Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

V-Twin Motorlar Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Arkadaşlar, v-motorları inceledim.Honda shadow'da 52 derece,suzuki de 45 derece,Yamaha'da 75 derece,Hyosung'da ise aradaki açı 90 derece olarak karşımıza çıkıyor. Benim merak ettiğim husus açının önemi nedir? Açı büyüdükçe tork azalıp, beygir gücümü artıyor! DL650' de açı yine 90 derece. Avantaj ve kayıpları hakkında bilgileriniz varsa paylaşmak isterim. Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, v-motorları inceledim.Honda shadow'da 52 derece,suzuki de 45 derece,Yamaha'da 75 derece,Hyosung'da ise aradaki açı 90 derece olarak karşımıza çıkıyor. Benim merak ettiğim husus açının önemi nedir? Açı büyüdükçe tork azalıp, beygir gücümü artıyor! DL650' de açı yine 90 derece. Avantaj ve kayıpları hakkında bilgileriniz varsa paylaşmak isterim. Saygılar.
    cak guzel bi konuya değindin

    hiç bir bilgim yok inş bilgi ediniriz
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  3. #3
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Hayırlısı bekliyorum bende tecrübe aktarımını.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  4. #4
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    valla ne yalan söyleyeyim benimde en ufak bir bilgim yok..!

  5. #5
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Acaba açının büyümesi gereksiz yakıt tüketimini azaltıyor olabilirmi dersiniz!
    Bahsi geçen motosikletlerde 100km de tüketim farklı.
    MOTORLARDA TORK ve GÜÇ (Genel bilgi olarak)
    Pistonu iten kuvvetin artması, yanma odasındaki basınca bağlıdır. Bu basınç; ana hatları ile motorun devrine, sıkıştırma oranına, silindir içerisine alınan yakıt-hava karışımının miktarına ve yanma verimine bağlıdır. Bu kuvvetin artışı, krank miline uygulanan momenti arttırır. Moment ile güç karıştırılmamalıdır. Çünkü güç, motorun iş yapma hızıdır. Motor momenti, devir yükseldikçe belli bir devire kadar artar ve bu devirden sonra, motor devri arttırılmaya devam edilirse moment azalmaya başlar. Bunun nedeni, hacimsel verimin azalmasıdır.
    Tork değeri yüksek olan motorda, yüksek motor devirlerine yük altında tırmanması daha hızlı ve tatmin edicidir. Tork ancak his verir...beygir görev-iş yapar... beygiri yüksek olanın son sürati daha fazladır.
    Aradaki açının olası fonksiyonunu çözemedim.

    77 kişi okumuş ama kazanımım olmadı!
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  6. #6
    blackhawk06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER S2
    bence konu başlığından dolayı bu kadar kişi açmıştır bu topiği ama hayal kırıklığına uğrayıp çıkmışlardır.....başlık vfr diyor herkes honda vfr 800 olarak algılıyor galiba ondandır....
    İMZA:BİR DOST

  7. #7
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bende nihayet bir motorcu çıktı demiştim sizin gibi tekrar şaşırdım!
    Halk dilinde v-motor teknikte vfr motor olarak tanımlanır değerli arkadaşım.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #8
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Gerçektende merak uyandıran bı konu Neye gore verılıyor acılar motorun konumuna gore mı hanı şasıye uyumuna gore mi vs vs neye gore bende merak ettım dogurusu...
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Şu topige sevabına birisi teknik verileri birlikte düzgün açıklama yapsın.Pistonlar 75 derece olunca ne oluyor 90 derece olunca ne oluyor

  10. #10
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Marcos kardeşimin dediği gibi,90 derece açıya sahip olanlar (sv-650,dl-650,hyosung gv-650...) resmen v değil L motormu oluyor,üretenin bildiği ama bizim bilmediğimiz nedir! bende merak ediyorum.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  11. #11
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marcos kardeşimin dediği gibi,90 derece açıya sahip olanlar (sv-650,dl-650,hyosung gv-650...) resmen v değil L motormu oluyor,üretenin bildiği ama bizim bilmediğimiz nedir! bende merak ediyorum.
    vıceroy kimsenin bu konuda bilgisinin olmaması klavye gazcısı olmamızdan ileri geliyor. Geyik olunca topicler yarım saatte sayfa atlıyor anasayfadan hiç düşmmüyor ama teknik bilgiye sıra gelince fossssss. Kimsenin agzını bıçak açmıyor

  12. #12
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Tahmin ediyorum ki açı büyüdükçe vuruntu azalıyor. Makine birbirinden daha uzaklaşan pistonların daha verimli senkron yapmasını sağlıyor...
    Cüneyt Eralp

  13. #13
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    komtanın (100 Oktan Moderatör)'dediği gibi teknik bilgiden sınıfta kaldık.
    Alıntıdır...
    Az önce bir başka başlık daha kilitledim, yokmu yeni bir şeyler dön dolaş hep aynı konular aynı tartışmalar, biraz bir şeyler katın birbirinize, yenilikler getirin, kafa sayısı kadar düşünce çeşidi vardır, kimse kimsenin doğrularını değiştiremez, ancak fikrini beyan eder, fikirlerede saygı göstermesi gerekir.

    Suzuki DL 650 V-Strom bana göre custom - cruiser - chopper veya scooterdır! desem bu söylemim kime ne fayda sağlar, kimden ne götürür?


    Faydalı bi başlık açtım ama internet arama motoru bile veri bulamıyor
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  14. #14
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komtanın (100 Oktan Moderatör)'dediği gibi teknik bilgiden sınıfta kaldık.
    Alıntıdır...
    Az önce bir başka başlık daha kilitledim, yokmu yeni bir şeyler dön dolaş hep aynı konular aynı tartışmalar, biraz bir şeyler katın birbirinize, yenilikler getirin, kafa sayısı kadar düşünce çeşidi vardır, kimse kimsenin doğrularını değiştiremez, ancak fikrini beyan eder, fikirlerede saygı göstermesi gerekir.

    Suzuki DL 650 V-Strom bana göre custom - cruiser - chopper veya scooterdır! desem bu söylemim kime ne fayda sağlar, kimden ne götürür?


    Faydalı bi başlık açtım ama internet arama motoru bile veri bulamıyor
    Arama motorları bile teknik veri olayına sıcak bakmıyor

  15. #15
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komtanın (100 Oktan Moderatör)'dediği gibi teknik bilgiden sınıfta kaldık.

    Faydalı bi başlık açtım ama internet arama motoru bile veri bulamıyor
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...e-v-motor.html

    Burada konuşulmuş son mesaj özellikle işe yarayabilir..

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ses-farki.html

    Buradada biraz konuşulmuş V motor

    http://www.motordelisi.com/ftopicp-68593.html

    Burada da silindir yapısı ile ilgili bilgiler var..

  16. #16
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    bilizbo'dan alıntıdır,
    1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.

    V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.

    mastergenie'den alıntıdır,



    komtan yönlendirmeniz için teşekkürler.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL PENDİK
    Motosikleti
    HONDA TİTAN CG ES 125 - YAMAHA BWS 100
    sayın viceroy. bahsettiğin mototrların tümü v tip boksör motorlardır. bu tip mototrlarda kullanılan açılar pistonun motorun yerden yüksekliğine piston katmanının kalınlığına , peteklerin plaka sayısına hp ve tork gücüne göre değişir. örneğin 1600 cc bir mototsiklet 4 cilindir olduğunu düşünürsek. bu donanımda bir motorun aralarındaki açı 45 derecedir! dikkat edersen motor hacmi düştükçe açı büyür. ve araya piston hidromanı eklenir açıklığı kapatmak için

  18. #18
    007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Şehir
    Etiler
    Motosikleti
    Burgman AN 650 Executive
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.
    Atmıştım tuttu demek ki
    Cüneyt Eralp

  19. #19
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    vectralp,konu başındaki emsal motorlar 650 cc ağırlıklı ve bildiğim kadar boksör tarzı değiller.2 silindirliler dolayısıyla açı standart değil. Tork ve beygir gücüde farklı.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  20. #20
    navigator55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Demek ki en iyi açı diye bir kavram olsaydı hepsi aynı açıyı kullanırdı ,buradan da şunu çıkarabiliriz ,yukarda sayılanlara ilaveten bir ducati ve harley de twin
    motor dan asla vazgeçmiyorsa bunu sadece verimlilikle açıklayabiliriz ama açılara takılıp kalmamak lazım.

    Her firma kendi tarzı ve tekniğini kendi tasarlayıp uygular ve bununla bir marka olur,önemli olan da işin bu kısmıdır.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)