marşa basarken güç kazancı?
-
17 Ağustos 2010, 00:54
#1
mrb arkadaşlar
motosiklette bazen farlar yanıkken marşa basıyoruz. 'marşa basınca farların kapanmasını sağlayan sistem var (yani marşa basınca sadece marş motoru çalışacak eğer açıksa diğer aydınlatmalar kapanacak marştan elimizi çektiğimizde aydınlatmalar aktif hale geçecek ? ) bu olay motosiklete uygulanabilir mi ?
sadece merak ettiğim için soruyorum bazı arabalarda bu olay var
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
Reklamlar
-
17 Ağustos 2010, 00:58
#2
imkansız olmasada biraz zor olacağını düşünüyorum.kontak özelliği ve gerekli röleler bunu sağlıyorlar..ama azimle olursa duvarda delinir,kontaksız bile motor çalışır.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
17 Ağustos 2010, 01:54
#3
Böyle bir sistem aramana gerek yok dostum.Otomobillerde bile bunun uygulanmasının sebebi sürücü hatalarından kaynaklı arızanın önüne geçmek içindir.
Unutmaki bir sistem kimi zaman birşeyi yenilemek için yapılır kimi zamanda insan hatalarını aza indirgemek için yapılır.
Otomobildede motosiklettede doğrusu marş anında akım çekebilen tüm elektrikli cihaz ve aygıtları kapalı tutmaktır.Bu sayede marş ve aküden beslenen donanımlar yükte kalmazlar.
-
17 Ağustos 2010, 01:56
#4
1-senelerin otobüs şoförü babam der ki,şoförün iyisi marşa basarken farları kapatır.(bu yüzden çok fırça yadim)
2-muhtemelen farda röle yoktur,araya röle baglanır,rölenin şasesi de marşın elektrigine baglanırsa sistem çalışır.
-
17 Ağustos 2010, 02:08
#5
böyle bi sistem elbette yapılabilir ama diğer arkadaşlarda demiş,marşa basarken aküden enerji çeken her türlü aygıtlar kapatılmalı.Farlarkapatılmalı.Ayrıca motor calısmazken farları acık bırakmak aküyü cabuk bitirir.onun yerine motoru çalıştır öyle yak farları rölantide calıssın.Bu arabada da böyle motosiklette de.hakkatten de öle : Şöförün iyisi marşa basarken farları kapatır.Ben arabada da motosikletimde de böyle yapıyorum.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
17 Ağustos 2010, 02:29
#6
Merak etmeyin motorun marş motoru, arabada ki gibi aküyü içmez. Yıllardır farlar açık çalıştırıyorum hiçbir sorun oluşmadı.
-
17 Ağustos 2010, 02:35
#7
bu konuda ybr 125 i inceleyebilirsin.benimki 2007 model.far açma kapama düğmesi yok.kontağı açtığında sadece parklar yanıyor.marşa basıyorsun motor çalıştıktan 3-5 saniye sonra farlar yanmaya başlıyor.stop edene kadar da yanıyor.ondaki sistem işine yarayabilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
17 Ağustos 2010, 04:00
#8
yani arkadaşlar karışık olacak en iyisi hiç uğraşmaya değmez biz farımızı kapatalım öle marşa basalım
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
17 Ağustos 2010, 10:47
#9
_w_ adlı üyeden alıntı
yani arkadaşlar karışık olacak en iyisi hiç uğraşmaya değmez
biz farımızı kapatalım öle marşa basalım
aynen kardesim bizim motorlara ne gerek war böle seylere ya :D
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
17 Ağustos 2010, 11:05
#10
dostum yapmak istiyorsan malıyetı 2 lira bisi tutar çift kontak 12V röle lazım devre de budur sorun olursa yardımcı olurum. Çok basıt bısı kardesım bıle urassa 3 dakka surer.
-
17 Ağustos 2010, 11:14
#11
Burgman 400' de bu sistem vardı. Orjinalmi değilmi bilmiyorum. Ama Silverwing'de yoktu. Bazı modellerde gerek görmüyorlar herhalde. Ayrıca düz vitesli arabalarda,marşa basarken vites boşta olsa bile debriyaja basmanın marş motoruna daha az yük bindirdiğini biliyorum. Büyük ihtimalla motosiklettede aynıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)