Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yokuş aşağı debriyaja basılı tutmak tehlikeli midir???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı tekhancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle katılıyorum; zaten yukarda da bahsettiğim gibi boşa atmak yakıt tasarrufu sağlamıyor aksine biraz daha fazla da yakıt tüketimine sebep olabiliyor + sürüş güvenliği açısından yokuşlarda kesinlikle tavsiye edilmiyor; bunu ben söylemiyorum, az çok bu işi takip edip televizyonda program yapan adamlar söylüyor...
    Senin bahsettiğin yakıt ekonomisini anlatan adamların kullandığı araçların hepsi enjeksiyonlu ve son sistem. Karbülatörlü bir şahinde denesinler bakalım yakıt kompresörde iken gidiyormu gitmiyormu. Aynı şey motor içinde geçerli.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    sanırım bir kaç arkadaş fen dersini kaçırmış

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    sorun olmaz mı? sanzuman bir an boşa düşüp dişliler dönmüyor..sonra sen debriyaji bırakıp tekrar dişlileri ve debriyaj tasını bir anlık yüksek kuvvete maruz bırakıyorsun..nereye kadar birsey olmazmış merak ettim..aynı şekilde krank ve piston eqzantriqi ve sübapları da anlık olarak yüksek bir kuvvete maruz bırakıyorsun ve AYRICA motorsikletlerin sanzuman yaqlama sistemleri motor yaqlama sistemi ile tümlesiktir..sen boşa atınca sanzumanda yaqlama kesilmiyor mu dişliler dönmediqi için? bu nasıl bir cahilliktir yahu..

  4. #44
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Enteresan yorumlar okudum... Balatalara zararı olmaz diye düşünüyorum. Bazı sebeplerim var tabiki.

    Ayrıca telin kopar, yayın uzar felan filan geçiniz bunları. O teller ve yaylar siz birkaç dakika basılı tuttunuz diye uzamaz da kopmaz da. Şehir içinde kısa sürüşlerimde bile neredeyse 100 kere vites değiştiriyorum. Okadar şeye dayanan tel 2 dakka basılı tuttum diye kopmaz. Yay da esnemez. Ha malzeme kaliteli değildir, yada ömrü dolmuştur kopabilir yada yayda esneme oluşabilir. Ancak dediğim gibi 10binlerce kez vites değiştirirken sıkıntı yaratmayan malzemeler siz basılı tuttunuz diye alınganlık göstermez Bunlar ona göre üretiliyor.

    Gelelim debriyaj balatasına. Yokuş aşağı bastınız deprija! ve gidiyorsunuz. Debriyajı bırakacakken motorun bulunduğu sürate uygun vites+devirde debriyajı bırakırsanız vites değiştimiş olmaktan başka farkı olmaz. Tabi bunu 150cc bir motor ile ~100km/h hız ile giderken frene basıp yavaşlamadan nasıl yaparsınız onu bilemem, şahsen benim motor için sakıncalı olur Aksi taktirde diyelimki 70le gidiyorsun ve debriyajı bırakıcaksın, motoru hiç devirlendirmeden bırakırsan o oluşan ilk yığılmanın acısı debriyaj balatasından çıkar. Ama uygun devirde bırakırsanız debriyajı zaten yığılma olmadığını görürsünüz... Yüksek devirde vites küçültürken yaşanan olaya benziyor, orada da debriyaj balatası zorlanıyor, yokuş aşağı olmasının bir farkı yok.

    Balatalar sadece kavrama anında aşınırlar, debriyaja basılı yada boşta 100km bile gitseniz debriyaj yerinde durur.
    #sürenadam

  5. #45
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun olmaz mı? sanzuman bir an boşa düşüp dişliler dönmüyor..sonra sen debriyaji bırakıp tekrar dişlileri ve debriyaj tasını bir anlık yüksek kuvvete maruz bırakıyorsun..nereye kadar birsey olmazmış merak ettim..aynı şekilde krank ve piston eqzantriqi ve sübapları da anlık olarak yüksek bir kuvvete maruz bırakıyorsun ve AYRICA motorsikletlerin sanzuman yaqlama sistemleri motor yaqlama sistemi ile tümlesiktir..sen boşa atınca sanzumanda yaqlama kesilmiyor mu dişliler dönmediqi için? bu nasıl bir cahilliktir yahu..
    hocam doğru bilgiler vermişim ama en son yazdına katılmıyorum motorsiklet boş viteste de yağlama yapar eğer yapmayacak olsa boşa attınmıydı motor yatak sarar.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam doğru bilgiler vermişim ama en son yazdına katılmıyorum motorsiklet boş viteste de yağlama yapar eğer yapmayacak olsa boşa attınmıydı motor yatak sarar.
    motor bos viteste de yaqlama yapar doqrudur ancak debriyaj sıkılı iken sanzuman yaqlama yapmaz benim bahsettiqim konu tamamen debriyaj sıkılı qitmekle alakalıdır..boşa atmayı zaten hiç uyqun qörmüyorum..

  7. #47
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    konuyu hortlattım, millet birbirine düştü....

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    bu tür konuların qüncel kalması aslında iyi yılların motorsiklet sürücüleri olup bu konu hakkında bilqi sahibi olmayanlar var

  9. #49
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bu konuları bilmeyenler yılların motorluları olur sadece.
    www.motorumla.net

  10. #50
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tür konuların qüncel kalması aslında iyi yılların motorsiklet sürücüleri olup bu konu hakkında bilqi sahibi olmayanlar var
    dün aynı konu ile ilgili başlık acacaktım....bırazcık arama yaptım yeni konu açmama gerek kalmadı....
    cvbımı da sizin yazdıgınız bu sayfadaki ilk msj ınızla almış oldum...saygılar abicim....

  11. #51
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşlerim,

    Tehlikelidir.
    Hatta büyük vites ile bile inmek tehlikelidir.
    Yakıt tasarrufu sağlamaz.
    Debriyaja zararı vardır .
    Arabalardaki kuru balata sistemi ile motorlardaki çok plakalı ıslak sistemi birbirine karıştırmayın debriyaja sonuna kadar bassanız bile plakalar arası sürtünme devam edecek aşınma ve ısınma olacaktır.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #52
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Bir de hazır konu şehir içinde yokuş aşağı inmek mevzuundan çıkmışken 5. vitesin bile kifayetsiz kaldığı durumda Allah'a emanet hızlarda motosiklet kullanmanın tehlikeleri var ki, burada gözden kaçmış olmalı. Her gün evime 1 km kala indiğim gayet ciddi bir yokuş var. Uygun viteste inmeyen arkadaşların muhtelif yerlerde sağdan soldan çıkan araçlara çarpıp ellerinde kaza tutanağı beklediklerine şahit olmadığım gün az geçiyor.
    Gökhan YAŞDAL

  13. #53
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Peki konuyu iyice açayım bunun daha geniş haliyle bir düşüncem var. Denizli /çivril arası 10 km lik aşırı virajlı ve cok dik bir ZıprYokuşu var ben bu yolda ne yapacağım ? Virajda hızı sabit tutmak gerekiyor ise boşa al sallan diyen arkadaşları dinlesem karşı şeritten bir kamyonun yada ormanın içine uöçarım heralde

  14. #54
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki konuyu iyice açayım bunun daha geniş haliyle bir düşüncem var. Denizli /çivril arası 10 km lik aşırı virajlı ve cok dik bir ZıprYokuşu var ben bu yolda ne yapacağım ? Virajda hızı sabit tutmak gerekiyor ise boşa al sallan diyen arkadaşları dinlesem karşı şeritten bir kamyonun yada ormanın içine uöçarım heralde
    Çok basit bir şey yapacaksın ,

    VİTES DÜŞECEKSİN

    Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

    Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #55
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    ben o boşta gıtme olayını 1 kez yaptım bır dahada yapmam. boşta gıderken devır düştüğü için vitese gecıremedım garç diye bır ses geldı ve dişliyi elıme aldım dıye korktum. Bir sorun olmadı ama o ses bana yeterlı korkuyu verdı. o gun bugundur bırdaha aynı hatayı yapmadım.
    barodi bunu beğendi.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  16. #56
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Okan abi,

    Diyelim ki oldukça dik bir inişte, çok keskin bir viraja yatıyoruz. Vitesi 2'ye düşürmemize rağmen motorun hızlanmasını ve doğal olarak ta virajın dışına savrulmayı engelleyemiyoruz. Ben bu durumda arka freni hafifçe, motorun süratini istediğim düzeyde tutacak kadar kullanıp, bu arada standart bir virajda yaptığım gibi gazı da hafifçe açarak dönmeyi alışkanlık haline getirdim.

    Umarım yeterince anlatabilmişimdir. Eleştirilerini bekliyorum.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  17. #57
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı BBelt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan abi,

    Diyelim ki oldukça dik bir inişte, çok keskin bir viraja yatıyoruz. Vitesi 2'ye düşürmemize rağmen motorun hızlanmasını ve doğal olarak ta virajın dışına savrulmayı engelleyemiyoruz. Ben bu durumda arka freni hafifçe, motorun süratini istediğim düzeyde tutacak kadar kullanıp, bu arada standart bir virajda yaptığım gibi gazı da hafifçe açarak dönmeyi alışkanlık haline getirdim.

    Umarım yeterince anlatabilmişimdir. Eleştirilerini bekliyorum.
    Sevgili Kardeşim,

    Daha uzun yıllar buralarda görmeyi istediğim kişilerden birisin sevildiğini bil.
    Soruna dönecek olursak , ben aynı soruyu ilk hocama sorduğumda cevabı " Allahla senin aranda bir konu ben karışmam" diye cevap vermişti umarım yaptığın konusundaki fikrimi anlamışsındır.
    Burada anlatmayı kesinlikle reddedeceğim "Limit noktası takibi ve viraj girişi için hız tespiti" konusunu öğrenmen şart ve bunu maalesef forum sayfalarından değil sana yol gösterecek bir eğitmen nezaretinde yapmalısın.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #58
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Mesajı aldım
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  19. #59
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    2 zamanli scooterlar icin motor freni ile yokus asagi inmek motor icin zararli diye okumustum biyerde (motor yakitsiz dolayisiylada yagsiz kaldigi ama piston calismaya devam ettigi icin asinmayi ve isinmayi arttiracagindan dolayi) bunun dogrulugu hakkinda bilgisi olan varmi?

  20. #60
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Kawasaki KLX250
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok basit bir şey yapacaksın ,

    VİTES DÜŞECEKSİN

    Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

    Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .

    Sevgilerimle
    Okan hoca noktayı koydu dağılın
    bu kawasaki bir başka dostummm


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)