.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...74-ic-don.html

    Standard kışlık motosiklet korumalı giysilerin üzerine (daha doğrusu altına) ilave olarak: İçdon, yünlü çift kat çorap, çift eldiven, sıcak tutacak bir balaklava...

    Çamur için birşey yapmaya gerek yok. Kaskı arada silersin. Hafta sonu da motora bir su tutarsın o kadar. Motorlar su geçirmez, onun için endişe etme. Yol tutuş azalıyor, limitleri çok gerilere çekmen gerek ve daha dikkatli sürmelisin. Yol tutuşu azaltan esas faktör yolların yağmur veya buzla ıslanmış olması değil. Tabii bunlar direkt kaydırıyor, ama demek istediğim genel yol tutuş azalması yaşayacaksın. Bunun sebebi lastiklerin her zaman çok soğuk olması..! Ha, bir de zincir çok kolay çamur ve toz içinde kalıyor ve yağsız çalışıyor. Sık temizlemek ve yağlamak gerekiyor.
    Üç boyoz bir kola

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar kış geldi ama ben motorumu bırakamıyacağım yine tam gaz devam fakat yağmurlu çamurlu havalarda neler yapmam lazım tecrübesi olan arkadaşlar yorumlarını yazabilirseler kullanıcılar için gerçekten işe yarar bir konu olabilir
    Adanaya kış geliyor mu ?

  4. #4
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,

    Soğuk için alacağın tedbirler zaten ortada ama ben sürüş için bir iki uyarıda bulunayım. Hava yağdığında daha önce geçtiğin yollarda metro kazısıydı inşaattı vs. ne varsa oraların inanılmaz çamurlu olabileceğini hiç aklından çıkartma. Arabalar ön camlarını temizlemek için daha sık su fışkırtma sistemini kullanıyorlar ve deterjanlı su kaskın vizörü kapalı değilse adamın gözünü çok yakıyor. Lastiklerin 2 yıllıktan eski ise muhakkak değiştir.Fren mesafesinin uzadığını biliriz elbette ama keskin bir viraj sonrası gaz açtığında kendini yerde bulabilecek kadar patinaj çekebileceğimizi pek bilmeyiz. Kışın yağış durumunda patlayan Rögar Kapakları bir anda önüne bir deniz çıkarabilir. Aynı rögar kapakları Birileri Tarafından sökülüyor suların akışını sağlamak için ve bu açık kapaklar bir anda içinde kendinizi bulmanıza sebep olabiliyor. Yol çizgileri, özellikle istanbuldakiler çoookkk kaygan oluyor. Karşı şeritten gelen araçlar inanılmaz bir su dalgası ile üzerinize çullanabiliyorlar dikkat 88ağzınızdan değil direkt gırtlağınızdan içeri giriyor, tecrübe ile sabit. Işıklarda, şurada burada ayağını yere koyduğunda, sağlam bastığından emin ol, kayıyır ve durduk yerde düşülüyor. Vee son olarak, seleyi kurulayacak bir bez taşı, aksi durumda toto ıslanıyor ve motor bozuluyor
    Poturdak

  5. #5
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Muzaffer kardeşim çok önemli ve gerçek önemi olan noktalara parmak basmış. Eklemek istediğim şey şu: O rögar kapakları her nasılsa sürekli ıslak kalıyor. Yol kuru olsa bile o demirlerin üzeri hep ıslak. Ve inan bana ıslak metal yüzeylerin HİÇ AFFI YOK. Kışın metallerin üstünden GEÇMEYİN...!
    Üç boyoz bir kola

  6. #6
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha işte benim kafadan bir kardeşim.

    Bravo..

    Abi en gerekli şey iç don Bunun için geçmiş topiklere bakabilirsin.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...74-ic-don.html

    Standard kışlık motosiklet korumalı giysilerin üzerine (daha doğrusu altına) ilave olarak: İçdon, yünlü çift kat çorap, çift eldiven, sıcak tutacak bir balaklava...

    Çamur için birşey yapmaya gerek yok. Kaskı arada silersin. Hafta sonu da motora bir su tutarsın o kadar. Motorlar su geçirmez, onun için endişe etme. Yol tutuş azalıyor, limitleri çok gerilere çekmen gerek ve daha dikkatli sürmelisin. Yol tutuşu azaltan esas faktör yolların yağmur veya buzla ıslanmış olması değil. Tabii bunlar direkt kaydırıyor, ama demek istediğim genel yol tutuş azalması yaşayacaksın. Bunun sebebi lastiklerin her zaman çok soğuk olması..! Ha, bir de zincir çok kolay çamur ve toz içinde kalıyor ve yağsız çalışıyor. Sık temizlemek ve yağlamak gerekiyor.


    bende kendimi yanlız hissediyordum :D

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adanaya kış geliyor mu ?

    doğru söylüyorsun kardeş diğer illerle kıyaslanamaz ama yinede tedbir almak lazım

    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş,

    Soğuk için alacağın tedbirler zaten ortada ama ben sürüş için bir iki uyarıda bulunayım. Hava yağdığında daha önce geçtiğin yollarda metro kazısıydı inşaattı vs. ne varsa oraların inanılmaz çamurlu olabileceğini hiç aklından çıkartma. Arabalar ön camlarını temizlemek için daha sık su fışkırtma sistemini kullanıyorlar ve deterjanlı su kaskın vizörü kapalı değilse adamın gözünü çok yakıyor. Lastiklerin 2 yıllıktan eski ise muhakkak değiştir.Fren mesafesinin uzadığını biliriz elbette ama keskin bir viraj sonrası gaz açtığında kendini yerde bulabilecek kadar patinaj çekebileceğimizi pek bilmeyiz. Kışın yağış durumunda patlayan Rögar Kapakları bir anda önüne bir deniz çıkarabilir. Aynı rögar kapakları Birileri Tarafından sökülüyor suların akışını sağlamak için ve bu açık kapaklar bir anda içinde kendinizi bulmanıza sebep olabiliyor. Yol çizgileri, özellikle istanbuldakiler çoookkk kaygan oluyor. Karşı şeritten gelen araçlar inanılmaz bir su dalgası ile üzerinize çullanabiliyorlar dikkat 88ağzınızdan değil direkt gırtlağınızdan içeri giriyor, tecrübe ile sabit. Işıklarda, şurada burada ayağını yere koyduğunda, sağlam bastığından emin ol, kayıyır ve durduk yerde düşülüyor. Vee son olarak, seleyi kurulayacak bir bez taşı, aksi durumda toto ıslanıyor ve motor bozuluyor



    gerçektende faydalı şeyler söylemişsin o metro zaten biizm buraları sakat etti yollarda devasa çukurlar oluşabiliyor hatta müsait bi zamanda resimleri çekip vermek istiyorum

    seleyi silmek için bez taşımak çok mantıklı

    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muzaffer kardeşim çok önemli ve gerçek önemi olan noktalara parmak basmış. Eklemek istediğim şey şu: O rögar kapakları her nasılsa sürekli ıslak kalıyor. Yol kuru olsa bile o demirlerin üzeri hep ıslak. Ve inan bana ıslak metal yüzeylerin HİÇ AFFI YOK. Kışın metallerin üstünden GEÇMEYİN...!
    bizim burda rögarlar genelde tümsek yerlerde oluyor o yüzden her yerde su birikintisi var ayrıca sadece rögarlar değil yollarda öyle çukurlar varki anlatamam görmen lazım :D
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 2010
    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende kendimi yanlız hissediyordum :D




    doğru söylüyorsun kardeş diğer illerle kıyaslanamaz ama yinede tedbir almak lazım






    gerçektende faydalı şeyler söylemişsin o metro zaten biizm buraları sakat etti yollarda devasa çukurlar oluşabiliyor hatta müsait bi zamanda resimleri çekip vermek istiyorum

    seleyi silmek için bez taşımak çok mantıklı
    :thumright

  8. #8

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    arkadaşım en iyisi mümkün oldugunca kışın binmemek biniyorsan da cok daha dikkatli davran
    müzisyen agırsiklet şampiyon

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Yeterine kalın giyinince soğukta binmek daha zevkli Rüzgar ve yağmur geçirmeyen kışlık motosiklet pantolonları kullanışlı diyorlar, alacağım bir tane yakında.

  10. #10
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeterine kalın giyinince soğukta binmek daha zevkli Rüzgar ve yağmur geçirmeyen kışlık motosiklet pantolonları kullanışlı diyorlar, alacağım bir tane yakında.

    evet işte yakaladım. hocam bu pantolon olayı nasıl olacak? pantolonun üzerine giyecek yandan fermuarlı bir pantolon düşünüyorum. pantolonun üzerine giyecek şekilde bedeni seçtim diyelim. o zaman boyu kesin uzun gelecek. bunu boyunu ayarlama imkanı var mı?

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bir motor mağazasına gideceksin, deneyeceksin Yandan fermuarlılar da var, ama onların su geçirmezlerini bulmak zor iş. Ben direk pantolon üstüne 2. pantolon şeklinde bir şeyler almayı planlıyorum.

  12. #12
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir motor mağazasına gideceksin, deneyeceksin Yandan fermuarlılar da var, ama onların su geçirmezlerini bulmak zor iş. Ben direk pantolon üstüne 2. pantolon şeklinde bir şeyler almayı planlıyorum.
    tamam da bunların bedeleri M, L, XL d,ye gidiyor bildiğim kadarıyla. bel genişleyince boy da uzuyor. nasıl olacak bu iş aklım ermedi, gidip deneyemedim ben de. bana beli XXL, boyu L bir pantolon gerekiyor.

  13. #13
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Hocam olmazsa paçaları kısalttırırsın bir terzide

  14. #14
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam olmazsa paçaları kısalttırırsın bir terzide
    onu düşünmedim değil zaten babam terzi de paçayı kısalttık diyelim boyu oldu. dizlikler kaval kemiğine incek bu defa. karışık konu sonuçta çıkmadım içinden.

    neyse arkadaşın açtığı topicte de konu dağıldı benim yüzümden. kışın pantolon güzel bir çözüm olabilir tabi üzerinize göre bulursanız diyelim toparlıyalım.

    bir de kış için yumuşak hamurlu lastik kullanmak şart diye düşünüyorum. yani hava soğuk, asfalt soğuk, lastikler daha sert olacak yolu tutmayacak. yumuşak hamurlu kaliteli birşey kullanmak can güvenliği açısından şart.

  15. #15

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Kışın motor binmek sürüş ve yol tecrübeleri dışında çok daha özel giysileri gerektiriyor,eğer kotla ve sadece dizlik takarsan kesinlikle idrar yolların içine verecektir,tabii ki böbrek kemeri de kan işememenin garantisidir.Herkesin hemfikir olduğu diğer konuysa kaliteli termal içliklerdir.,20 ytl ye de var 90 euro yada var,tabii ki aynı işi gördüğü sanmak saflık olur.Mevsimlik botla veya spor ayakkabıyla binersen darbeyi bir yana bırak ayaklardan şifayı kapmak kaçınılmazdır.
    Eğer kışlık bir deri eldivenin sana yeteceğini düşünüyorsan burada da yanılıyorsun,vardığın noktada ellerin ciğer gibi inersin ve çorba kaşığını bile tutamayınca şaşarsın.Son olarak en dış katman yani motor montun kaliteliyse
    sıcacık bir yolculuk yok eğer harcıalem ise vardığın yerde uyuşmuş ve zaptededemediğin dişlerinin takırtısıyla lanet okursun.
    Bunların tabii ki bir bedeli var eğer kışın bunlara değer benim bütçem bunları kaldırır diyorsan keyif senin ama kot montla minübüse biner paşa paşa istediğin yere gidersen dediğim harcamalrı kendine yapabilirsin..
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 2010
    Alıntı navigator55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın motor binmek sürüş ve yol tecrübeleri dışında çok daha özel giysileri gerektiriyor,eğer kotla ve sadece dizlik takarsan kesinlikle idrar yolların içine verecektir,tabii ki böbrek kemeri de kan işememenin garantisidir.Herkesin hemfikir olduğu diğer konuysa kaliteli termal içliklerdir.,20 ytl ye de var 90 euro yada var,tabii ki aynı işi gördüğü sanmak saflık olur.Mevsimlik botla veya spor ayakkabıyla binersen darbeyi bir yana bırak ayaklardan şifayı kapmak kaçınılmazdır.
    Eğer kışlık bir deri eldivenin sana yeteceğini düşünüyorsan burada da yanılıyorsun,vardığın noktada ellerin ciğer gibi inersin ve çorba kaşığını bile tutamayınca şaşarsın.Son olarak en dış katman yani motor montun kaliteliyse
    sıcacık bir yolculuk yok eğer harcıalem ise vardığın yerde uyuşmuş ve zaptededemediğin dişlerinin takırtısıyla lanet okursun.
    Bunların tabii ki bir bedeli var eğer kışın bunlara değer benim bütçem bunları kaldırır diyorsan keyif senin ama kot montla minübüse biner paşa paşa istediğin yere gidersen dediğim harcamalrı kendine yapabilirsin..
    Haklısın dostum öle yapmak gerekiyor
    :thumright

  17. #17

    Üyelik
    26 Eylül 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha işte benim kafadan bir kardeşim.

    Bravo..

    Abi en gerekli şey iç don Bunun için geçmiş topiklere bakabilirsin.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...74-ic-don.html

    Standard kışlık motosiklet korumalı giysilerin üzerine (daha doğrusu altına) ilave olarak: İçdon, yünlü çift kat çorap, çift eldiven, sıcak tutacak bir balaklava...

    Çamur için birşey yapmaya gerek yok. Kaskı arada silersin. Hafta sonu da motora bir su tutarsın o kadar. Motorlar su geçirmez, onun için endişe etme. Yol tutuş azalıyor, limitleri çok gerilere çekmen gerek ve daha dikkatli sürmelisin. Yol tutuşu azaltan esas faktör yolların yağmur veya buzla ıslanmış olması değil. Tabii bunlar direkt kaydırıyor, ama demek istediğim genel yol tutuş azalması yaşayacaksın. Bunun sebebi lastiklerin her zaman çok soğuk olması..! Ha, bir de zincir çok kolay çamur ve toz içinde kalıyor ve yağsız çalışıyor. Sık temizlemek ve yağlamak gerekiyor.

    Aynen takılıyorum iç donu unutma
    [B][I]DENGESİZ MOTORA BİNMEK ORGANLARINI BAĞIŞLAMAK DEMEKTİR...[/I][/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)