ben geçirmedim tabi,ama işyerinin onları işten attığını düşünmüyorum..sonra zaten işi bırakıp askere gittim..
ben geçirmedim tabi,ama işyerinin onları işten attığını düşünmüyorum..sonra zaten işi bırakıp askere gittim..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
bencede, kendimiz böyle olmalıyız ki ilerde çocuklarımızda bizi örnek alsın, peki trafikte kim başkalarına saygılı davranır? diyelim ki %20 lik kısım, o da acele işleri olmadığı zaman.
bir önceki mesajda söylediklerimle beraber düzgün bir temel eğitim bu sorunu kökten temizler diye düşünüyroum, birde periyodik olarak uygulanacak psikolojik test ve genel sağlık taraması, geçen bi yer de okudum vatandaş diyorduki "40 senedir aynı ehliyete sahibim ve 40 senedir bana iyimisin sağlammısın diye soran yok"
Aynen öyle.
Hangi sınıf ehliyet alırlarsa alsınlar kesinlikle mtosiklet kullandırılmalı ehliyet sahibi olan insanlara. Motosiklet kullanamayan yada direksiyonundan kalana ehliyet verilmesin. Belki o zaman anlarlar bizi. Ayrıca motosikletli kazaya karşıan otomobil sürücüleri polis raporuna göre yargılanmalı. Bizim aramızda da kaşınanlar yok değil kötü niyetli kullanımlara karşı polis raporu ile bu düzeni oturtmak lazım. Bunlar yapılabilirse belki biraz birşeyler düzelir gibime geliyor.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
bu kanunla kuralla olacak birşey değil.İnsanlar kendilerinden başkasını düşünmeye,azıcıkda kafasını çalıştırmaya başladığında olacak birşeydir
Saygı elbette karşılıklıdır bunu 4 teker savaşına çevirmekte yanlış olur , aramızda bizden dediğimiz öyle motosiklet sürücüleri var ki yaptıkları apsürt hareketlerle 4 tekerlileri yayaları ve yine bizleri tehlikeye düşürmektedir,bu saygının efendiliğin yetersizliğide eğitimden , eğitim ciddi ciddi şart...cahillikle bi yere varılmaz.
2 gözüm 2 tekerim var , 4 aç gözünü 4 tekerin var !!!
eğitim ve kesim şart
arkadaşlar hepimiz motorun değişik yerlerine mahmuz, mızrak ucu gibi dekoratif aynı zamanda fonksiyonel delici çizici parçalayıcı aksesuarlar takalım herif 100 metreden görünce yolunu değiştirir, bırak motoru sıkıştırmayı, bence denemeye değer ama bireysel olmaz bu iş topluca yapmak lazım, zihni sinir projesi gibi geliyo başta ama; işe yarayabilir
VENI VIDI VICI
1.önce adam gibi araba kullanan adama ehliyet vericeksin,daha 1. vitesin yerini bilmeyen,bi arabayı 15 dakikada parkeden kabiliyet düşmanlarına ehliyeti rüyalarında bile göstermiceksin.
2.sonrasında bi motosiklete bindirip salıcaksın şehiriçine sıkıştırıcaksın onları ki anlasınlar
Alemsiniz siz yaa
M inn başka bi kanun istermisin? Yürürlüğe sokalım hemen
İngiltere'de tüm ehliyet almak isteyen kişilere tam 2 saatlik bir video izletiliyor, sadece ölümle sonuçlanan motosiklet kazalarından ibaret olan.
Öyle görüntüler ki; kimi ortadan ikiye bölünüyo, kiminin kafası kopuyo, kimi belinden kopuyo vs vs.. İnsanlar izleyemez hale geliyorlar mideleri kaldırmıyor.. Ve biliyorlar ki motosiklet kazası ölümle sonuçlanabiliyor.. Motosikletin önüne kırarsa nasıl bir sonuç olur, önünde ani fren yapılırsa ne olur, sıkıştırılırsa ne olur, hızla gelen bi motosikletin şeritinde yavaş seyrederken ne olur?? Bunları yaşamadan, videoyu izleyerek öğreniyorlar.. Bu video yu izlemeyen ehliyet alamıyor.. İzleyende motosiklete öncelik tanıyor, motosikleti aynadan gördüğü anda şerit değiştiriyor önünü açıyor..
Bu davranışın olumlu sonuç vereceği ülkemizden de anlaşılmakta..
Bi gün taksiye bindiğimde konu motosiklete kasti çarpanlar oldu. Daha konu açılır açılmaz taksi şoförü "motosiklete kastî çarpılır mı hiç? çarparsa bi insan ölür.." oldu..
Sebebi ne dersiniz???
Ölümle sonuçlanan bir motosiklet kazasına şahit olması...
Kimisi de ben kuryelere kastî çarpıyorum diyor.. Mesela plakası 34 TCC 63 olan bir ticarî... Belki bu plakayla karşılaşırsınız diye alenen yazdım..
Sizce motosikletlere uygulanan bu davranış devletin umursamazlığı, önlem almaya çalışmama çabası mı???
Kim bilir, ölümle sonuçlanan bi kazaya şahit olmasa ilk örneğimdeki taksi şoförüde aynı eylemi sergileyebilirdi..
Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar
Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum
Ama bak iki taksici örneği var..
Ölümlü kazaya şahit olup bu bilinci taşıyan, ölümlü kazaya şahit olmayıp kuryelere çarpmayı marifet bilen...
Yeterli olacağının ispatıdır bu bence..
Nitekim senin söylediğin psikopatları göz önünde bulundursak dahi önemli ölçüde azaltacaktır yine de..
Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar
Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum
Biz motosiklet kazalarının ve ne gibi önlemler alınabileceği ile ilgili yorumların bulunduğu bir topiği uzun zaman önce açmış ve görüşlerinizi istemiştik.
O topic şurası..
Bununla ilgili bir deklerasyonun hazırlanması ile ilgili çalışmalarımızı da eş zamanlı olarak başlatmıştık.
Fakat bir kaç aklı başında ve katkıda bulunmak isteyen arkadaş dışında ne yazık ki destek bulamadık.
Şimdi sizler daha kendi sorunlarınızın ne olduğu hakkında bir fikre sahip değilken başkalarını örnek alarak çözüm yolları üretiyorsunuz.
Yarın muhtemelen burayı da unutacaksınız.
Bu nedenle boşuna veryansın etmemenizi tavsiye edeceğim.
Bazı arkadaşlar ehliyet almanın zorlaştırılması gerektiğini yazmışlar.
Haklılar.
Ama.....
Zorlaştırsan ne olacak?
Trafikte saygıyı öğretemedikten sonra, bencillikten vazgeçiremedikten sonra aracını çok iyi kullansa ne olur, kullanmasa ne olur?
Bu sorunun temeli eğitim ve kültürdür.
Bu iki şey bizim memleketimizde elmasdan bile daha nadir bulunan bir şeydir.
Günü kurtarma telaşında ki bir topluma siz motosiklete saygıdan bahsediyorsunuz.
Ehliyet almayı istediğiniz kadar zorlaştırın, bu millet bir yolunu bulur ve ehliyetini alır.
Eğer üç kağıdını bulamazsa, aracını adam gibi kullanmayı öğrenir, gerekli bütün eğitimleri alır, tüm trafik kurallarını polise öğretecek kadar ezberler ve o kağıda hak kazanır.
Ama yapılan tüm bu işlemler, yani öğrendiği şeyler, uygulamanın garantisi değildir.
Yani bir şeyi çok iyi biliyor olmak, uygulamanın garantisi değildir.
Bu gün eğitim seviyesi ne kadar düşük olursa olsun,
hangi araç sürücüsünü çevirip sorsanız, şu sorulara doğru cevabı verecektir.
-Kırmızı ışıkta geçilir mi?
-Geçilmez...
-Dönüş yaparken önce ne yapılır?
-Sinyal verilir...
Yukarıdaki iki sorunun cevabını bilmeyen bir araç sürücüsü tanıyormusunuz?
Muhtemelen cevabınız hayır.
Peki kazaların büyük çoğunluğunun ışık ihlali ve sinyal vermeden dönme nedeniyle olduğunu biliyormusunuz?
Muhtemelen buna da cevabınız hayır.
Uzun yazdım ama sözün özü şudur.
Aracı iyi kullanmayı bilmek, ya da trafik kurallarını çok iyi bilmek arkadaşımızın gösterdiği durumun seviyesine gelmek için yeterli değildir.
Bu seviyelere gelebilmek için toplumda bir bilinç oluşması gerekiyor.
Konuya motosiklet açısından bakacak olursak,(yani, bizi ilgilendiren kısım) bu konuyla ilgili görüşlerimizi uzun zamandır yukarıda verdiğim linkte tartışıyoruz.
Bizim orada tartıştığımız kısa vadede alınabilecek önlemlerle ilgilidir.
Fakat gerisi de gelecektir.
Eğer katkıda bulunmak isterseniz sizleri de bekleriz.
Linki tekrar vereyim. Başım göğe ersin...
İğneyi kendine batır, çuvaldızı başkasına
atasözümüzün ise bu konuyla hiç bir alakası yoktur.
Laf olsun diye yazdım....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
İlk önce O şehrin yönetiçileri araba ve motosiklet kullanıcılarına saygı göstermeli Anadolu yakasından Cevizlibağ istikametin de yolların durumuna bir bakın bariyerler sökülmüş oyuk ları duruyor kalın yol cizgilerinin üstü boyanmış ve yol ayrım çizgileri kazınmış zınpara gibi mıcıl lar yola sacılmış gittiğin şerit bir anda bitiyor kendini bnaşka bir şeritte buluyorsun . Avrupa kültür Başkenti olacak ile bakın şehrin yöneticileri yaptıkları işe dikkat etmezse araç sürüçüleride birbirlerine hiç dikkat etmez.Hani diyorlarya EĞİTİM ŞART
Motosiklet kullanıcısına dikkat etme bilicinin devlet eliyle olacağına inanmıyorum. Bunun aşağıdan yani halktan başlaması lazım. coq'un bahsettiği topicte basit akılda kalıcı sloganlar içeren afişler bastırıp etrafa asma fikrini ortaya atmıştım. her motosikletli bu işe destek verirse bu fikrimin işe yarayabileceğine inanıyorum.
özellikle doğulu minibüscüler ve taksiciler den bıktım artık her gün önüme atlıyolar geçen gün maslakta az kalsın bindiriyodum minibüscüye
taksicilerde müşteri kapmak için arkaya bile bakmadan kırıyo direksiyonu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)