Motosikletime 15-40 Dizel motor yağı
-
17 Ağustos 2008, 21:55
#21
Şu an önümde iki adet yağ bidonu var (bol ve ucuz bulup aldım)
Aynı markanın yaz için 20-40 ve kış için 10-40..
Etiketlerde ki ibareye dikkat çekmek isterim:
20-40: performans seviyeleri:API SG, JASO MA
10-40: " " : API SJ, JASO MA
Bu ibareler bir şeyler anlatıyor ama ne!!!!!
Varmı yorum yapacak...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Reklamlar
-
18 Ağustos 2008, 11:08
#22
hemen şöyle izah edeyim
APİ= amerikan petrol enstitüsü standardı demek
SG= daha dosrusu sadece S benzinli aracı C dizel aracı temsil eder
S harfinden ve C harfinden alfabetik sırada gelen harfler yağın o araca göre kalitesini temsil eder.. şöyleki;
bir yağın üzerinde SG CF yazıyorsa bu şu demek. benzinli araç için daha kalitelidir.ama dizeldede kullanılır. neden çünkü G harfi F den sonra..
elinizdeki 10W 40 ın APİ değeri SJ imiş
yani benzinli araç için demek. ve J harfi ise üstteki SG den daha kaliteli bir yağ demektir.
JASO ise (Japan Automobile Standarts Organizatİon) Japon Otomobil Standartları Organizasyonu yani japon aracı için üretici araç markası bu yağı desteklemektedir.
MA ise o ulke araç üreticilerinin bir birlik olduğu anlamına gelir..
Benzinli motorlarda:(min.performans) SA SB SC SD SE SF SG SH SJ (max.performans)
Dizel motorlarda:(min. performans) CA CB CC CD CE CF (max.performans)
-
18 Ağustos 2008, 11:19
#23
ben uzun yola gideceğim zaman yağı boşaltıp dizel yağ koyuyordum hem asınmasını engelemek için hemde dizel yağ daha az hararet yaparpek bi sorun olmaz sürekli benzinli motor yağı kullan arasıra bundan kullanırsın bi sorun olmaz..
-
19 Ağustos 2008, 11:25
#24
06bluedragger adlı üyeden alıntı
ben uzun yola gideceğim zaman yağı boşaltıp dizel yağ koyuyordum hem asınmasını engelemek için hemde dizel yağ daha az hararet yaparpek bi sorun olmaz sürekli benzinli motor yağı kullan arasıra bundan kullanırsın bi sorun olmaz..
yağ kullanımında önemli olan 10 W 40 -- 15 W 40-- 20 W 50 gibi viskozite aralıklarıdır bulunduğunuz iklime göre..
diğer taraftan dizel yağı kullanmanın pek zararı olmasada yazdığınız gibi bir koruyucu etkiside yoktur.tüm yağların ortak görevidir zaten onlar.
-
Yıllarca açık yağ kullanmış biri olarak size tavsiyem kullanmamanız.sadece motorsikletler için üretilmiş motorsiklet yağlarından viskoritesi en uygun olanını kullanın arabalar için kullanılan yağların sıcaklığa dayanım değerleri düşük o yüzden yağ 750 km de kapkara oluyor ve özelliğini yitiriyor.berbat bir hal alıyor.ayrıca tüm parçaları yağlamak için yeterli kompresyon sağlamadığı için yüksek devirlerde yağ istenilen yağlamayıda yapamıyor.soğukkende aşırı aşınmalar oluyor motorda.ve keçeleride zamanla patlatıyor.
-
Kesinlikle yanlış. Otomobil ve motosiklet motorunun ihtiyaçları arasında farklar vardır. Motosikletler, otomobilden farklı olarak motor yağlarını vites ve debriyaj sistemlerinde de kullanırlar. Bu uygulamalar motosiklet yağlarına eşsiz bir stres uygular. Günümüz motosikletlerinin devir ve çıkış güçleri otomobil motorlarının 1.3 - 1.8 katı arasındadır. Bununla beraber motosiklet motorları küçük ve hafiftir. Bu yüzden motosiklet motorları küçük termal kapasiteleri ile motor yağlarına 160 °C'ye varan bir ısı uygularlar. bu sebeplerden dolayı motosikletlerde bu motorların çalışma şartlarına uygun üretilmiş motor yağlarının kullanımı muhakkak gereklidir. Ayrıca, motosiklet motorlarındaki yüksek ısı ve RPM nedeni ile kullanılacak yağa ZDDP (Zinc Diethyl Dithiophosphate) ve fosfor gibi maddeler kimyasal yıpranma ve yağ oksidasyonunu önlemek için eklenmiş olmalıdır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)