Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Frenleme!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Tüm frenleme işlemi esnasında başınızı dik ve bakışlarınızı ileride tutmanızdaki nedeni bilen varmı?:
    Frenleme hakkında benim bildiklerim:
    1) Fren elciğini kademeli sıkınız. Sert frenlemeden önce hafifçe bir saniye sıkınız. Kademeli sıkma ağırlığın öne aktarımını sağlar ve bu da frenleme gücünün artması demektir. Bu ağırlık aktarımının olmasına izin vermeden yapılacak sert frenleme ön tekerin kazıklayıp kayması demektir.
    2) Ön teker kaymaya başlarsa ön fren elciğini hemen bırakınız. Arka teker kaymaya başlarsa arka freni motor durana kadar öylece basılı vaziyette tutunuz.
    3)Birinci viteste durun ki arkadan gelebilecek bir çarpışmadan hemen önce kaçabilesiniz.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2008
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    honda titan
    ewt haklısın bende cogu zaman öyle yapıyorum bırkere anıden sıkmıstım kazık attı on tekerler kaydı ılk once az kısıp elımız frendeyken bıraz daha sertlestırmemız lazım
    motosikleti honda titan :bounce:

  3. #3
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Bu başlık iyi olmuş bence, motosiklette en önemli konulardan birisi bence frenleme.
    Ben şahsen ara sıra alıştırmalar yapıyorum kendi kendime, çünkü bu konuda pek iyi olmadığımı biliyorum.

    Daha dün arabayla giderken arkamda bir cup motoru frenleme anında düştü.
    Bozuk zemini sonradan farketti sanırım ki ani bir frenleme sonrası düştüğünü gördüm.

    Neyseki önemli birşey olmadı ve toparlanıp gitti kazazede...
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  4. #4
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    motor freninide uygulamayı unutmayalım tabi..
    Now the world is gone. Im just one.

  5. #5
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Tüm frenleme işlemi esnasında başınızı dik ve bakışlarınızı ileride tutmanızdaki nedeni bilen varmı?:
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  6. #6
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm frenleme işlemi esnasında başınızı dik ve bakışlarınızı ileride tutmanızdaki nedeni bilen varmı?:
    motor her zaman bakışlar ilerde kullanılır zaten kardeş
    Now the world is gone. Im just one.

  7. #7
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    frenleme anından bahsediyor,tüm kullanım süresi değil Acaba saniyelik bir denge unsurumu sözkonusu?
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #8
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    güzel bir hatırlatma.özellikle ön freni hafif hafif pompalayarak sıkmakta fayda var.aksi halde istenmeyen kayma olur
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  9. #9
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenleme anından bahsediyor,tüm kullanım süresi değil Acaba saniyelik bir denge unsurumu sözkonusu?
    ben ilk defa duydum tecrübedir boyle seyler boş ezberlere gerek yok artı yine soyluyorum motorda zaten hep ileri bakacaksın fren anında ileri bakmak lazım demek boş olmuyormu biraz kafayı dik tutmakta belki rüzgar direncini artırmak içindir
    Now the world is gone. Im just one.

  10. #10

    Üyelik
    23 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 500
    Aslında bu konuların forumlarda tartışılmasından ve herkesin kendi bildiği doğruymuş gibi fikir beyan etmesinden çok rahatsızım. Fren yapmak çok onemli bir konu ve aslında oyle onemli ki burda 1 paragrafta özetlenemiycek kadar önemli. Rahatsız olmamdaki sebep yıllardır motor kullanan insanların bile hayati hatalar yapıyor ve burada bunu başkalarıyla doğruymuş gibi paylaşıyor olmaları. Örneğin bir arkadaşımızın "motor freni yapmayı unutmamak lazım" demesi gibi. Motor freni arka tekerleği kitlediği için kontrolsüz tekerlek frenine sebebiyet verir ayrıca fren esnasında ağırlık merkezi %95 gibi oranlarda öne kaydığından motorun arkasının kaymasına neden olur. Kimse alınmasın ama bişeyi böyle internetten okuyarak öğrenmek bu kadar kolay olsaydı hiçbirimizin okula gitmesine gerek olmazdı yıllarca. okuma yazmayı öğrenen herkes evinde kitaplardan veya internetten üniversite mezunu olurdu. Diyeceğim şu ki insanların doğru teknikleri eğitim almadan burdan okuyarak öğrenmeye çalışmlarını doğru bulmuyorum. Neden eğitim almak insanların gücüne gidiyor ve motor kullanmak bu kadar hafife alınıyor bu kadar insanın her gün kaza yaptığı veya hayatını kaybettiği bir ortamda anlamıyorum arkadaşlar...

  11. #11
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı apextr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu konuların forumlarda tartışılmasından ve herkesin kendi bildiği doğruymuş gibi fikir beyan etmesinden çok rahatsızım. Fren yapmak çok onemli bir konu ve aslında oyle onemli ki burda 1 paragrafta özetlenemiycek kadar önemli. Rahatsız olmamdaki sebep yıllardır motor kullanan insanların bile hayati hatalar yapıyor ve burada bunu başkalarıyla doğruymuş gibi paylaşıyor olmaları. Örneğin bir arkadaşımızın "motor freni yapmayı unutmamak lazım" demesi gibi. Motor freni arka tekerleği kitlediği için kontrolsüz tekerlek frenine sebebiyet verir ayrıca fren esnasında ağırlık merkezi %95 gibi oranlarda öne kaydığından motorun arkasının kaymasına neden olur. Kimse alınmasın ama bişeyi böyle internetten okuyarak öğrenmek bu kadar kolay olsaydı hiçbirimizin okula gitmesine gerek olmazdı yıllarca. okuma yazmayı öğrenen herkes evinde kitaplardan veya internetten üniversite mezunu olurdu.
    kardeş bizde motoru 5 ten 1 e at demiyoruz zaten. düzgün yaparsan hiçbirşey olmaz freni olmayan motoru bile durdurursun motor freniyle. ama bende diyorum burdakilerle kafasını doldurup fren yapmayı ogrendim demesin kimse o yüzden soyledim bazı şeyleri yazmak boş diye.
    Now the world is gone. Im just one.

  12. #12
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenleme anından bahsediyor,tüm kullanım süresi değil Acaba saniyelik bir denge unsurumu sözkonusu?
    Güzel bir nokta. Frenlemeden önce şunu hatırlayalım "motosiklet baktığın yöne giden bir araçtır".

    Frenleme esnasında ise motosikletin arkası daha fazla hareketli olacaktır. Sağa sola yalpalaması mümkündür. Bu sıralarda yapılması gereken hemen kafayı dimdik kaldırıp karşıya bakmaktır. Bu senin ileriyi görmeni sağlayıp yolla yaptığın eğimi( normalde motorla dururken 90°), eğimin değişimini, savrulmanı kontrol altına almanda yardımcı olur. çünkü reflekslerini ve algılarını normalde olması gereken pozisyona göre (baş dik karşıya bak) bakıp yaşadığın andan kurtulmak için gerekli ayarlamalar yaparsın. Burada da işte ileriye bakarak hakimiyeti geri kazanmak için beyin, denge ve diğer unsurları daha düzgün ve verimli kullanabilirsin. bilmem anlatabildim mi?

    Bu arada frenleme anında da yere bakarsanız yere yapışırsınız. Çarpacağınız hedefe kilitlenirseniz ona çarparsınız. bunu da unutmayalım

  13. #13
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Wallace, teşekkürler belkide duymak istediklerim bunlardı.
    Eğitim konusuna gelince, istanbul dışında veren yer yoksa ne yapmak lazım!
    Kursa katılanlar varsa edindikleri kazanımları müsade edinde burada değerlendirip,hayata geçirelim.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  14. #14
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    tabıkı burdan okuyup tartısarak öğrenecegımız seyler de var.eğitimi bende aldım ve almayada devam edecegım ama tecrubede cok onemlı..bızım burda yaptıgımız bırbırımızın tecrubelerınden faydalanmak...yoksa merak etme dostum her bılınclı motorcu artık egıtım alıyor...
    Düş kurmaya cesaret edenler,onları gerçekleştirmeye de cesaret eder

  15. #15
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    izmirde eğitim veren yerler var. bir iki tane sürücü kursu ve omm sanırım. yada şimdi a.r.t. da olabilir.
    ben bir kaç tane eğitime katıldım ve bazı hareketleri eğitim sırasında yaparken çok anlamsız bulmuştum. Ama sonra çok işe yaradı hatta bir kaç kere beni kurtardı.

    eğitim konusunda http://www.motosikletsanati.com/egitimler.asp adresinden detaylı bilgi alabilirsin. UĞUR ERTEKİN cok ciddi ve çok iyi bir eğitmendir. ekibi de çok sağlam.

  16. #16
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Alıntı apextr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu konuların forumlarda tartışılmasından ve herkesin kendi bildiği doğruymuş gibi fikir beyan etmesinden çok rahatsızım. Fren yapmak çok onemli bir konu ve aslında oyle onemli ki burda 1 paragrafta özetlenemiycek kadar önemli. Rahatsız olmamdaki sebep yıllardır motor kullanan insanların bile hayati hatalar yapıyor ve burada bunu başkalarıyla doğruymuş gibi paylaşıyor olmaları. Örneğin bir arkadaşımızın "motor freni yapmayı unutmamak lazım" demesi gibi. Motor freni arka tekerleği kitlediği için kontrolsüz tekerlek frenine sebebiyet verir ayrıca fren esnasında ağırlık merkezi %95 gibi oranlarda öne kaydığından motorun arkasının kaymasına neden olur. Kimse alınmasın ama bişeyi böyle internetten okuyarak öğrenmek bu kadar kolay olsaydı hiçbirimizin okula gitmesine gerek olmazdı yıllarca. okuma yazmayı öğrenen herkes evinde kitaplardan veya internetten üniversite mezunu olurdu. Diyeceğim şu ki insanların doğru teknikleri eğitim almadan burdan okuyarak öğrenmeye çalışmlarını doğru bulmuyorum. Neden eğitim almak insanların gücüne gidiyor ve motor kullanmak bu kadar hafife alınıyor bu kadar insanın her gün kaza yaptığı veya hayatını kaybettiği bir ortamda anlamıyorum arkadaşlar...


    Zaten burası bir forum, herkes kendi görüşlerini dile getiriyor ve konular üzerinde tartışılıyor. Kimsenin internette ya da başka bir yerde duyduğu şeyi hemen uygulayacağını sanmıyorum, sonuçta herkesin görüşünün farklı olduğunu, ve her yiğidin bir yoğurt yiyişinin olduğunu unutmamak lazım.

    Tecrübelerimiz başkalarının işine yarayabilir
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  17. #17
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    Alıntı marwel114 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten burası bir forum, herkes kendi görüşlerini dile getiriyor ve konular üzerinde tartışılıyor. Kimsenin internette ya da başka bir yerde duyduğu şeyi hemen uygulayacağını sanmıyorum, sonuçta herkesin görüşünün farklı olduğunu, ve her yiğidin bir yoğurt yiyişinin olduğunu unutmamak lazım.

    Tecrübelerimiz başkalarının işine yarayabilir
    doğrusun.
    duruma göre kimi yerde sadece ufak bir motor freni işe yarayabilir. ama kimi yerde ise hiç işe yaramaz. sanırım viceroy un sormak istediği panik fren anındaki durumdu. ya da ben öyle anladım..

    Panik fren anında benim bildiğim ön ve arka (arka daha az oranda %60-%40 mesela) fren aynı anda sıkılır. bu hareket sırasında debriyaja basılır ve sağ el gazı kapatarak ön freni sıkar.bakışlarda hep karşıya dogrudur. denge ve ayarlama için.

  18. #18

    Üyelik
    23 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 500
    eee peki herkes bişi söyledi.hangisi doğru şimdi.yoksa söylenenlerin bir ortalamasını mı alıcaz? %72.7 ön %27.3 arka mı yapsak. motor freni yapsak ama 2şer indirmek yerine birer birer mi küçültsek vitesleri(aslında fren mesafesini uzatır ama yapmak isteyene de engel olmamak lazım). Azıcık öne eğilip kafamızı dik mi tutsak yoksa vucudumuzu arkada bırakıp kafamızı öne mi eğicez. En doğrusu hangisi acaba.Konu doğru fren tekniği ise neden birden fazla cevap çıkıyor sorulan? kimse yalan söylemiyorsa hangisi doğru.herkes iyi niyetle kendi bildiğini paylaşıyorsa doğrunun ne olduğuna kim son noktayı koyup "budur işte" diyecek. güvenli sürüşler arkadaşlar

  19. #19
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Eğitim almak şart demiştiniz.Son nokta bu olsa gerek!Ama her şehirde eğitim veren kuruluş yok!!! Ben soruma Wallace'ın açıklamasında cevap buldum.
    1) Fren elciğini kademeli sıkınız. Sert frenlemeden önce hafifçe bir saniye sıkınız. Kademeli sıkma ağırlığın öne aktarımını sağlar ve bu da frenleme gücünün artması demektir. Bu ağırlık aktarımının olmasına izin vermeden yapılacak sert frenleme ön tekerin kazıklayıp kayması demektir.
    2) Ön teker kaymaya başlarsa ön fren elciğini hemen bırakınız. Arka teker kaymaya başlarsa arka freni motor durana kadar öylece basılı vaziyette tutunuz.
    3) Tüm frenleme işlemi esnasında başınızı dik ve bakışlarınızı ileride tutunuz.
    4) Bu tip kazıklayarak durdurma talimlerini trafiğe kapalı güvenli alanlarda yeterince yaparak ustalaşınız. Yavaş hızlardan başlayarak üst hızlara doğru talimlerinizi genişletiniz. Frenler genellikle kazıklamadan önce bir ses çıkarır. Kendine has bir ses. O sesi tanıyınız.
    5) Kavşaklara yaklaşırken iki parmağınız ön fren elciğinin üzerinde olsun. Bu size saniye kazandırır ki 70 km süratte 28 metre civarı bir kazançtır. Kavşaklarda size doğru karşı yönde durmuş bekleyen vasıtaların ön tekerlerinin pozisyonlarına bakınız. Tekerler çamurluklardan daha çabuk size uyarı verir. Teker dönmeye başlarsa bilin ki araç dönüşe geçiyor demektir. O zaman siz durunuz.
    6)Birinci viteste durun ki arkadan gelebilecek bir çarpışmadan hemen önce kaçabilesiniz.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  20. #20

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Alıntı apextr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu konuların forumlarda tartışılmasından ve herkesin kendi bildiği doğruymuş gibi fikir beyan etmesinden çok rahatsızım. Fren yapmak çok onemli bir konu ve aslında oyle onemli ki burda 1 paragrafta özetlenemiycek kadar önemli. Rahatsız olmamdaki sebep yıllardır motor kullanan insanların bile hayati hatalar yapıyor ve burada bunu başkalarıyla doğruymuş gibi paylaşıyor olmaları. Örneğin bir arkadaşımızın "motor freni yapmayı unutmamak lazım" demesi gibi. Motor freni arka tekerleği kitlediği için kontrolsüz tekerlek frenine sebebiyet verir ayrıca fren esnasında ağırlık merkezi %95 gibi oranlarda öne kaydığından motorun arkasının kaymasına neden olur. Kimse alınmasın ama bişeyi böyle internetten okuyarak öğrenmek bu kadar kolay olsaydı hiçbirimizin okula gitmesine gerek olmazdı yıllarca. okuma yazmayı öğrenen herkes evinde kitaplardan veya internetten üniversite mezunu olurdu. Diyeceğim şu ki insanların doğru teknikleri eğitim almadan burdan okuyarak öğrenmeye çalışmlarını doğru bulmuyorum. Neden eğitim almak insanların gücüne gidiyor ve motor kullanmak bu kadar hafife alınıyor bu kadar insanın her gün kaza yaptığı veya hayatını kaybettiği bir ortamda anlamıyorum arkadaşlar...
    Haklısın sana söyleyecek başka lafım yok.
    ayrıca bugün daha üzerinden 1 saat bile geçmedi, yoldan çıkıyordum, ona şimdi bir topic açacağım inşallah.
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)