:D:D:Delektrık mi kescek devir saati sonu bulursa ama bulmuo:D
ha bu arada 320 de goremezsin 299da km durur ama hissedersin+++++++++++++++km lerı
yaw hala tartışıyomusunuz arkadaşlar,ben işi ciddiyeti olmadığını göstermeye çalışıyorum,moblytlr gibi şu motorlar şuakdar yapıyor tartışmasına girmeyin fiyorum ki bana göre gereksiz nedenmi aç arkaadşım youtube yi bak bakalım orda bi dolu video var.. ve hadii bende gireyim tartışmaya evet yapar ama bence gereksiz yere daha afzla uzatıp yok şu abim 1000rr la yapıyr yok şu abm r1 le yapıyr diyenlerede selamlar
abi ozaman iş değişir ama yanii sürücüyede bağlı,bide eksozu açmak lazım
1000rr haric(08) öncesi yeni nesil ss 1000cc ler 325 e kadar çıkabiliyorlar.nerden mi biliyorum hepsi takometresinde hata olmayan bi hayabusayla ölçüldüde ondan ;)
1098 Desmo RR in , son hiz testi 312km/h fakat bos depo ile bu biraz daha degisebiliyor. Duzlukte Japonlar Ducatiye yetisemez.Italyanlar halen son hiz konusunda hem arabada hem motorda liderler.Dunyanin en hizli binek spor araci Ducati Veyron , en hizli motosikleti ise MV Agusta F4 Tamburini.
http://www.telegraph.co.uk/motoring/...t/mfbike22.xml
Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ben eski model 1000 liklerde bile rahat 299 gördüm. yeniler limiteri kaldırınca 320 rahat yapar.
walla ben onları bilmem benimki 100 dio 101 demio
GöLgELErDe ıŞıKlAr kaDaR ÖnEmLiDiR.
eee arkadaşım okadar cvp geldi ne oldu iddianın sonucu,arada bi girip cvp yaz,ortaya bişey atıp çıkanlardanmısın sende??
Polise yakalandığında hızı saatte 313 kilometreydi Yazdır E-posta
Derleyen: Öznur KAYMAK
"Hayallerinizi yaşamazsanız bir bitki olursunuz." Bu söz, 68 yaşında motosikletle dünya kara hız rekorunu kıran Burt Munro’ya ait. 16 yaşında aldığı ilk motosikleti sayesinde hız tutkusuyla tanışan Munro, ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçirdi.
1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. 1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde, 305.89 km’lik hıza ulaşarak kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. O hálá dünyanın iki tekerlek üstündeki en hızlı adamı. Munro’nun hayatını anlatan The World’s Fastest Indian isimli film 12 Mayıs’ta Türkiye’de vizyona girecek. Filmde, Yeni Zelandalı efsanevi motosikletçiyi İngiliz aktör Anthony Hopkins canlandırıyor.
1920’de, 21 yaşında bir güneyli, Invercargill’deki bir garajda yepyeni bir motosikletle karşılaştı. Gözleri motor üzerinde dolaştı. Gövdede parlayan kırmızı boya ve cilalı nikel üzerinde ellerini gezdirdi. Motora o an vuruldu ve satın aldı. O güneyli Burt Munro’ydu, motor ise Indian’ın Scout modeli. Indian ile aralarında ölene dek sürecek bir ortaklık başladı. Munro her fırsatta "yoldaşım" dediği Indian’ı dünyanın en hızlı motoru yapacaktı.
Burt Munro, 1899’da, Yeni Zelanda’daki Invercargill’de doğdu. İkiz kardeşi doğumda öldüğünde, Burt için doktorlar iki yaşına kadar ömür biçmişti. Ama öyle olmadı. Munro, 16 yaşında ilk motosikletini aldı. Dört yıl sonra 1920’de, 50 sterline piyasaya yeni çıkan Indian Scout’lardan satın aldı, bu motorla yerel yarışlara katıldı ve çeşitli dereceler aldı.
BİR DE KANAT TAKABİLSEYDİ
Indian Scout’ın yaratıcısı Charles Franklin. İrlandalı Franklin, Indian şirketinin en parlak mühendislerindendi. 1912 ile 1920 arasında Indian Scout’ın tasarımını hazırladı. Motor dönem için ileri bir çalışma prensibi ve teknolojiye sahipti. Prototiplerden alınan sonuç tatmin ediciydi. 5OR001 motor numarası taşıyan motosiklet 1920 Eylülü’nde piyasaya çıktı.
Burt Munro sayesinde bir efsane haline gelen Indian Scout, orijinalinde 37 cu ve 600 cc’lik bir motora sahip ve saatte 88 km hız yapıyor. Munro ufak modifiye işlemleri yaptıktan sonra, 1926’da Yeni Güney Galler Bölgesi’nde yarışa katıldı. Ama bu şanssız bir başlangıçtı. Kumda yapılan yarışlarda daha başarılı olabileceğini keşfetti.
30 yıl boyunca hiç ara vermeden modifiye çalışmalarını sürdürdü. Hayatını küçük bir kasabada geçiren Munro, motosikleti dışında hiçbir işle ilgilenmedi. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu. Bunun için de akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu. Hayatına pek fazla kadın girmedi ve hiç evlenmedi.
Oreti plajında 1957’de yapılan yarışta saatte 209 km hıza ulaştı. 18 yıl sonra yine aynı yerde, 217 km’ye çıkarak derecesini geliştirdi. 1957 Nisanı’nda Christchurch’te kapasitesini 750 cc’ye yükselttiği motoruyla 258 km hız yaptı.
DÖKÜM GAZ BORUSU PATLADI
Indian’ın motorunu geliştirmeyi sürdürdü. Ardı ardına dünya rekorları geldi. 1962’de 850 cc’lik motor kategorisinde saatte 288 km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. 1963’te bu kez yarış pistinde değil otobanda rekor kırıyordu. Polise yakalandığında hızı 313 km idi. 1966’da motoru 950 cc’ye çıkardı. Ama ona göre hálá yavaştı. Motoru adeta yeniden yapmaya karar verdi. Bir yıl sonra 950 cc’ye çıkardı. 950 cc motor sınıfında saatte 295 km hıza ulaşarak rekor kırdı. Bu bir Indian motorun ulaştığı en yüksek hız olarak kayıtlara geçti.
Rekorunu resmileştirmek için Avustralya’dan ABD’ye gitti. Hayatını küçük bir kasabada geçirmiş biri olarak ABD’de geçirdiği günler şaşkınlık doluydu. Utah’taki Bonneville Tuz Çölü’nde yapılacak yarışta karşısında en çok 30 yaşında rakipler buldu. Çok yaşlı olduğunu söyleyen, kullandığı el yapımı parçalarla dalga geçen genç motorcularla, 1920 model bir Indian’la yarıştı. 68 yaşındaki Munro, 1000 cc’lik motorla, saatte 305.89 km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu rekoru altı yıl sonra şöyle anlatacaktı: "Çölde adeta bir bomba gibi ilerliyorduk. Yolun yarısında motor sallanmaya başladı. Bu salllanmayı hafifletmek için oturdum. Rüzgardan dolayı koruyucu gözlüğüm parçalandı. Patlamadan sonra gözlerim sanki kafamın içine gömülüyordu. Hiçbir şey göremiyordum. Çelik işaret kazığının çok yakınından geçtim, siyah çizgiyi kaçırdım. Sadece birkaç çizik aldım, başka bir şey değil."
Sözünü ettiği patlamaya, gaz şirketinden aldığı dökme demir gaz borusundan yaptığı bir parçanın yol açtığı söylendi. Sadece bu değil, Munro pistonları, silindir varillerini, pençeleri, volanları, milleri yani modifiyede kullandığı parçaları kendisi yapıyordu. Büyük şirketlerden para desteği almıyordu.
"Hayatta hep büyük bir şey yapmanın hayalini kurdum" demişti. En büyük hayalini gerçekleştirdikten 11 yıl sonra öldü. 57 yıl boyunca kullandığı ve tüm hayatını modifiye ederek geçirdiği Indian’ı, South Island’da kendisi kadar şevkli olduğuna inandığı birinin ellerine bıraktı. Hálá kırılamayan rekoruyla motor dünyasında bir efsane haline geldi. Ama o, motorcu olsun veya olmasın tüm Yeni Zelandalıların kendisiyle gurur duymasını istiyordu.
Film için iki IndIan yapıldı
Efsane Adam filminde Burt Munro’yu Anthony Hopkins canlandırıyor. Filmin yönetmeni Roger Donaldson. Daha önce Munro’yla ilgili bir belgesel de çeken Donaldson filmin senaryosunu yazdı. Diğer rollerde, Diane Ladd, Paul Rodriguez, Aaron Murphy yer alıyor. Artık Indian’ın Scout modeli üretilmediği için filmde kullanılan motosiklet Yeni Zelanda’da Wayne Alexander tarafından özel olarak tasarlandı. Hız rekorunun kırıldığı motorun iki kopyası yapıldı. Kullanılan parçalar, 1924 ve 1926 yapımı aynı model Indian’lardan alındı. Film gerçek mekanlarda çekildi alıntıdır
Ben onu daha geçen gece izledim efsane adam ama film sonunda şöyle diyorlardı o günden sonra 1000 cc nin altındaki hiç bir motosiklet Burt Munro'nun yaptığı hızı yapamadı diye yani buna benzer bişeydi ayrıca filmde amacı 320 km nin üstüne çıkmaktı ve sanırım 324.2 km hız yapmıştı ama emin değilim..
benim motorum yok valla motorlar ne yapio tam bilmiom ama cbr125 140 civari yzf r125 oda 140 filan gt250r 170 civari zx6r gsx600r 600rr r6 filan 280 filan,,r1 filan 299 da takilmasina ragmen 310-320 filan hayabusa veya zzr1400 340 filan ve y2k 407 filan heralde ama sadece arastirmalarim filan bunlar yanlişim varsa düzeltin...
..::cavit::..
"Efsane Adam" herkesin izlemesi gereken bir filim özellikle motosiklet kullananların
Düş peşindeysen, DÜŞ PEŞİME
film aklıma geldikçe duygulanıyorum özel arşivimde hep durur...evet günümüzde bile 1000 cc nin altında o rekoru kıran olmamış. film aklıma geldiğinde hep adamın ayağının egzoz ile piştiği aklıma geliyor süper bir film yine izleyesim geldi
Düş peşindeysen, DÜŞ PEŞİME
1000 cc standart motorlar 300 km/s hız malesef yapamıyorlar... Gösterge süratleri farklı zaten o tartışıldı ve herkez bilgi sahibi az çok...
2005 bike dergisinde
1000RR 177 mil(285 km) yaklasık
R1 179 mil(288 km)
ZX-10 180 mil(290 km)
GSXR-1000 181 mil(291 km)
Bu süratler 5-10 beygir artışlarla 2-3 km oynadı, yani son sürati arttırmak çok zor, hayabusada 1350cc olsada bir çok testte 300 ü göremiyor
500 beygir ve üzeri arabalar uzun düzlüklerde yavaş yavaş uzuyorlar 1000 lik lerin yanından. Yani Ferrari 599GTB ve Lamborgini Murcialogo'yu(335-340 km/s net) otobanda geçemessiniz 1000 lik veya hayabusa ile..
arkadaşlar öncelikle bu soru çok zor bir soru olacak ve bu motosikletin modeline markasına göre değişir cbf 1000 var cbr 1000 zx10 gsx 1000 var gibi o anki yol durumuna rüzgarın olup olmaması kullanıcı(pilot) bunları göz önüne alıp konuşmak lazım ama dergilerde yaptığım okudum araştırmalara göre 1000 RR fireblade derim ben performanslığını kıskandırıyor gerçekten
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)