Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

A2 ehliyetini NEDEN B ehliyeti kapsamına sokmazlar ki?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    dunpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    SAMSUN / İZMİT-KOCAELİ
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9B & IZHPLANET5 350cc-2zamanlı
    Çok saçma...Motorcuların bi farkı olmalı; tabiki A2
    ...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
    ...55VATAN41MEKAN...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı mus2aktas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istediğim şu.Araba Kullananlar zaten araba kullanıyorlar.Motosiklet kullanmak isteyenlerde motosiklet kullanıyorlar.neden motosiklet kullanmaya başlamak isteyen birine böle bir engel çıkarıyorlarki.kimse bu işi anasının karnında öğrenerek doğmuyorki.bende 31 yaşında öğrendim.ehliyetim var.şimdi birde a2 alıcam.çok gereksiz bence.ekstra masraf.bi dünya para kursa v.b.Bunlara gerek varmı?Bence yok.
    Dünyanın her yerinde Motosiklet farklı bir belge ile kullanılır hatta kendi içinde hacim sınıfları gözetilerek! neden Türkiye de farklı bir uygulama bakliyor ya da diretiyorsunuz anlamam
    4 ve 2 tekerli araçlar arasındaki farkı en azından TEKER adetinden anlamaya çalışsanız, aralarında gerçektende çok büyük bir fark olduğunu görür ve bu kadar basite indirgemezsiniz

    MT.Almanya daki arkadaşlara sürücü belgelerini nasıl ve kaç ayda aldıklarını bir sorsanıza
    Ondan sonra Türkiyede bu işin nekadar basit olduğunu görün.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  3. #23
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Meclis içişleri komisyonundan geçip genel kurula gelmeyi bekleyen yeni trafik kanununda şu anda A1 ehliyeti ile kullanılan 50cc hacme kadar olan ve hızları fabrika çıkışı 45 km/saati aşmayacak şekilde ayarlanmış motorlu bisikletler herhangi başaka bir ehliyet olması durumunda kullanılabilecek. B yada F bile olabilir. Ayrıca ABD nin bazı eyaletlerinde de motosiklete binmek için ayrı ehliyet şartı aranmamakta otomobil ehliyeti yeterli olmaktadır (gerçi bazı eyaletlerde kask zorunluluğuda yok ama o konumuz dışında).
    Bizde ise motosiklet ehliyeti sınavına giren herkese zaten ehliyet veriyolar. Aşağıda sınava girip başarılı olan ve A' ehliyetini alan 2 kişi görülüyor.


  4. #24
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meclis içişleri komisyonundan geçip genel kurula gelmeyi bekleyen yeni trafik kanununda şu anda A1 ehliyeti ile kullanılan 50cc hacme kadar olan ve hızları fabrika çıkışı 45 km/saati aşmayacak şekilde ayarlanmış motorlu bisikletler herhangi başaka bir ehliyet olması durumunda kullanılabilecek. B yada F bile olabilir. Ayrıca ABD nin bazı eyaletlerinde de motosiklete binmek için ayrı ehliyet şartı aranmamakta otomobil ehliyeti yeterli olmaktadır (gerçi bazı eyaletlerde kask zorunluluğuda yok ama o konumuz dışında).
    Bizde ise motosiklet ehliyeti sınavına giren herkese zaten ehliyet veriyolar. Aşağıda sınava girip başarılı olan ve A' ehliyetini alan 2 kişi görülüyor.

    Emeğine sağlık harika ve prof sürücüler bunlar
    Maymun aşırı hızdan kesin ceza yer
    Ayı da pek yakışmış chopper'ın üstüne
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyanın her yerinde Motosiklet farklı bir belge ile kullanılır hatta kendi içinde hacim sınıfları gözetilerek! neden Türkiye de farklı bir uygulama bakliyor ya da diretiyorsunuz anlamam
    Özer yanılıyorsun.
    Dünyanın hemen her gelişmiş ülkesinde B sınıfı ehliyet motosiklet kullanmak için yeterlidir.
    Hatta avrupanın başka bir ülkesinde böyle bir uygulama var mı?
    bilmiyorum ama Fransa'da ehliyetsiz motosiklet kullanmak da mümkündür.

    Ben neden yeterli olması gerektiğini daha önce link verdiğim topicte anlatmıştım.
    Bu nedenle detaya girmek istemiyorum.
    Detay için linke tıklayıp açıklamalarımı ve diğer arkadaşların konuya bakış açısını okuyabilirsiniz.

    Benim üzerinde durduğum konunun özü şudur.
    Farkedilmek istiyorsak motosiklet kullanımının yaygınlaşması gereklidir.
    Bu gün trafikte araç kullanmaya yeterli ehliyeti olan ve içinde motosiklet aşkı bulunan bir çok kişi sırf bürokratik işlemler ve işin uzaması nedeniyle A sınıfı ehliyet almakla uğraşmayı göze alamayıp, motosiklete yaklaşmıyor.
    Bu gibi durumda olanların, motosiklete yönelmelerinde ki en büyük engel ortadan kalkmalıdır.
    Bu demek değildir ki B sınıfı ehliyeti olan her kes, istediği motosikleti kullansın.
    Hayır.
    Benim önerim mopet,küçük hacimli scooter gibi iki tekerler içindir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    a1, B sınıfına dahil olsa anlarım ama a2 kesinlikle olmamalı. Ikiside cok farklı şeyler..

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    bana da A2 ehliyettttttttttttttt
    valla bizimkilerle aramda son zamanlarda çok sert çatışmalar yaşanıyor .A2 almama karşı olan ailem sürekli caydırıcı eylemler içinde bulunuyorlar. bende '' almayım da ehliyetsiz mi kullanayım '' diyorum çıldırıyolar offfff
    karne günü de kaza olmustu , onu da duymuşlar artık hayatta izin vermezler . gidip gizlice yazılsam evlatlıktan reddedilmekten korkuyorum . dama çıkıp benzin mi döksem üstüme napsam

  8. #28
    wildhorse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Motosikleti
    GV650
    bende 10 yıldır motor kullanıyorum fakat henuz ehliyetim yok aslında bana daha çok koyan bu kadar zaman sonra kursa gidip ehliyet almak bence kurs olayını opsiyonel yapsalar daha ii olacak gibi.

  9. #29

    Üyelik
    16 Haziran 2008
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Jınlun JL-125
    Türk Milleti bütün zorlukları aşıp amaçına ulaştığı için böle bi uygulma yapmışlar

  10. #30

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Denizli,Antalya,İstanbul,Kars
    Motosikleti
    Yamaha RX135
    yahu bırınız benım sorumun cevabını bılmıyor mu
    Ehliyet 17'e gırıncemı yoksa bıtırıncemı alınıyor
    [B][I][U]Dünyada bir çok insan var.
    Kimi mutlu kimi mutsuz, Kimi ağlayıp kimi gülüyor ama güzelliklere ve mutluluğa layık bir insan var o da su an mesajımı okuyor...[/U][/I][/B]

  11. #31
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Dikkatli okuyunca yazılanlar aslında çokda mantıksız değil. Fakat motosikletle araba kullanma arasında küçümsenmeyecek farklarda var.

    Birisinde direksiyon var diğerinde gidon,
    Gazın kullanımı farklı şekilde,
    Frenler farklı şekilde (Birisinde ön ve arka, diğerinde tek)
    Debriyaj (birisinde elde, diğerinde ayakta...)
    Ayrıca motorda denge ve kabiliyet unsuruda gerekirken arabada motor kadar gerekmiyor...


    Ama Motosiklet kullanmak isteyen B sınıfı ehliyet adaylarına ilave ders verilip (direksiyon+motor) ehliyetine ne biliyim özel bir ibare eklenebilir. Mesela B+
    Yanlız şunuda göz önünde bulundurmak lazım; (Konuyla biraz uzaktan alakalı ama...)
    Eğerki eğitim kurslarda doğru dürüst verilse Motosiklet (motor dersi) sınavında 10 senedir 50 tane klasik sorunun arasından soru çıkarmasalar ve bu işi gerçekten ciddiye alsalar kesinlikle kaza oranlarında azalma olur bilinçli kullanıcı sayısı artar trafikte daha huzurlu olurduk. Ehliyet veren kurumlar bence yeteri kadar ciddi denetlenmiyor ve çok ciddi bir sistem bozukluğu var. Hiç kursa dahi uğramadan sadece 2 dakka araba kullanarak ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
    Okan ACAR

  12. #32
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özer yanılıyorsun.
    Dünyanın hemen her gelişmiş ülkesinde B sınıfı ehliyet motosiklet kullanmak için yeterlidir.
    Hatta avrupanın başka bir ülkesinde böyle bir uygulama var mı?
    bilmiyorum ama Fransa'da ehliyetsiz motosiklet kullanmak da mümkündür.

    Ben neden yeterli olması gerektiğini daha önce link verdiğim topicte anlatmıştım.
    Bu nedenle detaya girmek istemiyorum.
    Detay için linke tıklayıp açıklamalarımı ve diğer arkadaşların konuya bakış açısını okuyabilirsiniz.

    Benim üzerinde durduğum konunun özü şudur.
    Farkedilmek istiyorsak motosiklet kullanımının yaygınlaşması gereklidir.
    Bu gün trafikte araç kullanmaya yeterli ehliyeti olan ve içinde motosiklet aşkı bulunan bir çok kişi sırf bürokratik işlemler ve işin uzaması nedeniyle A sınıfı ehliyet almakla uğraşmayı göze alamayıp, motosiklete yaklaşmıyor.
    Bu gibi durumda olanların, motosiklete yönelmelerinde ki en büyük engel ortadan kalkmalıdır.
    Bu demek değildir ki B sınıfı ehliyeti olan her kes, istediği motosikleti kullansın.
    Hayır.
    Benim önerim mopet,küçük hacimli scooter gibi iki tekerler içindir.
    Fransadaki kuralları bilmem ama Almanya da 50cc ve max 25km süratle hareket edebilen, Mofa diye adlandırılan motosikletler 16 yaşından itibaren sürücü belgesi aranmadan kullanılabiliyordu.
    ondan sonra A1 ve A şeklinde devam ediyor!
    Yani, isteyen istediği an istediği hacimle trafiği tehdit edemiyor!
    Bende bunu savunuyorum.Türkiyenin Avrupa uyum yasalarında bu da var ve inşallah en kısa zamanda geçerlilik kazanır.Hem Avrupanın kaç ülkesinde Otomobil ehliyeti ile motosiklet kullanılabiliyor? bildiğim kadarıyla ancak 50 ya da 70cc falan.....


    Sen iyi niyetli,dissiplinli ve kuralcı biri olarak düşünüpte yazıyorsun ya türkiye gerçeği
    Türkiye trafiğinde hareket eden 100 B sınıfı sürücü belgesi sahibinden ancak 25-30'u trafik kurallarına riayet ediyor biliyormusun
    Ben sabahleyin evimden çıktığım an, ister inan ister inanma, tüm bildiğim duaları okuyup kelime'i şaadet getiriyorm motosikletime binmeden evvel.......gittiğim yol toplam 45km! atlattığım tehlike min 3-5 oluyor yazık değilmi?
    Türkiye trafik kazalarında hala DÜNYA şampiyonu biliyormusun?
    Kırmızı ışık anlamsız..arkandan yürü diye korna basar küfrederler,
    DUR levhası anlamsız,seni görür ama durmazzzz neden dedinmi dövmeye kalkar sen dursan beni gördüyse hı......r derler ve kavgaya kapışırsın,
    nizami hareket ettiğin şeridinde adamın tamponu çamurluğuna dedğer neredeyse! kaçacak yer ararsın.Daha geçen Cuma akşamı Gaziemir altgeçidinden geçmemeye son anda kara veren bir bayan az daha ölmeme sebe olacaktı çünkü, alt geçit (tunel) ve üst yol ayrımını yapan kaldırımın üstünden önüme atladı! bereket sadece sol lastiği patladı ve takla atmaktan son anda döndü....
    Sen sol şeritten giderken adam sol kapıyı açarak sokağa tükürüyor ya da küllük boşaltıyor burası Türkiye Fransa değil malesef ve asla bir fransa ya da başka avrupa ülkesi seviyesinde olamaz.Ben buna inanmıyorum artık.Ve inan allahım şükürler sana diyorum akşamleyin evime ve aileme ulaştığımda

    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkatli okuyunca yazılanlar aslında çokda mantıksız değil. Fakat motosikletle araba kullanma arasında küçümsenmeyecek farklarda var.

    Birisinde direksiyon var diğerinde gidon,
    Gazın kullanımı farklı şekilde,
    Frenler farklı şekilde (Birisinde ön ve arka, diğerinde tek)
    Debriyaj (birisinde elde, diğerinde ayakta...)
    Ayrıca motorda denge ve kabiliyet unsuruda gerekirken arabada motor kadar gerekmiyor...


    Ama Motosiklet kullanmak isteyen B sınıfı ehliyet adaylarına ilave ders verilip (direksiyon+motor) ehliyetine ne biliyim özel bir ibare eklenebilir. Mesela B+
    Yanlız şunuda göz önünde bulundurmak lazım; (Konuyla biraz uzaktan alakalı ama...)
    Eğerki eğitim kurslarda doğru dürüst verilse Motosiklet (motor dersi) sınavında 10 senedir 50 tane klasik sorunun arasından soru çıkarmasalar ve bu işi gerçekten ciddiye alsalar kesinlikle kaza oranlarında azalma olur bilinçli kullanıcı sayısı artar trafikte daha huzurlu olurduk. Ehliyet veren kurumlar bence yeteri kadar ciddi denetlenmiyor ve çok ciddi bir sistem bozukluğu var. Hiç kursa dahi uğramadan sadece 2 dakka araba kullanarak ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
    Harika bir çözüm tamamen katılırım ama 100 / 100 uyulmalı ve uygulanmalı
    Motosiklet kesinlikle otomobil'e benzemez ve eğitimide küçümsenmeyecek kadar sorumluluk istiyor! çünkü hata kaldırmaz iki teker.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Alıntı busihido_kadir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu bırınız benım sorumun cevabını bılmıyor mu
    Ehliyet 17'e gırıncemı yoksa bıtırıncemı alınıyor
    bitirince diye biliyorum . yani bir sene daha beklemen gerekecek. sanırım 16 yaşını bitirmek üzeresin .

  14. #34

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Denizli,Antalya,İstanbul,Kars
    Motosikleti
    Yamaha RX135
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bitirince diye biliyorum . yani bir sene daha beklemen gerekecek. sanırım 16 yaşını bitirmek üzeresin .
    Aglamak İstiyorum
    [B][I][U]Dünyada bir çok insan var.
    Kimi mutlu kimi mutsuz, Kimi ağlayıp kimi gülüyor ama güzelliklere ve mutluluğa layık bir insan var o da su an mesajımı okuyor...[/U][/I][/B]

  15. #35
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı alperiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok farklo şeyler... arabada ne varsa tam tersi motorda mevcut:

    vites motorda ayakla, arabada elle...
    gaz motorda elle, arabada ayakla...
    debriyaj motorda elle, arabada ayakla...
    fren motorda öncelik ayak sonra el, arabada ayak...

    aynı şey mi ?
    arkadaşa katılmakla beraber şunu da ilave etmek istiyorum:

    biri 4 teker
    biri 2 teker

    hatta en önemli ve ciddi fark da bu!!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)