Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikletime 15-40 Dizel motor yağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Şu an önümde iki adet yağ bidonu var (bol ve ucuz bulup aldım)
    Aynı markanın yaz için 20-40 ve kış için 10-40..
    Etiketlerde ki ibareye dikkat çekmek isterim:
    20-40: performans seviyeleri:API SG, JASO MA
    10-40: " " : API SJ, JASO MA
    Bu ibareler bir şeyler anlatıyor ama ne!!!!!
    Varmı yorum yapacak...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    hemen şöyle izah edeyim
    APİ= amerikan petrol enstitüsü standardı demek

    SG= daha dosrusu sadece S benzinli aracı C dizel aracı temsil eder

    S harfinden ve C harfinden alfabetik sırada gelen harfler yağın o araca göre kalitesini temsil eder.. şöyleki;


    bir yağın üzerinde SG CF yazıyorsa bu şu demek. benzinli araç için daha kalitelidir.ama dizeldede kullanılır. neden çünkü G harfi F den sonra..

    elinizdeki 10W 40 ın APİ değeri SJ imiş
    yani benzinli araç için demek. ve J harfi ise üstteki SG den daha kaliteli bir yağ demektir.

    JASO ise (Japan Automobile Standarts Organizatİon) Japon Otomobil Standartları Organizasyonu yani japon aracı için üretici araç markası bu yağı desteklemektedir.

    MA ise o ulke araç üreticilerinin bir birlik olduğu anlamına gelir..

    Benzinli motorlarda:(min.performans) SA SB SC SD SE SF SG SH SJ (max.performans)

    Dizel motorlarda:(min. performans) CA CB CC CD CE CF (max.performans)

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    ben uzun yola gideceğim zaman yağı boşaltıp dizel yağ koyuyordum hem asınmasını engelemek için hemde dizel yağ daha az hararet yaparpek bi sorun olmaz sürekli benzinli motor yağı kullan arasıra bundan kullanırsın bi sorun olmaz..

  4. #24
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı 06bluedragger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben uzun yola gideceğim zaman yağı boşaltıp dizel yağ koyuyordum hem asınmasını engelemek için hemde dizel yağ daha az hararet yaparpek bi sorun olmaz sürekli benzinli motor yağı kullan arasıra bundan kullanırsın bi sorun olmaz..
    yağ kullanımında önemli olan 10 W 40 -- 15 W 40-- 20 W 50 gibi viskozite aralıklarıdır bulunduğunuz iklime göre..
    diğer taraftan dizel yağı kullanmanın pek zararı olmasada yazdığınız gibi bir koruyucu etkiside yoktur.tüm yağların ortak görevidir zaten onlar.

  5. #25
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Yıllarca açık yağ kullanmış biri olarak size tavsiyem kullanmamanız.sadece motorsikletler için üretilmiş motorsiklet yağlarından viskoritesi en uygun olanını kullanın arabalar için kullanılan yağların sıcaklığa dayanım değerleri düşük o yüzden yağ 750 km de kapkara oluyor ve özelliğini yitiriyor.berbat bir hal alıyor.ayrıca tüm parçaları yağlamak için yeterli kompresyon sağlamadığı için yüksek devirlerde yağ istenilen yağlamayıda yapamıyor.soğukkende aşırı aşınmalar oluyor motorda.ve keçeleride zamanla patlatıyor.

  6. #26
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Kesinlikle yanlış. Otomobil ve motosiklet motorunun ihtiyaçları arasında farklar vardır. Motosikletler, otomobilden farklı olarak motor yağlarını vites ve debriyaj sistemlerinde de kullanırlar. Bu uygulamalar motosiklet yağlarına eşsiz bir stres uygular. Günümüz motosikletlerinin devir ve çıkış güçleri otomobil motorlarının 1.3 - 1.8 katı arasındadır. Bununla beraber motosiklet motorları küçük ve hafiftir. Bu yüzden motosiklet motorları küçük termal kapasiteleri ile motor yağlarına 160 °C'ye varan bir ısı uygularlar. bu sebeplerden dolayı motosikletlerde bu motorların çalışma şartlarına uygun üretilmiş motor yağlarının kullanımı muhakkak gereklidir. Ayrıca, motosiklet motorlarındaki yüksek ısı ve RPM nedeni ile kullanılacak yağa ZDDP (Zinc Diethyl Dithiophosphate) ve fosfor gibi maddeler kimyasal yıpranma ve yağ oksidasyonunu önlemek için eklenmiş olmalıdır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)