Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Motosiklet Kask Kamerası
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

ÇİN MALI 600 cc. MOTOSİKLETLER YOLDA..

  1. #101
    maltintash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    HArley Davidson Nighster 1200
    Reklamlar  
    Kuba Motor
    la Çin işimi ..de get......hatta öte git.. gider hiç sevmediğim model olan ybr 125 binerim bah..
    Ben Motorcunun Zeki,çevik,ahlaklı ve aynı zamanda Kasklı olanı severim..


    Motomax
    Hadisatinal Buse - 720x80 - Forum İlk Mesaj
    AVM Forum
  2. #102

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle Japon yada Avrupa menşeili makinelerin ülkemizde UÇUK fiyatlarda olması büyük devletimizin dahiane(!) vergi politikasından kaynaklanıyor. O 16.000 lira dediğiniz maxiscooter'ların gerçek fiyatları yaklaşık olarak sizin arzuladığınız civarlarda; 10.000 lira falan mesela.

    Asıl önemli olan konu ise Japon ve italyan markaların küçük cc'li motosiklet üretimini durdurdukları iddiası. Kusura bakmayın ama bu boş ve komik bir iddia.
    Sizce koskoca Aprilia, Honda, Yamaha "biz bu çinlilerle baş edemeyiz, en iyisi milyonlarca dolar harcayarak kurduğumuz üretim bantlarını ve projelerimizi iptal etmek" falan derler mi?.. Bakın, 1-2 örnek vereceğim;

    Honda CRF230 -Harika bir supersport- 220cc


    Honda Rebel -Efsane bir cruiser- 234cc çift silindir


    Suzuki GZ250 -249cc-


    Suzuki DR200 -199cc-


    Aprilia RS125 -124cc- 33hp 2T


    Vespa LX150


    ----

    Bunlar rastgele seçilmiş örnekler. Düşük cc'li makineler..
    Pekçok firmanın 50cc'lik motorlarını koymadım bile.

    İşin gerçek kısmı bu makinelerin üretimden kalkması değil, güzel ülkemin topraklarına artık gelmemesi. Çünkü ülkemin VERGi politikaları insanları kalitesiz ve hatta bazen KAÇAK mal kullanmaya itmekte..

    Birde motor teknolojilerinde sağlanan ilerlemeler var tabii. Sizin o düşük cc dediğiniz makineler genelde 2 zamanlı motorlar kullanıyorlardı. 2T motorlarda sizde bilirsinizki düşük hacimde yüksek güç sağlanır. Ama motor ömrü kısa ve yakıtı fazladır. Ayrıca çevreye pekte duyarlı motorlar değildirler. Ama 4 zamanlı motor teknolojisi geliştikten sonra insanların alışkın olduğu o gücü sağlamak için artık daha büyük hacimli motorlar üretilmesi gerekiyorduç Aprilia RS125 2 zamanlı 124cc makinesiyle 33HP üretirken Kawasaki Ninja250, 4 zamanlı 250cc makinesiyle ancak o güce ulaşabiliyor.

    Çok şey yazılabilir bu konuya dair ama pek vaktim yok.

    Unutmadan; dünyada enduro piyasası japonların değil, Avrupalıların elindedir. BMW ve KTM genelde piyasanın hakimidir bu konuda.

    Selamlar..





    Kesinlikle katılıyorum.. Elle gösterilecek kalitede 1-2 Çin markasından biri SkyTeam..
    şimdi arkadaşım benim dediğim boş bir idda değil boş diyorsan sen anlamamışsın dediğimi o zaman biraz daha detaylı anlatıyım ben çinlilerin girdiği düşük hacimli 125cc ve 250cc arası scooter ve chopper sektöründen japonlar ve avrupalılar çekildi diyorum iddamında arkasındayım

    senin örnek verdiğin motorlar cruiser ve cross sekmentindeki motorlar bir kere bu konuda hem fikirizdir o resimdeki motorların çoğu cruise yada cross falan filan. benim dediğim ise scooter yada chopper

    bir ikincisi milyopn dolarlık bantlardaki üretimi keserlermi kesmek zorunda bırakıldılar nedenmi sen gidip hondanın yamahanın aprillanın modellerini bire bir kopyalarsan içine eski teknoloji 150 cc lik motoru çakıp benim sattığım fiyatın çeyreğinden bile düşük fiyata satarsan ben elimdeki stokları tüketemessem
    ne olucak??
    tabiki üretimi durdurmak zorunda kalıcak bu gün koskoca ford bile üretimi durdurma kararı aldı ellerinde mal şişdi çünkü koyucak yerleri yok mal eritene kadar üretim durdurma kararı aldılar düşün burda ford dan bahsediyoruz...

    sonuçda çinlilerin kendi tasarımları yok bütün ürettikleri modeller büyük firmaların en çok satan modellerinin birebir kopyası..

    bu arada en altta vespayı koymuşsun vespa zaten istisna bir olay o bam başka bir kültür bambaşka bir olay onu katma hiç vespa 100cc lik motorda üretir satar 50cc lik motorda üretir satar çünkü scooter kültürünü oluşturan markadır bir kültürdür onun kesmi ap ayrı motor sürmeyi bilmeyip sevemeyen insalarda bile bu gün vespa var yani onun olayı bam başka bir kült tür vespa..

    vergilere gelince ben konuşmamı vergiler dahilinde yapdım zaten ona rağmen bir çinli 3 e bir japon 16 ya satıyorsa bu iş verigiyide aşar o adama o motorun gelişi vergisi osu busu dahil 6-7 dir bilemedin 8 dir

    genelde distürübütörün aç gözlülüğü gözünü para hırsı bürümüş ana dağıtıcıların koyduğu komisyon bir motor parası kadar yani şunu diyorum bir honda yamaha yada suzuki türkle iş yapmayı bıraksa distiribütörlüğünüde kendi yapsa az kara ama gene kar ederek bu işi gene yapardı bu fiyatlarda olmazdı

    japonlar onu bırak burda basit bir montaj tesisi yapsalardı yıllardır türkiye büyük bir pazar ve burda satışlarıda çok iyi burda montaj en azından toplama işini yapsalardı 7-8 gelen motorun maliyeti 4-5 kadar düşerdi ama hiç bir zaman çinlileri akıl edemediler onlar bu düzen böyle gelmiş böyle gider bizde milleti kazıklamaya devam ederiz çarkı kurmuşuz ne güzel diye düşünüyorlardı..

    vergilere gelince sen sanmaki bu vergiler tek türkiyede var bu gün almanyadada diğer avrupa ülkelerinden gelen mallarda vergi uygulaması var heleki japon ürünlerinde ağır vergiler var adamlar kendi mallarını korumak için bu uygulamayı yapıyorlar..

    çinliler tek türkiyede satış yapmıyorlar avrupada da çok güçlüler lifan avrupanın en büyük 6 motor imalatçısı yıllık cirosu 1 milyar dolar

    ve idda ediyorum japonların 95-96 yılları arasında kataloglarına bakarsan 50 tane scooter modeli varsa şu anda hepsinin ürettiği 125 ile 250 lik marka başına 5 modeli geçmez çinlilerden ötürü.. bu çinlilerle sorunları sadece türkiyede yok avrupadada var..

    enduro olayına gelince orda bir düzeltme yapıyım iyiyle çok satan arasında dağlar kadar fark vardır kesinlikle avrupalı enduroyu çok iyi yapar o konuda hem fikiriz ktm bu işin üstadıdır zaten nasıl vespa scooterların efsanesiyse ktm de cross enduro segmentinin efsanesidir bmw de iyidir ama dediğim gibi çok iyi olmakla çok satmak arasında çok büyük farklar vardır

    japonların yapdığı satışı enduro klasmanında ne ktm ne bmw yapabilir buda gerçek bunun nedeni çok ucuz yedek parçadan tutda bol servis ağı v.b... önemli olan bu kavramları karıştırmamak lazım en iyiyle en çok satan.. bir transalp fazer ın sattığı kadar ktm yada k1200 satıla bilirmi asla..

    yani kısaca aynı şeylerden konuşuyoruz ama aynı bakış açısından bakmıyoruz benimde yazıcak söyliycek bu konularda çok şeyim varda uzatmaya gerek yok..

    ilk mesajdaki yazımı toparlarsak ben idda ediyorum çinliler 600 lük segmente girsinler bakın görün japonlarda nasıl fiyatlar kırılıcak her kez şu lafı diyicek isterlerse bu fiyatada satabiliyorlarmış bizi yıllarcana kazıklamışlar ben çinlileri tutmasamda en azından japon ve avrupalıların tekelii kırıcak diye seviniyorum..

    bu tekelciliğide basit bir örnek vermek isterim hep her yerdede anlatırım bu örneği

    yıl 98 di galiba arkadaşda piaggio hexagon diye bir scooter vardı kaza yapdı bende de o sıra tipo vardı bende aynı zamanda kaza yapmışdım benim kaput tampon değişmişdi 800 milyonamı öyle bir paraya işde geççmiş zaman arkadaşında motora o kadar masraf çıkarmışlardı yuhh ohaa demişdik ama adamlar türkiyede tekdi motorun parçası yokdu bir o adamlarda vardı düşünün ve bu insalar hayla aynı politikayı güdüyorlar

    geçenlerde okudum gene bir forumda belkide burda piaggiolu bir arkadaş kaza yapmış 2 milyar masraf çıkarmışlar yaw bu motor be kardeşim altındanmı yapılıyor 2 milyar ne demek senin o her parça üstünde yüzde 500 karın yoksa bende neyim altı üstü takıcağın üç beş parça mika plastik grenaj işde bu pahalılık tekelcilikden ileri geliyor adam diyor içinden istesede benden başkasına gidemez bana mecbur çekiyor istediği fiyatı.

    çinlileri seviyorsam tek bu yüzden seviyorum bunları tekellerini yıkdılar gerçek yüzlerini ortaya çıkardılar istenildimi çok ucuza işçilik servis parça değişimi yapılabiliceğinide gösterdiler milete cümle aleme..

  3. #103
    voyagerx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Çin mali 600cc'likler yollardaysa, yolda daha dikkatli olmakta fayda var.
    Şaka bir yana, uygun fiyatlarıyla birçok kişinin başlangıç motoru olabilirler ki bu da oldukça tehlikeli.
    On yıl kadar sonra belli kalitede isim yapmış Çinli markalardan bahsediyor olacağız ama henüz erken. Şu emekleme aşamasında pazarda tutunmak için görüntüsü güzel ama minimum maliyet için kalitesiz malzameyle üretilmiş çok sorun çıkaran motorlar yapmakla meşguller.

  4. #104
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    @logaritma

    Herşeyden önce belirtmeliyimki bunlar fazla "sokak" yorumları. Kahve köşelerinde okey masasında memleketi kurtaran amcaları dinlediğimi düşündüm biran. Alınma nolur, sadece bir finans mühendisi adayı olarak aşina olduğum halk konuşma tarzı bunlar. Hocalarımız her daim "herkesin hakkında herşeyi bildiği tek bilim dalı ekonomidir" derdi.. Bu da ona benziyor.

    Ford'un üretimi durdurmasıyla senin iddia ettiğin "Japon Motosiklet üreticilerinin üretimi durdurması" durumu çook farklı sebepler içeriyor. Ki zaten böyle birşey yok. Öncelikle sana tavsiyem Chopper ve Cruiser kavramlarını öğrenmen. Bunları anlatacak değilim. Eğer birşeyler konusunda "son derece keskin" ahkamlar kesiyorsan bilgili olman gerekir, değilsen sadece güldürürsün ortamı. Şuanda yaşanan da bu. Çin'li chopper diye birşey 1 tane bile duymadım ve görmedim Türkiye'de..

    Çin makineleri Türkiye'de Cross - Cruiser ve Scooter segmentinde yoğunlaştılar genelde. Benim verdiğim örneklerde bunlara dair örneklerdi.
    Ve kabul et yada etme, yerinde örneklerdi. Avrupa - Amerika piyasasında vergi sorunsalı asla ve asla bizim yarımız kadar bile değil. Gidip görmeni, yaşamanı öneririm. O zaman gelirsin, tekrar konuşuruz bu konuyu. Oradaki 6000€'a alabileceğin makineyi burada 9500€ civarı alabilirsin. İşin en somut anlatımı..!!!

    Japon markaların scooter sınıfından çekilmelerinin yada bu sınıfta üretilen model yelpazelerini küçültmeleri tamamen kar politikasıyla ilgilidir. Çin malları dünyaya sunulmadan çok önce gidilmiştir bu seyreltmeye. Çünkü insanlar giderek daha güçlü motosikletleri kullanmak ve onlara para harcamak yönünde tüketim tercihlerini değiştirmişlerdir. Kaldıki zaten Scooter sınıfına asla ve asla hakim olamamıştır japon markaları.. Vespa varken diğerlerinin adı pek geçmedi uzun yıllardır. Şimdilerde Kymco ile bir açılım var ciddi ciddi Avrupa ve Amerika pazarında. Kymco da Taiwan markası. Japon değil.

    Enduro konusuna girmiyorum bile... Ne demişim..? KTM Ve BMW piyasanın hakimidir demişim? En çok satanıdır falan dememişim! Ki öyle.. Bu piyasa KTM ve BMW'den sorulur. Japon veya Çin (ki yok öle bişey) markaları onların yanında pekte ENDURO sayılmaz.

    Neyse, farklı bakış açıları demişsin. Bence pek öyle değil ama önce konuya hakim olmak gerekir diye düşünüyorum.
    Konu NoVaRiX tarafından değiştirilmiştir. (11 Kasım 2008 saat 21:16) Sebep: imla
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  5. #105

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    tabiki sokak yorumu olucak ben motorcuyum ekonomist yada ünv de motorsiklet üstüne bölüm vardıda ihtisas yapmadık değil filoloji mezunuyum haliyle senin dediğin kahve dili yada sokak dilinden konuşucam benden bilimsel didaktik bir yorum tez bekleme bu konuda kimsedende bekleme düşündüğümü tecrübelerim dahilinde yazıcam..

    ben dediklerimin arkasındayım uzatmıycamda çinli chopper görmediysen google çin chopper yaz bak kaç milyon sayfa site çıkıyor burda bende hiç cruiser chopper ayrımına girmiycem..

    sen dediklerinle çelişiyorsun ilk yazında japonlar scooter üretiminde ufaltma yapmadılar diyorsun şimdide ufaltmaları kar politakalarıyla ilgili diyorsun birde insanlar motor büyütürken sanki hiç nüfus artmıyor hiç yeni motora başlayan yok gibi yazmışsın her kez anasının karnından direk 600cclik motora atlayıp gaza basıyor sanki elbet birileri hacim büyütürken birileride ufak cc lerden yeni başlıycak ki motora bu sektörün çarkı dönsün neyse fazla deşmeye gerek yok

    fikirlerin benim için değerlidir yazdıklarınıda elimden geldiğince anlayarak okumaya çalışıp kendi çapımda bilgim dahilinde yorum fikirlerimi yazıyorum zaten forumlar bu iş içindir keskin bir yapımda yokdur öyle düşündüğün gibi yanılırsam büyük bir erdemle yanılmışım derim öyle egosal sorunlarım yokdur asla..

    ama ben yukarda ve önceki yazdıklarımın sonuna kadar arkasındayım

    benki 93 de 100 cc lik honda kinetix gibi bu günkü çinlilerin ürettiği motorlardan bile adi bir motoru 17 milyona almışdım bu günün parası de belki 5-6 milyara tekabül eder 12 taksitle almışdım milpadan

    senin düşündüğünün aksine o zamanlar türkiyede vespa az vardı olanlarda bir dünya paraydı çok zengiler ancak vespa alabiliyordu vespa o zamanlar entel dantel motoruydu halka inmemişdi sana şöyle diyim o zamanlar vespanın cosa diye bir modeli vardı ara sıra nadir görürdük vay anasını derdik adamlar 200cclik motor koymuşlar buna öyle imrene imrene bakardık o zamanlar ilk defa bir motorda devir göstergesi ışıklı sinyal benzin far göstergelerini bir motorda görüyoduk

    o zamanlar halka satan motorlar gene japonlardı ben sana 93 yılında aklımda olan markaları sayıyım japon italyan karşık piaggio vardı honda vardı suzuki vardı yamaha vardı scooter sektöründe bunların dışında Peugeot nun mopedleri rüzgar estiriyordu deli gibi satıyordu bunun dışında o zamanlar jawa mz gibi markalar çok satıyordu bunun dışında rus markaları vardı epey planet minsk falan

    işin özeti şu ben yaşayarak yaşadıklarımı gördüklerimi sokak diliyle hayat tecrübesi olarak buraya yazarım ama doğru ama yanlış ona insanlar karar verir senin gibi herkezin adınada ortamı güldürürsün gibisinden konuşmam çirkin bir üslup bu yanlış kabalaşmaya gerek yok

    yukarda yazdıklarımı sende çok iyi anladın fordun üretimi durdurmasıyla japonun üretimi durdurması tabiki çok farklı orda onu kast etmediğimi sende çok iyi biliyorsun hesabına gelmedi direk böyle algılamak istedin yani bunlar basit oyunlar hiç gerek yok böyle şeylere neyse canın sağolsun orda ne kast ettiğimi her okuyan anlamışdır..

    Bencede konuya hakim olmak gerekir bir şeyler yazıyorsan bunu basit kelime oyunlarına vurarak yada yazılanları çarpıtıp başka anlamlar çıkartarak yazmakda konuyu saptırmak olur gerek de olmaz neyse ben uzatmıycam gene diyorum ben okudukça okuduğumdan bilgilenmeyi seven biriyim umarım bir gün seninde güzel finansal finansmanla ilgili bir yazını okurum feyz alırım..

  6. #106

    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    ŞehRüL Emİn _ İSTANBUL
    Motosikleti
    150 ZC
    logaritma : bu güzel billgi paylaşımların için teşekkürler sayende nostalji yapmış oldum

  7. #107
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 rr Movistar ;) & Hyosung 250 GTr
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin o 125'lik dediğin aprilia ortalama 29 beygirlik bir pist(hız) motoru ve bırak o çinliyi 250'lik hyosung'ları bile ağlatıyor.Bilip bilmeden mukayese yapmayalım
    Derbi 29 beygir değildir. 24 beygirdir. Hyosung'un son hızı daha yüksektir Derbi'ye oranla. Evet Derbi daha seridir. ilk 100 metre alır başını gider ama 100 metreden sonra Hyosung orada dur der emin ol Bilip bilmeden mukayese yapmayalım

  8. #108
    emin_arikoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul / Küçükköy
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alın sizlere çinlilerden esinlemeler...,

    kardeş naptın sen ya italyanlar bunu görse intihar ederler bizdeki mondial ile bunlar arasında himalaya dağları kadar fark var bizdeki mondial ismini büyük bir ihtimalle onlardan almışlar, tr de bilinen bir marka olmadığı için italyan malı diye yutturmak istemişler ama tutmamış olabilir kanımca

    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin o 125'lik dediğin aprilia ortalama 29 beygirlik bir pist(hız) motoru ve bırak o çinliyi 250'lik hyosung'ları bile ağlatıyor.Bilip bilmeden mukayese yapmayalım
    o arkadaşta 125 lik aprilia ile 600 lüğü solladığını düşünsenize demiş zaten hyoyu ağlatması çinlide olsa 600 lüğe kafa tutacağı anlamına gelmez heralde dimi yav

    Alıntı hondaRED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Derbi 29 beygir değildir. 24 beygirdir. Hyosung'un son hızı daha yüksektir Derbi'ye oranla. Evet Derbi daha seridir. ilk 100 metre alır başını gider ama 100 metreden sonra Hyosung orada dur der emin ol Bilip bilmeden mukayese yapmayalım
    arkadaşta derbi dememişki zaten aprilia demiş topluca bi göz muayenesine gitmek lazım
    Konu emin_arikoglu tarafından değiştirilmiştir. (10 Ekim 2010 saat 01:53)
    Saatte 300 km hızla gidiyorum Azrail hala peşimde
    Jesse Air ile uçuyorum, zamandan tasarruf ediyorum
    Seni unutmayacağız aYe...
    Reklamlar  

6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)