Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kaskın iyisi kötüsü nasıl anlaşılır ?...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    sağlam markalar için demiyorum.
    ya da sağlam markalar için de diyim. genel anlamda olsun.
    kaza yaparak anlayabiliriz tamam da alırken neye dikkat etmeliyiz.
    her ne kadar marka da olsa bi yerine bakarak kazadaki sağlamlığı hakkında bilgi sahibi olabilme ihtimali var mı?
    mesela bişey alırken her yerine bakarız,tıklatırız,esnetiriz,çekeriz,sektiririz ...
    kask nasıl anlaşılır sağlam olduğu ?..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    her kaskın güvenlik sertifikası var,ve sıfır kaskların vizörünün üzerindeki yapışkan maddede o kaskın test sonuçları yazıyor
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  3. #3
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Parası sağlamsa kask da kesin olarak sağlamdır.
    Grakul bunu beğendi.

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Ben .....nı kokluyorum...

    Ham değil,

    Olmuş kokuyorsa mesele yok......

    Kavun seciminde üstüme yoktur,bir de yağlı Ezine koyun peyniri oldumu!!!!

    Oooooy ooyy oooooyy.

  5. #5

    Üyelik
    27 Ağustos 2007
    Şehir
    eskişeher
    Motosikleti
    keeway sl 150
    şöyle iki tıklat üst tarafından çıkan ses yankı yapıyorsa çok sağlam demektir, bide kayışlarını tut havada salla uğultu yapıyorsa alma çok dandiktir ....
    hayatta ya tozu dumana katarsın ya da tozu dumanı yutarsın...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    ehe ehe
    şakacılar sizi.
    insanı kasktan soğutuyosunuz
    ciddi ciddi cevap vercek biri / birileri var mı ?

  7. #7
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bir kaskın ortalama raf ömrü 5 yıldır ve kasklar arasında en güvenilir kask biçimi fullface dediğimiz bütün yüzü kapatan dediğimiz türdür.Her kaskın üretildiği ülk Avrupa standartları gereği kodlanmış diye biliyorum mesela E6 malezya E90 çin vs. gibi o kodlar o kaskın menşeini yani üretildiği ülkeyi ve avrupa standartlarına uygunluğunu gösterir bu standartlara uygun bütün kaskların arkasındaki etiketlerinde yada içindeki etikette belirtilmektedir.Çinde üretilen kaskların bir çoğu sert mikadan yapılmakta ve sıcak yapıştırma metoduyla kaskın iki yanağı birleşmektedir,çoğu muhabbette duymuşsunuzdur kaskım motorun üzerinden düştü karpuz gibi yarıldı diye! Kaskın hafif olanı makbuldür tabi boynunuzu seviyorsanız şimdilerde karbon fiber kasklar üretiliyor hem hafif hemde dayanıklı ve güvenli. E1 For Germany
    E2 France
    E3 İtalya
    E4 Hollanda
    E5 Sweden
    E6 Belçika
    E7 Macaristan
    E8 Çekoslavakya
    E9 İspanya
    E10 Yugoslavya
    E11 UK
    E12 Avusturya
    E13 Lüksemburg
    E14 Switzerland
    E15 Vacant
    E16 Norveç
    E17 Finland
    E18 Denmark
    E19 Romanya
    E20 Polonya
    E21 Portekiz
    E22 Rusya
    E23 Greece
    E24 Ireland
    E25 Croita
    E26 Slovenya
    E27 Slovakya
    E28 Bielo Russia
    E29 Estonya
    E30 Vacant
    E31 Bosna Hersek
    E32 Letonya
    E34 Bulgaristan
    E37 TÜRKİYE
    E40 Makedonya
    E43 Japon
    E44 Vacant
    E45 Avustralya
    E46 Ukrayna
    E47 South Africa
    E48 Yeni Zelenda
    MARKA..........................................STA NDARTLAR

    VEMAR......................................ECE 22-05 ve DOT onaylı
    HJC...........................................DOT ve Snell onaylı
    KBC..........................................TUV ve BSI onaylı
    X-LITE, NOLAN, GREX ...................................?
    SHOEI............................................. ..............?
    SIMPSON...................................Snell onaylı
    SUOMY............................................. ............?
    ZAMP.........................................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
    ARAI.............................................. ................?
    ARAI (America)..........................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
    BELL..........................................Snel l ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
    VEGA.............................................. ...............?
    İCON..........................................DOT ve Snell onaylı
    SCORPIO EXO............................DOT ve Snell onaylı
    AGV............................................DOT ve Snell onaylı
    CABERG......................................ECE 22-05 onaylı
    SHARK............................................. ..............?
    CRAFT.......................................ECE 22-05 onaylı
    NEXX.........................................ECE 22-05 onaylı
    DEMON......................................ECE 22-05 onaylı
    NZI............................................... ......?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)
    ROOF.............................................. ...............?
    GPA...........................................ECE 22-05’i karşıladığını/aştığını belirtiyor
    AIROH............................................. ..?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)

    BÜYÜK BRİTANYA İNGİLTERE

    S.6658. TİP A (OFF ROAD) TİP B.
    (Dış kısım üzerine yapıştırılmış etiket)

    JAPONYA JIS T 8133 : 2000
    Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket

    ABD M2000
    Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket.

    KASKLAR İÇİN ÖN DENEME TESTİ
    1- Başanızın üst çevresini ölçerek doğru bedeni alınız.
    2- Sağa Sola, Öne arkaya, oynamadığını kontrol ediniz.
    3- Kayışı emniyetli bir şekilde sıkıştırınız.
    4- Kaskı elle öne ve arkaya hareket ettirip gevşek olup olmadığını kontrol ediniz.

    5- Omuz üzerinden net bir şekilde görebilme yeteneğini kontrol ediniz.
    6- Kask içerisinde hiçbir şeyin soluk almanızı engellemediğinden emin olun.
    7- Kaskın içerisine hava girişini engelleyebileceği için, aslı boyun etrafına eşarp, fular, atkı dolamayınız.
    8- Kask vizörünün eldivenli tek el ile açılmasını kontrol ediniz.
    9- Kaskınızın arka kısmının boynunuzu koruyacak şekilde tasarlanmış olduğuna emin olun.
    ECE 22-05 den sonra gelen P (protection) ürünün çene koruma bandı olduğunu ve standarda uygun koruma yaptığını belirtiyor. "NP" (no protection) bandın olduğunu ama koruma standardına uygun
    koruma yapmadığını gösteriyor. Bir de "J" var. Çene bandı olmadığını (jet tip kasklar) belirtiyor.
    tolgapekin bunu beğendi.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #8
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    güvenlik sertifikasyon kodu kaliteli kasklarda E kodlarındaki değerlerle belirtilir. mondial, rbt gibi çin işi kasklarda böyle bir kod veya belirti bulunmaz. hatta bedeni bile yazmaz.

    o yüzden 50 ytl gibi bir rakama alınabilirler ve 1 hafta sonra vizördeki çiziklerden önünüzü bile göremezsiniz, bağlantı kayışı bir aya kopar, aynı zamanda rüzgarlı havada kafanızda debelenir durur o kasklar. kurtarmak için değildir yani, aksesuar içindir diyeceğim o bile değil sadece kask adları vardır kendileri yoktur diyim

    genelleme yapacak olursak 150 ytl ve üzeri her kask illa ki iş görür diyelim. 500-600 ytllik nolan, shoei, dainese gibi teknoloji harikalarıysa 200 ytlliklerle aynı oranda korumakla beraber ek olarak hani intercom olsun arkamdakiynen konuşayım, güneş çıkınca kaskın gözlüğünü açayım, vizörü yağmur tutmasın buğu yapmasın gibi fasilitelerle doludur, başka da bir olayları yoktur.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    harika
    işte böyle cevap lazım bana
    teşekkürler..

  10. #10
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Teşekkür benim içinse rica ederim.
    Amaç paylaşım.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    evet abi
    çoğu sana
    biraz da sj's ye

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    İlk kaskım PTT ciler için üretilmiş SARI renkli uyduruk bir şeydi.86 senesinde kafama taktığımda bana Atom karınca lakabını uygun gördüler..
    89 senesinde Nolan N34 kaskımı getiren TIRcıya 500 DM ödedim.
    90 da evlenince eşim için 400 DM ye 2.el uveksi zor buldum.
    Kısacası CAN kıymeti bilen CANA değer de veriyor.

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/

    Ayrıca kaskın kırılması onun kalitesini belirlemez. Daha doğrusu yere 100 kere düşse bile kırılmayan bir kaskın çok kaliteli olduğu söylenemez. Kaskın kalitesini belirleyen olgulardan bir tanesi darbe emiciliğidir. Siz beyin sarsıntısı geçirmişseniz kaskın tek parça kalmasının anlamı var mıdır?
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her kaskın güvenlik sertifikası var,ve sıfır kaskların vizörünün üzerindeki yapışkan maddede o kaskın test sonuçları yazıyor
    Evet ondekı yapıstırmada yazıyor soylemese hıc dıkkat etmeyecektım
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  15. #15

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    kask hakkında bilmediklerimiz . . . güncel
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    gidersin motor aksesuarları satan bilindik dükkanlara adamlara sorarsın sohbet edersin kafana üç beş tane giyer denersin aynada bir bakarsın kendine kararını verirsin bu kadar atla deve bir olay değil..

  17. #17
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Malzemesi kaliteli olmalı. Bağlantı noktalarındaki işçilik , dokusu , boyası ve ağırlığı önemli. Biraz ağır olursa rüzgarda çok savrulmaz.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidersin motor aksesuarları satan bilindik dükkanlara adamlara sorarsın sohbet edersin kafana üç beş tane giyer denersin aynada bir bakarsın kendine kararını verirsin bu kadar atla deve bir olay değil..
    Bukadarda basit değil bence..Soran arkadaşta biliyodur böyle yapmayı fakat gelmiş sormuş neye bakmak gerekir diye ,Aksesuarcıda adam seni düşünmez alcağı parayı düşünür..hepimize faydalı bilgiler bence
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Birkannn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bukadarda basit değil bence..Soran arkadaşta biliyodur böyle yapmayı fakat gelmiş sormuş neye bakmak gerekir diye ,Aksesuarcıda adam seni düşünmez alcağı parayı düşünür..hepimize faydalı bilgiler bence
    Buda yanlış bence benim tanıdığım kendide motor süren motorcu olan paraya tok dükkan sahipleri var yardım sever sana 50 liralık malı alma 300 ytl lik malı al der sen içinden beni kazıklamaya çalışıyor dersin ama o adam kendide motor sürdüğü için seni düşünüp sana onu tavsiye eder yani dükkandan dükkanada çok fark var.
    zaten böyle insanlarla iş yapdınmı sırtın yere gelmez.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)