Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorun ömrü

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    zengo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2007
    Şehir
    Eskişehir-Ankara
    İyi günler ben bu aralar ikinci el bir motosiklet almaya niyetlendim.Birşey sormak istiyorum kaliteli bir motosikletin(japon yada hyo) motorunun ömrü yaklaşık kaç km dir?İyi kullanıldığını iyi bakıldığını var sayarsak.Mesela bir motor buldum sissy barıydı ön camıydı çantasıydı full veriyor adam gayet güzel bir fiyata ama 18bin kmde.
    Birde aldığım zaman ona uzun zaman bol bol km binmek istiyorum en az bi 2sene götürsün istiyorum.İş hayatına atılına kadar gezmediğim yer kalmasın onuda ilk aldığım motorla yapayım istiyorum.
    An old man dies, A young girl lives.A fair trade...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Garanti belgelerine yazılan 10 yıl...
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  3. #3
    s3ns4t10n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    iyi bakılan bir japona torunun bile biner merak etme...

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı zengo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler ben bu aralar ikinci el bir motosiklet almaya niyetlendim.Birşey sormak istiyorum kaliteli bir motosikletin(japon yada hyo) motorunun ömrü yaklaşık kaç km dir?İyi kullanıldığını iyi bakıldığını var sayarsak.Mesela bir motor buldum sissy barıydı ön camıydı çantasıydı full veriyor adam gayet güzel bir fiyata ama 18bin kmde.
    Birde aldığım zaman ona uzun zaman bol bol km binmek istiyorum en az bi 2sene götürsün istiyorum.İş hayatına atılına kadar gezmediğim yer kalmasın onuda ilk aldığım motorla yapayım istiyorum.
    İlk motorun olacak anladığım kadarıyla.
    Bu nedenle motorun ömründen çok kendi ömrün için endişelenmen daha yerinde olur.

    Çünkü yaptığın tarife bakılırsa, almaya karar verdiğin motor başlangıç için uygun değil gibi geldi bana.

    Aman diyeyim kardeş.
    Forumu iyice bir gez dolaş önce.
    Sonra nasıl bir motor alacağına karar verirsin...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    kirki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbulun çekmeköyü
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250 İnternetli :)
    japon alman ve italyan olduğu sürece uzun uuzzzzuuuuuuunnnnnn binersin iyi bakmak kaydıyla. Yine aynı iyi bakmak durumunda taiwan mallarına 5 - 8 sene aralığında , çinçançon mallara ise ?\*%&'2[( yorum yok şaka bi yana her motora çok iyi bakmak kaydıyla minumum 2 sene kesin binersin
    Arabada VOLVO , Motorda KYMCO... Kalite ve sağlamlıktan vazgeçmeyenler için..

  6. #6
    zengo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2007
    Şehir
    Eskişehir-Ankara
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorun olacak anladığım kadarıyla.
    Bu nedenle motorun ömründen çok kendi ömrün için endişelenmen daha yerinde olur.

    Çünkü yaptığın tarife bakılırsa, almaya karar verdiğin motor başlangıç için uygun değil gibi geldi bana.

    Aman diyeyim kardeş.
    Forumu iyice bir gez dolaş önce.
    Sonra nasıl bir motor alacağına karar verirsin...
    Beni düşündüğün için çok teşekkür ederim
    Yaklaşık bir yıldır araştırıyorum da hedefim şu anda bi gv 250 kanuni mi hyosung mu daha karar veremedim ama ikinci el bi hyosung olacak gibi geliyor.250cc bi cruiser başlangıç motoru olarak pek zor olacak bir motora benzemiyor bence.Bir de ben hız yapmaktan hiç zevk almam o yüzden superspor felan istemiyorum aldığım zaman efendi efendi süreceğim tabiki tecrübe kazanmadan şehirdışına otoyola felan çıkmayacağım bir süre dikkatli olmaya çalışacağım elimden geldiği kadar.Yani benim hatamdan kaynaklı bir kaza haberi almazsınız diye umuyorum ilerde
    Yorum yazan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.Sayenizde yavaş yavaş aklımda şekilleniyor almak istediğim motor.Madem sorun olmaz ikinci el alacağım.
    An old man dies, A young girl lives.A fair trade...

  7. #7
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bizim memlekette hacı murat 124 bile işlevsel! Avrupa anlayışının kullanım kitaplarına yansıması Motosikletin ömrü 10 yıl olarak yazılıyor.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #8
    mus2aktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Pendik/ISTANBUL
    Motosikleti
    Sattım.Seneye GSXR-600 İnşallah.
    Valla dostum temiz bir 2.nci el bulursan kaçırma derim.Fakat bu hyo konusunuda araştır.Sonuçta artık kanuni getirtiyor parçalarını.Ve servis olarak kanuniyi beğenmeyen arkadaşlar var.Biraz daha araştır.Motoruna karar verdikten sonra da ilk iş olarak korumalarını almanı tavsiye ederim.Sonra da ilk iş ehliyetini almandır.Ve bunları yaparken hiç acele etme.En iyi zamanda en doğru kararı verirsen iyi bir alış veriş yapmış olursun.
    2008.CBR.125-2006.CBR.600F-Arkası seneye...

  9. #9
    Moderatör GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim memlekette hacı murat 124 bile işlevsel! Avrupa anlayışının kullanım kitaplarına yansıması Motosikletin ömrü 10 yıl olarak yazılıyor.
    Neresinde yazıyor merak ettim?
    Bu konuda size katılmıyorum. Asıl ne yazıkki ülkemizde , 20.000 -30.000 km yapmış motosikletlere eski motosiklet gözüyle bakılıyor.
    Mesela Ukrayna'ya gelseniz o kadar şaşırırsınız ki... Ben doğmadan önce üretilen motorlar bile halen tıkır tıkır kullanılıyor.
    Km'lerini sormayın bile...

    zengo
    18.000 bir motosiklet için hiçbirşey değil... Hele senin dediğin fazla devir çevirmeyen bir motor için bebeklik çağını daha aşamamış diyebiliriz...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #10
    By_StaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2007
    Şehir
    TEkirdağ Muratlı DA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 / 2006
    Çok Güzel Bir Yorum yapmıssın Görkem;ülkemizdeki motosikletlere 20000 den sonra bu pert olmustur artık binilmez; Şeklinde yorumlar yapılmakta... gerçekten güzel bi şekilde acıklamıssın...
    PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
    "www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR

  11. #11
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neresinde yazıyor merak ettim?
    Bu konuda size katılmıyorum. Asıl ne yazıkki ülkemizde , 20.000 -30.000 km yapmış motosikletlere eski motosiklet gözüyle bakılıyor.
    Mesela Ukrayna'ya gelseniz o kadar şaşırırsınız ki... Ben doğmadan önce üretilen motorlar bile halen tıkır tıkır kullanılıyor.
    Km'lerini sormayın bile...
    Bu konuya bende sinir oluyorum. Avrupada 1000cc'lik ss'ler bile 70.000-75.000 km'de rahat alıcı bulabilirken bizim ülkemizde 40.000 km 'yi geçen motosikletlere motoru bitmiş gözü ile bakılıyor. Bakımı eksiksiz yapılmış 70.000 km'deki bir motora hurda gözü ile bakılır mı yahuu

    coq senin cbr 954rr'ı kaç km de sattıgını söylermisin

  12. #12
    mus2aktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Pendik/ISTANBUL
    Motosikleti
    Sattım.Seneye GSXR-600 İnşallah.
    GorkeM;Neresinde yazıyor merak ettim?
    Bu konuda size katılmıyorum. Asıl ne yazıkki ülkemizde , 20.000 -30.000 km yapmış motosikletlere eski motosiklet gözüyle bakılıyor.
    Mesela Ukrayna'ya gelseniz o kadar şaşırırsınız ki... Ben doğmadan önce üretilen motorlar bile halen tıkır tıkır kullanılıyor.
    Km'lerini sormayın bile...

    Aynen katılıyorum kardeşim.Aşamamışız bu kilometre konusunu.Bazen öyle olmadık yorumlar okuyorum ki kopuyorum.Olmadık yoruma bi olmadıkta benden gelsin diyorum.Sonra boş veriyorum.

    yav 100.000 km deviren mercedes bmw arabalar var 10 yaşında.Hala biniliyor ve saat gibi.
    2008.CBR.125-2006.CBR.600F-Arkası seneye...

  13. #13

    Üyelik
    05 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mct 250 Kışa İnş...
    mercedes ama... yağını suyunu benzinini koy dünyayı dolaş :D bmw okadar hoş değil mercedesten çok önce biter... Valla benim mercedese yandan kamyon çarptı (tabi kafadan girmedi ) o hızla kaldırıma savurdu arabayı ama sanayiye götürdüğümde tüm hasarın sadece görünüşte olduğunu gördüm.. ki bu bir c 180 :D kamyoncuyu sormayın :D:D:D
    Benim için en önemli şey hız... O 10 Saniyede ben özgürüm...( cehenneme git toretto...)

  14. #14
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    Kaymakam
    Alıntı mus2aktas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GorkeM;Neresinde yazıyor merak ettim?
    Bu konuda size katılmıyorum. Asıl ne yazıkki ülkemizde , 20.000 -30.000 km yapmış motosikletlere eski motosiklet gözüyle bakılıyor.
    Mesela Ukrayna'ya gelseniz o kadar şaşırırsınız ki... Ben doğmadan önce üretilen motorlar bile halen tıkır tıkır kullanılıyor.
    Km'lerini sormayın bile...

    Aynen katılıyorum kardeşim.Aşamamışız bu kilometre konusunu.Bazen öyle olmadık yorumlar okuyorum ki kopuyorum.Olmadık yoruma bi olmadıkta benden gelsin diyorum.Sonra boş veriyorum.

    yav 100.000 km deviren mercedes bmw arabalar var 10 yaşında.Hala biniliyor ve saat gibi.
    100 bin km neki canim mercedes bmw için onlarin 1 milyon km yapmalari lazim temiz kullanilan ybr 100 bin rahat yapiyor
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    ya ben de şunu merak ediyorum
    motoru alıyosun 20,000 de. 10-15,000 km kullanıyosun..
    sonra ne olur ne olmaz diye krankı pistonu segmanları bujileri(zaten erkenden değiştirilmeli bujiler) ne biliyim bazı parçaları değiştirsek o motor 0(sıfır olmuş olur mu ? ya da bu parçaların ömrü ne kadardır. karburatör ne kadar dayanır bi motorda ?:. buna benzer sorular var bilen birisi cevaplarsa sevinirim

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    coq senin cbr 954rr'ı kaç km de sattıgını söylermisin
    Cevap veriyorum.
    60 küsür binde sattım.
    Yanlış hatırlamıyorsam 63bin civarındaydı.

    Daha yeni bir örnek vermek gerekirse, 600 RR'yi de 27bin de sattım.(Mayıs ayında)

    Daha önce sattığım bir çok motosiklet gibi alan da satan memnun oldu bu satışlardan.
    Neredeyse 30 bin kilometrenin altında hiç motosiklet satmadım diyebilirim.

    Geçen hafta adamın biri 70bin kilometre de bir Yamaha koydu ilana.
    1 hafta bile durmadı,satıldı.


    Tabii düşük kilometreli motosiklet almak daha akıllıca olur.
    Fakat bunlar bütçe meselesi.
    Eğer bütçeniz müsaitse 0 km motosiklet alın.
    Ama tüm bakımları zamanında yapılmış ve üzmeden kullanılmış 25 bin de bir motosikleti, aceminin ve ilgisiz birinin elinden alınacak 10 bin kilometredeki motordan daha fazla tercih ederim.

    Bir diğer düşüncem de şudur.
    Özellikle 600cc ve üzeri hacme sahip motosikletlerde 10-15 bin kilometre yapmamış bir sürücü ben bu motosikleti hakkıyla kullanabiliyorum demesin.
    Çünkü bu kilometreler, sizin motosikleti tanıma ve hakim olma döneminizdir.
    Ondan sonrası ise motosikletle eğlenme ve zevk alma dönemi olur.
    Çünkü her yeni bir motosiklet aldığınızda, o motosikletin acemisi olursunuz.
    Bahsettiğim kilometreler ancak o motoru tanıma döneminizi gösterir.
    O motosikleti kullanabilir olduğunuzu göstermez.
    Bir yerden bir yere düşmeden gidebilmek, motosiklet kullanmak değildir....

    İkinci el motosiklet almanın altın kuralını her zaman yazıyorum yine yazacağım.
    Motosiklet satın alırken,servis bakım defteri ve kullanma klavuzunu mutlaka isteyin.
    Eğer bunlar yoksa;
    "Almayın o motoru"!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    abi tamam da sen fransa da sürdüğün en kötü yolun(şehir içi) bi resmini çek

    bi de ben bu Maraşta doğalgaz dan delik deşik olmuş yatmaya korkacağın sadece gidonu çevirerek dönebileceğin yerlerin resmini çekeyim ikimizde resimleri buraya koyalım.

    kullanılan benzin yedek parça(orjinal die kaktırılan) vs vs şeyleri de hesaba katarsak ohhooo

    bence 2. el motosiklet alırken kesinlikle onu kullanandan almak gerekir ve aceleye getirmeden kullanıcının bu makine hakkında ne kadar bilgisi olduğunu doğrularını ve yanlışlarını bulmak gerekir

    tabi çok zor bi iş 'git lan senlen mi uğraşcam' demesi muhtemeldir

    not: abi düşüncelerimi eleştirecek olursan ben çıkıyorum sen eleştirini yap ben gelince kesinlikle okuycam

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi tamam da sen fransa da sürdüğün en kötü yolun(şehir içi) bi resmini çek

    bi de ben bu Maraşta doğalgaz dan delik deşik olmuş yatmaya korkacağın sadece gidonu çevirerek dönebileceğin yerlerin resmini çekeyim ikimizde resimleri buraya koyalım.

    kullanılan benzin yedek parça(orjinal die kaktırılan) vs vs şeyleri de hesaba katarsak ohhooo

    bence 2. el motosiklet alırken kesinlikle onu kullanandan almak gerekir ve aceleye getirmeden kullanıcının bu makine hakkında ne kadar bilgisi olduğunu doğrularını ve yanlışlarını bulmak gerekir

    tabi çok zor bi iş 'git lan senlen mi uğraşcam' demesi muhtemeldir

    not: abi düşüncelerimi eleştirecek olursan ben çıkıyorum sen eleştirini yap ben gelince kesinlikle okuycam
    Burhan yazdıklarında eleştirilecek bişey yok.
    Yani haklısın.

    Burada başka bir ince detay var.
    O da şu.
    Bulunduğun coğrafyaya uygun motosiklet alacaksın.

    Yani asfaltı delik deşik,ne bileyim bir sürü negatif durum olan yerlerde bu gibi yerler için üretilmiş motosikletler almak gerekir diye düşünüyorum.

    Örnek olarak verecek olursak.
    Senin tarif ettiğin yerlerde oturanlar enduro tarzı bir motosiklet alacak.
    Asfaltı düzgün ve virajsız yerlerde oturanlar Custom alacak.
    Asfaltı düzgün ve bol virajlı yerlerde oturanlar Sportif bir motosiklet alacaklar.

    Bunların dışında motosiklet tipi seçenler de motosikletinin zamanından önce dağılmasını seyretmeye devam edecekler.

    Peki bizim istediğimiz motosikleti kullanma hakkımız yok mu? kardeşim!!!!

    Şeklinde serzenişte bulunanlar ise, seçim zamanı geldiğinde oy kullanırken iyi düşünecekler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Kullandığım tüm motosikletlerin kullanıcı kitaplarının son sayfasında yazıyor kullanım ömrü.Bu ömrü ben değil T.C Sanayi Ve Ticaret Bakanlığı Tükaticinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü ve üretici belirliyor.2.el almadıysanız ve ya kitapçığınız varsa ben herşeyi bilirim yerine bir zahmet göz gezdirin.Ayrıca yurt dışı kültür,bakım,eğitim,milli gelir düzeyi... ve motosiklete binme amacını bizdeki ile kıyasladıktan sonra 2. ele yaklaşımı yorumlamak lazım.
    Bizdeki anlayış ise; Şehir içinde 1000 cc segmentinde özellikle race motorlara binmek, kendimizi tatminden başka işe yaramadığı gibi başkaları için yaşarcasına.. motorun hakkını verecek asfalt veya yol çoğu ilde yok.
    Bağırtıyor trafikte,gaz veriyor birilerinin dikkatini çekmek istercesine,birileri kaç basıyor diye sorsun istiyor ? Kullandığı aletin teknik özelliklerinden çoğu habersiz sesi yeter diyor.İstanbul harici kaç şehirde işinize otoban yolu kullanıp race ile gidiyorsunuz!
    Bu şekilde düşünceye alternatif cevap ise tarz ve motosiklet sevgisi.Para varsa adı zaten özel zevk. Peki itiraz edenler ilk 2 viteste şehir içinde 30.000 km ve üstü hava atmak ve ya özel zevki tatmin adına üzülmüş motosikleti içinize sindirip satın alırmısınız? Alırım diyen zaten olası masraflar için bütçe ayırır o masrafıda satın aldığı motosikletin değerinden düşecektir doğal olarak. Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  20. #20
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Kanuni tiger 250
    alman malından şaşma


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler