Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Toplu Sürüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    Geçenlerde arkadaşlarla oturduk sohbet muhabbet derken konu motosikletlere geldi,iyiydi kötüydü derken yoldaki toplu sürüşlerden şikayetler başladı 20-30 motor arka arkaya diziliyorsunuz trafiği işgal ediyorsunuz sollama yapamıyoruz gibi sorunlarla karşılaştım,düşündüm adamlar haklı tek gidiş dönüş yollarda hakkaten 20 motoru sollamak çok zor insanların acil işi hastası olabilir,benim önerim bu tür yollarda ve toplu sürüşlerde 4 erli motorlar halinde araya bir araç sığacak şekilde gidersek hem trafiği zora sokmayız hemde insanları tehlikeli sollamalardan,sürücüyü sıkıştırmasından meydana gelebilecek kaza riskini en aza indirgemiş oluruz.Bu konudaki değerli yorumlarınızı almak istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dragstar72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    DRAGSTARXVS650 KAWASAKİ ER-6F YAMAHA XJ6
    Kesinlikle haklısın ama yanyana sürüşlerde kaza riski yolun durumuna göre değişeceğinden uygulanması biraz zor olur sanırım.Ama ikili sürüş mantılı geldi bana hem body olur yanındaki

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yellowrock crown
    abi işin zevki orda toplu şürüşte arka arkaya 20-30 motorun aynı anda gitmesiyle senin dediğin gibi olursa hem kopukluk olur hem işin zevki kaçar

  4. #4

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    tüpçü bende seviyorum 20-30 motor tek sıra halinde ama olayı başkasının açısından düşünürsen,yada kendini araç sürücüsünün yerine koy tek şeritli yolda önünde 20 motor var 70 km ile seyir halindeler sende arkadasın sollayacan ama mesafe uzun gözün kesmiyor ne yaparsın

  5. #5
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Bana göre Türkiye yollarında ideal grup sürüş 5-6 motordur. Yolun durumuna ve grup içindeki sürücülerin tecrübeleri de iyi ise bu rakam 1-2 kişi artabilir.

    Ancak bölünmüş gruplarda 2 grup arası en az 100 m olmalıdır.

    Bunun yanı sıra her grubun 3 ya da 4 numarası, gerektiğinde sollama yapmak isteyen araçlara yer açmalıdır. Grup sürüşe başlamadan önce bu görevi üstlenecek sürücü ya da sürücüler belirlenmelidir.

    "Ben 30 motor ya da 50 motor arka arkaya gidişini çok seviyorum" ifadesi istavrit sürüsünü lüferlerin arasına katmakla aynı anlamı taşır.

    Tabii bir de muhakkak şunu eklemem lazım : Toplu sürüş, askerlikteki kadar ciddi bir disiplin ve sorumluluk işidir. Bu 2 özelliği barındırmayan kişileri grubun içine almak demek, o günkü toplu sürüşün kesinlikle kötü geçeceği anlamını taşır.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  6. #6

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    teşekkürler ledo,aynen katılıyorum fakat arkadaşlar hala olayın tehlikeli boyutlarını düşünemeyecek kadar bencil davranıyorlar,ne kadar okunursa okunsun toplu sürüş kuralları kimse uygulama yapmıyor,kimse önemsemesede hayati konular bunlar lütfen dikkate alalım arkadaşlar

  7. #7
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    İyide bütün dünyada böyle yapılıyor bu sürüşler.Ne yapalım yani her arabaya kenara çekilip yol mu vereceğiz?

    Motorların Karayolları taşıtı değilmi?Size sormak istiyorum.Motor yolun neresinden gider?
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  8. #8

    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Prince giantco Cruiser
    Hastası varsa kornaya basar? Dörtlülerini açar sanırım motosikletlilerde hız yapmak yerine yavaşlıyacaklardır?

  9. #9
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    abi zaten toplu sürüş yapmayalım demiyo ..sadece tek gidiş döünşlü yolları söledi..bencede haklı insanın hastası olabilir önemli acil işi olabilir
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  10. #10

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Abi toplu sürüşlerde herkes kendıne bır es bulsa vede herkes 50 metrelık mesafe bıraksa hıc bı sorun kalmaz gıbıme gelıo

  11. #11
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    ARKADAŞLAR!!!

    Çok büyük yanlışlık yapıyorsunuz. Grup sürüş kurallarından bihaber olduğunuzu görmek çok üzücü.

    Grup sürüşü maksimum 5 motosikletli gruplara bölünerek yapılan bir sürüştür. 5'ten fazla motor grup sürüşü yapmamalı. Geçen sene İzmir'de hayatını kaybeden arkadaşlarımızı hatırlayın lütfen. Grubu sollamaya kalkışan bir araç, arada gördüğü ufacık bir boşluğa dalmış ve arkasından 2 motorun kendisine çarpması ile sonuçlanan bir kazaya sebebiyet vermişti.

    3'erli motorlar ile yapılan ve gruplar arasında 10 dk bırakılarak gidilen sürüşler çok daha güvenlidir. Ayrıca motorlar arasında 50 metre boşluk bırakmak demek araya araçların dalması demektir. Fermuar düzeninde sürüş yapılmalı, önünüzdeki motorun 2 sn, çaprazınızdaki motorun da 1 sn gerisinden seyir etmelisiniz. Bu aynı zamanda trafik kuralı olan "takip mesafesi"dir.

    Şu an hayretler içindeyim inanın. Benim artık aştığımızı düşündüğüm konuların başında grup sürüşü gelmekteydi. Oysa durumumuz içler acısıymış

    Son olarak, şunları da bilmenizde fayda var:


    *Öncü ve artçıya mutlaka ama mutlaka uyunuz.Hiçbir şekilde öncüyü sollamayınız.

    *Yolda seyir halinde giderken kullanılan yolun solundan giden artçının arkasına çapraz kaz adımı şeklinde sıralanınız.Hem aranızdaki mesafe fazla açılmayacak hem de tehlike anında yeterli fren mesafeniz olacaktır.
    (Buna kısaca fermuar düzeni denir)

    *Unutmayınız kalabalık gurupla toplu seyahat ederken herkes önündeki motora dikkat ederek yol alır ama arkasındaki motordan sorumludur.Arkanızdaki motorun yeteri hızla guruba uyamaması durumunda gaz açıp gitmeyiniz,gurubun bölünmesine yol açarsınız.Sizde hızınızı düşürünüz.Gurubun uygun hızla gitmediğini gören öncü en kısa zamanda duracak sizin uyarınızla ve görevli arkadaşlarında yardımı ile gerekli düzenlemeyi yapacaktır.

    *Eğer arkanızdaki araç durmuşsa sizde güvenli bir şekilde motorunuzu sağa çekerek durunuz.Artçı yada görevli arkadaşların müdahale etmesini bekleyiniz.gerekirse siz müdahale ediniz.

    *Grup içinde ne sebeple olursa olsun kişisel sollama yapmayınız.

    *Öncünün sol sinyalini vermesinden sonra artçınında yolun sol şeridini güvenli bir şekilde kapattığını gördüğünüzde ,önünüzde seyreden motordan sonra sinyalinizi vererek sollama yapınız ve hemen eski pozisyonunuza dönünüz.Gurup sollamaları yılan görüntüsünde olmalıdır.

    *Yolda seyir halinde giderken herhangi bir sebepten dolayı guruptan çıkan motorun yeri arkasındaki motor tarafından bir öne kayarak doldurulur.Kesinlikle şerit değiştiremezsiniz aksi taktirde tüm gurubun düzenini bozarsınız.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #12
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Hani Amerikan filmlerinde motosiklet çeteleri var ya!Bir kaç yüz motor.Biz o sürüşü söylüyoruz.

    Şaka bir yana elbette sürüş kurallarına uyuyacağız.Hatta uyuyoruz.Ben bu konuda Levent abiye çok saygı duyuyorum.Organize ettiklerinde bize bu bilgilerin hepsini vermişti.Gezi yokmu Levent abi bu ara.Hoş 125 e kaldık ama.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  13. #13
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    abi isonun gelmedigi gurup gezilerinde toplu sürüş olmuyorkii...
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  14. #14

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide bütün dünyada böyle yapılıyor bu sürüşler.Ne yapalım yani her arabaya kenara çekilip yol mu vereceğiz?

    Motorların Karayolları taşıtı değilmi?Size sormak istiyorum.Motor yolun neresinden gider?
    yanlış cevaptı,gerekeni pro yazmış,teşekkürler pro

    adaşım sen bizi sattın konser için bence aynı sözü iso sana söyleyecektir

  15. #15
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış cevaptı,gerekeni pro yazmış,teşekkürler pro

    adaşım sen bizi sattın konser için bence aynı sözü iso sana söyleyecektir
    Arkadaşım cevap vermedim ki soru sordum.Sen bir söylermisin bana lütfen.Trafikte motor nerden gider?
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  16. #16
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    tabiiki de yoldann.....

  17. #17
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım cevap vermedim ki soru sordum.Sen bir söylermisin bana lütfen.Trafikte motor nerden gider?
    kurallara göre yolun sağından gitmesi gerekir ama bu seferde araçlar sıkıştırıyor onun içindirki motosikletler şeridi genellikle ortalayarak gider
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  18. #18
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Alıntı by_moto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiiki de yoldann.....

    Nerden istiyorsanız ordan gidin.Toplu sürüş filanda yapmayın.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  19. #19
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorların Karayolları taşıtı değilmi?Size sormak istiyorum.Motor yolun neresinden gider?
    Bu soru şu başlıkta tartışılmıştı, benim de orda kendi düşünceme göre bir cevabım var.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...n-gideyim.html

    Gezi yokmu Levent abi bu ara.
    Evet haklısın Ben uzun süredir MTde gezi düzenlemedim ya da düzenlenene katılmadım. Aslında bunun sebebi biraz da, toplu sürüş içine katılan bir çok "vahşi" kardeşin bulunması

    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler ledo,aynen katılıyorum fakat arkadaşlar hala olayın tehlikeli boyutlarını düşünemeyecek kadar bencil davranıyorlar,ne kadar okunursa okunsun toplu sürüş kuralları kimse uygulama yapmıyor,kimse önemsemesede hayati konular bunlar lütfen dikkate alalım arkadaşlar
    Sevgili dostum, eğer durum böyle ise benim gibi yap. Yani grup sürüşünden bihaber arkadaşlar ile gezeceksen ve dinlemeye niyetleri yoksa "Sevgili arkadaşlar, benim ufak bi işim var. Siz çıkın yola. Ben arkadan geliyorum" de.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  20. #20
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    @Donald Duck Abim diyor ki;

    Not Mesajı:
    GRUP SÜRÜŞÜ YARIŞ DEĞİLDİR...SİDİK YARIŞI HİÇ DEĞİLDİR...


    3 tip grup sürüş yöntemi vardır,



    Birincisi
    , YANYANA pozisyonu dur. Bu durumda sürücüler yanyana tek şeridi paylaşır, ki bu tehlikeli bir yöntemdir...Sadece resmi gecitlerde yürüme hızına yakın hizlarda, yada yine 35km/h i gecmeyen eskort, resmi gecitlerde VIP ye yol acmak, gövde gösterisi icin filan kullanilir. Aslinda dikkat ederseniz burada POLİS sürücüler çogu kez iki şeride birden yayılır, ve öndekiler "V" şeklinde sürüp tehlikeyi asgariye indirir. Özel egitimli polis ekiplerinin, özel amaçlar için eğitildiği bir yöntemdir.

    YANYANA POZİSYONU BAŞKA HİÇBİR NEDENLE KULLANILMAZ.



    Ikincisi TEK HAT pozisyonu...suruculer arka arkaya tek hatta siralanir...aralarindaki mesafe 5 saniye yada daha fazladir. Sportif, canlı süruşlerde; açık, trafigi düşük özellikle virajlı yollarda, tercih edilir.

    Bu tür bölgeler yerini normal trafige bıraktığında ise



    Üçüncü..ZİKZAK pozisyonu na gecilir. (Fermuar da deniyor) Esas grup surus teknigimiz budur. Bu pozisyonda en öndeki sürücü, #1 Lider, sol dış şeridi (otomobil lastik izini) onun arkasindaki sağ iç şeridi (otomobil lastik izini) üçüncü #1 lider ve #2 nin ardinda sol da bir arkadaki sagda vs. sürer. Sürüculer arasinda en az 2 saniye mesafe olmalıdır.


    .
    Devamı için linke tıklayın.

    http://www.motosiklet.net/forum/dona...-gezileri.html
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)