alın size mz..
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12679
alın size mz..
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12679
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..
91 yılıydı galiba babam bilmem kaç marka 150 lik mavi bi mz almıştı. egzos kokusu hala burnumdadır. yağlı benzin yakar. 2 zamanlı idi ve çok yakıyodu diyodu babam. ama hayvan gibi makineydi 3 kişi bin üstüne banamısın demezdi. alman malıydı. sonra babam araba alınca 1 sene kadar yattı evde. ee ben çocuktum daha. bayaa bindi bakımsız. 2 zamanlılar daha geç rektefe istermiş. sattığında motor bitikti. bi motorcuya sattı zaten. o adamda rektefe etmiş satmış. o zamanlar bi javalar vardı bi de mz ler. sinanın motorunun aynısıda eniştemde vardı o aralar. çok sonra anladım o motorun mz olduğunu. o da sonradan 251 lik bi siyah mz almıştı
Merhaba arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım.Bendede 91 251 var şu an dağınık boya işi falan var.Sinan kardeşim soruna bilgim kadarıyla cevap vereyim.MZ yakıt olarak tasarruflu bir motordur.yalnız rektefe olan MZ jawa 351 gibi yakar.bunun yanında hava filtresinden avans ayarına kadar hepsi tastamam olmalıdır.Bunlarda yakıtı etkiler.2. el alabilirsin fakat özellikle şasenin düzgün olmasına dikkat et.Bu modellerin en göz alıcı özelliği yol tutuşudur.
slm kardeş. bende 97 model mz var biraz modifiye, ruhsatta 251 lik ama üzerinde 301 lik piston var, aldığmda 240.000 lira yakıyordu ön tahrik dişlisini değiştirdim ve sağlam bir bakıma soktum 100.000 liraya kadar düştü, hava filtresini yazın çıkarıyorum, o zaman 150.000 lirayı buluyor. yan çantaları kutulu, arka çantası var motorun renginde! ne yaptıysam benim hatuna beğendiremedim! bu yüzden satacam, alan arkadaşa elimdeki motorun yedek parçalrınıda verecem. ön tahrik dişlileri: tırmanma, cadde tipi ve uzun yol dişilisi, üzerinde hemen hemen kendi tasarımım olan koruması var bunların kaportalarını, rüzgarlığını veririm. makinanın iç-dış lastikleri, aküsü, arka balataları, marş kolu, kontağı yeni, üzerinde alarmı var, yaklaşık 100 ytl lik masrafı kaldı. üzerinde yarı çapır direksiyonu var! geçen sene 3 milyara aldım, 1,5 milyar masraf ettim, ama isteyen olursa 3,000 verecem. cep: 0538 815 99 45 hurşit
Benim ilk motorsikletim 89 model Simsondu. 51cc ve enduro modeliydi. 4 vitesli. Enduro dediysem sadece on camurlugu farkliydi. 2 sene bindim. 10 bin kilometre yaptim. Ben bu kadar saglam bu kadar cekisi guclu motor gormedim 50cc sinifinda. Sinifindaki diger motorlara kiyasla iki kisi her yokusu cikabiliyordu. Duz yolda iki kisi 70km surat yapabiliyordum. Simdi uretilen 50cclik motorsikletlerin hicbiri bunlari yapamiyor. Yasim 15 oldugu icin babam zorla satti motorsikletimi. 6 yil sonra f650 ye terfi ettim. Hey gidi gunler.
Simson ve MZ ayni fabrikada uretiliyordu. Zamaninin en iyi motorsikletlerinden biridir. Bunlarin Almanyada kulupleri ve tutkunlari var. 2 yil once Kubaya gittigimde orada da gordum MZlerden. Hatta Turkiyedenim deyince bana yedek parcalarini artik Turkiyeden getirdiklerini soylediler.
Tarihi bir cihaz bu ya. Maşallah.
merhaba;
işin doğrusu fazla kullanma imkanım olmadı motosikletimi itiraf etmeliyim ki. 90 model bir etz251 im var ve herkes çok yakar diyordu alacağım zaman.. ancak şu da bir gerçek ki asla yakıt hesabı da yapmaya ihtiyaç duymadım. Yani ne gereği varki en fazla diğerlerine göre ortalama bir litre az yada çok yakar.. tabi bu benim için geçerli.. sadece bir keresinde yakıt bitmek üzereydi rezerve geçmeden bi 10 ytl lik yakıt aldım geçen ay.. onda da şehir içinde 60 km üzerinde gitmiştim ve hala yakıtım vardı.. yani on ytl 60 km den fazla götürüyor belki de 70-80 götürürdü. o aklımda kaldı. ama bir ara olmazsa depoyu fuller ne kadar kullanabiliyorum bakarım. en azından ilerde soran olursa cevap verebilelim.
herkese slm aranıza yeni katıldım daha 18 yaşındayım
mz lerle ilgili bi sorum olacak biz köyde amcadan dededen bunları gördük mz-ızh-jawa
yaptıkları hız ve güvenlikleri nelerdir yeni başladım ve bunlardan almak istiyorum scooter yada dandik çin mallarından değilde alman ya da rus malı almak istiyorum napmalıyım
arkadaşlar bende 2000 model 301 var benim sormak istediğim motor çalışırken tıkırtı geliyor debriyaja basınca ses kesiliyor ve 110 km gelince motorda fena bir titreme oluyor bunun sebebi ne ilk aldığım zamanlar 180 rahat rahat görüyordu arkadaşla verdim ondan sonra mo0tor bu hale geldi bunun sebebi ne birde bunlara marş motoru takılıyormu elden çalıştırmak iöin araşatırdım ama çoğunlukta takılmıyor dediler takılıyor diyenlerde var gerçekten varmı böyle birşey
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
senin arkadaş debriyajı yemiş anlaşılan, yada sorunun onun elinde ortaya çıkacağı varmış.. bu işin piri söylemiş zaten.. debriyaja bak-baktır, gecikme, yolda kalıverirsin birden..
slm ben bir mz biniçisiyim tek kelime ile harika bir alet 91 etz 251 atack hızlı cevik ne ararsan var uzun yol yap tık demez.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...etz-251-a.html
benim mzde bu daha yeni topluyorum grenjları yoktu daha önce.Kara senin alacam dersen mz biniçileri arasına hoşgeldin
Ben yeni 91 model bir mz aldım ama motor hakkında hiç bir bilgim yok bana biraz fazla yakıyor gibi geldi 130 km'de 35 tl'lik benzin yaktı bu normal mi bu konuda beni bilgilendirirseniz memmun olurum erzurumdan uğur teşekkürler!...
Mz etz 301 bu motoru 1 sene kadar kullandım. Doğu almak kökenli bri motordur. Şasesi ve mekanik parçaları has alman çeliğindendir. N ekadar kötü kullanırsanız kullanın bana mısın demez. Çok güçlü ve seri bir motordur. Kesinlikle başlangıç motoru yada acemi motoru değildir. İy bir mz 600 lük rr ile aynı kalkışı yapmaktadır. Ekonomi yönünden ise 251 ler 301 ler kadar yakmakta ancak 301 ler gibi atik olamamaktadırlar. Alman malı olan mz ile yerli kanuni mz leri arasında uçurum var. 1991 modeli en sağlam ve kaliteli modelidir. Yakıtı düşmesi için karbüratör iğnesini biraz uzatmalısınız. Halen motorcuların bazılarında bu karbüratör iğnesi bulunur. Bir de devirli kullanmak çok önemlidir. Binicisine yıllarca motorluk yapabilecek ve kahır çekecek ender motorlardan diyebilirim. Bu motoru sattıktan sonra 6 7 motor daha aldım sattım ancak mz bambaşka bir motordu. Hala temiz bulsam alabilirim o derece unutulmaz bir motor ve klasik eksoz sesi hala kulaklarımda.
dostum 91 model 251 bir mz edindim bunun yakıtını düşürmek için meme mi ufalıcak yoksa iğnemi aşağı inicek? ben bir yerde okdum motorla karbüratör arasına bir pul konup 7-8 tane 4mm lik delik açılıcak diyodu yakıt yarı yarıya düşüyomuş ne dersiniz tecrübenizi paylaşırsanız seviniriz...
ben elektroniklede ilgilenmekteyim biryerde karbüratöre elektronik devre diye bir yazı okumuştum bu veya buna benzer aynısı olmasada teorik olark sistemi açıklarsanız sevinirim selamlar saygılar...
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
Selam arkadaşlar ya bendede 1989 Model MZ Var hic MZ'é Benzemiyor ama
251'Lik MZ Eminim Ruhsatta MZ Geçiyor Karbüratör Lazım Kaçak var Benzin Kaçırıyor Tamir Yaptırmak istemedim Yenisini ALmak En Güzeli Nereden Bulurum
Acaba Karbüratörünü Ama Diğer MZ'Lera Göre Bu Canavar Gibi
Resimlerinide isteyen olursa Resminide Eklerim Kıyak Bir MZ Ama Hiç MZ'e Benzemiyor ReyzingLere Benziyor OrjinaL
ALmak isteyen olursada Satılıktır 550 TL
horttttttttttttttttttt yahu 2005 te açılmış topic 6 yıl olmuş bu topic açıldığında 1 yaşında olan çocuk şimdi 1. sınıfı bitiriyor masallahh
BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !!
ArkadAslar bende 2003 seyhan 251 vAr kanuni uretımı hıc sıkayetım yok cok sukur nedokulenı nede curuyenı var cok yakıyor evet AmA yAktıgı helaL olsun onun zevkı hıc bı mAkınadA yok egermotorAS bAkmayı bılırsen dert olmaz AslA dA satmAyı dusunmuyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)