Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kapalı garaj nasıl yapılabilir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim evin otoparkında atıl kalan bir köşe var. Bu atıl kalan yere 1 Motorsiklet sığacak kadar kapalı bir şey yapılabilir mi diye düşünüyorum. Köşe olduğu için solu ve arkası duvar zaten. Sağ yan ve tavan kapatılıp bir kapı yapılabilirse güzel bir garaj olabilir.

    Acaba bu iş için ne tip bir malzeme kullanmak gerekir? İnşaat işinden veya bu işlerden anlayan varsa yardım edebilir mi acaba?
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    garaj alanının bi fotosunu çekip koyarsan fikir verebiliriz sanırım

  3. #3
    caya104 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    05 Honda Today-99 Honda Transalp vardı
    kutu profilden istediğin büyüklükte yaptıracağın konstrüksüyonu betopan levha ile kapatıp uygun renkte boyarsan ve kapısınıda sacdan yaptırırsan ucuz ve fonksiyonel bir garajın olabilir.

  4. #4
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    1-) Duvarların tavanla birleştigi noktaya dikkat et içeri yağmur suyu gelmesin, Çatının kenarından akacak şekilde tavanı eğimli yap.
    2-) Tavanı sert maddeden yap kar birikince patlamasın.
    3-) Rutubet olayına dikkat et sora motor çürümesin.
    4-) Bence duvarları tavanı zemini, yani komple garajın iç tarafını tahta ile kapla rutubet ve binimum böcük, haşere olmasın.
    5-) Havalandırmasına dikkat et. İçeriyi fazla soguk tutma.

    Dostum aklıma gelenler bunnar.
    Falla inşaat işini bana yaptırmassan kırılırım Gell amele vaaaarr,
    Soda Ayran Cool

  5. #5
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    abi tamamen ayni projeyi düşünmekteyim. şöyle bi önerisi var bizim şirketteki kaynakçı ustanın. üst yan profil+sac ile kapatilir. ön tarafa sürgülü bi kapak yapilir. kapak açılır motor konur, sürgülü kapak itilir ve asma kilitlerle kilitlenir.

    diger türlü kapı yapmak hem menteşe vb derdi çıkarır hem de senin de içine girmen gerekeceginden filan motorla birlikte kutunun boyutunu ve maliyetini arttirir.

    bunu yaptirirsam detayli koyucam siteye. sen de bi çözüm bulursan paylaş lütfen.

  6. #6
    semuteyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2004
    Motosikleti
    cafe 152
    bu konu ile ilgili ikiteker forumlarında detaylı ve geniş bilgi bulabilirsin. hatta kendi imkanlarınla yapabilirsin.

    Link :
    http://www.ikiteker.org/modules.php?...ht=garaj#30412
    http://www.ikiteker.org/modules.php?...er=asc&start=0
    http://www.ikiteker.org/modules.php?...ewtopic&t=1163
    KaWa ZX 6R 98'' - Honda CGL 125 04'' - KaWa ER 5 05'' - Keeway SL 150 06'' - Honda Dylan 150 06''

  7. #7
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim evin otoparkında atıl kalan bir köşe var. Bu atıl kalan yere 1 Motorsiklet sığacak kadar kapalı bir şey yapılabilir mi diye düşünüyorum. Köşe olduğu için solu ve arkası duvar zaten. Sağ yan ve tavan kapatılıp bir kapı yapılabilirse güzel bir garaj olabilir.

    Acaba bu iş için ne tip bir malzeme kullanmak gerekir? İnşaat işinden veya bu işlerden anlayan varsa yardım edebilir mi acaba?
    EN UCUZ olarak: Demirden yaptır, komple bir kulubeyi 500 YTL gibi yaptırabilirsin. Yan panelleri saç olacak içine bir çerçeve yapacaklar, kapı takacaklar. Bir de, yerine beton attır, ki motorun ve kuluben suyun icinde durmasın kışın.

    EN ŞIK olarak: Aluminyum ve plastik karışımı olabilir, demir kadar saglam olmaz (hırsıza karşı) ve 2000 YTL gibi tutar.

    -t
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  8. #8
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    sol yanı ve kapı kenarları betonarme olursa çok sağlam ve ucuz olur. sağ kısmını demir profillerle desteklersen çatıyı sabitlersin. çatıyı da saçtan yaparsan dayanıklı ve ucuz olur. kapı da sana kalmış bişey. fikir olur belki.

    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #9
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    ikiteker deki resimler güsel ama bişi diecem o cadır balkon altında değilde üstü acık bir park yerinde olsa kışın yağmurunu ve karını korurmu acaba?
    Soda Ayran Cool

  10. #10
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    en kolayı ve ucuzu ytong malzemden yapman.bu malzemenin yalıtımı da cok ii olur.lego gibi üstüste dizip sadece araya sıva atıcaksın.olay bu.çatı ise eternit olucak.catı ile duvarlar arasına ise izolasyon için olan malzemelrden serip bir de köpük attınmı.10 numara olur

  11. #11
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı locco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en kolayı ve ucuzu ytong malzemden yapman.bu malzemenin yalıtımı da cok ii olur.lego gibi üstüste dizip sadece araya sıva atıcaksın.olay bu.çatı ise eternit olucak.catı ile duvarlar arasına ise izolasyon için olan malzemelrden serip bir de köpük attınmı.10 numara olur
    ytong malzemeden yapmaya hiç gerek yok. ayrıca maliyet de çok artar betonarme binalarda bile sadece dış cephede kullanılıyor. hatta çoğunda maliyeti fazla olduğundan hiç kullanılmıyor.

    ufacık bir garajda zaten ısı kaybı fazla olur. ayrıca motor üşümez sanırım o kadar da sıcağa gerek yok
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  12. #12
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    (eski bir başlık ama konu açmaya niyetlendiğim esnada yaptığım arama sonucunda böyle bir başlığın var olduğunu gördüm.)
    motor almadan önce yapılacak hazırlıklardan biri de garaj yerinin ayarlanması. pratik çadır garajlardan almayı düşünmüyorum çünkü güvenemiyorum. ne ateşe ne de kesici aletlere karşı bir güvenliği yok. sadece motoru gizlemesi ve muhtelif hayvanattan uzak tutması dışında bir cazibesi yok benim için. fiyatı da bana pahalı geldi.

    o yüzden şöyle ölçeksiz bir plan çizdim. geniş tuttum çünkü içine her türlü eşyayı da rahatlıkla koyabilmek istiyorum (korumalar, bakım ekipmanları ve hatta bahçe aletleri gibi).



    garajın bir duvarı binaya dayandığı zaman, bu ebatlarda gazbeton kullanıldığı takdirde (çatıyı eğmek için dıştan binaya doğru yükseltildiğinde kullanılan da hesap edildiği takdirde) 1.1 metreküp falan harcanıyor. metreküp fiyatı şu anda 90 lira civarındaymış.

    benim bilgi edinmek istediğim şeyler bir kapı bir de çatı malzemesi.
    plastik çatı olursa kışın soğuktan yazın sıcaktan daha iyi izole olur fakat merak ettiğim şey kırılma deforme gibi durumlar olur mu?
    sac olursa sağlam olur ama izolasyon çok kötü olur. kışın sabahları sıkıntı olur yazın ise gündüz garajda kaldığı zamanlar içerisi resmen pişer.

    kapı konusunda ise normal bir demir kapı tavsiye eder misiniz? otomatik garaj kapılarının fiyatları galiba baya şişkin oluyor.
    Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
    Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler